Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
hyene skrev:
Og så måske noget om jeres baggrund en anden gang, jeg er godt klar over i måske ikke har lyst til at røbe jeres udannelser. Men vil man holde sådan noget her er man sgu nød til at finde nogen der kan det. Så man kan få fagligheden slået fast over for medier, og fagfolk.

hey, vi fortalte da hvilken uddannelse vi havde, samt fulde navn! Sov du? :wink:

Jeg ved ikke om du blev hele foredraget igennem, men vi fik, i sidste del af foredraget, også fortalt om vores baggrund, -hvornår vi startede med psykedeliske stoffer, samt i hvilket miljø vi havde fundet ind til det i.

Jeg tror at man skal afholde sig for alt for tekniske detaljer, hvis man holder foredrag på cafeer og lign. men det er godt at kunne hvis man holder foredrag på gymnasier, universiteter m.m.
Hvis vi får en forening på benene er der jo intet som hindrer os i at anoncerer foredrag med forskellige temaer. Så ved folk hvad de går ind til.

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
ah nej jeg kom lidt for sent må du undskylde missede lige den første ½ time :) havde nogle problemer med min stedsans. :)

Glemte lige at sige jeg fik slutningen med ja og det var super fedt i fik fortalt det. Det gav lidt mere dybde i det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fanny skrev:
Sov du? :wink:

Kun i en times tid... :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
New Order skrev:
Jeg bor ikke i København, og jeg tager ikke kraftige psykedelika længere, men var det ikke en idé at få noget lignende stablet på benene i Århus?
Jeg er frisk på at stikke hovedet sammen med nogen, hvis der er seriøs interesse for det.

Jeg må hellere lige uddybe.
Det er begrænset, hvor meget jeg egentlig kan bidrage med til et evt. arrangement, og det var i første omgang bare en prøveballon, jeg skød op. Betragt det snarere som en opfordring end et ønske om direkte at lade mig involvere alverden i projektet.
Dog vil jeg, hvis det bliver aktuelt, gerne forsøge at finde stedet til et arrangement.
Musikcaféen (men det koster vel penge, oder?) eller Splab kunne umiddelbart være et par muligheder.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
New Order skrev:
New Order skrev:
Jeg bor ikke i København, og jeg tager ikke kraftige psykedelika længere, men var det ikke en idé at få noget lignende stablet på benene i Århus?
Jeg er frisk på at stikke hovedet sammen med nogen, hvis der er seriøs interesse for det.

Det er begrænset, hvor meget jeg egentlig kan bidrage med til et evt. arrangement, og det var i første omgang bare en prøveballon, jeg skød op. Betragt det snarere som en opfordring end et ønske om direkte at lade mig involvere alverden i projektet.
Dog vil jeg, hvis det bliver aktuelt, gerne forsøge at finde stedet til et arrangement.
Musikcaféen (men det koster vel penge, oder?) eller Splab kunne umiddelbart være et par muligheder.

http://www.studenterhusaarhus.dk kunne jeg forestille mig ville være oplagt til et sådant arrangement. De har jo lige åbnet nye lækre lokaler, og det virker som om, der kom til at ske rigtigt meget dernede.

Fra deres side:

Citat:
Arrangementer
Udvalgets formål er indenfor husets retningslinier at arrangere og udføre arrangementer i og udenfor Studenterhus. Arrangementerne skal være tro mod husets vision om at være nyskabende, provokerende og ekstraordinært og dække alle aspekter af Studenterhusets virke herunder viden, erhvervskontakt, kultur og innovation. Arrangementerne kan være af forskellig art herunder:

Debataftener
Foredrag
Forelæsninger
Events
Udstillinger
Etc.

Det kunne da ikke være bedre!

Fanny og jer andre; hvis I har fået smag for at holde oplæg, synes jeg, I skulle prøve at tage kontakt!

Iøvrigt kunne jeg ikke forestille mig andet, end at vi ville være en del her i Århus, der gerne ville hjælpe med lidt promovering!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
God stil! :idea:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
ManFromAnotherPlace skrev:
New Order skrev:
New Order skrev:

http://www.studenterhusaarhus.dk kunne jeg forestille mig ville være oplagt til et sådant arrangement. De har jo lige åbnet nye lækre lokaler, og det virker som om, der kom til at ske rigtigt meget dernede.

Fra deres side:

Citat:
Arrangementer
Udvalgets formål er indenfor husets retningslinier at arrangere og udføre arrangementer i og udenfor Studenterhus. Arrangementerne skal være tro mod husets vision om at være nyskabende, provokerende og ekstraordinært og dække alle aspekter af Studenterhusets virke herunder viden, erhvervskontakt, kultur og innovation. Arrangementerne kan være af forskellig art herunder:

Debataftener
Foredrag
Forelæsninger
Events
Udstillinger
Etc.

Det kunne da ikke være bedre!

Mit indtryk af Studenterhuset, som det har fungeret siden sin start for relativ kort tid siden, er, at det ikke umiddelbart appelerer til ret mange andre end nogle få studerende på uni. Det kan selvfølgelig ændre sig, så jeg skal bestemt ikke skyde det ned. Jeg synes bare umiddelbart, at et sted som fx. Splab kunne være mere interessant. Dels fordi miljøet i forvejen er præget af åbenhed om et emne af denne type, dels fordi det er et forholdsvis veletableret spillested med en kreds af brugere, som spænder relativt vidt ift. Studenterhuset.
Men stedet skal vel også først findes, når arrangementet er kommet nogenlunde på benene. Men fint med input af den slags.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Jeg kender heller ikke selv meget til Studenterhuset. Men deres nye lokaler, hvori der er noget på programmet seks ud af ugens syv dage, skulle eftersigende være ret godt besøgt.
Jeg kender ikke meget til Splab, men det er jo kun positivt med flere forslag!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Splab er fedt. Det er en del ad Det Jyske Kunstakademi. Det er noget mere undergrunds-agtigt og det kan jo både være en fordel og en ulempe. Det kommer an på hvad man ønsker sig jo.
En anden mulighed er Fabriken. Det er unge mennesker der driver stedet og de er smadder flinke og lidt hippieagtige, jeg kan evt. formidle en kontakt. Det er vel det der minder mest om Culture Box, bortset fra at det ikke er et tekno sted. Man kunne sagtens lave et eftermiddagsarrangement der tror jeg. Fordelen ved Splab er nok at de formentlig har video udstyr i forvejen...

Dedikeret medlem

Hvis jeg må tillade mig at hive en gammel tråd frem: Er der noget lignende i ovnen et sted som jeg ikke er klar over? Hvis ikke, er det så ikke på tide, at vi får stablet noget på benene? Jeg har ikke nogen erfaring med at organisere noget af denne type, men det kunne da være rart at få det. Der går da alt for langt tid mellem seriøse psychonaut-events her i landet, gør der ikke?

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
det synes jeg også

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]