KingOfBongbong skrev:
birita skrev:
håber stadig jeg kan svar..jeg har oplevet noget lignende..til tider føler jeg bare at jeg ikke eksisterer, jeg bliver varm om hele kroppen og mit syn er anderledes, f.eks. bliver kanter runde..min hørelse bliver også underlig, jeg hører bedre lyde langt væk end dem tæt ved..jeg har svært ved at koncentrere mig..det føles som om jeg er alene i hele verdenen..det er en ubehagelig følelse..har føsrst nu hørt om ego død og det skete for første gang i oktober måned..der befandt jeg mig i en moské..nogle dage før havde jeg røget hash for anden gang i mit liv..begge gange har jeg fået nedtur...ellers har jeg aldrig rørt noget euforiserende.. er det unormalt? at opleve ego death uden et trip?.. ellers kan jeg læse i skriver at i opfatter jer som heldige da i har prøvet det..jeg synes det er en yderst ubehagelig fornemmelse..jeg bliver meget bange..er det fordi at jeg ikke ved hvad der sker?..jeg vil så gerne have svar, på forhånd tak.
du må ikke blive bange for disse oplevelser som sagt før, dyk ned i dem og giv slip frem for alt ikke kæmp imod dem, nogle mennesker er født med større spirituelt potientalie end andre. Sådanne oplevelser er yderst ubelejlige i et samfund hvor andre sindstilstande bliver betragtet som underlige og dårlige. I andre kulturer er sådanne sindstilstande en del af deres verden og ses på ingen måde negativt eller ubehageligt.
Var du igang med relgiøs praksis i moskén da det skete? for så er det helt normalt og sker for millioner af mennesker jorden over. Folk opnår den slags ting som du oplever efter år med meditation, yoga, recitation, bøn osv enhver form spirituel praksis men forskellen på dig og dem er at de er parate og modtagelig og du kæmper i mod. Lige som når folk kæmper imod oplevelser på psychedelia afføder det altid frygt (det er nogle af de samme ting der sker med din bevistheden som man kan opleve på psychedelia). Du må endelig ikke lade lægen dope dig med medicin men søg svar blandt mennesker der kender til disse tilstande de vil give dig svar og du vil lære at få styr på dem og værdsætte dem.
Hvis du ikke er relgiøs vil det nok virke underligt at begynde på den slags ting men men se dine oplevelser som bevis på miraklet bevidsthedens udødelighed og de vil blive gode og lykkelige.
Under alle omstændigheder er det vigtigt at birita ikke er alene om sine oplevelser. Det kan være en spirituel vækkelse, "shamansyge", eller hvad man nu vælger at kalde det, men der kan også være tale om en alvorlig psykisk lidelse. Er det en alvorlig psykisk lidelse, så kan "den der med at dykke ned i det", fremkalde alvorlige problemer der ikke bør bagateliseres. Blandt alternative behandlere (der mener at vide noget om "det") kan der være en tendens til at se alle tilstande som åndelige kriser. De går ind i det med stor entusiasme, men kan være med til at forværre symptomerne, en forværring der ideelt set vil ende med ego-død eller andre store gennembrud, men for nogle kan blive en stationær tilstand uden nogen form for udvikling eller afklaring, men blot en forværring.
Skal en alvorlig psykisk lidelse behandles uden medicin kræver det fysiske rammer og et terapeutisk program ud over det normale og mulighed for at blive passet på 24 timer i døgnet. Det vil ofte ende med at man står alene tilbage efter der er blevet "rørt godt rundt i gryden", med en kraftig forværring og en behandler der ikke kan magte sin opgave.
Blot en advarsel...