Moonage daydreamer skrev:
Dankdawg, her får du et lille tip, som jeg håber at du vil tage til dig: Respekter andres uvidenhed!
Det er tydeligt at du ved mere om den der "konspirationsteoribevægelse" end jeg f.eks. gør, og at du ud fra den viden har dannet dig visse fordomme mod "den slags film". Selv ser jeg den bare som en underholdende film, og glæder mig over at mange at mine småfilosofiske og politiske tanker (mange erhvervet med lidet akademiske midler

) altså også deles af andre. Jeg tager altså udgangspunkt i selve filmen og ikke i min forståelse af "bevægelsen" (læs: i mine fordomme), og deri består uvidenhedens skønhed
Det gør jeg jo netop, ved at sige at de lyver i den, fordi de har en dagsorden de vil have igennem til folk.Man taler jo ikke, hvis man ikke har noget at sige

Jeg kan ikke respektere andres uvidenhed. Uvidenhed er en dårlig ting, endda en farlig ting. Når folk forsøger at skabe frygt igennem konspirationsteorier ved at fordreje sandheden og lyve, og der er folk der tror på det, så er det potentielt farligt.
Så du kan sidde og se det som underholdende, jeg ser det som sørgeligt og farligt, at så mange hopper på den slags. Jeg har ikke "fordomme" omkring den slags, jeg har ERFARING med den slags. Jeg kan altså ikke bare synes det er i orden, når folk er for uuddannede til at gennemskue det.
Hvis ingen gør opmærksom på at den slags er noget møg, så vil folk jo fortsætte med at sprede det, og hoppe på det. Hvis mange kritiserer det, så kan man håbe at folk begynder at tænke lidt over hvad det egentlig er for nogle påstande de køber ukritisk.