Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Der kan ske alt muligt, alt efter hvilke områder i hjernen der påvirkes.

Ring. Mennesker står i kø for at blive indlagt på røde papirer, så du skal ikke være nervøs. De vil helst ikke ha mennesker indlagt.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Håber du har været til lægen.... Er lidt spændt på at høre hvad han/hun siger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jesus christ afsted til lægen for silvan da.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

+1 InnerNetExplorer

Medlem
Brugeravatar

Hvordan går det med dig ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej igen :)

Ja nu er der gået 3 måneder siden jeg slog hovedet.
Blev indlagt midt i november på rigshospitalet, der blev jeg plejet i hovedet og røv. Fik målt blodtryk og puls utallige af gange, fik sat elektroder på kroppen, fik taget blodprøver og urinprøver. Lå på neurologisk afd. Alt var normalt og så fint ud.
De troede nok det var psykiske problemer. Snakkede også med psykeatrisk afd, dejligt at snakke med en som forstår hvad man snakker om :-) Hun mente ikke det var psykisk, lagde kortene på bordet for hende. Hun spugte lidt ind til de mange forskellige substanser jeg havde indtaget gennem de mange år :-) hehehahheheaehhehhe, alle de RC´s og forskellige analoger. hahaheheha. Hun gav mig et smil på læben :)

Jeg blev CT scannet og intet unormalt. Meningen var at jeg skulle bestille tid til en MR scanning. Jeg var der nogle dage, fik lov til at tage på orlov hen over weekenden fordi jeg var i bedring. Det er jo ikke fordi jeg er total handicappet. Jeg har bare hukommelse som en guldfisk, og er meget træt. Skal stadig komme til kontrol.

De fandt ud af at i hele venstre side af min krop at jeg har nedsat følse. Ikke meget men lidt. Blev undersøgt at de første 10 læger, og div mange mange mange mange mange undersøgelser. Fx når jeg står med samlet fødder og lukkede øjne står jeg skævt. Fordi jeg ikke har samme følse i venstre.
Det er så mere eller mindre blevet bedre. Men ikke 100%.

Ja det er sket siden da.

Mig og min kæreste er gået fra hinanden. Ikke lige det fedeste, lige nu har jeg det meget godt med det.
Men man finder først ud af hvad man mangler, når man ikke længere har det. Vi nåede at bo sammen næsten 2 år. Er flyttet hjem til de gamle. Håbede på at starte på min udd. igen her til januar. Men det er nok for optimistisk desværre.
Måske er det, det rigtige. Følsen er meget blandet. Troede virkelig ikke hun gav op så hurtigt... Troede hun ville kæmpe mere, men det var åbenbart ikke vigtigt nok for hende...

Jeg er stadig ambulant patient, husker stadig som en guldfisk, og sover stadig en hel del. ca 50% vågen. Gode dage 60% vågen. Døjer ikke med så meget hovedpine mere. Får også mere ro her hos de gamle. Men her de sidste par dage med små nevøer der løber rundt og skriger :-) så bliver jeg træt. Der skal ikke ske meget før jeg er udkørt.

Har heldigvis taget nogle kg på :) Men fuck hvor er jeg blevet grim og bleg og kedelig at se på, man kan blive ret grim på 3 måneder :-)

Skriver stadig meget rodet og jeg ved det godt. Men orker ikke at bruge tid på at bytte rundt på teksten..
Men fremtiden ser lysere ud. Det tager længere end jeg troede det ville.

Som min mormor sagde til mig i julen.
"En stor skade tager lang tid"

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej igen :)

Ja nu er der gået 3 måneder siden jeg slog hovedet.
Blev indlagt midt i november på rigshospitalet, der blev jeg plejet i hovedet og røv. Fik målt blodtryk og puls utallige af gange, fik sat elektroder på kroppen, fik taget blodprøver og urinprøver. Lå på neurologisk afd. Alt var normalt og så fint ud.
De troede nok det var psykiske problemer. Snakkede også med psykeatrisk afd, dejligt at snakke med en som forstår hvad man snakker om :-) Hun mente ikke det var psykisk, lagde kortene på bordet for hende. Hun spugte lidt ind til de mange forskellige substanser jeg havde indtaget gennem de mange år :-) hehehahheheaehhehhe, alle de RC´s og forskellige analoger. hahaheheha. Hun gav mig et smil på læben :)

Jeg blev CT scannet og intet unormalt. Meningen var at jeg skulle bestille tid til en MR scanning. Jeg var der nogle dage, fik lov til at tage på orlov hen over weekenden fordi jeg var i bedring. Det er jo ikke fordi jeg er total handicappet. Jeg har bare hukommelse som en guldfisk, og er meget træt. Skal stadig komme til kontrol.

De fandt ud af at i hele venstre side af min krop at jeg har nedsat følse. Ikke meget men lidt. Blev undersøgt at de første 10 læger, og div mange mange mange mange mange undersøgelser. Fx når jeg står med samlet fødder og lukkede øjne står jeg skævt. Fordi jeg ikke har samme følse i venstre.
Det er så mere eller mindre blevet bedre. Men ikke 100%.

Ja det er sket siden da.

Mig og min kæreste er gået fra hinanden. Ikke lige det fedeste, lige nu har jeg det meget godt med det.
Men man finder først ud af hvad man mangler, når man ikke længere har det. Vi nåede at bo sammen næsten 2 år. Er flyttet hjem til de gamle. Håbede på at starte på min udd. igen her til januar. Men det er nok for optimistisk desværre.
Måske er det, det rigtige. Følsen er meget blandet. Troede virkelig ikke hun gav op så hurtigt... Troede hun ville kæmpe mere, men det var åbenbart ikke vigtigt nok for hende... Sagde til hende, kort tid efter det var sket. At jeg håber ikke hun er som maibritt vingsøe, Hun skred fra Jason Watt fordi han blev krøpling (alt ære og respekt for ham "han er et ikon for mig") Kærligheden var alligvel ikke så stor.

Jeg er stadig ambulant patient, husker stadig som en guldfisk, og sover stadig en hel del. ca 50% vågen. Gode dage 60% vågen. Døjer ikke med så meget hovedpine mere. Får også mere ro her hos de gamle. Men her de sidste par dage med små nevøer der løber rundt og skriger :-) så bliver jeg træt. Der skal ikke ske meget før jeg er udkørt.

Har heldigvis taget nogle kg på :) Men fuck hvor er jeg blevet grim og bleg og kedelig at se på, man kan blive ret grim på 3 måneder :-)

Skriver stadig meget rodet og jeg ved det godt. Men orker ikke at bruge tid på at bytte rundt på teksten..
Men fremtiden ser lysere ud. Det tager længere end jeg troede det ville.

Som min mormor sagde til mig i julen.
"En stor skade tager lang tid"

Dedikeret medlem

Dejligt at høre at det går sådan rimeligt - jeg var bekymret. De første 2 år efter et hovedtraume går det lettes med genoptræning håber at du kommer dig helt.
Mvh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja det har ikke lige været det nemmeste.

Jeg har også været bekrymret, jeg har grædt mange gange i de 3 måneder.
Jeg har kun lige kradset lidt i overfladen, jeg har haft det slemt.

Været i tvivl om hvordan jeg finder ud til fields, ligger 3km hvorfra jeg boede.

Pludselig kunne jeg ikke finde derud, lå og cyklede frem og tilbage, fordi jeg ikke kunne huske vejen derud, da jeg kom derud var jeg bange for at aldrig at finde hjem igen. Når ens kortidshukommelse er så dårlig, ser det ikke altid så lyst ud. Så er det at man ønskede man havde en mobil med GPS bare for at være sikker. Heldigvis fandt jeg forholdsvis hurtigt hjem. Med en lille omvej og lidt frem og tilbage.
Min stedsans har været helt af skoven til, nogle gange. Det var dog værst den første måned.
Har været ved at blive kørt ned på cykel, fordi når jeg har øjenteret mig så har jeg drejet på styret pga manglenede kordinationsevne. Dette har jeg gjort utallige gange. Gud ske tak og lov for at jeg stadig er i live.

Dette er heldigvis blevet bedre. meget bedre.
Men at man så har en kæreste, der ikke forstår man har det skidt og har brug for noget omsorg og kærlighed.

Hun sagde bare. jeg viste ikke du havde det så slemt???
What?
Jeg kunne ikke holde balancen de første 2 dage. Fik konstant overbalance støttede mig op af hvad der nu stod i nærheden. Og alligevel tager hun ud med en veninde fordi hun havde en aftale. Undskyld mig, men enten er man bare dum, eller også bare ligeglad.
Hun kunne jo tænke, det var måske en ide at blive hjemme hvis han nu behøvede noget hjælp til et eller andet.

Håber også at jeg kommer mig helt.
Det gik lige så godt, havde en dejlig kæreste, økonomien havde perfekt, havde fundet et dejlig sted at bo, fundet en udd jeg gad og kunne. Og BANG 23 september kl 08.30 der vente det hele op og ned.

det er trist at sidde som 23 årig og føle at ens hjerne er færdig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Det er dejligt at høre du har fået det bedre.

Det er en skam med din kæreste, men så igen, vis hun ikke gider at kæmpe når der er modgang er hun ikke værd at samle på.
Jeg ønsker dig alt held og lykke fremover. Du skal sgu nok klare dig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fik selv en slem hjernerystelse for et års tid tilbage. Jeg døjede også gevaldigt meget med korttidshukommelsen de efterfølgende måneder. (Oplevede også ikke at kunne finde vej og hvad du ellers beskriver).
Jeg kan trøste dig med, at jeg den dag i dag, ikke selv synes jeg har nogle mén fra det mere.

Og jeg tror bestemt også at din hjerne kommer sig igen :-) Det ville hvertfald undre mig hvis den ikke kom ovenpå igen. Lyder ikke kun til, at det er hjernerystelses som påvirker dig lige nu - Det kan jo være svært at skelne mellem hvilke ting der har indvirkning på hvad, i en situation som din.

God vind fremover.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Selvom det kun er et sølle bidrag, kan det stadig være relevant:
Anvender du du kuglepind og papir til at skrive de ting ned du skal huske? F.eks hvad du skal, hvor du skal hen og hvornår. Så har du forhåbentlig nemmere ved at genkalde mindet igen?

Edit: Ikke fordi jeg døjer meget med korttidshukommelsen, men jeg har altid både papir og kuglepinde med, hvis det skulle blive relevant.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hun er det hele værd :)

Måske har jeg bare været blind.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hun er det hele værd :)

Måske har jeg bare været blind.

Og er det måske stadig.....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JA måske er jeg stadig blind.

Men måske har jeg også været naiv og ikke har kunne "se" den hjælp, den hjælp hun har alligevel har givet.
Måske har jeg bare set mig blind på det hele. Måske er min skade langt større end jeg selv troede, og burde havde taget til læge, eller ringet efter en abulance. Men man kan altid være bagklog. Sket er sket.

Kan også godt se hun har været magtesløs, når jeg ikke har ville til læge.

Men man skal ikke gøre sig klog på kvinder :) De kan være irriternde og stille de underligeste spørgsmål, men alligevel er de det bedste vi ved.

Jeg har det bedre i dag, har endelig været til frisør. Frisøren bekræftede at 4mm i siderne var MEGET KORT. Det sagde han en 3-4 gange. Så sagde jeg til ham at jeg plejer at blive klippet så kort i siderne. :-) Fået taget lidt sol, (jaja det pissefarligt og vi dør meget snart, jeg føler mig bare lidt lækre og ser lidt mere frisk ud når jeg ikke er bleg)
Men hukommelsen er stadig enormt dårlig desværre.
Eller også er det fordi jeg har glemt hvor dårligt jeg rent faktisk husker :D Arhhhh, spøj til side. Or dog jeg ved det jo ikke fordi jeg har glemt det.

Har fundet ud af, "man finder kun ud af man glemt det, hvis man bliver mindet på at man har glemt det" :D

Medlem
Brugeravatar

Super godt at høre du har fremgang i dit forløb med hovedet!
Det virker som om du holder hovedet højt og tænker positivt, det er super vigtigt! Thumbs up!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg ikke læst så mange andre endlæg end trådstarters første, men det pis der kan være rigtig slemt.
Min fætter fik en stol i hovedet på et pizzaria for et år- eller et halvandet år siden, og han døjer stadig meget med det.
Når jeg ser ham, så kan jeg kun prøve virkelig at understrege, hvor vigtigt det er, at du bliver undersøgt.
Man kan sagtens døje med sådan noget i flere år, og det kan have meget store konsekvenser for hverdagen (ingen TV, ingen fest, ingen alkohol, ingen træning, ingen høj snak etc.).

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Jeg har gået på en skole i et slumkvarter i frankrig. Jeg er blevet udsat for fysisk vold på daglig basis, ikke for at bryste mig eller anvende det i et eller andet online prestigebarometer, så er min pointe at jeg er blevet mere eller mindre hærdet mod meningsløs fysisk smerte. Efter mange års sjælesøgning blev det emminent at jeg indså hvor vigtigt det er at passe på sin psyke og sit humør for at kunne have en balanceret energi. Det eneste du nogensinde vil have er øjeblikket du befinder dig i. Hvis du bekymrer dig om fortiden, og fremtiden får du ikke fremgang i det eneste reele. øjeblikket. jeg ville have pointeret dette i forbindelse med at jeg læste i starten at du ikke havde været til lægen i en måned, og da jeg skulle til at poste dette, så at jeg at en ovenover havde skrevet at der var fremgang i processen. I så fald vil jeg bare sige god vind, og jeg håber du har støtte fra folk omkring dig som kan sige ting jeg ikke selv har overskud til at formulere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Damn, jeg har sgu ondt af dig, virkelig.. Ikke nok med at det lyder som en voldsom traumatisk oplevelse du har gennemgået/stadig døjer med. Så skrider din kæreste sgu også fra dig - hold kæft hvor er det usselt gjort... Jeg kan ikke sige andet end at du må have alt held og lykke med helbredet, jeg er overbevist om at den slags oplevelser styrker din karakter, og du vil komme stærkere ud på den anden siden end nogensinde før.

:peace:
Mvh.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej alle sammen :D

Det er efterhånden ved at være klar på en opdatering :)

Jeg har næsten perfekt :-)

Dejligt at det er ved at være som inden.
Skønt man kan blive rask igen :)
Så man kan få en normal hverdag igen. Tak for opbagningen, det er nu rart at snakke med nogle man ikke kender.

Man behøver ikke at dele alt med alle, det bedste er at snakke med nogle. Der har oplevet noget lign.
Humøret er faktisk bedre end de sidste ja mange måneder :D Så er det skønt

Go vind alle sammen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]