Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tresnulnul
Shperma skrev:
I<3MDMA skrev:
Jeg savner kineser Kim i det, han var fandme sjov :D

:stupid:

Går ud fra du er enig, eller misforstår jeg?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
I<3MDMA skrev:
Shperma skrev:
I<3MDMA skrev:
Jeg savner kineser Kim i det, han var fandme sjov :D

:stupid:

Går ud fra du er enig, eller misforstår jeg?

Ved ikke hvad han mener. Men jeg savner sku også Kim jensen i fight night, han så altid sjov ud når han nærmest danset rundt i ringen og smed punchlines! Han var faktisk rimelig god ..

Nogen der ved hvad Kim Jensen og Kejser a laver, siden de ikke er med?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg synes det er ret blæret og overskuds-agtigt at Pede allerede i 1/8-finalen mod Luxhan forudser, at han kommer i finalen mod Ham Den Lange ("På din t-shirt står der "Blam Blam Blam"//men du vinder ik' til det hér aran-ge-ment//for jeg går i finalen mod Ham-Den-Lang'").

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
Jeg synes det er ret blæret og overskuds-agtigt at Pede allerede i 1/8-finalen mod Luxhan forudser, at han kommer i finalen mod Ham Den Lange ("På din t-shirt står der "Blam Blam Blam"//men du vinder ik' til det hér aran-ge-ment//for jeg går i finalen mod Ham-Den-Lang'").

Det er en meget blæret punchlines, som virkelig sidder hvor den skal. Og den kan måske også køres lidt psykisk på de andre, det er jo altid en fordel at kunne psyke sine modstandere. Men jeg tror den længe har ligget i luften, at det netop var de 2 som skulle i finalen sammen. Det er klart de 2 bedste efter min mening, og vidst også dem som oftes har været i finalen?

Men blæret er det klart!

Insane psychedelia user!

Bl0dpump skrev:
Zarathustra skrev:

Det er en meget blæret punchlines, som virkelig sidder hvor den skal. Og den kan måske også køres lidt psykisk på de andre, det er jo altid en fordel at kunne psyke sine modstandere. Men jeg tror den længe har ligget i luften, at det netop var de 2 som skulle i finalen sammen. Det er klart de 2 bedste efter min mening, og vidst også dem som oftes har været i finalen?

Men blæret er det klart!

Jeg har ikke rigtig set Ham Den Lange som oppe i samme klasse som Pede, MikL, Fantomet osv. før sidste år. Jeg synes ikke han gjorde det specielt godt inden da. Jeg synes at Pede B, MikL og Fantomet er de 3 stærkeste hvis det er set over de sidste 3-4-5 år. Fantomet var f.ex. også i Øst-finalen sidste år mod Pede B (hvor han fik grumme tæv - tjek battlen ud).

Men er der nogen der kender oddsene for i år (altså for hver enkelt rapper som vinder, fra lige før Fight Night-arrangementet i KB Hallen startede) ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Zarathustra skrev:

Luxhan har arbejdet under mig 8)
Han er fandme en griner type :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Luxshan er the shizzle! Bring the tamilian bomb! Han har et nice flow :)

Insane psychedelia user!

Jeg synes sgu ikke at ham Luxhan er specielt vild - og han bliver bollet af Pede.

Synes derimod at semifinalen mellem MikL og Ham Den Lange er en af de bedste battles jeg har hørt fra i år: http://www.dr.dk/pirattv/klip/mcs-fight ... ifinale-1/
- begges første vers halter lidt, men fra 2. vers går de begge HELT amok og skruer op for punchlines og niveau. Man kan også høre på UFO (der er dommer), at han er ret imponeret over dem.

Og Johnny G vs. Fantomet i kvartfinalen er også helt vild: http://www.dr.dk/pirattv/klip/mcs-fight ... tfinale-3/
Johnny G har nogle helt vilde rim og punchlines, men det lyder desværre som om han har skrevet en del af det derhjemme (som både Fantomet og Pede B hentyder til da de battler ham).

Jeg synes at Fantomet er en af dem der rapper på højst niveau, både mht. niveau, punchlines, evne til at holde sig til emnet, kreativitet og raffinement.

Insane psychedelia user!

Efter at have hørt alle battles der ligger på nettet vil jeg sige, at min top3 fra Fight Night i år (og generelt) er:

Pede B
Johnny G
Fantomet

Pede B holder klart højst bundniveau. Han rapper utroligt varieret og raffineret, og skifter hele tiden flow og stil ved bl.a. at "synge" på ordene, lave flerstavelses-rim, pauser, bruge samme enderim mange gange osv. osv. osv.. Hans eneste lille svaghed er nok, at han ikke leverer helt så mange tunge punchlines som nogle af de andre rigtig gode. Hvis han var en bokser ville han nok være typen der var teknisk elegant og mestrede alle slag, og som vandt point-sejre på overlegen teknik - som f.ex. Sugar Ray Leonard. I modsætning til en fighter der lever på sine hårde slag og knock-outer, og som måske kan virke usikker indimellem men så afgøre hele kampen på få sekunder - som Mike Tyson i boksning og Kejser A, MikL, Kim Jensen og Johnny G i freestyle-rap.
Han har dog forbedret sig meget, og slynger altid nogle få rigtig onde og gode svinere ud. Han bliver specielt god de gange han hidser sig op og bliver helt tændt - som f.ex. i hans Øst Finale-battle 2008 mod Fantomet hvor han fuldstændig ødelægger sin (stakkels) modstander.

Synes Johnny G er skræmmende skarp og har nogle virkelig lede svinere til de andre. Rigtig sjove og onde. Jeg synes at hans semifinale mod Pede B (som Pede vandt med dommerstemmerne 2-1) kunne have gået hver vej. Og hans 1/4-finale mod Fantomet holder HELT ekstremt højt niveau (fra begge sider) - men specielt hans næsten-perfekte 2. vers lyder som om der har sneget sig nogle rim ind i, som han har forberedt.
Desværre lyder det som om mange af hans rim er skrevet hjemme (de er på for højt niveau, for udspekulerede, og så handler de ikke nok om emnet og/eller det som hans modstander har sagt).

Fantomet er en af mine personlige favoritter. Han har domineret nærmest siden han kom frem, og vandt Fight Night-finalen i 2007 og var i Øst-finalen mod Pede B (som han tabte) i 2008. Hans 1/8-finale mod Dahl i år var en af de mest overlegne præstationer i år, og han viser perfekt hvordan en erfaren og dygtig freestyler skal tage en lille underdog ud.
Han virker utroligt klog og hurtigt-tænkende. Han rapper varieret og gennemtænkt, og leverer samtidig lede svinere og sjove punchlines. Han er for mig at se en slags god blanding af Pede B's raffinerede, stil-mestrende type og så Johnny G's punchline-slyngende knock-out'er.
Og så er det charmerende, at han ikke er iført "hip hop"-uniformen, men har "pop-hår" og går i sådan noget indie-rock-agtigt tøj - lidt ligesom Kim Jensen som var en af de største i de år ca. 2002-2005 hvor han var med, men kom ind til et rock-nummer og havde tight bukser uden hængerøv.

EDIT: Ham Den Lange er faktisk også ret god. Har bare et billede af ham som halv-dårlig da jeg har set ham de sidste 3-4 år, hvor han i starten bestemt ikke var særlig god. Men han havde også et rigtig højt niveau i år - både mht. flow, stil, bund-niveau, variation, kreativitet og punchlines.
Synes dog stadig han mangler lidt, og at han "falder ud" engang imellem - så holder fast i min top3.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg syntes din top 3 er rimelig okay, og du har ramt klart de bedste rappere.
MEN MEN MEN .. Jeg studser lidt over, at du siger du har et dårlig billede af ham den lange, da han har været lidt dårlig i starten (sidste 4-5år). Det har alle vel på et eller andet plan? Og hvis du kigger tilbage, så syntes jeg bestemt heller ikke Johnny G og fantomet var gode for bare 3 år siden. Men ellers er jeg rimelig enig i top 3'en.

Skou og Espersen, kender i ham Luxhan IRL siden han skal have så mange props? Han er sku heller ikke ret god i mine øre da! 8)

Medlem
Brugeravatar

Jep, men hans problem er måske at han er lidt for flink og ikke er verdensmester i at komme med onde punchlines, i skulle tage at se ham hvis i kommer til aalborg, han er ret god ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Jeg syntes din top 3 er rimelig okay, og du har ramt klart de bedste rappere.
MEN MEN MEN .. Jeg studser lidt over, at du siger du har et dårlig billede af ham den lange, da han har været lidt dårlig i starten (sidste 4-5år). Det har alle vel på et eller andet plan? Og hvis du kigger tilbage, så syntes jeg bestemt heller ikke Johnny G og fantomet var gode for bare 3 år siden. Men ellers er jeg rimelig enig i top 3'en.

Skou og Espersen, kender i ham Luxhan IRL siden han skal have så mange props? Han er sku heller ikke ret god i mine øre da! 8)

Ja jeg kender ham IRL :) Han arbejdede for mig for ikke så lang tid siden, har dog aldrig hørt ham battle så skal ikke kunne udtale mig om han er go, vil tro drengen er for "sød" til at gøre det ordenligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, det tror jeg faktisk i har ret i .. Han virker meget "sød". Det kan måske godt ødelægge det lidt for ham, hvis det er sådan at han står og holder inde med noget af det. Det skal bare smides i hovedet!! 8)

Hvor kan jeg se ham i Aalborg? Har i en klub, hvor der ofte foregår battles?

Medlem
Brugeravatar

Tjek ham ud på facebook eller på hans hjemmeside. Teateret og UNI holder nogle ting hvor han rapper ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De er vist lige blevet færdige med at opføre "Nordkraft" her i Aalborg, og det skulle vist gerne være et sted at man kan møde Luxhan. Ellers er han go nok til at reklamere for sig selv, men kan da godt lige smide noget op næste gang der bliver holdt noget her i dobbelt A med ham 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skou skrev:
De er vist lige blevet færdige med at opføre "Nordkraft" her i Aalborg, og det skulle vist gerne være et sted at man kan møde Luxhan. Ellers er han go nok til at reklamere for sig selv, men kan da godt lige smide noget op næste gang der bliver holdt noget her i dobbelt A med ham 8)

Syntes jeg at du skulle gøre ;) Jeg aner ikke hvor de battles foregår henne. Men kunne da godt tænke mig at opleve det live ..
Men det er jo ikke så ofte jeg kommer til dobbel a, så det skulle være rimelig heldigt hvis det lige passede. 8)

Medlem

forstår ikke helt du ikke nævner kejser A zaratus!

Kan ikke helt huske om det var 06 eller 07. hvor han virkelig gav den gas. skal prøve og finde link senere, har ikke tid lige nu

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

basssher skrev:

Kan ikke helt huske om det var 06 eller 07. hvor han virkelig gav den gas. skal prøve og finde link senere, har ikke tid lige nu

Korrekt. Kejser a, har vi virkelig også været vild. Men syntes stadig han er under de andres niveau. Hans punches går mest ud på at sige "Ey yo hva så" .. :lol:

Ved godt du skrev til zara, men måtte lige blande mig.

Insane psychedelia user!

basssher skrev:

Jeg nævner faktisk Kejser A i min post som én af de freestyle-rappere, der har tungest knockout-punchlines :wink:

Jeg husker det selv som om Kejser A havde sin storhedstid lidt tidligere end 2006-2007 - han holdt ihvertfald et rigtigt højt niveau lige fra starten han var med i Fight Night.

... og Kejser A er ABSOLUT blandt mine alltime-Fight Night-favoritter - sammen med Pede B, MikL, Kim Jensen og Fantomet osv.. Men nu handlede min sidste post om hvem der var de bedste freestylere indenfor de sidste 3 år.

Medlem

nå okay, min fejl.
Jeg holder helt sikkert mest til kejser A og kim jensen. Synes dog ikke Kim jensen er så god, men han er sku cool :)

jaaa Kejser A var jo rigtig hård omkring 03-04.

http://www.youtube.com/watch?v=B15ZPzqa ... PL&index=9

Mc fight night finalen 2004. Kejser A vs mikL runde 1 er ikke det store. men de fyrer godt op efter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]