Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 06:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg tænker nogen gange over hvad det egentlig er der gør at nogen folk, mig selv inkl., som regel kan stå op og drikke videre, uden nævneværdige tømmermænd. Jeg er med på at når man stadigvæk har alkohol i blodet, så har det også noget at sige.
Men jeg oplevede f.eks. at jeg vågnede op efter en nytårsaften hos en ven, og begyndte at rydde op og havde det ganske udemærket, hvor en anden kammerat bare lå henslæbt i en sofa, og lignede en røv der var træt af at skide. Jeg ved at vi havde spist ca. lige meget, og jeg havde ihvertfald drukket mindst lige så meget som ham i løbet af natten, og ingen af os havde husket at drikke vand i løbet af natten, men han var fuldstændigt ødelagt og kunne knapt gå.

Hvis vi tager to individer, hvis væskebalance er ens, og de har lige meget mad i maven, så vil der som regel stadigvæk være forskel på hvor ødelagt den ene er i forhold til den anden.
Nogen der ved om det har noget med forbrændingen af gøre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er højst sansynligvis fordi de enzymer der skiller sig af med giftstofferne som giver dig tømmermænd er lidt sejere hos dig. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Alice skrev:
Alkoholen er ude af maven på en halv time-en time. Det tager dig alligevel noget tid fra du bunder din drink, til du henter din jakke i Crazy Daisys garderobe, til du kommer ud derfra, til du kommer hjem og går på rov i køleskabet.
Så HVIS der var en sammenhæng i hvad du sagde ville det være irrelevant viden. Folk får jo ikke sindssyge tømmermænd hvis de drikker et glas vin til maden frem for et glas vin på tom mave.

Nu anslog jeg heller ikke at man fik tømmermænd efter et glas vin til maden.
Det som jeg mente med det var, at hvis man spiste meget med store mængder alkohol i maven, at så ville alkoholen have svære ved at komme videre, da det skulle nedbrydes sammen med maden. Det var i hvert fald, sådan som jeg havde ladet mig fortælle at det hang sammen.
"Blive brændt af" var så en fejlformulering fra min side.

Insane psychedelia user!

Prøv lige at styr dine anslag :x Du ved ikke hvad ordet betyder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja så ville det måske blive udskilt til tarmsystemet ½ time senere??? Så ville du være forgiften en halv time længere, måske mindre fordi enzymerne ville kunne nå at skille sig af med hvad der var i kroppen i forvejen før de modtog næste sending. Eftersom de ikke når at afgifte dig så må det betyde at de arbejder på højtryk - derfor vil der altid være noget at lave. Kan du se pointen i at det så er pænt lige meget?

At spise ville kun gavne dig, for så ville maven slappe lidt af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
MDMA er godt imod tømmermænd, men jeg vil ikke anbefale nogen at bruge MDMA imod tømmermænd

Medlem

Snufkin (eedeo) skrev:
MDMA er godt imod tømmermænd, men jeg vil ikke anbefale nogen at bruge MDMA imod tømmermænd

Det samme gør amfetamin. Jeg fraråder dog at bruge amfetamin mod tømmermænd. Det vil selvfølgelig bare give bagslag dagen efter ;)

Senest rettet af Wicked 18 jul 2011 19:14, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hver gang jeg tager mdma (bare en lille smule) mens jeg er fuld, får ikke nogen tømmermænd.
'Heller ikke i dagene efter. Faktisk har jeg det bedre end normalt, dagen efter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor mange mg.? Og er du sikker på, at det ikke er placebo?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ca. 50-60 stykker. Nej jeg helt sikkert på det ikke er placebo. Har altid et behageligt afterglow fra mdma'en, dagen(e) efter. Lige meget dosen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Snufkin (eedeo) skrev:
Ca. 50-60 stykker. Nej jeg helt sikkert på det ikke er placebo. Har altid et behageligt afterglow fra mdma'en, dagen(e) efter. Lige meget dosen.

Bare det var mig. Jeg er altid helt bombet efter MDMA. Har måske noget med mine tidligere doser at gøre. Har haft en tendens til at eyeball'e og sikkert også overdosere. Dårlig vane.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har ikke læst tråden men kaktuspiller er mega win.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Snufkineedeo skrev:

Lyder meget logisk at MDMA afterglow overskygger alkohols tømmermænd.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har efterhånden også taget MDMA og alkohol sammen 3-4 gange og har aldrig oplevet hverken tømmermænd dagen derpå, ELLER "wednesday blues" for den sags skyld - men det har sikkert også noget at gøre med at jeg altid holder pauserne... Men har kun prøvet én rigtig grum nedtur, det var på bk-MBDB, føj et for et bæfjæs...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist skrev:

Benytter du dig også af dem på Skanderborg Festival? :P

Jeg vil lige tilføje at en spiller også kan være udemærket, jeg får det dog mærkeligt bagefter hvis ikke jeg har noget mad i maven inden. Men det kan give en afslappet følelse, så længe man ikke kæmper for meget for at nå klimaks.. IMO!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halose skrev:
Resist skrev:

Benytter du dig også af dem på Skanderborg Festival? :P

Jeg vil lige tilføje at en spiller også kan være udemærket, jeg får det dog mærkeligt bagefter hvis ikke jeg har noget mad i maven inden. Men det kan give en afslappet følelse, så længe man ikke kæmper for meget for at nå klimaks.. IMO!

Sidste år gjorde jeg. Der kom tømmermændende først i en mild grad på fjerde dagen :D

Men i år bliver det mere GHB end det bliver alkohol, så bliver ikke nødvendigt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist skrev:
Sidste år gjorde jeg. Der kom tømmermændende først i en mild grad på fjerde dagen :D

Puha, jeg kender det alt for godt. Og så åbner man en flaske gin, og så er det glemt indtil næste dag hvor trædemøllen starter forfra :mrgreen:.

Men du skal altså også afsted i år? Jeg hader den måde deres lorte-Hotelt skal være alle steder nu. Nu har de spist sig endnu mere ind på boldbanerne. Pengegri$ke arrangører :).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja onani eller sex er næsten en uundgåelig del af tømmermænds behandlingen :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halose skrev:
Resist skrev:

Puha, jeg kender det alt for godt. Og så åbner man en flaske gin, og så er det glemt indtil næste dag hvor trædemøllen starter forfra :mrgreen:.

Men du skal altså også afsted i år? Jeg hader den måde deres lorte-Hotelt skal være alle steder nu. Nu har de spist sig endnu mere ind på boldbanerne. Pengegri$ke arrangører :).

Haha præcis!

Yep vi regner med at være afsted hvert år, både til roskilde og skanderborg.

Haha jeg satser på at vi får en rigtig go plads på boldbanen!

Lad os da iøvrigt hooke op derovre. Skriver lige en PM til dig.

Junior medlem

En blanding af emperal (kvalmestillende præparat med let antipsykotisk virkning) panodil, og noget syre neutraliserende. Dette virker rigtigt godt for mig. Det værste ved tømmermænd er kvalme/opkastningers for mig. Kender til folk der tager 100 mg prednisolon, altså binyrebark hormon dette skulle virke fantastisk. Har altid personligt ment at det var i overkanten bare for tømmermænd. Både prednisolon samt emperal er på recept.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]