Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 12:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Billede

Hvor det godt at se at ingen har kunnet finde ud af at svare dank ordentligt, men i bare bliver sure og viger uden om.

Morfman> Well, nu kom jeg jo til at poste alligevel. Mener du stadig at WTC tårnene var de første 'HØJHUS AF STÅL FALDER NED PGA ILD'? Eller har du gidet undersøge det? Og har du gidet tænke over at der ikke bare var ild i de bygninger her? Men at tons tunge kæmpe fly tonsede ind i dem?

Og har du tænkt på at wtc7 faldt fordi det blev ødelagt idet de andre 2 bygninger faldt?
Billede

[EDIT] Hvis i går et par år tilbage på psychelia vil i se at jeg har været lidt af en conspiracynut. Men så fik jeg mig en kritisk sans og nu har ikke det problem længere.

Jeg gav engang dette link til astral; http://www.skepdic.com/refuge/ctlessons.html
Det er en masse 'mini guides' til kritisk tænkning, jeg tror ikke han læste det, men det burde i måske.

I kan ikke se at det er jer der nægter at forholde jer kritisk til jeres kilder. Det skal bare komme fra youtube og så tror i åbenbart på det.

I kan prøve at læse denne tråd på EvC hvor en person hårdnakket påstår at alle love idag stammer fra det gamle testamente, at demokrati er noget vi har fra biblen, at der ikke fandtes et græsk skriftsprog før 300fvt. Prøv at læse den og hvordan han virker på jer, det er sådan i virker på mig.

Her er linket:
http://www.evcforum.net/cgi-bin/dm.cgi? ... t=275&m=91

IamJoseph kommer med påstandende.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 19 maj 2008 18:07, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Halugenlampe hvis du ikke har noget konstruktivt at tilføje ville det klæde dig bedre ikke at poste.

-posts slettet-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dankdawg, her får du et lille tip, som jeg håber at du vil tage til dig: Respekter andres uvidenhed!

Det er tydeligt at du ved mere om den der "konspirationsteoribevægelse" end jeg f.eks. gør, og at du ud fra den viden har dannet dig visse fordomme mod "den slags film". Selv ser jeg den bare som en underholdende film, og glæder mig over at mange at mine småfilosofiske og politiske tanker (mange erhvervet med lidet akademiske midler :joint: ) altså også deles af andre. Jeg tager altså udgangspunkt i selve filmen og ikke i min forståelse af "bevægelsen" (læs: i mine fordomme), og deri består uvidenhedens skønhed :wink:

Det gør jeg jo netop, ved at sige at de lyver i den, fordi de har en dagsorden de vil have igennem til folk.

Man taler jo ikke, hvis man ikke har noget at sige :!:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Hvordan kan hallugenlampes post blive slettet og dankdawgs post forblive? Hvad sker der for censurship??

Hvad sker der for psychedelia.. helt seriøst.

Den her tråd er kørt helt af sporet og er nu også blevet offer for den ondeste censur? jeg ved godt admins ikke har pligt til at forklare slettede post og lign. men gider du gøre en undtagelse Dr-d?
Og seriøst Jugg.. Du er jo ligesom Dank.. i elsker bare at jorde folk med jeres bedrevidenhed?

Måske admins sku oprette et psychedeliapro.dk site så bedrevidende folk kunne få lov at udfolde sig, og os andre uden akademisk uddannelse og lign. må ty til dette sørgelige board fuld af censur

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Moonage daydreamer skrev:
Dankdawg, her får du et lille tip, som jeg håber at du vil tage til dig: Respekter andres uvidenhed!

Det er tydeligt at du ved mere om den der "konspirationsteoribevægelse" end jeg f.eks. gør, og at du ud fra den viden har dannet dig visse fordomme mod "den slags film". Selv ser jeg den bare som en underholdende film, og glæder mig over at mange at mine småfilosofiske og politiske tanker (mange erhvervet med lidet akademiske midler :joint: ) altså også deles af andre. Jeg tager altså udgangspunkt i selve filmen og ikke i min forståelse af "bevægelsen" (læs: i mine fordomme), og deri består uvidenhedens skønhed :wink:

Det gør jeg jo netop, ved at sige at de lyver i den, fordi de har en dagsorden de vil have igennem til folk.

Jeg kan ikke respektere andres uvidenhed. Uvidenhed er en dårlig ting, endda en farlig ting. Når folk forsøger at skabe frygt igennem konspirationsteorier ved at fordreje sandheden og lyve, og der er folk der tror på det, så er det potentielt farligt.

Så du kan sidde og se det som underholdende, jeg ser det som sørgeligt og farligt, at så mange hopper på den slags. Jeg har ikke "fordomme" omkring den slags, jeg har ERFARING med den slags. Jeg kan altså ikke bare synes det er i orden, når folk er for uuddannede til at gennemskue det.

Hvis ingen gør opmærksom på at den slags er noget møg, så vil folk jo fortsætte med at sprede det, og hoppe på det. Hvis mange kritiserer det, så kan man håbe at folk begynder at tænke lidt over hvad det egentlig er for nogle påstande de køber ukritisk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ka' vi så ikke snakke om noget andet nu?

F.eks. de der chips som man ønsker at proppe ind under huden på alle folk så man kan trackes overalt.. Hvorfor føler man at det er nødvendigt med et SÅ overvåget samfund, ofc. hvis man ikke har noget at skjule ka' man vel leve med det, syntes bare at det er scary alligevel!!

Psychedelia Gay Overlord

Mini-krøl skrev:
Hvordan kan hallugenlampes post blive slettet og dankdawgs post forblive? Hvad sker der for censurship??

Hvad sker der for psychedelia.. helt seriøst.

Den her tråd er kørt helt af sporet og er nu også blevet offer for den ondeste censur? jeg ved godt admins ikke har pligt til at forklare slettede post og lign. men gider du gøre en undtagelse Dr-d?
Og seriøst Jugg.. Du er jo ligesom Dank.. i elsker bare at jorde folk med jeres bedrevidenhed?

Måske admins sku oprette et psychedeliapro.dk site så bedrevidende folk kunne få lov at udfolde sig, og os andre uden akademisk uddannelse og lign. må ty til dette sørgelige board fuld af censur

Mini-Krøl, nu er du altså langt ude. Det er ikke fordi jeg elsker det, at jeg diskuterer dette emne. Det er faktisk et emne jeg hader at diskutere, fordi det burde sige sig selv hvor latterlige sådanne teorier er. Der er ikke noget i det for mig, andet end et håb om at nogen der læser disse indlæg måske tænker sig en ekstra gang om, før de sender Zeitgeist til alle deres venner.

Det var sådan set dig der kritiserede mig, så jeg måtte jo forklare dig hvad der var galt. Det har jeg så gjort. Nu sidder du så og græder fordi du ikke kan komme med et ordentligt argument. Men det var jo ikke for at jorde dig. Det var for at forklare dig hvorfor jeg har den holdning jeg har, så du kan blive lidt klogere. Du kan så vælge det, eller du kan vælge at fortsætte med at have ondt af dig selv.

Psychedelia Gay Overlord

Cubensis skrev:
Ka' vi så ikke snakke om noget andet nu?

F.eks. de der chips som man ønsker at proppe ind under huden på alle folk så man kan trackes overalt.. Hvorfor føler man at det er nødvendigt med et SÅ overvåget samfund, ofc. hvis man ikke har noget at skjule ka' man vel leve med det, syntes bare at det er scary alligevel!!

Hvem er det præcist der ønsker at gøre det, med det formål for øje som du nævner?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Moonage skrev:
Respekter andres uvidenhed

Her er jeg til gengæld helt på Dankdawgs hold. Man skal ikke respektere uvidenhed.

Det som jeg bare ville gøre opmærksom på med min tidligere post, som jeg ikke uddybede fordi jeg i bund og grund ikke gad hundeslagsmålet, er at jeg synes Dankdawg diskuterer af de forkerte grunde.

Du har mange vigtige pointer, men du afslører dit eget incitament for at diskutere med alle de "i er nogle latterlige, underuddannede idioter" tilføjelser som du bare ikke kan udelade. Den attitude får jo bare "idioterne" til at se sig sure på dig og lukke af for dine argumenter. Hvis din intention er at gøre opmærksom på konspiraternes lemfældige omgang med kildemateriale, så kommer du ingenvejne med den fremgangsmåde. Så hvad er meningen med at køre på?

Det eneste udbytte som står tilbage er den tilfredstillelse du selv får ved at fremhæve din egen intellektuelle overlegenhed. Ikke særlig givtigt.

Og så vil jeg ellers bare opfordre alle til at tjekke deres kilder, og gå Dankdawg argumenter efter i sømmene, for jeg tror han har ret. Jeg interesserer mig ikke særligt for politik så dette er nok min sidste post i tråden. kys.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Nu sidder du så og græder fordi du ikke kan komme med et ordentligt argument. Men det var jo ikke for at jorde dig... ...Det var for at forklare dig hvorfor jeg har den holdning jeg har, så du kan blive lidt klogere. Du kan så vælge det, eller du kan vælge at fortsætte med at have ondt af dig selv.

Det var lige præcis det der jeg mente. Lad nu vær for fanden! Hvis dine intentioner med at oplyse folk er gode så lad dog vær med at jorde folk på den måde. :(

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Og jeg som troede psy.dk godt kunne håndtere situationer som denne :? Fald ned, ryg en pind eller snup en streg og tænk på noget andet. Det burde ikke være så svært at bare være ligeglad.

I modsætning til mange andre "mislykkede" tråde ser jeg gerne denne bliver lukket...

Medlem
Brugeravatar

NOOOOOOOOOOOOOOOO... Jeg har virkelig lyst til at græde dank. er du sindssyg.. græde over at der eksisterer folk som dig. Fatter ikke du bliver ved altså.. Det handler ikke om ordentlige argumenter, mine indlæg har på intet tidspunkt diskuteret selve filmen eller linksne, blot diskuteret retten til at diskutere filmen uden akademisk uddannelse, eller retten til at have en holdning for christ sake. Jeg er ked af det mand, ban me for life hvis det er nødvendigt men personer som dig holder ikke dipshit i den virkelig verden. Jeg falder nu selv han til det rene mudderkastning, simpelt fordi jeg bliver sindssyg oveni hovedet af dine indlæg. Hvis du hader at diskutere disse emner SÅ HOLD DIG VÆK MAND!

Og ja.. hvis jeg bare ku ryge en pind og være ligeglad ville det være fedt, men har eksamen imorgen og skal helst være lidt klar i hovedet. Selvom dankdawg forvrænger min hjerne som et psykedelisk bad trip.. damn..

man behøver ikke nogen uddannelse for at gennemskue at du ånder igennem at træde på andre folk.
Og jo, man skal sgu respektere andre folks uvidenhed. Hvorfor skal man være vidende? Vores verden bliver drevet af uvidende ignorante fjolser... Respekter det.

Medlem

fe_faqet skrev:
Og jeg som troede psy.dk godt kunne håndtere situationer som denne :? Fald ned, ryg en pind eller snup en streg og tænk på noget andet. Det burde ikke være så svært at bare være ligeglad.

I modsætning til mange andre "mislykkede" tråde ser jeg gerne denne bliver lukket...

enig. men det ærger mig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Moonage daydreamer skrev:

Jeg kan ikke respektere andres uvidenhed. Uvidenhed er en dårlig ting, endda en farlig ting. Når folk forsøger at skabe frygt igennem konspirationsteorier ved at fordreje sandheden og lyve, og der er folk der tror på det, så er det potentielt farligt.

Så du kan sidde og se det som underholdende, jeg ser det som sørgeligt og farligt, at så mange hopper på den slags. Jeg har ikke "fordomme" omkring den slags, jeg har ERFARING med den slags. Jeg kan altså ikke bare synes det er i orden, når folk er for uuddannede til at gennemskue det.

Hvis ingen gør opmærksom på at den slags er noget møg, så vil folk jo fortsætte med at sprede det, og hoppe på det. Hvis mange kritiserer det, så kan man håbe at folk begynder at tænke lidt over hvad det egentlig er for nogle påstande de køber ukritisk.

Igen siger du, vi køber det hele ukritisk, bare fordi vi ikke har samme "erfaring" som du har. Ikke særlig respektfuldt.

Du er en skændsel for psychedelia.dk dankdawg 8)

Psychedelia Gay Overlord

en skændsel fordi jeg ikke respekterer dumhed? LoL..I er altså skøre.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

NUKE THE WHALES!

Hvad har de nogensinde gjort for mig? De er bare i vejen, og så er de også DUMME!

Medlem
Brugeravatar

Er uvidenhed synonym med dumhed?

Psychedelia Gay Overlord

Mini-krøl skrev:
Er uvidenhed synonym med dumhed?

Nej, det er først dumhed når man nægter at lade sig oplyse, og bliver fornærmet over at ens mening baseret på uvidenhed ikke bliver respekteret.

Det er altså absurd at tro at meninger baseret på et uigennemtænkt og forkert grundlag er lige så gode og har samme krav på respekt som reflekterede meninger, baseret på fakta.

Dette site handler f.eks. om at viderebringe information om narko baseret på fakta. Her respekterer vi ikke at folk udbreder sig med forkerte oplysninger om stoffer, da det kan være skadeligt. Hvis man skulle respektere folks uvidenhed og deres idiotiske meninger, så skulle man jo bare give frit løb når en eller anden kikseklapper rådede en anden til bare at "gnaske 5 knapper på en gang" eller hvad ved jeg.

Dumhed og uvidenhed bør ikke respekteres. Det bliver vi altså ikke enige om.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du læner dig kraftigt op af en ban dankdawg.

Betragt dette som en advarsel.

Senest rettet af Moonage Daydreamer 19 maj 2008 20:56, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jøsses, kan i ikke hæve jer over jer selv bare for en kort bemærkning. Luk nu denne tråd, please.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]