Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 14:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Esbjerg
Jeg opblever dem hver gang jeg ryger weed eller har haft lidt for vilde dage.. Om det har været på den dårlige eller den gode eller hvad det er .. Selv efter blot en druktur kan jeg opbleve dem ..

Opblever dem også vis der er noget der går mig meget på..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Nedtrapning af SSRI, SNRI og lignende giver hos mange disse stød i hjernen som er ekstremt ubehagelige og virker rigtig "usundt" for hjernens helbred. Min teori er, at det er kroppens reaktion på at hjernens ændringer serotonin eller dopamin system ikke helt er som det skal være.

Jeg har også fået det af at blande større doser af methylphenidat med SSRI, og det var nok til at jeg begyndte at crave mere methylphenidat for at få det til at stoppe. Jeg stoppede så med SSRI af andre årsager (bl.a emotional numbness), og nu giver methylphenidat ikke de her stød længere uanset hvor meget jeg indtager.

Mit råd er at holde en pause eller skære drastisk ned på de stoffer som giver de her stød, for som jeg siger så føles de virkelig giftige for hjernens kemi.

Junior medlem

Rart endelig at få svar på hvad fanden det er der sker :)
Jeg surfede på MDMA 5-6 måneder hvilket også resulterede i indlæggelse
og medicinering og fanden og hans pumpestok.
Nu har jeg intet rørt i næsten tre år og selv efter de her 2år og 10 måneder får jeg stadig
de her brain zaps eller hva i kalder det.
Det gir meget godt mening at det er noget med serotonin, for det sker kun når jeg har glemt
at tage min antidepressiv i en dag eller to og at det nogenlunde forsvinder når jeg kommer i tanke
om glemslen og tager den pille jeg har glemt. (MDMA'en har ristet mine signalcentre i hjernen, så producere
ikke selv endorfin, dopamin og serotonin) så skal være på de piller her resten af livet.
Men tilbage til brain zaps.
Rart endelig at have fået svar på hva fanden det er der sker og at det ikke er noget "livstruende"..
Fedt jeg skal finde svaret herinde.. Min psykiater kunne ikke svare mig på hva det sku være(måske jeg har forklaret det for kryptisk)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]