Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Alice skrev:
Homo Superior:
Det er en GABA-hæmmer som resulterer i mere dopamin. Methylone er både en releasing agent for dopamin og hæmmer genoptagelse af dette fra synapsekløften. Synergieffekt. Serotonin syndrom er farligt, men læs det her om dopamins påvirkning af hjertet: http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamine#N ... _functions
Mit normale blodtryk ligger på 109 over 73. Så jeg havde et godt stykke vej til en blodprop. Men kom stadigvæk op i den farlige ende af skalaen. :)

hør her Alice, du ved slet ikke nok ud fra det du lige har googlet til at kunne sige noget om stofinteraktioner. det er langt mere komplekst. den behandling du fik på skadestuen var helt på linie med standardproceduren. og blodtryk har ikke en hujende fis med blodpropper at gøre.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Alice skrev:
Jeg har altid undersøgt hvad jeg tager til grunde, har en milligramvægt og er forsigtig med hvor meget jeg tager. Jeg har utallige gange taget de doser uden problemer. At det skulle gå galt i går kunne ingen forudse.

Jeg ved ikke særlig meget om stofinteraktioner og alt det fis de andre fornemme mennesker her på boardet kan fortælle dig om, derfor bliver jeg også nødt til at holde mig til det anbefalede, max 1 gaang hver 2. måned af et serotonergt aktivt stof (empathogenerne, Mxxx osv...) Det er en nem måde at sikre sig, at det ikke går galt på...

At du har taget overdosis utallige gange før er jo ikke en forsikring for, at det ikke vil gå galt næste gang, eller næste gang, eller næste gang... Tværtimod er det nok nærmere et tegn på, at du er istand til at ignorere bivirkninger ved overdosis og derfor presser citronen til den løber HELT tør for saft - et faretegn om du vil...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig oplevet bivirkninger i de doser. ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det er jo så løgn nu...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Alice skrev:
Jeg har aldrig oplevet bivirkninger i de doser. ;)

ok, så må det jo være noget andet... :?

hvilke doser tog du? har du indtaget en MAOI? har du taget andre stoffer? tager du SSRI?

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tog 250mg klokken 13:30 og igen 250mg klokken 17:45. Har hverken taget MAOIer eller SSRIer. Heller ej 5htp. Heller ikke drukket solbærsaft eller hvad det nu er som har MAOI-effekt. Jeg ved ikke hvad der skete. Men min krop bukkede bare under. Jeg var ret ædru psykisk hele tiden.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det er altså også ret høje doser. Var det også methylon du havde taget dagen før? Hvilke doser, og hvor meget havde du fået sovet?
Hvis du havde taget methylon dagen før skyldes den manglende eufori sandsynligvis blot at du har bygget tolerance + at neurotransmitterdepoterne er depleterede. Det kan ikke rigtigt bruges som argument at du har taget samme doser før (hvis du har det) og er sluppet godt afsted med det. Kroppens ernæringstilstand, søvnbalance, eventuelle subkliniske infektioner, mental tilstand osv kan alle have en stor indflydelse på hvor kraftigt et givent stof virker.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Alice skrev:
Jeg har altid undersøgt hvad jeg tager til grunde, har en milligramvægt og er forsigtig med hvor meget jeg tager. Jeg har utallige gange taget de doser uden problemer. At det skulle gå galt i går kunne ingen forudse.

Nu stopper det snart!

Hvis det skete, som du beskriver det, kan jeg godt forstå lægerne! Hvad ligner det at komme ind og spille Dr. House og kaste rundt om sig med diagnoser. Sig at du har taget en stor dosis methylon (bk-MDMA, som du jo nok har læst dig til..........) og sig evt. at du er angst for om du kan have udviklet serotoninsyndrom. DE er læger, du er konfirmand.

Det er jo ikke første gang du danner dig nogen langt-ude teorier ud fra ting du læser om psykotroper, og tilmed givet temmeligt dårlige råd.

Håber du har lært noget af det her, men tvivler sgu lidt. Du virker for skråsikker.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

alis skrev:
Med fare for at lyde som en kæmpe douchebag.. Synes jeg at det er folk som dig Alice der smadrer det for alle os andre med din fuldstændigt latterlige omgang med narko. mht. Forbud that is, hvordan skulle det kunne gøres lovligt at tage stoffer, hvis der er folk der vælter ud og ind af sygehuset fordi de ikke kan stoppe i tide? :roll:

bump.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah, yeah, kan se at det er symptombehandling man kører med. My bad. Jeg er bare blevet hjernevasket til at tro at det er så akut, når det sker, at der kræves en akut modgift. Men jeg fik det rigtig skidt af det steso.

Mht. latterlige omgang med narko var de doser jeg indtog ikke dødelige. Jeg tror at min krop var udmattet eller... jeg kan ikke forklare hvad der skete. Men jeg - og alle andre jeg kender - kan sagtens tåle de doser uden nogen former for problemer.
Er der sammenhæng mellem effekten af narko og tilstanden af ens krop - ikke hjerne, krop? For jeg har ikke taget stoffer i den tilstand før. Kan ikke se hvorfor jeg pludselig skulle blive supersensitiv over for det ellers?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

methylon og andre MDxx stoffer er desværre rigtig gode til at maskere hvordan du egentlig har det. du tror du er frisk men det er fordi du ikke modtager signalerne fra din krop om hvor udbrændt den er.

havde du ikke været oppe hele natten og taget methylon. og dernæst doserede du 250 mg ved to lejligheder om søndagen. det er imod alt hvad vi råder folk til her på siden. den slags kan nogle mennesker tåle, men for andre går det galt på et tidspunkt som det gjorde for dig. du presser din krop ret vildt på den måde. jeg synes du skal stoppe.

en god regel er ikke at tage empatogener (serotonin-releasere) mere end 1 gang hver 3. måned. tager du det oftere vil du på et tidspunkt opleve at få nedture fordi dine hjernereceptorer nedreguleres. det ønsker du virkelig ikke for dig selv. og når du tager det så nøjes med en startdosis og evt. en redosering og ikke mere på en aften. og for alt i verden LAD VÆRE MED AT FESTE 2 DAGE I TRÆK.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har erfaret at jeg ikke kan køre den sådan mere. :)
Har været svært på det sidste at stoppe midt i det hele, har ofte kørt den så langt ud at jeg først stoppede når jeg ikke gad være blæst mere. Og havde ikke mærket nogle bivirkninger ved det. Åbenbart gav min krop så op til sidst. Styrer redoseringerne nu. For skal fandme ikke havde stesolid igen. :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men hjertet gør ikke ondt mere. Gjorde lidt i går da jeg løb for at nå et tog. Tror det er musklen der har været udmattet. Jeg er ikke deprimeret, heller ej angst. Synes tanken om methylone er lidt gusten, så holder en pause før jeg får ind i min hoved at jeg ikke må æde over 400mg på en aften. :)

Dedikeret medlem

Måske du skulle overveje at finde dig et nyt yndlings stof, måske ligger din frygt for at få det på samme måde igen bare og dvæler i din underbevidsthed og kan komme frem når som helst, og du kan komme ud for det samme igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror bare jeg skal holde en pause og så ikke køre den så langt ud igen. Det kan godt være man ikke mærker træthed i krop og sind. Heller ej at man ikke har spist i 2 døgn. Men det kan åbenbart godt gå galt fordi trætheden og sulten kun er dækket, ikke fjernet. Jeg er ikke en person der plejer at blive negativt påvirket af oplevelser.
Faldt engang ned fra 3,5 meters højde, smadrede en flint af kæben og knækkede to kindtænder, men det gjorde mig ikke angst for at klatre, jeg sørgede bare for ikke at glide igen ved at bruge masser af kalk.
Jeg har ikke lyst til at rode mig ud i amf eller coke. Og MDMA fucker min hjerne op. :)

Hvad har jeg lært? At methylone metaboliseres så effekten er en ekspotentielt aftagende funktion, at serotoninsyndrom symptombehandles, og at jeg skal passe på min krop.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Alice skrev:
Heller ej at man ikke har spist i 2 døgn.

det kunne MULIGVIS have spillet ind.

jamen goddag mand økseskaft

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, og så den bette cykeltur på 35-40km. Nu hvor jeg tænker over det er det utroligt at jeg ikke ER død. Men troede virkelig ikke at ens fysiske tilstand havde så stor neurologisk indflydelse. Altså hvis jeg ikke spiser eller sover bliver jeg deprimeret. Serotonin er jo et stof der normalt udskilles ved at man gør bla. de ting. Så tænkte at det kun kunne have den modsatte effekt???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Synd for dig at du har haft et rigtigt slemt badtrip.

MEN

Som Halugenlampe siger: jeg tror du har googlet dig til lidt for meget semividen og piecet det sammen. Hvad ved du egentlig om serotonin syndrom udover at det drejer sig om forøget serotonerg aktivitet? Kliniske tegn eller, hvordan det erkendes eller hvordan det almindeligvis behandles, hvor sjældent det er eller lign.?
Du har udelukket det kunne være andet end hjertekramper du har haft?

Den røver du skriver om benzoer er også et godt eksempel. Ja diazepam øger indirekte dopaminergt input til nucleus accumbens, men effekten af diazepam er blodtrykssænkende.

Når jeg læser det du skriver, får jeg det indtryk at du har taget for meget for længe og din krop og sind altså ikke kan klare det. Vi har snakket om det før, men du har ikke taget det så seriøst - men det kan være du vil gøre det nu. Jeg tror at oveni en anerledes fysisk reaktion, er det begyndt at køre rundt i hovedet på dig, hvad det kan skyldes og tanken om serotonin chok er blevet umulig at flytte fokuset fra. Som det er blevet skrevet virker lægernes valg af behandling fornuftig nok, hvis man overhovedet vil gå ind i farmakologisk behandling. Hvad jeg synes lægerne burde have gjort er at sætte en sød sygeplejerske til at sidde og tale med dig stille og roligt.

Alice skrev:
Nu hvor jeg tænker over det er det utroligt at jeg ikke ER død.

Jeg tror lægerne havde noget mere styr på din situation, end du lige opfangede. En høj dosis methylon og kraftig puls sammen med en er det eneste du begrunder det ud fra?
Du havde ikke spist i 2 dage, og har bombet dig ned med stoffer så sent som dagen før.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Alice skrev:
Men hjertet gør ikke ondt mere. Gjorde lidt i går da jeg løb for at nå et tog. Tror det er musklen der har været udmattet.

forhåbentlig er det eftervirkninger af at du har været udsat for en del vasokonstriktion.

man skal passe på med 5HT2b agonister som MDMA, bk-MDMA og deslige, da de over tid kan føre til fibrøse hjerteklapper: http://en.wikipedia.org/wiki/Cardiac_fibrosis

nu ved jeg jo ikke hvor længe du har taget methylon og hvor ofte, men disse bivirkninger tager normalt år om at manifestere sig. det er bare lige en heads up.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hm, jeg har nok taget stoffer 20 gange i løbet af nogensinde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]