Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du skriver, at du har prøvet ritalin - har du damp? Det er i hvert fald en af de mediciner, man anvender til børn og unge med damp.

Hjernens synapser danner nye forløb under puberteten - dvs. at din hjerne er i gang med at lave nye forbindelser (altså ikke færdig med at blive skabt).
Mht mdma kender man ikke langtidseffekten på hjernen.

Du har (forhåbentlig) et langt liv foran dig.
Hvor mange af os herinde (og ude i verden) har fucket alt for mange år og muligheder op pga diverse stoffer?
Jeg ved godt, at du ikke ville høre, at vi fraråder dig at tage stoffer....
-Men når man starter en tråd, er man ikke altid herre over, hvilke svar man får.
Måske så mange råder dig til ikke at gøre det, fordi du simpelthen er for ung.

Du ved godt at du er for ung, men vil ikke høre på det.
Prøv evt at læse nogle flere tråde på "medaljens bagside" om folk som har problemer med at komme ud af misbrug -der ofte startede i en alt for tidlig alder.

Og nej, jeg er ikke en af de, der prædiker moral og afholdenhed. Her i familien er jeg den eneste, der bruger planter
- har gjort i mange år og fordi jeg passer på mig selv, har tænkt at gøre resten af mit liv.

For din egen skyld - vent et par år.
Har du en hobby/sport/kæreste? Hvis nej så find dig en.

Pas på dig og nyd livet imens :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Ey kaffe-hans

her er en liste, som jeg har lavet til dig, her kan du se hvilke stoffer som du slet IKKE skal ta!

Lighter-gas, benzin, deodorant og andre opløsningsmidler, hold dig fra dem, de æder din hjerne op!!! det er ikke sjovt at ha gået i skole i 9 år, og så efter en sommerferie kan man lige pludselig ikke huske det halve af det man har lært!!

Heroin, efter min egen mening, aldrig noget jeg vil rører, det er simpelthen en alt for stor risiko at ta!!

Svampe, LSD, LSA og andet psychedelia, hold dig fra det. Det er en kendsgerning at du er 15 år, din hjerne, dit sind og krop er absolut ikke færdigudviklet, og der er en stor risiko for diverse psykiske problemer som kan sættes igang!!!

Stoffer som ikke er nær så "FARLIG"

amfetamin, coke og mdma. Hvis det kun er noget du vil prøve et par gange om året eller ligende, så vil jeg mene det var fint nok, men hvis det begynder at blive hver weekend, og sådan, så begynder det at blive rigtig usundt!

Hash
den er enestående, i den alder du har nu, er det ikke ret smart at ryge for meget. Men hvis du ryger 1 gang om måneden, er det sku minimalt hvad der kan ske, MEN, det er nemt at blive afhængig!! det kan godt være du tror du har styr på det, men det kan hurtigt gå over gevind, og sommerferien, den er rigtig grum, der er det ekstra nemt at blive afhængig!!

Der er også andre alternativer, f.eks. guarana, som giver ekstra energi til de lange nætter. men jeg vil lade nogle af de andre komme med info om disse alternativer, da jeg ikke rigtig har styr på det ;)

Og så til i andre psy.dk medlemmer!!! i er sku et par stykker der skal skamme jer!!! Dette er et HR-Forum, ligemeget hvad spørgsmålet er!!

MEN :peace:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Forresten... at du på 4 1/2 time allerede har fået 40 svar (og 325 visninger) er meget usædvanligt.
Måske det kan fortælle dig at vi er mange der har meget velbegrundede erfaringer og meninger om netop stoffer til helt unge.
Vi vil jo bare opfordre dig til at passe bedre på dig selv.

Psychedelia er, som nogle har nævnt, et HR (harm reduction) sted.
Hvor vi netop opfordrer hinanden til at undgå skader på liv og sjæl,
ved f.eks at bruge stoffer ansvarligt.
Og det er ikke ansvarligt at anbefale en 15-årig andet end at vente et par år.

Titel: .
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
M E T H Y L O N ! ! !

Har ikke oplevet en eneste person få en negativ virkning af det, og han kan stadig gå hjem og se nogenlunde normal ud næste dag.

Tror helt bestemt det er den feeling han søger.

Mit bud

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Polle pot skrev:
Lighter-gas, benzin, deodorant og andre opløsningsmidler, hold dig fra dem, de æder din hjerne op!!! det er ikke sjovt at ha gået i skole i 9 år, og så efter en sommerferie kan man lige pludselig ikke huske det halve af det man har lært!!

Du glemte alkohol. Men det tager han jo aligevel ikke længere, så det er jo bare zuppa.

EDIT: Er IELDGB, eller hvad det nu var, Winta's nye bruger?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg drikker ikke mere, fordi jeg fik mange problemer af alt det shit jeg lavede når jeg var stiv. Bryder mig heller ikk rigtig om rusen.

Og ja, jeg har damp.

Håber det var svar nok, ellers må i lige spørge igen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
hvad med dine venner? tager de narko? hvilket? hvad ville de sige til du var fucked på noget andet?.. lad vær med at hive dem ud i det.. og hvad vil de synes om du var fucked alene?..

tænk på hvilke mennesker der råder dig til det her.. det er ikke dine forældre eller lærere.. det her er mennesker der selv har taget tingene.. folk der om nogen ved hvad de snakker om..

kaffe-hans: en fed oplevelse med vennerne? har du ikke oplevet det med alkohol?

kan du forresten ikke lige fortælle hvorfor du ikke drikker det mere?

En stor del af mine venner (men bestemt ikk dem alle sammen) tar narko, mest amfetamin, men stort set alle mine venner ryger mere eller mindre hash.

Jeg kan godt se hvad i mener med svampene og halluciogener, så det vil jeg ikke prøve forløbig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kaffe-Hans skrev:
spiffeh skrev:
hvad med dine venner? tager de narko? hvilket? hvad ville de sige til du var fucked på noget andet?.. lad vær med at hive dem ud i det.. og hvad vil de synes om du var fucked alene?..

tænk på hvilke mennesker der råder dig til det her.. det er ikke dine forældre eller lærere.. det her er mennesker der selv har taget tingene.. folk der om nogen ved hvad de snakker om..

kaffe-hans: en fed oplevelse med vennerne? har du ikke oplevet det med alkohol?

kan du forresten ikke lige fortælle hvorfor du ikke drikker det mere?

En stor del af mine venner (men bestemt ikk dem alle sammen) tar narko, mest amfetamin, men stort set alle mine venner ryger mere eller mindre hash.

Jeg kan godt se hvad i mener med svampene og halluciogener, så det vil jeg ikke prøve forløbig.

Tak, det er vi mange som er glade for at høre :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

P E N N Y W I S E skrev:
Jeg ville sige en lille dosis svampe. :) Det andet slidder sku for hårdt på kroppen,han er jo kun 15 år. :)

Er du fuldstændig idiot? Anbefaler en 15 årig komplet uerfaren person at tage svampe? Selv i små doser kan det grave op for underbevidstheden.

Du kender en pige der spiste svampe, hvor det gik fint? Nåå okey hehe jamen så må ALLE 15 årige da kunne tåle det, nu hvor du kender EN der er gået helskindet igennem det.. :roll:

Hvad laver du overhovedet herinde? Det er jo ikke første gang du kommer med sådan nogen bemærkninger.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

P E N N Y W I S E skrev:
troo_L_S skrev:
P E N N Y W I S E skrev:
Jeg ville sige en lille dosis svampe. :) Det andet slidder sku for hårdt på kroppen,han er jo kun 15 år. :)

Hvis du ikke ved nok om tingene skal du lade være med at udtale dig. Bare det at du foreslår svampe som stof til en 15 årig der aldrig har taget andet end ritalin og hash viser tydeligt at du ikke har sat dig ret meget ind i det du snakker om.

Kaffe-Hans: Mdma, kokain eller amfetin ville nok være mit bud. Af de tre foretrækker jeg helt klart ecstasy. Jeg vil dog kun anbefale ecstasy hvis det er til en fest eller i en forsamling der har det fint med at du er på stoffer for det er umuligt at skjule hvis du har indtaget MDMA.

Ligemeget hvad du vælger så start med en lav dose, og som andre allerede har sagt så hold dig fra de psykedeliske stoffer nogle år endnu.

Håber du får en god oplevelse :)

Jeg ved udemærket hvad jeg snakker om. Jeg skriver LILLE DOSIS svampe. Du råder ham til at tage ecstasy. Hvem er mest galt på den :roll:

Så du mener at mdma vil komme til at skade ham fysisk i en alder af 15, måske have en virkning på hans indlæring/vækst? Hvis ja så vil jeg godt se nogen kilder, ellers synes jeg du skal lukke røven.

Kaffe-Hans, det kan være meget uklart hvad man egentlig vil med sit liv i en alder af 15. Det hele kan virke forvirrende og det er netop i den alder at man ofte fiser rundt og er en rigtig rod. Netop grundet dette er det en rigtig dårlig ide at du begynder at udforske din bevidsthed og rode rundt i dit sind, hvilket psykedeliske stoffer nemlig gør. Så det er rigtig fint at du vil vælge at vente et par på endnu.

Jeg så også helst at du ventede et par år endnu med de hårde stimulanser (ecstacy/mdma, amfetamin og kokain). Men det vil du jo ikke gøre alligevel, selvom jeg råder dig til det. Så jeg vil bare sige til dig at du skal være forsigtig med doserne og holde det på et forbrug på maksimum en gang hver anden måned. Rusen for de forskellige stoffer føles yderst lækkert for de fleste og er netop af samme grund meget vanedannende. Mange unge i din alder respekterer ikke stofferne og gør det hurtigt til en weekendvane, indtil de ender med at ødelægge deres liv og får ugentlige besøg på den lukkede, med en kombination af daglige lykkepiller for ikke at få lyst til at hænge dem selv.

God vind og karma, pas godt på dig selv ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Polle pot skrev:
Ey kaffe-hans

her er en liste, som jeg har lavet til dig, her kan du se hvilke stoffer som du slet IKKE skal ta!

Heroin, efter min egen mening, aldrig noget jeg vil rører, det er simpelthen en alt for stor risiko at ta!!

Svampe, LSD, LSA og andet psychedelia, hold dig fra det. Det er en kendsgerning at du er 15 år, din hjerne, dit sind og krop er absolut ikke færdigudviklet, og der er en stor risiko for diverse psykiske problemer som kan sættes igang!!!

Stoffer som ikke er nær så "FARLIG"

amfetamin, coke og mdma. Hvis det kun er noget du vil prøve et par gange om året eller ligende, så vil jeg mene det var fint nok, men hvis det begynder at blive hver weekend, og sådan, så begynder det at blive rigtig usundt!

Hash
den er enestående, i den alder du har nu, er det ikke ret smart at ryge for meget. Men hvis du ryger 1 gang om måneden, er det sku minimalt hvad der kan ske, MEN, det er nemt at blive afhængig!! det kan godt være du tror du har styr på det, men det kan hurtigt gå over gevind, og sommerferien, den er rigtig grum, der er det ekstra nemt at blive afhængig!!

Der er også andre alternativer, f.eks. guarana, som giver ekstra energi til de lange nætter. men jeg vil lade nogle af de andre komme med info om disse alternativer, da jeg ikke rigtig har styr på det ;)

Og så til i andre psy.dk medlemmer!!! i er sku et par stykker der skal skamme jer!!! Dette er et HR-Forum, ligemeget hvad spørgsmålet er!!

MEN :peace:

Rigtig fornuftigt :)

Nogen koncentreret koffein/guarana kan faktisk også anbefales, hvis topic starter leder efter noget opkvikkende. Hvis du ingen koffein tolerance har, og indtager halvstore mængder på kort tid, kan en amfetamin lignende rus opnåes. Især blandet med alkohol. Det har jeg haft rigtig god erfaring med, til byture. Det fede ved det i modsætning til amfetamin, er at man kan sove når man kommer hjem og ikke springer en nattesøvn over. Man kan spise dagen efter, føler sig ikke nær så psykisk/fysisk bombet, er i stand til at rent faktisk udføre ting dagen efter og ligner ikke udskidt æblegrød :)

Dog skal det nævnes at tager du koffein hver dag eller ja bare hver weekend, opstår der hurtigt tolerance og stoffet vil virke rigtigt slattent på dig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Hey Kaffe-Hans, der bliver givet mange gode råd i denne tråd og håber du vil tage nogen af dem til dig. De fleste her har på et eller andet tidspunkt stået i samme situation, og derfor har de fleste også en mening herom. Stort set alle kan dog blive enige om at 15 år er for tidligt, de af os der selv startede i den alder ville gerne have kunnet gøre tiden om og ventet nogen år, derfor bliver mange også berørte når de ser én der er på vej til at lave samme dumme fejltagelse som dem selv. Desværre bliver mange først klog af skade...

Hvis vi ikke kan overtale dig til at droppe idéen et par år eller mer, vil jeg råde dig til i det mindste at bruge lidt mere tid på at finde ud af hvad du helt præcis vil have ud af dit eksperimenteren. Det virker for mig lidt som om at det bare skal være noget nyt og uprøvet, og så er det lidt hip som hap hvad. Det er altså ikke det bedste udgangspunkt at have; Læs om de forskellige stoffer og læs nogen triprapporter, og find ud af hvilken type rus der tiltaler dig, da der som nævnt er himmelvid forskel på eks. LSD og kokain. Jeg vil ikke råde dig til det ene frem for det andet, da alle substanser har deres unikke karakteristika og når du har fundet lige netop det der lyder som noget for dig, er det selvfølgelig den du skal vælge.

Og så lige tilsidst, ikke så meget minded på dig, men mere nogle af de andre aktive i tråden.
Jeg synes det er fint at der bliver advaret så meget omkring psykedeliske stoffer, her særligt svampe. Da det bestemt ikke er legetøj, og skal behandles med respekt. Et grundigt kendskab til Set & Setting og ikke for mange lig i lasten er et must. Og selv der, kan de tage røven på én alligevel. Så det er ganske rigtigt en noget risikabel idé at overveje som 15-årig.
Men. Jeg bryder mig ikke rigtig om, at man så foreslår amfetamin, kokain og MDMA i stedet, som nærmest harmløse alternativer. Personligt kunne jeg godt have været de to første foruden, her i bagklogskabens lys. Og jeg tror at disse stoffer har ført flere unge liv på afveje med et weekendforbrug der tager overhånd, end svampene har. Lidt firkantet stillet op kunne et ordentligt svampetrip i tide måske have afholdt folk fra at udvikle sig til de uansvarlige k3xeklappere som blæser rundt med hovedet under armen (og forpester Syntetiske).
Min indvending ligger nok lidt i forlængelse af Oddens kritik den anden dag, af den her forestilling om en korrekt rækkefølge at prøve psykedelika af på. Jeg synes det er noget pjat, og vel egentlig mest et luksus problem der er opstået af at udvalget er blevet så stort og let tilgængeligt. Da jeg startede med psykedelika, tog vi det i den rækkefølge vi fik fat i det på, og den fremgangsmåde fungerede egentlig fint hvis jeg skal sige det selv. Jeg har lidt svært ved at se hvordan amfetamin og kokain skulle forberede nogen på den psykedeliske oplevelse, og har derfor endnu sværere ved at se hvorfor nogen skulle spilde 3-5 år på det, hvis hvad de i virkeligheden havde lyst til var et psykedelisk trip.
Forstå mig ret, jeg anbefaler ikke Kaffe-Hans at indtage noget som helst, jeg ber ham vente. Men hvis vi siger at han venter til han er 18 år, og valget står ml. svampe og amfetamin, ville jeg vælge svampene.

Jeg forventer en solid gang flaming når jeg engang vågner igen ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
"Men hvis vi siger at han venter til han er 18 år, og valget står ml. svampe og amfetamin, ville jeg vælge svampene.

Jeg forventer en solid gang flaming når jeg engang vågner igen "
Skrev ThirdEyeFlood

Hvorfor vente kantereller er da ikke skadelige for hverken børn eller voksne 8) og de smager sku kanon. 8)

Nå seriøst jeg tror faktisk jeg vil give dig ret mht stof valget som 18 årrig - Svampene kan booste den personlige udvikling, hvis de behandles med respekt og ikke overdoseres - setting - forberredelse ved at læse om virkning og andres oplevelser og self en tripsitter som forsøger at guide mod et fælles valgt mål eller stemning.

Amfetaminen vil højt sandsyneligt bare ende med en mega omgang tømmermænd og en stor bar regning. :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg gider ikke anbefale dig hvilke stoffer du skal fylde dig med. Jeg vil meget hellere anbefale dig, som ThirdEyeFlood også gør, at læse om og sætte dig ind i alle de stoffer, du umiddelbart synes lyder spændende, og så derefter tage valget.
Lad være med at træffe det på baggrund af, hvad pøblen her på siden mener er det fedeste fest-stof - ikke dermed sagt du fuldstændig skal ignorere kommentarerne selvfølgelig. :)

Kaffe-Hans skrev:
Jeg drikker ikke mere, fordi jeg fik mange problemer af alt det shit jeg lavede når jeg var stiv. Bryder mig heller ikk rigtig om rusen.

Nu skriver du godt nok ikke præcis hvad det er for noget lort du har haft for vane at lave, når du har været stiv. Har problemet imidlertid ligget i, at du er blevet aggressiv og voldelig, kan det være et problem, hvis du skulle vælge at prøve kokain eller amfetamin. I mange tilfælde vil de to stoffer i den grad kunne bringe voldelige tendenser til overfladen. I det tilfælde skulle du nok sætte tid af til, lige at tænke lidt over den problemstilling først. :)
Men jeg ved jo slet ikke hvad dit problem med alkohol egentlig var, og det er jo langt fra sikkert, at det havde noget at gøre med aggressioner - men nu du i hvert fald advaret i den retning også. :wink: :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
jeg vil generelt råde dig til at holde dig fra stoffer i det hele taget :wink:

jeg begyndte osse med speed, som 15 årig, e og coke som 16 årig..

men sagen er at, stoffer i en alder som 15 årig hurtigt bliver for meget.

du er simpelthen ikke moden nok til at ville kunne styre det i den lange bane, jo nogle kan :!: men hvorfor tage chancen? stoffer kan være sjovt, men det kan osse gøre dit liv til et helvede hvor du aldrig nogensinde ville ønske at du gjorde som du gjorde når du ser tilbage, men det er jo for sent der..

kort sagt, nyd livet som det er uden tilsætningsstoffer men du kan og vent til du bliver ældre med at tage beslutningen.

kan godt være dine venner måske gør det, men som årene går vil du takke dig selv inderligt for at tage det valg som du gjorde.

men okay, hvis du vil risikere at smadre dig selv, dine omgivelser, din ungdom osv osv. så skal du self være hjertelig velkommen

i dag som 17 årig har jeg prøvet en laaang række stoffer, men når jeg måler de oplevelser jeg har fået fra alle disse stoffer og når jeg tænker på hvor mange muligheder jeg har ødelagt for mig selv og hvor meget jeg har kæmpet mig igennem for at komme på nogenlunde rette spor igen og generelt hvor smadret hele mit liv er blevet, tjaaa.. ville ønske jeg kunne gøre det om igen :wink:

Jeg vil i denne sammenhæng kunne nikke genkendene til det du snakker om mht. at kunn styrre det, startede selv som 15 årig at prøve div. stimulanser,, anede ikke hvad de gjorde, hvad jeg vidste var at de var fedt at fyre den af til Hardstyle :twisted: , men ja.. Jeg blev klogere, er idag 16½ , og mener selv at jeg faktisk har nogen lunde styr på rusmidler, min SSP konsulent mener også at jeg kan hjælpe andre unge til at holde op med at tage stoffer hvert weekend hvor de ca æder 10-15 Kiks på en aften osv. Tænker en del på HR.. Også ang. mine venner.

Og fortryder ikke rigtig at jeg er hvis man kan sige "Begyndt" at tage stoffer, har derimod gjort mig klogere på mange områder, mere modent faktisk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]