Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Jeg har hørt at heptan/bestine skulle være rigtig godt. Og ved ¨Matas Rense Benzin 500 ml¨ står der at der er N-Heptan i, men hvis man klikker på ¨sikkerhedsblad¨ så står der at det indeholder ¨Naphtha (råolie)¨.
Er der forskel på Naptha (råolie) og N-heptan/bestine?
Virker de begge meget godt?

Medlem

Okay synes der er rigtig mange forskellige meninger om hvilken solvent der er bedst.
Hvilken solvent vil være bedst for mig at bruge, hvis jeg skal lave Changa eller DMT infused leaf?
1 ¨Matas Rense Benzin 500 ml¨ den skulle indeholde N-Heptan, men ved sikkerhedsbladet står der at den indeholder Naphtha.
2 ¨Matas Acetone 500 ml¨ den skulle bare indeholde Acetone.
3 ¨Borup rensebenzin¨ den skulle indeholde N-Heptan, men ved sikkerhedsbladet står der at den indeholder Naphtha.

Hvilken af disse lader ikke nogen rester blive tilbage? hvilken lugter mindst? Hvilken er hurtigst og hvilken synes i samlet set er bedst?
Er der måske en helt anden jeg bør købe?

Medlem

Okay synes der er rigtig mange forskellige meninger om hvilken solvent der er bedst.
Hvilken solvent vil være bedst for mig at bruge, hvis jeg skal lave Changa eller DMT infused leaf?
1 ¨Matas Rense Benzin 500 ml¨ den skulle indeholde N-Heptan, men ved sikkerhedsbladet står der at den indeholder Naphtha.
2 ¨Matas Acetone 500 ml¨ den skulle bare indeholde Acetone.
3 ¨Borup rensebenzin¨ den skulle indeholde N-Heptan, men ved sikkerhedsbladet står der at den indeholder Naphtha.

Hvilken af disse lader ikke nogen rester blive tilbage? hvilken lugter mindst? Hvilken er hurtigst og hvilken synes i samlet set er bedst?
Er der måske en helt anden jeg bør købe?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Af de 3 muligheder ville jeg vælge acetone. Jeg bruger selv 99% IPA og den kan jeg hverken smage eller lugte, så den kan jeg personligt anbefale. Men acetone er også en fin vej at gå.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
1 og 3 er jeg sikker på et præcis samme produkt. Naphta er mere en paraplybetegnelse, for flere forskellige stoffer der minder om heptan, men er en smule kortere eller længere. Mine egne erfaringer med at lave nol med det peger på at det vist er temmeligt ren heptan der er i.

Acetone har et langt lavere kogepunkt end heptan, 45 grader vs. 95 grader, så vidt jeg husker. Så det er ihvertfald nemmere at dampe af, og jeg tror såmænd også det er temmelig rent.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Nu har jeg købt acetone. Men vil du anbefale at gå ned og bytte det til noget ¨Matas Isopropylalkohol 99% 500 ml¨ ?

Medlem

Hvilken fordamper nemmest og mest rent?
Kan de begge bare fordampe uden jeg varmer det op? og hvilken er hurtigst og renest?

Medlem

Har læst at Acetone er hurtigere til at fordampe. Nogen der ved hvor lang tid det tager, hvis jeg bare bruger 20 ml. og putter det ind i mit skab ved stue temperatur.
Og vil det kunne lugtes?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Både acetone og IPA er anbefalet at bruge, så nej, hold dig bare til acetone. :)
Begge vil dampe nemt ind og være meget rene.
Det vil lugte. Det kan ikke undgås. Bare find et sted med god luftcirkulation, så går det lidt hurtigere.
Jeg bruger nogle timer på at dampe +1dl IPA ind. Men det tager rimelig lang tid før acetonen er helt ude af produktet.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Hvis jeg nu bruger omkring 10-20 ml. til 100-200 mg. DMT og stiller det ind i mit lukkede skab i stuetemperatur, hvor lang tid vil det så tage at fordampe? og hvor lang tid vil der gå før der ikke er noget Acetone i produktet? og ville man kunne lugte det ude for skabet hvis det bare er 10-20 ml. ?

Stodder
Brugeravatar

Acetone er særdeles effektivt til at opløse DMT freebase. 200 mg burde du kunne opløse i 2-3 ml uden problemer.
Jo mere du lukker din blanding inde jo længere tid tager det for at det fordamper. Når det er så små mængder du arbejder med, så ville jeg sætte din skål med blandingen ved et åbent vindue og røre i det jævnligt. Så burde det maks tage 30 min før det er nogenlunde tørt. Så kan du efterfølgende sprede det ud på et stykke papir og lade det ligge i skabet natten over, så den sidste rest kan dampe af.

Medlem

Hvis jeg nu laver DMT infused leaf med 200 mg DMT og 300 mg af en eller anden tobak, skal jeg så virkelig kun bruge 2-3 ml. for at dække det? Skal der ikke lidt mere til? altså bare i et normalt shotglas.
Og hvor lang tid vil det da tage hvis det bare ligger inde i skabet?

Stodder
Brugeravatar

Der er ingen grund til at du opretter 3 tråde om det samme emne.

Hvis du synes det ser ud som om det kræver mere end 3 ml, så giv det noget mere. Prøv dig nu bare frem!

Hvor gammel er du? Bor du stadig hos dine forældre siden du insisterer på at lade det tørre i et skab?

Medlem

Ups, det var ikke meningen det skulle blive til en ny tråd den her. Den kan godt slettes, men ved ikke helt hvordan man gør det.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Så er alle posts samlet i samme emne.

@OP: Tag dig lidt sammen! Hold dine spørgsmål i én tråd og prøv det nu af - du har spurgt om de samme ting nok gange.

Medlem

Mange tak, og mange tak for svarene alle sammen.
Undskyld jeg stiller så mange spørgsmål, vil bare være helt sikker på jeg ikke kommer til at ryge noget giftigt, og at jeg ikke mister noget af DMT'en, da det var vildt svært at få fat på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]