smurf3000 skrev:
hvad syntes i er råddent ved psychedelia.dk, fordi der
jeg syntes der er et problem i at der forsvinder posts og topics fra forummet, og at mange topics bliver lukket alt alt for hurtigt.
der hersker en magtliderlighed og økonomisk interesse blandt mods og admins, som næsten får mig til at klikke væk fra psychedelia. og helt sikkert ligger en kraftig dæmper på ytringsfriheden.
Til dit første punkt - At der forsvinder for mange posts og topics her i forummet - Det kan vi så diskuttere, hvis det var mig der stod for moderationen her ville det gå meget hårdere for sig.
Specielt på et site som psychedelia.dk - hvis formål bl.a. er harm reduction, så er det nødvendigt at værne omkring niveauet på sitet - Jeg vil endda gå videre derfra også til at sige man har er reelt ansvar da der ikke findes mange alternative sites på dansk som psychedelia.dk
For så vidt kan jeg ikke se hvad dit problem er - at skyde så diffust efter generelle ting som "for mange lukkede tråde" osv kan jeg personligt overhovedet ikke tage alvorligt - Der skal noget mere konkret på bordet, jeg er sikker på at der som udgangspunkt er en fornuftig forklaring på hvorfor mods agerer som de gør - Ja, man kan faktisk sige at modsne styrer sitet og bedst ved hvordan de må modere for at efterkomme sitets vision (derfor er de jo bl.a. udvalgte til den funktion).
Så må du jo gøre op med dig selv om det er et site du vil bruge din tid på, jeg ville ikke sige at de har brug for din accept for at udføre deres funktion, derimod har du brug for at respektere deres autoritet.
Til dit andet punkt - Økonomisk interesse ? *kigger sig om efter banner reklamer* - Der er sgu da så godt som ingen økonomi i det her site her ?!?!? Som jeg ser det er det bare 1 stor udgift både økonomisk og tidsmæssigt for de involverede.
Hvem har sagt der er ytringsfrihed på psychedelia.dk ? Ytringsfrihed er en illusion - Ikke for at starte en helt ny diskussion her, men når man modererer online så må man balancere 2 primære faktorer - 1: Spam 2: Ytringsfrihed. Der er godt nok meget spam på psychedelia........ ( i mine øjne )
Nogle har ganske enkelt mere ret end andre, sådan virker det i alle seriøse forums - og som jeg forstår det er psychedelia.dk ´s formål at være et seriøst forum, som sådan er man nød til at sætte grænser (og endnu mere når man servicerer en gruppe mennesker der i stor udstrækning har valgt at skide på reglerne fra starten af / konstant forsøger på at presse rammerne de bliver omgivet af).
Men - Jeg kan da godt se negative ting i psychedelia.dk - bl.a. at folk danner sociale netværk der bringer dem i kontakt med flere folk der bruger og misbruger stoffer - Dette er bestemt ikke altid en god ting.
Psychedelia.dk er der både på godt og ondt - og jeg er overbevist om at flere brugere bliver holdt fast i et misbrug fordi de igennem psychedelia.dk bliver del af et fælleskab der synes kun at have det for øje.
Om det så rent faktisk ER negativt, eller om det i virkeligheden er positivt kan være svært at se - Det er som problematikken omkring narkotika som sådan - ER det virkelig noget skidt eller ER det noget godt ? Svært at vide hvor folks liv ville ende uden.
Er dog sikker på at mange, nok de fleste, ikke har en brik forståelse for noget - De kan sige ordene og tænke tankerne, men gerningerne er der bare ikke - Fejlene må de føle på egen krop, og der ligger problematikken - Fordi nogle gange slår narkotika HÅRDT!
Skulle jeg komme med forslag til forbedring af psychedelia.dk ville det være imod at skabe et endnu mere seriøst site istedet for en masse narko hygge snak så sætte ENDNU mere fokus på HR og andet positivt indhold (pjat, synes jeg, slører sidens formål).
MVH
Bart