Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 01:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
JEL skrev:
@Zarathustra; du har det som du har det. Det ka' jeg ikke lave om på. Jeg si'r ikke noget for at træde på dig, og jeg er ked af du ta'r det sådan.

Jeg føler mig ikke specielt trådt på. Jeg føler til gengæld, at du træder på de allernærmeste pårørende til de afdøde ved at starte en diskussion, der på mange kan virke provokerende og som er FULDSTÆNDIG ligegyldig. Den er ligegyldig, da du ikke ved noget som helst om hvordan sager med afdøde personer og efterladtes ønsker om hvordan de bør mindes (eller ikke mindes) er blevet håndteret eller bliver håndteret hér på forummet. Så du roder dig som sædvanlig ud i en lang teoretisk diskussion hvor du kommer til nogle konklusioner som alle der ved noget om sagen (hvordan tingene rent faktisk forholder sig ude i den virkelige verden) er uenige med dig i.

... Og dét provokerer mig.
At du ikke har situationsfornemmelse nok til i det mindste at vente lidt til folk er kommet sig ovenpå det seneste chok, førend du starter en totalt abstrakt og virkelighedsfjern diskussion hvor du kommer med provokerende udtalelser.

Jeg overvejede, da jeg skrev mit første indlæg, om jeg var for hård ved dig, da du måske ikke gør det med direkte intention om at få negativ opmærksomhed.
Men du lytter heller ikke, når folk pænt prøver at fortælle dig, at du skal lade være med at udtale dig om noget som er ligegyldigt, som du intet ved om, og som KUN har potentiale til at såre og provokere folk. Du tværer bare rundt i det åbne sår og bliver ved med at skrive ting, der er totalt fortænkte og ligegyldige (jeg er ret sikker på, at du ikke har noget barn, så det er ikke relevant hvad vi skulle gøre, hvis dit fiktive barn eller du kom galt afsted), og som du nu VED sårer folk.
Og så har du snart ikke længere nogen undskyldninger for at opføre dig som en idiot...

Men nu har jeg vist brugt nok tid på det hér, og min pointe er jo egentlig, at jeg synes vi skal lade være med at snakke mere om sagen og bare komme videre. Så lad os det.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
JEL skrev:
Jeg ka' godt se hvad du mener, og hvis folk vil ha' det så er det heller ikke noget jeg ska' blande mig i.

Personligt ville jeg så bare foretrække en anonym side. Feks en minde-side hvor man mindedes alle der var kommet galt afsted, men ikke nævnte navne. Ingen nævnt, ingen glemt.

Ideen om at fremhæve nogle bestemte navn-givne personer, og så fastholde dem mener jeg ka' ha' nogle negative effekter. Det ka' glorificere noget jeg ikke mener bør glorificeres.

Da kurt cobain døde, som du nævner, så kom der en hel serie af folk der skød sig selv. Og selvom der måske ikke ligefrem er noget at sammenligne med i forhold til hvad der er sket her på siden, så mener jeg altså ikke man ska' bruge for meget tid på folk der har været Uheldige.
Jeg ved ikke hvordan jeg ska' sige det uden at fornærme nogen, og det er nok ikke tiden at ta' en sådan debat nu lige her hvor det hele er tæt på.

Nu synes jeg altså igen at du bør lytte lidt til hvad folk siger om deres erfaringer med hvordan det rent faktisk har foregået de efterhånden (alt for) relativt mange gange, hvor en bruger af forummet er død.
Det kunne jo være, at folks empiriske erfaringer med hvad der rent faktisk er foregået og foregår ikke stemte overens med dine spekulationer, så du måske skulle prøve at revidere dem.

Jeg har læst stort set alle mindetråde- og indlæg der er skrevet hér på forummet og snakket med en del brugere om deres oplevelser med det, og mit indtryk er altså, at næsten alle ser dødsfaldene OG mindetrådene som et eksempel på HVAD MAN IKKE SKAL GØRE. Som en advarsel, et minde om at selv de bedste skal passe på, og en påmindelse om, at narko er en farlig hobby som kræver langt flere døde end f.ex. skak, fodbold og stramaj-broderi.
Tænk f.ex. på, at der i kølvandet på Dex' mindetråd er opstået en diskussion om, hvorvidt de erfarne brugere på forummet lukker øjnene for deres eget misbrug, og hvordan man evt. kan sørge for at færre dør.
Jeg mindes INGEN der forherliger selve døden eller som prøver at bygge en smuk rock&roll-myte op omkring den. Jeg har heller ikke set noget tegn på, at der skulle opstå kopi-selvmord eller selvmords-kulte for at "følge den dødes eksempel".

Men det er da godt, at du nu kan se, at det nok ikke lige er tidspunktet at diskutere frem og tilbage og være kritisk overfor noget som ser ud til at fungere fint, og som hjælper mennesker med deres sorg.

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:12, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
JEL skrev:
Zarathustra skrev:
Jeg føler mig ikke specielt trådt på. Jeg føler til gengæld, at du træder på de allernærmeste pårørende

Hvis du nu nøjes med at tale for dig selv, og ikke på alle andre's vegne, så ku' vi ta' den derfra.

Jeg har ikke valgt dig som repræsentant for alle der har haft Ulykker med narko, og mener ikke du har en sådan rolle. Du er altså ikke den eneste der ved noget om livet, ven, så spar mig for dit snobberi.

Zarathustra skrev:
Og så har du snart ikke længere nogen undskyldninger for at opføre dig som en idiot...

Så er vi 2.

Zarathustra skrev:
Men nu har jeg vist brugt nok tid på det hér, og min pointe er jo egentlig, at jeg synes vi skal lade være med at snakke mere om sagen og bare komme videre. Så lad os det.

Fint. Så gør hvad du si'r; og bland dig udenom. Jeg er ikke ude efter at skændes med dig.

Til jer andre; Alt hvad jeg sagde i denne tråd udsprang af dette indlæg, som jeg er helt enig i, og gentager for lige at få på plads:

DoYouSpeakWak?? skrev:
Der vil ikke være nogen permenent åben gravplads. Dør nogen vil der være fokus omkring det i et stykke tid, i vil få lov at tænde lys på et tidspunkt når jeg har lavet et mod der kan gøre det. Men det tager tid at få lavet og er ikke så højt prioriteret for tiden. Husk der er en tråd. Find et billede af et lys og post det for at få stillet jeres lyslyst.

Så hang on og håb på vi ikke mister flere lige forløbigt. Vi har snakket om hvor meget fokus vi ønsker på det her og det bliver som følger

Intet links på forsiden omkring det, Kun optil og efter begravelsen, samme med muligheden for at tænde lys. Der vil altid være mulighed for at gå ind og kigge men ikke at tænde lys, efter sådan en ting SKAL man videre og kan ikke tænde lys i det uendelige.
Alle vil ikke blive smidt på, kun dem som har været på psy i et stykke tid og som bare nogle kender.

Og som altid vil de dødes familie kunne sige nej til den her behandling af deres kære.

Mvh Mikkel

Min formulering var åbenbart bare ikke så tydelig og klar som DoYouSpeakWak??'s, men det er det samme jeg mener.

Jeg er helt oprigtigt ked af hvis jeg har trådt på nogen's følelser med min mening om emnet 'mindetavle'. Det var på ingen måde meningen.

Og det var på heller ingen måde meningen at dextrose sku' blandes ind i denne tråd, for mit vedkommende.
Jeg taler KUN om det generelle i at ha' en minde-tavle.

Det er et svært emne, og jeg synes også det er et vigtigt emne, men ud fra de reaktioner jeg oplever her vil jeg ikke tale om det yderligere.
Jeg er virkelig ked af nogle er blevet så stødt.

Modsat DoYouSpeakWak, så har du som Zarathustra ganske rigtig skriver - igen situationsfornemmelse, jeg skrev først venligt til dig at man meget kunne opfatte din første post som provokerende, og ja Zarathustra skriver hvad mange af de nærmeste pårørende føler omkring din måde at fortælle din holdning på, for ja du træder fandeme på vores følelser, og nej, du kan ikke opstille en teoretiske diskussion om det generelle i en mindetavle, det er jo dex vi snakker om - men det fatter du åbenbart ikke. Jeg ser desuden ikke Zarathustras kommentare til dig som snobberi, snarere er det vist af hensyn til de efterladte som du påstår at du forstår.

Gider ikke mere og håber at du holder dig fra at poste mere i tråden

Senest rettet af poke-1-kenobi 23 feb 2010 13:39, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes også det ville være meget usmageligt at have en permanent minde væg på en offentligt tilgængelig hjemmeside.
Og jeg synes det er åndsvagt at det diskuteres sådan er her om dex og andre afdøde medlemmer, et dødsfald er i min mening en meget privat ting.
Og jeg kan ikke se hvad nogens pårørende skal få ud af at se 100 tilkendegivelser fra random mennnesker til.

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
måske er det ikke alle der er "random" mennesker? Har du tænkt den tanke?

edit: og har du tænkt over hvor meget psy var en del af dex´s liv?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Det er ikke fordi jeg ikke vil vise de døde respekt, men det bliver småmakabert at have en liste over døde medlemmer stående på forsiden. (Især når listen nu bliver længere og længere)

Jeg synes en tråd er bedre. Folk får muligheden for at skrive en personlig hilsen. Dem der kunne have behov for at læse sådan en tråd, skal nok selv finde den. - Jeg synes sådan en tråd er mere værd, en en lang tavle med nicks/navne.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved selvfølgeligt godt at der var flere herinde inklusiv mig selv der havde et nært forhold til ham irl.
Usmageligt var nok også vel hårdt, jeg undskylder for morgensurhed.

Medlem

Geografisk sted: kbh
Hvorfor døde denne tråd synes stadig at det var en god IDE selvfølgelig Ikke på forsiden evt , et link man Kunne gå ind på. Og Jo der er nognen som har behov for sådan en side
Sidder og mindes de 3 her inde fra som jeg kendte før de døde rip.

Insane psychedelia user!

Synes det er rigeligt med RIP trådene - folk kunne jo tro at knark er farligt, hvis vi linker til en virtuel konstant voksende kirkegård på forsiden :)
Nej spøg til side, det er et alvorligt emne men jeg synes som sagt at RIP trådene er en udemærket måde og få sagt farvel og mindes de bortgåede på.
Det gir ikke så meget mening i min verden og tænde et lyd virtuelt - det kan man gøre der hjemme.

Mvh

Dedikeret medlem

Jeg har ikke nogen holdning hverken for eller imod konceptet om en mindetavle, men da jeg skimmede tråden, blev jeg lidt nysgerrig omkring årsagen til de, i denne tråd nævnte, personers bortgang.

Det fik mig til at tænke, at det måske ville gavne at have en (muligvis kold og kynisk, sådan er jeg måske) statistik over, hvad der egentligt har ledt til tabet af de forskellige brugere på psychedelia. Én ting er at læse objektivt om faren ved et stof, man kan alligevel tænke at "det er nok alle idioterne, der dør". Noget andet er, at kunne kæde det sammen med en specifik person, hvis indlæg (går jeg ud fra) stadig er tilgængelige på siden. Se den samme kritiske og videnopsøgende tilgang - og at det alligevel stadig kan gå galt.

Jeg ved ikke, om det er at hænge folk lidt ud. Men man har levet sit liv som man har, og hvis det kan berige andres, kan jeg ikke umiddelbart se et problem i det. For et forum der antageligvis handler mest om HR, er den ultimative HR vel egentligt også, at gøre den yderste konsekvens pinligt tydelig - og ved en klarlægning af den, håbe at færre følger samme vej.

Anywho, var det bare en tanke jeg fik, da jeg læste tråden..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Randomname skrev:
Jeg har ikke nogen holdning hverken for eller imod konceptet om en mindetavle, men da jeg skimmede tråden, blev jeg lidt nysgerrig omkring årsagen til de, i denne tråd nævnte, personers bortgang.

Det fik mig til at tænke, at det måske ville gavne at have en (muligvis kold og kynisk, sådan er jeg måske) statistik over, hvad der egentligt har ledt til tabet af de forskellige brugere på psychedelia. Én ting er at læse objektivt om faren ved et stof, man kan alligevel tænke at "det er nok alle idioterne, der dør". Noget andet er, at kunne kæde det sammen med en specifik person, hvis indlæg (går jeg ud fra) stadig er tilgængelige på siden. Se den samme kritiske og videnopsøgende tilgang - og at det alligevel stadig kan gå galt.

Jeg ved ikke, om det er at hænge folk lidt ud. Men man har levet sit liv som man har, og hvis det kan berige andres, kan jeg ikke umiddelbart se et problem i det. For et forum der antageligvis handler mest om HR, er den ultimative HR vel egentligt også, at gøre den yderste konsekvens pinligt tydelig - og ved en klarlægning af den, håbe at færre følger samme vej.

Nu skal jeg ikke sidde her og hænge folk ud - men bromo dragonfly er skyld i et dødsfald, det var så vidt jeg husker ikke overdosering, men et nasty batch!

Og så kan jeg også huske et selvmord - men det er jo nok formentligt mere psykisk end stof relateret.

Insane psychedelia user!

Opiat kombi med alkohol har vist kostet flest.
Selvmord næstflest (hvornår en overdosis er selvmord vides jo ikke, så den er jo svær)

Edit vi ved jo et eller andet sted godt hvad der er farligt, og hvad der er vigtigt at advare imod, men jeg synes at konkret skrive "brugerx" er død pga af givent stof på en for alle lettilgængelig mindetavle er forkert.
Denne metode kunne gøre at vi kom til at sprede fejl information om den afdøde - fx "brugerx" havde det dårligt op til hans overdosis, så var det selvmord - det ved vi jo ikke om det var. For det kunne lige så godt være et forsøg på at lamme sig ud af problemerne der gik galt.

Medlem

Geografisk sted: kbh

Kan godt følge dig . Hr men det var ikke nødvæntig at skrive altmulig om personen men bare , en diskret side som man selv valgte at grind på eller ej . Der er bare efter hånden en del døde her fra kendte 3 irl men 7 som ik har væretpå psy . Aner ik hvad afdødes holdning til en sådan side er men dex var så vigtig for psy ihvertfald for mig Athen skal æres og mindes . Men hvad er problemet ! I atlave en side med et link så folk selv kan vælge ! At se eller ej addmins !! Det er jo op til jer så hvis i ik mener at det er nødvæntig så er det jo jeres valg . Sølv den side nu eller fuck jer i aner åbenbart hvad psy var engang . Og bliver jeg banned for at skrive fuck jer så ok det siger mere om jer end mig . Og vil gi mig det sidste skub væk fra psy . Som ikke er det psy jeg kendte længere . Ps jeg har været her fra start

Sorry for stave skrive fejl hader iPad har aldrig været god til at skrive men iPad gør det være med at ikke registrere mellemrum og lave ord om men håber det kan læses så det kan forstås

Nu når jeg tænker over det . var dex ved at banne mig da zonker døde men det var før vi kendte hinanden irl for jeg svært ved atformulere mig på skrift så bliver tit misforstået

Men fuck dem som ikke mener de døde skal mindes og det er ikke en stave fejl og tar gerne konsikvensen at blive banned hvis det er det der sker . Ved at nogle admins også har. Været her længe
Og engelig burde støtte op men det er jo op til jer . Uden at skrive navne så er der en slettet (var for åbentlyst for de gamle hvem det så er ) som burde bakke op selvom du måske ikke er admin du havde aldrig mødt din kone uden mig og dex var også nyttig for dig og omvendt

Dem som ikke kendte dex så var han nok den mest kemiske kreative psy har haft . Bla den eneste jeg kenderder er Busted for at lave mdma

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

undoit: Hvis du prøver at fortælle noget, så bør du renskrive dit indlæg så meget at dine skrive/stavefejl ikke gør teksten ulæselig. "Sølv den side nu"???? Jeg aner ikke hvad det betyder.

Det er muligt at du har været her siden psychedelia havde eksisteret i et år (dvs IKKE fra starten), og at siden var noget andet dengang, men det betyder altså ikke at den stadig er sådan. Hvis du ikke kan lide det, så er du velkommen til at undlade at bruge psychedelia fremover.

Og så synes jeg iøvrigt du skal lade være at fortælle løgne om dex.

Der er ingen planer om at lave en særlig mindeside lige nu, bl.a. fordi der er masser af andre ting der har højere prioritet, og der ikke er ret mange til at udføre arbejdet. Så indtil videre må vi nøjes med mindetrådene.

Junior medlem

Det giver absolut ingen mening at lave statistik på hvad brugere fra Psy er døde af, det giver ikke et grundlag der kan generaliseres ud fra.

Til gengæld kan man lære den pointe at det ikke er nogen ufarlig hobby, og at det også kan gå meget galt selvom man ved meget om stoffer.

@undoit du bør også slette de påstande du fremkommer med vedr. Dex, det giver jo ingen mening overhovedet at hylde en person ved at lyve omkring ham?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]