Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 17:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Citat:
Put hvidløg i din mad - så har vi noget tilfælles!
[img]http://www.hatting.dk/Files/Billeder/webgrafik/cd%20C/photo_labaguette_hvidlog/bund/Hvidløg.jpg[/img]

Glimrende humor! Jeg har ihverflad ikk noget at bokke mig over når det kommer til psy.dk
Syntes det er en fed side og man finder sq altid et eller andet at læse hvis man keder sig.
Keep up the good work!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
smurf3000 du er SÅ owned :D :D :D

GLIMRAGENDE humor her på stedet. :wink:

mit mug:
*kan IKKE komme med konkrete eksempler, men syns folk kan være nogle kællinger herinde... :)

*postwhores er :x men det er der jo så blevet lavet om på med postcounten. (er ikk hellig, min postcount røg sq også i bund :D )

*at søgemaskinen er et helvede, men wtf jeg er heller ikk nørd nok til et computerkørekort. det burde dog ikk være så forbistret svært at finde det man leder efter inden man kører død i det.

Alt i alt så synes jeg at Psychedelia er fantastisk sted og jeg er kun ked af ikk at have opdaget det noget før.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

For flere måneder siden troede jeg det var en enlig svale, da jeg havde en meget mystisk PM udveksling med smurfen (sådan noget med "du fatter ikke en meter og alle der ved noget om cannabis hader dig" ... naturligvis fulgt op af en totalt manglende evne til at bakke sit udsagn op), men jeg kan så se, at hans mildest talt utiltalende og psykotiske adfærd fortsætter.

@Ali: Det eneste uforståelige og rådne ved dig er, at du ikke har bannet smurf efter hans racistiske og usmagelige udfald mod dig. Havde han så i det mindste haft noget konkret at have det i, ville det være en formildende omstændighed, men han har vist rigelig demonstreret, at han ikke har hjerne for fem flade ører til at komme med et kvalificeret modspil til nogen som helst på dette forum.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu er Ali ikke admin her på stedet, så den magt har han ikke... Men mig bekendt, så er Smurfen ikke blandt os længere ;)

Medlem

smurf3000 skrev:
hvad syntes i er råddent ved psychedelia.dk, fordi der

jeg syntes der er et problem i at der forsvinder posts og topics fra forummet, og at mange topics bliver lukket alt alt for hurtigt.

der hersker en magtliderlighed og økonomisk interesse blandt mods og admins, som næsten får mig til at klikke væk fra psychedelia. og helt sikkert ligger en kraftig dæmper på ytringsfriheden.

Til dit første punkt - At der forsvinder for mange posts og topics her i forummet - Det kan vi så diskuttere, hvis det var mig der stod for moderationen her ville det gå meget hårdere for sig.
Specielt på et site som psychedelia.dk - hvis formål bl.a. er harm reduction, så er det nødvendigt at værne omkring niveauet på sitet - Jeg vil endda gå videre derfra også til at sige man har er reelt ansvar da der ikke findes mange alternative sites på dansk som psychedelia.dk

For så vidt kan jeg ikke se hvad dit problem er - at skyde så diffust efter generelle ting som "for mange lukkede tråde" osv kan jeg personligt overhovedet ikke tage alvorligt - Der skal noget mere konkret på bordet, jeg er sikker på at der som udgangspunkt er en fornuftig forklaring på hvorfor mods agerer som de gør - Ja, man kan faktisk sige at modsne styrer sitet og bedst ved hvordan de må modere for at efterkomme sitets vision (derfor er de jo bl.a. udvalgte til den funktion).
Så må du jo gøre op med dig selv om det er et site du vil bruge din tid på, jeg ville ikke sige at de har brug for din accept for at udføre deres funktion, derimod har du brug for at respektere deres autoritet.

Til dit andet punkt - Økonomisk interesse ? *kigger sig om efter banner reklamer* - Der er sgu da så godt som ingen økonomi i det her site her ?!?!? Som jeg ser det er det bare 1 stor udgift både økonomisk og tidsmæssigt for de involverede.

Hvem har sagt der er ytringsfrihed på psychedelia.dk ? Ytringsfrihed er en illusion - Ikke for at starte en helt ny diskussion her, men når man modererer online så må man balancere 2 primære faktorer - 1: Spam 2: Ytringsfrihed. Der er godt nok meget spam på psychedelia........ ( i mine øjne )

Nogle har ganske enkelt mere ret end andre, sådan virker det i alle seriøse forums - og som jeg forstår det er psychedelia.dk ´s formål at være et seriøst forum, som sådan er man nød til at sætte grænser (og endnu mere når man servicerer en gruppe mennesker der i stor udstrækning har valgt at skide på reglerne fra starten af / konstant forsøger på at presse rammerne de bliver omgivet af).

Men - Jeg kan da godt se negative ting i psychedelia.dk - bl.a. at folk danner sociale netværk der bringer dem i kontakt med flere folk der bruger og misbruger stoffer - Dette er bestemt ikke altid en god ting.
Psychedelia.dk er der både på godt og ondt - og jeg er overbevist om at flere brugere bliver holdt fast i et misbrug fordi de igennem psychedelia.dk bliver del af et fælleskab der synes kun at have det for øje.
Om det så rent faktisk ER negativt, eller om det i virkeligheden er positivt kan være svært at se - Det er som problematikken omkring narkotika som sådan - ER det virkelig noget skidt eller ER det noget godt ? Svært at vide hvor folks liv ville ende uden.
Er dog sikker på at mange, nok de fleste, ikke har en brik forståelse for noget - De kan sige ordene og tænke tankerne, men gerningerne er der bare ikke - Fejlene må de føle på egen krop, og der ligger problematikken - Fordi nogle gange slår narkotika HÅRDT!

Skulle jeg komme med forslag til forbedring af psychedelia.dk ville det være imod at skabe et endnu mere seriøst site istedet for en masse narko hygge snak så sætte ENDNU mere fokus på HR og andet positivt indhold (pjat, synes jeg, slører sidens formål).

MVH

Bart

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Bliver du selv holdt fast i et misbrug af at være her? Eller er det nogen andre du tænker på? Er det noget du gætter dig frem til, eller har du konkret erfaring?

Titel:
Medlem

dankdawg skrev:
Bliver du selv holdt fast i et misbrug af at være her? Eller er det nogen andre du tænker på? Er det noget du gætter dig frem til, eller har du konkret erfaring?

Det er noget jeg gætter mig frem til.

Gættende er så baseret på facts såsom at misbrugere generelt er gode til at fastholde hinanden i deres misbrug.

Det at mange så ikke vil beskrive deres brug af narkotika som misbrug er jo så også et fact - hvad der er hvad må så defineres af hver enkelt, så ud fra den enkeltes definition af hvad der udgør "misbrug" så er misbrugerne med til at holde hinanden i deres misbrugsmønstre.

Og ja, jeg har da prøvet at blive fastholdt i et misbrug af venner - og omvendt holdte jeg dem fast i det. Havde jeg fundet flere venner af den type, så ville de have været med til at holde mig endnu mere fast. Altså, set i forhold til en ikke narkotika relateret hobby, hvor mine bekendtskaber ville trække mig i en anden retning - Sådan virker det jo.

Spørgsmålet er for mig ikke om det rent faktisk forholder sig sådan, men snarere om ikke det er lige meget om folk møder andre "psychedelia interesserede" IRL i forhold til online.

MVH

Bart

Titel:
Junior medlem

Syntes bare det er træls jeg altid skal logge på 2 gange når jeg er derhjemme :roll:

Smurf> Du er nok en af de der hårde typer hva? Hvad med om du ikke bare smurfede af..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Mahadva skrev:
Syntes bare det er træls jeg altid skal logge på 2 gange når jeg er derhjemme :roll:

Det skal man, hvis ens indstillinger og cookies er rodet.

Der er en vejledning til at nulstille det hele her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=10981

Så skulle det virke fint.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Malkavian > "Bare rolig, Smurf er en lille wanker, og han har også skrevet mange irriterende beskeder til mig i tidens løb. Jeg ved ikke helt, hvad der er galt med ham, men måske han også har taget skade af stofferne?

Bart > Nu er psykedeliske stoffer vist stadigvæk det mest udbredte herinde, og da misbrug af dem er usædvanligt, tror jeg det er de færreste der decideret bliver holdt fast i et misbrug af at være herinde.
Min egen erfaring er, at når misbruget eskalerer bruger jeg mindre tid herinde, og at folk herinde for det meste siger fra, hvis de oplever at man er på vej ud i et misbrug. Det eneste problem med sider som denne, er at de måske inspirerer nogle, og åbner deres øjne for hvor mange forskellige stoffer der egentlig findes. Men den slags gør SST sig også skyldige i hver dag i deres forsøg på at skræmme unge mennesker.
Min oprindelige interesse for stoffer startede på kommunebiblioteket og med de pjecer om euforiserende stoffer, som SST havde sørget for at sende til min folkeskole.

-Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

3. PM: smurf3000 skrev:
jeg skal gi dig imødekommende homo retorik med et baseball bat hvis du ønsker. husk at ringe til falck.

.

LMFAO! :roll:

Titel:
Medlem

Psyko skrev:
Malkavian >

Bart > Nu er psykedeliske stoffer vist stadigvæk det mest udbredte herinde, og da misbrug af dem er usædvanligt, tror jeg det er de færreste der decideret bliver holdt fast i et misbrug af at være herinde.
Min egen erfaring er, at når misbruget eskalerer bruger jeg mindre tid herinde, og at folk herinde for det meste siger fra, hvis de oplever at man er på vej ud i et misbrug. Det eneste problem med sider som denne, er at de måske inspirerer nogle, og åbner deres øjne for hvor mange forskellige stoffer der egentlig findes. Men den slags gør SST sig også skyldige i hver dag i deres forsøg på at skræmme unge mennesker.
Min oprindelige interesse for stoffer startede på kommunebiblioteket og med de pjecer om euforiserende stoffer, som SST havde sørget for at sende til min folkeskole.

-Psyko

Jeg synes ellers det virker lidt mere sammensat end som så - desuden vil jeg gerne pointere at hvor meget der skal til før noget udgør et misbrug er en individuel grænse, men en grænse der bliver flyttet for de fleste mennesker når først de begiver sig ud i at eksperimentere med et eller flere euforiserende stoffer.
Alene derfor sætter jeg spørgsmålstegn ved ALLES ræsonementer i forhold til deres brug af stoffer, jeg stoler ikke på dem, og jeg mener heller ikke de burde stole på sig selv. (Når man tager noget, ændrer ens personlighed og virkelighedsopfattelse sig, ergo man er ikke sig selv længere, ergo man bør ikke ukritisk stole på sig selv).

Hvad der er hvad, det er jeg faktisk ikke helt sikker på - Altså, om det er godt eller skidt - Fordi, som udgangspunkt vil jeg sige information er godt - men, hvis jeg skulle pege på noget negativt ville det være det - Om effekten af de sociale netværk der dannes via psychedelia.dk rent faktisk er negative eller ej, det er for mig ikke til at vide - men jeg vil skyde på at det også er en individuel ting.
Hvis vi nu tager udgangspunkt i at man i bund og grund ikke kan stole på sig selv er det måske godt at have nogle netværk, som du også pointerer, der kan give deres respons på ens situation. Omvendt, så har jeg også indtryk af nogle af de netværk har en negativ indflydelse, alt efter hvem der er i dem - navnlig pga personerne i de netværk allerede selv er kompromitterede og derfor ikke er til at stole på.

Der er altså ikke tale om at jeg har tænkt mig at advokere for det standpunkt at psychedelia.dk ER med til at holde folk fast i et misbrug, MEN - det er værd at overveje - mere for nogen, mindre for andre :-)

Vi kan også gøre det hele meget mere simpelt - "Har psychedelia.dk for nogle brugere en negativ effekt i deres liv?" - Hvis bare man kan sige "ja" til den 1 gang, jamen så er der skam noget råddent ved psychedelia.dk - men det skal selvfølgelig ses i forhold til det gode også. Af hvad vi ved kan psychedelia.dk have reddet flere menneskers liv... Who knows ?

Der er ihvertfald mange "men´er" i det her - så det må være op til den enkelte at overveje.
Jeg synes det virker som om mange lyver for sig selv, og andre lyver for hinanden "Nej, du er ikke langt ude" - Spørger man enhver anden "normal" person om det ville de sige "du er ude på dybt vand og du skal passe godt på du ikke drukner" - Min generelle erfaring er, at folk der først har indlemmet sig i den "psykedeliske verden" vender den normale verden ryggen og påtager sig et direkte elitært og bedrevidende standpunkt - Der mener jeg så man begår en alvorlig fejl, fordi man derved kapper linen til de holdninger, meninger og normer der ikke er blevet kunstigt skubbet i en given retning og vender sig mere imod det input ligesindede kan give en.

MVH

Bart

Titel:
Junior medlem

Ali skrev:
Mahadva skrev:

Det skal man, hvis ens indstillinger og cookies er rodet.

Der er en vejledning til at nulstille det hele her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=10981

Så skulle det virke fint.

Øv det virkede ikke :?

Men tak for det ellers..!

Titel:
Dedikeret medlem

Bart skrev:
Min generelle erfaring er, at folk der først har indlemmet sig i den "psykedeliske verden" vender den normale verden ryggen og påtager sig et direkte elitært og bedrevidende standpunkt - Der mener jeg så man begår en alvorlig fejl, fordi man derved kapper linen til de holdninger, meninger og normer der ikke er blevet kunstigt skubbet i en given retning og vender sig mere imod det input ligesindede kan give en.

Jeg forstår udmærket, hvad du mener, men jeg synes, det er noget vrøvl.

For hvad vil det sige at blive kunstigt skubbet i en retning? Jeg forstår det som om, du mener, der findes en "normal holdning" til stoffer. Det gør der nok også, men hvad kan sådan en egentlig bruges til?
Eksempler:

Hr. Hansen fylder sig med kaffe og smøger hele dagen. Men han er i hvert fald ikke narkoman, og det påvirker i hvert fald ikke hans bevidsthed, det ved Hr. Hansen skam godt! Næh, det er skam ikke stoffer! For Hr. Hansen er nemlig imod stoffer! Han bryder sig ikke om, at der bliver "kunstigt skubbet" til hans bevidsthed.
Hr. Hansen har dog aldrig sat sig ned og objektivt sat sig ind i sagerne, for alle ved jo, at stoffer er noget værre noget.

Så må jeg så spørge dig, Bart: Hvem er værd at lytte til? Folk, som går meget op i information om de psykedeliske stoffer eller fordomsfulde og uoplyste Hr. Hansen?

Selvfølgelig kapper man linen til "normale folks" holdninger. De aner jo ikke, hvad de fabler om på det område! Og hvad er i øvrigt "normale folk?" Er det Ulla, hvis far slog hende, da hun var barn? Er det reklamemanden, som vælter rundt i penge? Er det lille Ole som sidder foran flimmeren hver dag og bruger det meste af sit liv på det?

Kan du se, hvor jeg vil hen?

Der findes ikke nogen fastlagt bevidsthedstilstand! ALLE mennesker er blevet "kunstigt skubbet" til på den ene eller den anden måde, og derfor er der ikke nogen normal holdning, som kan bruges til noget. Hvad der derimod KAN bruges til noget er ordentlig information, og det har vi her på psy.dk i langt større grad end alle andre.
Så kald det elitært hvis du vil - det er nok et meget passende ord, for hvor finder du folk med mere erfaring og viden på det område? (Udover selvfølgelig nogle læger hist og her.)

Dermed ikke sagt, at man ikke kan ende i en cirkel, hvor man hører det, man VIL høre. Det foregår sikkert også herinde. Men jeg mener helt klat, vi bør vende samfundet ryggen på dette område, for samfundet er helt gal på den.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Citat:
Alene derfor sætter jeg spørgsmålstegn ved ALLES ræsonementer i forhold til deres brug af stoffer, jeg stoler ikke på dem, og jeg mener heller ikke de burde stole på sig selv. (Når man tager noget, ændrer ens personlighed og virkelighedsopfattelse sig, ergo man er ikke sig selv længere, ergo man bør ikke ukritisk stole på sig selv).

Det der, er uden tvivl noget af det mest tåbelige jeg har læst i meget lang tid...
Når man er træt ændres ens personlighed, når du er sammen med din familie til fødselsdag er du ikke den samme person som til fester, ergo kan du ikke stole på dig selv der heller. Du drager nogle meget hurtige konklusioner på baggrund af nogle "facts" du selv stiller op, og det holder ingen steder.
Hvad med hvis man læser en bog om filosofi, og pludselig får øjnene op for, at der er mere spændende ting at tænke på, end hvornår man skal møde på arbejde imorgen? Har man så også ændret sin personlighed og virkelighedsopfattelse nok til, at man ikke længere er sig selv, og dermed er utilregnelig?

Dog giver jeg dig ret i, at man ikke skal stole ukritisk på sig selv, men det har absolut intet at gøre med, om man tager stoffer eller ej. Reflektion over ens handlinger er en fornuftig ting (i mine øjne), og når jeg er påvirket af noget psykedelisk, så reflekterer jeg ofte over, hvem jeg er som person blandt andre, og hvem jeg er, når jeg er alene, mine handlinger i fortiden, og hvordan jeg (forhåbentligt) vil reagere på fremtidige situationer.

Mht det du skriver om, at psy.dk kan betegnes rådden, fordi der er folk, der holdes fast i et misbrug. Hvordan tror du det fungerer på en side som electrobeat.dk? Jeg ved godt, at I tager afstand fra stoffer derinde og ikke vil diskutere dem, men det ændrer jo ikke ved, at >90% af brugerne på siden tager stoffer når de er til fest. Holder I dem så fast i kunstige venskaber, der absolut ikke er gode for de folk? Kan de virkelig selv styre, hvor mange og hvilke fester de tager med til, eller følger de bare trop for at være en del af fællesskabet?
Jeg ved godt, at det er malet lidt kraftigt op, men jeg vil have dig til at se det fra en vinkel, som du kan relatere til.

Senest rettet af noname 15 mar 2006 00:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg må erklære mig enig med noname og TheBo.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
At jeg sendte en triprapport ind den 29. Marts, og at den desværre ikke er kommet op endnu.. Hvem styrer egentligt det med trip rapporterne?

/IC

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]