Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 19:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Pension
Junior medlem

Ved slet ikke hvad jeg skal svare. Normalt plejer jeg bare at gå udenom en tråd hvis noget er så åndsvagt at jeg kun kan sige negative ting omkring det, men her kan jeg simpelthen ikke holde min mund.

Tag dig sammen! Det er fandme ikke samfundets(og min) skyld at du har proppet læssevis af stoffer i din egen krop, og nu ikke kan fungere ude i den virkelige verden. Hvis andre folk har samme åndsvage idé får vi da ihvertfald aldrig lovliggjort nogen som helst stoffer.

Medlem
Brugeravatar

Synes også du skal tænke lidt over hvor heldige vi er med at bo i DK. Vi kan få hjælp i hovede og røv pga vores model af et velfærdssamfund. Det har taget mange år at bygge op, og det han vi takke vores forfædre for. Jeg bliver sur over at høre en mand give op pga han har "smadret" sit liv, uha uha hvor er det synd. Tænk dog lige på alle de mennesker i den 3 verden, der hver evig eneste dag skal kæmpe en kamp bare for at få mad på boret. Og så kan de være lige så syge og fattige som de vil, men der er stadig ingen hjælp at hente nogen steder. Prøv at se tingende i et større perspektiv og overveje hvor heldig du er. Skal staten bare blive ved med at smide penge efter folk der har ondt i ryggen, dårligt knæ eller er kommet til at tage for mange stoffer? Selvfølgelig skal muligheden for førtidspension være der i et samfund som vores. Grunden skal bare være reel og den absolut sidste mulighed for at få tilværelsen til at hænge sammen. Vores velfærd smuldre hvis ikke vi yder til fællesskabet. Tænk hvis alle os der har haft problemer og taget stoffer, bare søgte førtidspension... Livet er hårdt ved alle, men vi må sgu ikke bare give op uden kamp :!:

Medlem
Brugeravatar

Drugger skrev:
Hvis man læser lidt efter, så er det nok ikke gode råd til og fuppe systemet på jeg efterlyser. Nok mere fremgangsmåden, hvordan det hele forløber, hvad man skal tage stilling til.

Men der er nok nogle der har mere mellem ørerne derude end jer 2.

Tror du ikke at en socialrådgiver hos kommunen ville være bedre til at svare på det end Psy?
Det er vel bare at ringe til borgerservice og sige 'jeg vil søge fortidspension, hvordan?' og så stiller de dig om til en der har forstand på den slags.

Offtopic:
Må man spørge hvor gammel du er?

Da det kun er 3 måneder siden, synes jeg da måske du burde henvende til en læge, psykiater (kan læse du har gjort, super! :-) ) og en psykolog, der så kan vurdere om du slet ikke er i stand til at arbejde om 5 år.
Hvis du er i starten af 30'erne eller yngre, tror jeg virkelig det er en kamp er få førtidspension, da du kunne have mange arbejdsår forude og desuden kunne det være du havde det bedre med den rette behandling om 5 år.

Hvis man ser det fra statens side er du jo (måske?) meget ung og du er vel egentlig 'selv' skyld i din tilstand.

Men for din egen skyld - søg noget hjælp hos nogle der har forstand på den slags, både med pensionen og din tilstand.
Synes det er en skam du sådan kaster håndklædet i ringen, både for din egen skyld og andres.
Kan godt være du ikke kan lide at omgåes folk, men det kan sikkert godt ordnes med et stille og roligt arbejde og lidt hjælp? :-)

God vind i din kamp!

Mvh. Den Sorte Samba.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
...

Senest rettet af Drugger 21 feb 2011 18:04, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes det er trist at læse din historie. Ikke så meget med hensyn til om du skal have pension eller ej, men mere med de ting, som du tydeligvis går og kæmper med. Nu skal jeg ikke sidde og gøre mig klog på, hvordan du skal gribe tingene an, men jeg tror altså ikke at du vil få mere ro i sindet, ved at komme på pension. Du har tydeligvis brug for en eller anden form for professionel hjælp, så du kan begynde at sætte pris på livet igen. Jeg er på sin vis ligeglad med om du får pension eller ej, og det kan da også godt være, at du vitterligt har brug for det, men jeg tror bare ikke at det hjælper dig videre i at løse dit problem.

Det virker på mig, som om at det er en eller anden form for illusion du har sat op for dig selv, en slags "græsset er grønnere på den anden side". Jeg er bare bange for, at målet har flyttet sig endnu en gang, når/hvis du kommer der til.

Medlem

Undskyld for grus i maskineriet Drugger, men førtidpension er så enormt hårdt at få, ikke kun svært, men hårdt. Systemet er lavet så nedrigt og ydmygende man overhoved kan forestille sig. Derudover tager det en krig at få, men det hjælper en del at have lægens, psykiaterens og psykologens ord for det.

Jeg kan desværre kun give det råd at starte med at få en aftale på plads, hvor du tager enkeltfag, højskole, byhøjskole el. bare et par timer om ugen. Det er en noget mere farbar vej ind i systemet, og bedre end det arbejdsprøvning osv. du ellers skal kæmpe dig igennem de første 100 år.

Hvis det overhoved ikke går har du papirer på, at du har prøvet. Sørg for at holde en så jævnlig kontakt med dine(for du kan ikke undgå at skulle have flere) socialrådgivere som du kan.

Held og lykke og overvej allerede nu, hvor du kan komme af med de fustrationer der ikke kan undgå at dukke op undervejs.

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Drugger 21 feb 2011 18:05, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

....

Senest rettet af Drugger 21 feb 2011 18:06, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Drugger 21 feb 2011 18:06, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drugger skrev:
BehindMind skrev:
Jeg synes det er trist at læse din historie. Ikke så meget med hensyn til om du skal have pension eller ej, men mere med de ting, som du tydeligvis går og kæmper med. Nu skal jeg ikke sidde og gøre mig klog på, hvordan du skal gribe tingene an, men jeg tror altså ikke at du vil få mere ro i sindet, ved at komme på pension. Du har tydeligvis brug for en eller anden form for professionel hjælp, så du kan begynde at sætte pris på livet igen. Jeg er på sin vis ligeglad med om du får pension eller ej, og det kan da også godt være, at du vitterligt har brug for det, men jeg tror bare ikke at det hjælper dig videre i at løse dit problem.

Det virker på mig, som om at det er en eller anden form for illusion du har sat op for dig selv, en slags "græsset er grønnere på den anden side". Jeg er bare bange for, at målet har flyttet sig endnu en gang, når/hvis du kommer der til.

Hmm...

Du kan have fat i lidt der.. Men løse mine problemer ? Måske kan de ikke løses, måske har jeg erkendt overfor selv hvordan min virkelighed er.

Nu skal det heller ikke lyde som om alle mine problemer forsvinder hvis jeg får pension, slet ik. Jeg har mine problemer, ingen tvivl.. Det ville bare lette min hverdag meget hvis jeg fik pension, hvis ik, så må det være sådan. Har sagt til læge og kommune bla, at jeg kan ikke tage ansvar for hvad der sker hvis de sætter mig blandt andre mennesker, og det er den fulde sandhed.

Professionel hjælp? Hvad skulle det være?

Min læge har en lille mening om det ku være nedarvet, alt det jeg lige pludselig går og tumler med. Min far døde ad en OD hero da jeg var 11 år. Siden da har jeg bare ikke tænkt, eller ladet det komme ind på mit liv, hvilket savn jeg følte dengang og stadig gør den dag i dag. Har bare fyret den af, og ikke tænkt over min fars død, lagt det i baggrunden.

Jeg tænker bare, at det du har mere brug for er, professionel hjælp i form af en psykolog/psykiater. Du har tydeligvis en hel masse tanker og problemer, som du ikke på egen hånd, ved hvordan du skal håndtere. Hvis du fik hjælp til at dette, så kunne det være, at du også havde lidt mere overskud til alt andet der fylder i hverdagen.

Du vælger bare at krydse en grænse, når du indstiller dig selv til en pension. Både for dig selv, men også i forhold til resten af samfundet. Det kan måske være det du har brug for, men det kan måske også være medvirkende til at distancere dig mere, og derved gøre dig endnu mere isoleret, både fysisk, men også mentalt.

Derfor vil jeg kraftig råde dig til at søge andre muligheder før du tager beslutningen. Snak med din læge, om de ting du går og har på sinde. Bed ham om at hjælpe dig, med at ligge en plan med hensyn til psykolog/psykiater, støtte dertil osv. Så du kan komme igang med et forløb hurtigst muligt.

Held og lykke med det hele.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, jeg tror mere, at din socialfobi og dine øvrige psykiske problemer handler om din fars død og fravær igennem din opvækst end om for stort indtag af stoffer. Og selvom det er længe siden og følelserne åbenbart aldrig har fået helt frit spil, så burde det være muligt at få dem gravet frem og bearbejdet, så du kan få et rart og "normalt" liv.

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af Drugger 21 feb 2011 18:07, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drugger skrev:
behindmind ; selv tak, håber også det går ok den modsatte vej.

?? - Men jo, det går da ganske udmærket, tak. :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det er så fucking svært at få pension nu om dage!!
Du skriver du har svært ved at fungere i den virkelige verden.. Tag at få en til at hjælpe dig med det, fordi den stak papirer du skal gennemgå er helt latterlig voldsom hvis man rent faktisk er i målgruppe får pension!!
Jeg har selv fået pension, og jeg kunne ikke komme igennem papir arbejdet og det hele uden noget hjælp!
Og Hvis man "kun" har et problem med stoffer, ja så tager de det MEGET som selvforskyldt!!
Jeg har mange diagnoser fx. både fysik og psykisk, og har været igennem et langt liv med nålen i armen.. Heldigvis et kapitel der er afsluttet nu! Og jeg gik kun lige igennem nåle øjet! Og jeg har kroniske fysiske lidelser plus mange opperationer, og det var det der fik mig igennem.. Havde jeg kun haft mit junkie liv havde den ikk smuttet igennem!!
Det er sku svært idag..
Håber det bedste for dig herfra!

Peace Morpheus!

Medlem
Brugeravatar

Ohhh yeah freaks on a leash !!

Vil lige blære mig med og have fået pension, snart 5 år siden !

Fuck janteloven !

Til alle bekymrenede ( hvis der er nogle lol ) Jeg har det fint, er 33 år og har frihed :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Tillykke. Det må da give lidt ro i hverdagen.

Har du lige fået den?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Pestilence skrev:
Tillykke. Det må da give lidt ro i hverdagen.

Har du lige fået den?

Tak.

Ja det gir mig rigtig meget ro, ik sku tænke over ens indkomst.

Blev ringet op i går af min rådgiver som fortalte mig det. Jeg har ikke engang været til samtale, så gode papirer havde jeg. :D

Medlem
Brugeravatar

Sikke en succeshistorie. Så kan man stolt sige fuck janteloven.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Tillykke.

Jeg håber på dine vegne, at du finder hjertet til at værdsætte livet for det det er, vores fælles oplevelse og væren.
Nu kan du ubekymret tage et skridt af gangen. Nu har du fået friheden til rigtigt at lære hvordan du bedst lever livet.
Pas på dig selv, og dem omkring dig, kendte som ukendte.

Peace

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Junior medlem

Jeg er næsten færdiguddanneet socialtådgiver og der er 0% chanc for at du får tildelt førtidspension som den står. Dem som får den tildelt nu er dem som havde søgt inde den nye kontanthjælpsreform kom for et stykke tid siden.Vi har folk som er så fysisk handicappet at man skulle tro det er løgn som stadig ikke får det men som ender i arbejdsprøvning på ubestemt tid. Hvis man er under 40år i dag og ikke er virkeligt hæmmet af handicap, (Lam fra nakken ned) kan man som tommelfingerel godt drope sine drømme om et tidligt otium.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 69 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]