Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 06:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tankevækkende!

Insane psychedelia user!

Ja, og der er endnu mere grund til at være paranoid, hvis man ejer en af disse sataner: Iphone GPS-tracker dig alle steder du bevæger dig hen

En ting er sikkert. Jeg skal aldrig ha' noget med et æble på.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Fjas skrev:
Ja, og der er endnu mere grund til at være paranoid, hvis man ejer en af disse sataner: Iphone GPS-tracker dig alle steder du bevæger dig hen

En ting er sikkert. Jeg skal aldrig ha' noget med et æble på.

Så du tror kun det er æblet der kan afsløre din GPS lokation?

Insane psychedelia user!

Nej, det tror jeg ikke. Men hvis du læser artiklen er det den eneste telefon som gemmer alle steder du har været, hvor og hvornår på telefonen, i en fil. Så det senere kan spores, flere år efter. Ipad gør i øvrigt det samme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Så det vil sige at du synes det er helt i orden, at sende beskeder/snakke løs om narko i telefonen, til din pusher, velvidende at det kan sende ham/hende i spjældet, fordi der sker jo højst sandsynligt ikke dig noget alligevel som køber?
Det er fandeme en vammel holdning!

Det kan godt være at der findes mange lortepushere rundt om i landet. Men derfor er der ikke nogen grund til at medvirke til at de ryger bag tremmer.

For satan hvor overtolker I bare mine beskeder..
Jeg har ikke sagt man skal snakke åbent over telefonen om det med din pusher. Det gør jeg heller aldrig selv. Men snakker altid åbent med venner om det, og jeg er ikke blevet taget.

Min pointe er:
Snak åbent om det med venner, hvis du tør og ikke er dealer.
Snak ikke åbent om det med din dealer over telefonen, I risikerer begge at blive taget.

Edit: læste lige din besked igen. Fuck du er en spade. Skrid ad helvede til, har ikke sagt en skid om man skal snakke åbent om det med sin dealer.

Insane psychedelia user!

Lillebror skrev:
Citat:

Edit: læste lige din besked igen. Fuck du er en spade. Skrid ad helvede til, har ikke sagt en skid om man skal snakke åbent om det med sin dealer.

Nå, men så må du jo lære at udtrykke dig klarere, søde. tihi fnis. :D :D

:roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
XxHeXeHxX skrev:
du skal aldrig snakke om noget ulovligt med din pusher over tlf

og hvis du skal ud og lave numre så lig fonen derhjemme også

kender et par stykker som er blevet taget for vold/salg/tyveri pga tlf, de kan os se hvor du har været og hvor du er, dit alibi kan være nok så godt hvis de kan se din telefon har været på gerningsstedet på gerningstidspunktet

aftal en måde at snakke med ham, frek's hvis du ringer og spørger om du må låne hans knallert så ved han hva du snakker om, så kan timerne du skal låne den være det antal ting du skal ha, og hvis det går over 50 så det bare "penge" man skal låne, så har man ik sagt noget som kan bruges imod en

Om man må låne hans knallert? :p

Man kunne bare sige; Ka du hjælp ?
Så kan han vel selv svare ja eller nej.

Moderator
Brugeravatar

Fjas skrev:
Nej, det tror jeg ikke. Men hvis du læser artiklen er det den eneste telefon som gemmer alle steder du har været, hvor og hvornår på telefonen, i en fil. Så det senere kan spores, flere år efter. Ipad gør i øvrigt det samme.

ok... Men egentlig synes jeg måske ikke det er så dum en idé igen... Det betyder jo også, at man kan spore sine devices, hvis de bliver stjålet... Det ved jeg i hvert fald, at en hel del kreative mennesker med Apple produkter er rætti' glade for...

Insane psychedelia user!

Det er da en ulækker udvikling, imo. Og det kan misbruges på det groveste, snoezel.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
lillebror: Det kan godt være vi overtolker, men jeg kender desværre alt for mange der legitimerer deres argumenter for, at autoriteter må have lov til at lytte med over vores private samtaler, med argumentet om, at hvis vi ikke har noget at skjule behøver vi heller ikke frygte noget.
Det var derfor jeg reagerede på det du skrev.

Moderator
Brugeravatar

Fjas skrev:
Det er da en ulækker udvikling, imo. Og det kan misbruges på det groveste, snoezel.

Hvis udviklingen er kommet som en konsekvens af, at myndigheder skal kunne overvåge vores færden, så ja, det er da ulækkert. Meget ny teknologi kan misbruges på det groveste, men der er altså også fordele ved det, hvis det bliver brugt hensigtsmæssigt - eksempelvis dét jeg nævnte før... Synes det er en snæversynet holdning at afvise brugen af en teknologi bare fordi man ved, at nogle mennesker vil misbruge den. Så må man lave de rette foranstaltninger, så dette ikke sker (lettere sagt end gjort, I know...)

Insane psychedelia user!

SVJV kan man sagtens spore stjålne telefoner ved brug af GPS, uden at den logger alle steder du bevæger dig hen, og gemmer dem på telefonen, så de senere hen kan findes frem. Så jeg ser ikke nogen mening i den lille fil, overhovedet?
Jeg er som sådan ikke imod GPSen. Det jeg synes er ulækkert er at apple, uden at fortælle nogen om det, laver det stunt med at det gemmes på telefonen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Kogt-kat skrev:
Hvis man køber taletid, til sin telefon, i stedet for at bruge et abonnement, er det så også muligt, at finde frem til beskeder som er sendt og modtaget fra den telefon, man benytter det købte taletid i?

Hvis du har købt din telefon i eget navn eller med et kreditkort, så ja. Alle telefoner har et unikt nr. der også lagres.
Husk også at købe dit taletid kontant, ellers er du lige vidt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Kaktus Klausen skrev:
Kogt-kat skrev:
Hvis man køber taletid, til sin telefon, i stedet for at bruge et abonnement, er det så også muligt, at finde frem til beskeder som er sendt og modtaget fra den telefon, man benytter det købte taletid i?

Hvis du har købt din telefon i eget navn eller med et kreditkort, så ja. Alle telefoner har et unikt nr. der også lagres.
Husk også at købe dit taletid kontant, ellers er du lige vidt.

I learned that from watching The wire.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Så vidt jeg ved er det ikke via GPS, telefoner spores, men via telefonmaster (hver gang din telefon skifter mast, logges det), som er meget mere upræcist.

Fjas mig bekendt var det, at iPhone gemte en cache af WiFi netværk, som kobles sammen med GPS koordinater på telefonen, og sendes anonymiseret til Apple, så iPhone super hurtigt kan bestemme din lokation (f.eks. i Maps applikationen) uden at skulle vente flere minutter på at telefonen laver kontakt til GPS systemet. Ikke noget jeg har et problem med (Android telefoner gør præcist det samme)

Problemet var, at cachen var alt for stor, så folk kunne hacke din computer og se, hvor du har været i X antal måneder.

De har senere udgivet en ny opdatering, som slettede den gamle cache og lavede cachen så lille, at det ikke udgjorde en sikkerhedsrisiko.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Almindelige telefoner der går på 3G/2G/Edge netværk - som ikke er smartphones som fx iPhone - spores via master.
Det er dog stadig forholdsvis præcist, men ikke lige så præcist som GPS, nej.

iPhone spores vel via GPS dno.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Flux. skrev:
XxHeXeHxX skrev:
du skal aldrig snakke om noget ulovligt med din pusher over tlf

og hvis du skal ud og lave numre så lig fonen derhjemme også

kender et par stykker som er blevet taget for vold/salg/tyveri pga tlf, de kan os se hvor du har været og hvor du er, dit alibi kan være nok så godt hvis de kan se din telefon har været på gerningsstedet på gerningstidspunktet

aftal en måde at snakke med ham, frek's hvis du ringer og spørger om du må låne hans knallert så ved han hva du snakker om, så kan timerne du skal låne den være det antal ting du skal ha, og hvis det går over 50 så det bare "penge" man skal låne, så har man ik sagt noget som kan bruges imod en

Om man må låne hans knallert? :p

Man kunne bare sige; Ka du hjælp ?
Så kan han vel selv svare ja eller nej.

ja det kan man da, men hvis en er under mistanke for at sælge og de er med på en lytter og 100 mennesker ringer og spørger "kan du hjælpe" hvert 5 minut, hvad ville du selv tænke hvis du var aflytteren ?

dem i min omkreds ville bestemt ikke se sig tilfredse med "kan du hjælpe". men det er vel forskelligt hva folk syntes, jeg vil hellere stå og spille dum og snakke kodesprog end jeg vil buste mig selv eller min pusher

Medlem

XxHeXeHxX skrev:
ja det kan man da, men hvis en er under mistanke for at sælge og de er med på en lytter og 100 mennesker ringer og spørger "kan du hjælpe" hvert 5 minut, hvad ville du selv tænke hvis du var aflytteren ?

Hmm, du tror ikke de vil synes at det lyder underligt hvis 100 mennesker ringer og spørger om de må låne hans knallert?

Personligt plejer jeg bare at spørge om han/de er hjemme, for så vil jeg lige kigge forbi. Hvis gutten er løbet tør siger han jo bare at han ikke er hjemme, eller ikke har tid idag...

Dedikeret medlem

Jeg plejer selv at bruge den simple "Er du hjemme?", har altid selv været ret påpasselig med at nævne narko over mobilen, jeg skulle bare vide om det var nødvendigt.
Det virker til at enigheden er ret høj, men hvad med andre kommunikations midler, facebook chatten, MSN, Skype osv.?

Medlem

Hvis man taler over Skype er det krypteret, er ikke sikker på chat. Facebook-chatten er nok det mest usikre i verden. MSN kan også krypteres, jeg havde engang et program, SimpLite, som krypterer MSN-samtaler mellem to brugere af programmet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 83 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]