Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
den hedder battle royale !!! :D den er fed ja virkeligt et psykologisk spil der køre i den og totalt uforudsigelig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bøh. The man from earth

Den bør du se, det er en meget specielt film men god

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
så er der igen spaghetti-kræs for kendere. der er åbenbart Leone kavalkade hver søndag for tiden, på dr. 1. kl. 22:10 it's going down.

og det er Giú la testa, eller på fladt dansk: duk dig, fjols, som vi taler om.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Bøh skrev:
Old Boy er en af dem, jeg vil ikke afsløre så meget af handlingen, men hvis du forventer dogme-stil og dårlig koreografi fra asien kan du godt tro om igen! Her er super kræs for øjnene og et lydbilledet er vidunderligt. Musikken variere en del, men generelt vil jeg sige at det er ret lækkert, og overraskende hvor godt det passer til historien. Selve historien er hvad der bringer filmen fra det sjove og underholdende op til det grænseoverskridende perverse og frydefulde provokerende! Tag "Kil lBill" gang den med ca 10 og "I kina spiser de hunde" samt "Pulp Fiction" med en små 15 stykker, og du har Old Boy. Enten hader du filmen inden for det første kvarter, eller også elsker du den :D

Efter den beskrivelse må jeg nødvendigvis se hvad det er for noget! I den forbindelse vil jeg lige oplyse at den hedder Oldboy, og ikke Old Boy ;)

Jeg har forresten set The Man from Earth for noget tid siden, og
synes personligt den er ret imponerende.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg har i aftes set "Hero" for 5. eller 6. gang.

Jeg bliver stadig overvældet over hvor smuk, stilren og anderledes den er (i forhold til europæiske film).

For det første er det ren eye-candy. Der er utroligt smukke kung fu(?)-scener hvor der midt i volden er en slags meditativ ro.
Og farverne, kostumerne, kulisserne og filmningen er ren guf.
Lydsiden er også utroligt god med et lækkert stemningsfuldt soundtrack og længere perioder med fuldstændig stilhed midt i kamp-scenerne (der så afbrydes af et enligt hyl eller sværdslag).

For det andet er pointerne og moralen meget langt fra hvad man er vant til i Vesten. Æresbegrebet er kørt helt ud på overdrevet, der bliver "kæmpet kampe i sindet" og uden at afsløre for meget kan jeg vist godt sige, at den overordnede morale er, at fascisme er vejen frem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dejligt med en filmtråd hvor folk ikke kun nævner de sidste 5 amerikanske blockbusters :!:

Jeg vil da så gerne anbefale den spanske [REC] - hvis man ellers kan udholde det håndholdte kamera (hvilket jeg personligt hader - men i denne film passer det fint)... Fin lille gyser uden kæmpe eksposioner og unødigt CGI... Det amerikanske remake er allerede på vej (til dem som foretrækker den slags)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: aarhus, DK
just saw "in bruges".

http://www.imdb.com/title/tt0780536/

the best tarantino-inspired eurogangster flick i've seen so far.

forget about "snatch" and "lock stock.."

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lumskebugten
Så "Cocaine Cowboys 2: Hustlin' with the Godmother" i aftes, og kan kun sige WOW...! :shock:
Den er godt nok for sindssyg...

Filmen er en dokumentar om verdens mest succesfulde coca-traffic'er Griselda Blanco aka "The Godmother". Den sygeste columbianske bitch, med 250+ mord på samvittigheden og anslået import af 300 tons coca. :!:

Til alle dem der troede at Pablo Escobar var "the man" inden for coca bør se denne... I tager fejl!

Se trailer på: http://www.youtube.com/watch?v=IIb6yARcHgk

Hele filmen kan desuden findes på "SørøverBugten" eller andre lign. torrent-sider...

Den SKAL ses....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Zarathustra skrev:
Så for nylig Half Nelson og den gjorde et rigtig stort indtryk på mig.

Det er nok den første realistiske skildring af et kokain-misbrug jeg har set på film. Jeg kunne genkende ubehageligt mange ting/scener.

Hovedrolleindehaveren Ryan Gosling spiller utroligt godt og den kvindelige birolle Shareeka Epps er også fantastisk.

Så den i sidste uge ved tilfælde uden at vide noget om filmen, og er helt enig i at Ryan Gosling er mega dygtig... Jeg kan anbefale "Lars and the Real Girl", hvor han også har hovedrollen. Den er lidt en anden boldgade, men meget original.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg må ærligt talt sige at Wall-E er ret så god og har mange gode budskaber i sig :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Portuz skrev:
Jeg må ærligt talt sige at Wall-E er ret så god og har mange gode budskaber i sig :)

Jeg kan nu meget godt lide den :)

Et par anbefalinger fra mig:
Donnie Darko DD på imdb Se den!!!
10 Questions for the Dalai Lama 10 questions på imdb Dokumentar film
Iron Man IronMan på imdb Siger sig selv.
Akira Akira på imdb Cult anime
in the mouth of madness ITMOM på imdb Cool John Carpenter horror film.

Det er alle rigtig gode film :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: aarhus, DK
"in the mouth of madness" is among carpenter's best efforts.
his magnum opus though is "they live".

http://www.imdb.com/title/tt0096256/

its about a man who accidentally discovers that we are ruled by an upper class population of hideous aliens who fuck-up with our perception by means of media (tv, radio, advertisement, news, money...I can't help making associations with marshall mcluhan here), making us perceive them as normal humans. until the right man got the special type of sun-glasses that enable you to see things clearly.
and when our guys (2 of them), after wasting a substantial cut of the film's budget in ammo, get to the underground headquarters of the aliens, there are writings and directions on the walls in some alien language suspiciously resembling hebrew. :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
Jeg så Rise of the footsoldier for nyligt.. og den er kanon fed.

fra imdb:
Rise of the Footsoldier follows the inexorable rise of Carlton Leach from one of the most feared generals of the football terraces to becoming a member of a notorious gang of criminals who rampaged their way through London and Essex in the late eighties and early nineties. It is three decades of his life following him from football hooliganism, through to his burgeoning career as a bouncer, his involvement in the criminal aspects of the early 'rave' scene and subsequently to his rise to power as one of the most feared and respected criminals in the country.

den har alt hvad en god film skal have: narko, vold, patter og steroider.. så bliver det ikke bedre.. og den er lavet over virkelige begivenheder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Genså fornylig The Shawshank Redemption. Har altid været en af mine favoritter, og bliver ikke træt af at se den igen, som jeg gør med en del andre film.

Og igår så jeg alle afsnittene af Silver Fang :). Blev helt klart nostalgisk af at se det igen, havde ikke set det i omkring 10 år eller sådan noget. Bestemt min favorit (tegne)film dengang, så meget sjovt at se det igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

For helvede hvor jeg ikke fatter hvorfor folk er så vilde med The Shawshank Redemption. Det er en åndssvag film, der ikke ka' en skid andet end at gi' dig en behagelig varm følelse i mavsen!
Det her indblik i et fængsel, hvor der af en eller anden besynderlig grund, næsten kun sidder folk, der "jo i virkeligheden er nogle gæve gutter, helt som os andre". Hærdede kriminelle? Nej de fandtes sørme ikke i 50'erne (eller hvornår den foregår). Den er sgu for tandløs og lyserød. Jeg forstår ikke folk ka' falde sådan i svime over den...

"Two imprisoned men bond over a number of years, finding solace and eventual redemption through acts of common decency." :?

You're all a bunch of do-gooders!! :P

Æææh, ja tråden handler jo om film folk bør se ... så er det vel også i orden med et enkelt indlæg om hvad folk ikke bør se? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@Homo Superior

Det er din mening, men det kan jeg jo sådan set ikke tage mig af. Synes stadig det er en god film, også efter dit opstød der.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tetsuo II: Body Hammer for en uge eller to siden og det er, højest sandsynligt, en af de mest syrede film jeg nogensinde har set.

Som opfølgning på en tidligere post hvor jeg nævnte jeg skulle se Oldboy, har jeg set den nu og den er fandme fed! Kan klart anbefales.

Af en eller anden grund er jeg også ualmindeligt meget en sucker for Peter Jacksons arbejde præ-LOTR. Især Meet the Feebles har jeg set flere gange end sundt er. Den bedste forklaring af denne film, er måske nok sætningen 'Muppet Show på crack'.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
@Flak, hvor har du lige fundet Tetsuo II? Den er jo pisse svær at finde. Ellers rart at se jeg ikke er den eneste der synes Oldboy er fed. Den er en del af en hævn-trilogi, har set den sidste men mangler at se den første før jeg vil give min endelige dom.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg kom tilfældigt hjem til en af mine venner, og efter at han havde siddet og røget joints en hel dag var det så resulteret i at det var Tetsuo II der stod på programmet. Don't ask. Jeg var faktisk ikke klar over Oldboy var en del af en triologi, men vil da til at chekke de andre ud :D Tak!

/Edit: Og jeg ser pludseligt den engelske titel er Old Boy. Jeg undskylder.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bassemand skrev:
Jeg så Rise of the footsoldier for nyligt.. og den er kanon fed

Så den igår, kan kun give bassemand ret - det er en hård film... måtte endda se den med norske undertekster (da britiske bandeord ikke lige er min stærke side og der ikke var danske undertekster) og hverken det eller det "shaky-cam" i starten kunne ødelægge det for mig (og jeg HADER shaky-cam).
NB: når man indser fitta er norsk for kvindekønsdele, så har man allerede forstået ca 45% af underteksterne :?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]