Psykonautisme skrev:
Homo Superior skrev:
Psykonautisme skrev:
Hvis der er nogen, der kan forklare hvad den evt. evolutionære fordel ved sådan en mekanisme er, vil jeg sætte pris på det.
Der behøver ikke være nogen evolutionær forklaring på dt. Evolution er tilfildigheder, og har en ændring hverken negative eller positie følger, er der intet i vejen for at de forbliver.
Hvis NDO er foråsaget af en tilfældig mutation, burde der være mennesker, der ikke har denne 'tilfældighed', da det, som du selv siger, ikke har en positiv/negativ overlevelsesmæssig betydning. Altså burde der være overlevende idag, der ikke har denne mutation (og evnen til at opleve NDO) i sig.
Men tilsyneladende kan alle mennekser, uanset race, religion og køn få NDO.
Jeg kan kun se to grunde til det:
1) Altså overlevede de andre, der ikke fik den tilfældige mutation, ikke
2) Det er ikke en tilfældig mutation, da alle mennesker i så fald fik den.
Det første kan ikke være rigtigt, for, som du selv siger, havde den mutation ikke nogen overlevelsmæssig værdi og burde ikke påvirke den naturlige udvælgelse ("survival of the fittest").
Sagt på en (måske) nemmere måde:
Menneske kulturer og racer har været adskilt i langt tid i historiens løb. Hvis mutationen, der forårsager NDO, var en tilfældighed og dermed kun ramte nogle 'få' og 'tilfældige', burde der være nogen folkeslag/typer mennesker, der undgik denne tilfældige mutation. Men som sagt, så kan tilsyneladende alle mennekser, uanset race, ophav, religion og køn få NDO.
Det tyder på, at mutationen derimod har ramt ALLE menneskener: Alle adskilte racer i alle regioner på jorden adskilt af hav og andre elementer. I så fald kan du vel ikke længere påstå, at det bare var en 'tilfældighed' i nogle 'tilfældige' personer, no?
Jeg ville egentligt bare lige kommentere på dette lille citat, Psykonatismusismus.
Hvis mutationen var neutral (altså, som du siger, hverken ikke indvirker på individets chancer for overlevelse eller reproduktion), så ville der formentligt väre folk med og uden genet. Der hvor jeg tror at du går galt i byen (jeg tror iövrigt ikke at disse NDO har noget med genetik at göre, og jeg ved dybest set intet om dem), er at du antager at ALLE mennesker har dette gen, på baggrund af at der findes repräsentanter fra alle racer og folkeslag som har oplevet dem. Du glemmer at der formentligt er langt flere, som IKKE har oplevet fänomenet.
Dernäst skriver du: "Men som sagt, så kan tilsyneladende alle mennekser, uanset race, ophav, religion og køn få NDO".
Jeg forstår ikke hvor MEN'et kommer fra? Det umuliggör vel ikke at "genet" ikke er spredt hos alle, eller?
Jeg ved ikke om det er kludret formuleret.
Forresten, så tror jeg på en oplösning af sindet. Altså, intet opleves, i det subjektet er termineret. Ingen objektiv oplevelse af verden eller trandencelle oplevelser. Måske öjeblikket, der sindet nedbrydes, kan väre stärkt psykedelisk, eller i hvertfald have ligheder med den psykedeliske oplevelse?
Foreks. har jeg ofte fölt (dette er dog bare en ekstremt subjektiv antagelse...) at den akutte salviarus kan have ligheder til når man besvimer/vågner op/bliver födt. Altså, egodöden og forvirringen, blandet med en fölelse af trykhed.
Fuck det, jeg kan ikke udtrykke mig i dag.
Hav det herligt!!!