bellaDonna atropa skrev:
Jeg siger ikke at de bare skal dø. jeg siger at det gør ikke noget at man venter på den rette teknologi, for så at skåne dyrene, der er nok af mennesker at tage af og jeg mener stadig ikke at vores sundhed skal være på deres bekostning. Men sat imellem at dø af en sygdom og mellem at blive rask på ligene af dyrene, så er det bedre at man ikke bliver rask.
Jeg synes det er en komplet vanvittig holdning at have, men da det nok er et mere filosofisk spørgsmål kommer der ikke noget godt ud af at diskutere det yderligere tror jeg.
Citat:
Industrien er så grov at de ikke må sælje de billige kopivare der, for at redde de mennesker og måske stoppe aids spræder sig der. Så allerede nu lader man folk dø, selv om man har medicinen der kan hjælpe dem. Så udvikling af medisin er ikke ensbetydende med at der er mindre der dør, men at man myrder endnu flere med at nægte dem medicinen som man har.
Kan ikke se hvor du får det fra, man kan da aldrig "myrde endnu flere" bare fordi det ikke er alle der har råd til medicinen? Problemet er at man ikke kan hjælpe ALLE, men kun nogen, hvilket er beklageligt. Det har været diskuteret 1000 gange, og desværre når man som regel frem til at patenter på medicin er et nødvendigt onde. For hvis ikke virksomhederne har lov at tage dem vil der simpelthen ikke blive udviklet ny medicin.
Enten kan vi have en situation som nu hvor der bliver udviklet medicin, men der går en årrække før andre firmaer må producere den. Alternativt kan vi have en situation hvor alle må producere alt, og så vil alle de største producenter lukke deres udviklingsafdelinger ned. Situationen vi har nu er ikke god, men alternativet er værre. Man kan også have en situation hvor staten står for udviklingen, men den er uheldig af politiske årsager og heller ikke effektiv.