Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
FlæmMing skrev:
Xtreme skrev:
Flæmming: Hvad dælen er det for en slæde du har? :)

Den er rød. Men det er ikke en ferrari :)

Det kræver ikke meget ombygning før en bil kan køre 250km/t +

En lille turbo så er man godt på vej. :)

Du er vildt sej, ved du godt det?

Du er SÅ forfærdelig nederen, ved du godt det? Tag dig sammen og lad være med at brokke dig over andre, som ikke er ligesom dig selv, eller find i det mindste noget at brokke dig over, som der er det mindste grundlag for at sige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
ulrk skrev:
Alligevel synes jeg, at man som menneske skal besidde en god potion sund fornuft, og det er mit håb at du finder dit før eller siden!

Hvorfor dukker dette frygtelige ord altid op: FORNUFT ?

Jeg hader fornuft og håber aldrig jeg finder det.

EDIT: Hvis jeg endeligt skal finde din og andres forgudet fornuft, så skal det hvert fald ikke være den sunde slags.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor duften af balloner er
"Man skal have været ung og dum, før man bliver gammel og klog"

Ovenfor er et citat, som jeg et eller andet sted synes er meget sigende, og jeg vil uddybe hvorfor fornuft er vigtigt:

Fornuft er et begreb som bygger på tidligere handlinger og erfaringer, dette er et så basisk livstegn som noget næsten kan være.

Et tænkt eksempel: Placere du en flok køer på en mark omringet af et stødhegn, vil der ikke gå længe før de fandt ud af, at det udløste smerte at nærme sig hegnet -- ergo lod de være. Således kan det drages at de er 'fornuftige' fordi de undgår smerten, da denne opleves som noget ubehageligt for dem.

Det er bekendt at hvis du kører 100km/t er chancerne væsentligt større for at miste herredømmet, fejlbedømme eller på andre måder laver handlefejl, end hvis du kører 50km/t.
I det moderne Danmark har vi nedskrevet et regelsæt for vores færden på vejene, og disse bygger på erfaringer: Det er mere hensigsmæssigt at køre _maksimalt_ 80km/t på en given strækning end 120km/t, derfor sættes der en rimelig fartgrænse for at sikre vores fælles helbredsmæssige tilstand.

Kan du følge tankegangen?
Jeg forsøger ikke at fortælle dig hvordan andre skal leve eller hvilke regler de skal overholde. Jeg mener bare, at man i høj grad skal bruge sine historiske erfaringer hver gang man laver en handling.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Alle folk har eller kører for stærkt, end of fucking discussion.... Synd for dig flemming, tror Skou føler med dig haha! Han mistede også kortet for at køre for stærkt. Det er satan edeme også farligt, jeg har selv kørt et rådyr ihjel, og det var endda "kun" med 80-85 på en landevej. Hvis man kører på en åben vej hvor man har godt udsyn og der ikke er andre, så kan man godt give den gas 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
ulrk skrev:

Ovenfor er et citat, som jeg et eller andet sted synes er meget sigende, og jeg vil uddybe hvorfor fornuft er vigtigt:

Fornuft er et begreb som bygger på tidligere handlinger og erfaringer, dette er et så basisk livstegn som noget næsten kan være.

Et tænkt eksempel: Placere du en flok køer på en mark omringet af et stødhegn, vil der ikke gå længe før de fandt ud af, at det udløste smerte at nærme sig hegnet -- ergo lod de være. Således kan det drages at de er 'fornuftige' fordi de undgår smerten, da denne opleves som noget ubehageligt for dem.

Fremragende eksempel du har fundet, de "kloge" køer bliver i deres indhegning på grund af fornuft. Her står de og æder græs i et par år, hvor efter de bliver slagtet. Den dumme ko der mangler denne fornuft vil før eller siden bryde igennem indhegningen, den vil måske blive kørt ned efter en time, men den time som fri ko vil den leve livet mere, end alle de fornuftige køer vil i hele deres "lange liv".

Citat:
I det moderne Danmark har vi nedskrevet et regelsæt for vores færden på vejene, og disse bygger på erfaringer: Det er mere hensigsmæssigt at køre _maksimalt_ 80km/t på en given strækning end 120km/t, derfor sættes der en rimelig fartgrænse for at sikre vores fælles helbredsmæssige tilstand.

Hvem er vi? Jeg har aldrig været med til at nedskrive et regelsæt, og der for har jeg heller ikke tænkt mit at overholde dette. Selv om det nok ville være det mest fornuftige, vil jeg som en ko i en indhegning leve et kedeligt liv.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor duften af balloner er
Citat:
ulrk skrev:

Fremragende eksempel du har fundet, de "kloge" køer bliver i deres indhegning på grund af fornuft. Her står de og æder græs i et par år, hvor efter de bliver slagtet. Den dumme ko der mangler denne fornuft vil før eller siden bryde igennem indhegningen, den vil måske blive kørt ned efter en time, men den time som fri ko vil den leve livet mere, end alle de fornuftige køer vil i hele deres "lange liv".

Citat:

Hvem er vi? Jeg har aldrig været med til at nedskrive et regelsæt, og der for har jeg heller ikke tænkt mit at overholde dette. Selv om det nok ville være det mest fornuftige, vil jeg som en ko i en indhegning leve et kedeligt liv.

Jeg må sige at på trods af vores uenighed, synes jeg du vinkler eksemplet på en rigtig interessant måde.

Tankegangen om at ingen af os kan vælge 100% hvilket liv vi ønsker er deprimerende og mentalt frustrerende.
Alligevel må vi erkende, at vi af naturens side er formet som flokdyr, og som en race som klarer sig bedst i grupper. -- Ergo må gensidig respekt og forbehold tages til de andre i gruppen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du prøver bare på at være en original i stedet for at være det, aaa.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg må holde mig til Canna, og få andre debatørere - Fart er fedt, acceleration er federe.. Faktisk er det ikke så meget fed fornemmelse tilbage, når man kører 200km/t på 2 hjul - blot idéen om hvor sårbar man er. Accelerationen!!!
Det er altid rart at komme hurtigt fra A til B, men risiko for ens kort og andres liv, vejet op mod ~50% man kan opnå besparet ved at at køre 200 i stedet for 80km/t... det er simpelhen ikke det værd. lej jer ind på en motorring, eller kør til tyskland og hold det på motorvejene.

Koen kender ike forskel på at stå på den ene eller anden side af hegnet og æde sig fed.. .
Min mening er at jeg er træt af at køre bag folk, som kører 80kim/t fordi det er grænsen. Jeg er også træt af folk der laver køer på motorvejene.

Medlem

det fandme dumt! Surt med de penge, men jeg deler flere af de andre brugeres harme. Næsten 200km i et område med moderat fart er sq ikke i orden mester. Håber at huskekagen landede hvor den skulle og at du lærer af det :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]