Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 09:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Arbejde?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Opis skrev:
Godt du vil gå til lægen og veljer at tage fat i selve problemet.

Malkavian har ret i at det blot bliver værre med tiden. det kan jeg selv skrive under på. Desværre var lykkepiller ikke svaret for mig, men de kan hjælpe mange med sosial fobier og generel angst. Måske de kan hjælpe dig.
Hvis lægen tilbyder dig medicinsk behandling så bed om at blive sendt til en psykiater som samtidig kan give psykoterapi og som har mere forstand på angstproblematikken og medicinering.

Jeg syntes da sagtens at jeg kunne bruge indlægget til noget .. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad Opis ellers har postet, for det kan jeg ikke huske :)
Men dette mener jeg da bestemt var relevant!

:)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
[quote="Dr. Phibes"]Kan du være mere optaget af dig selv? Helt ærligt, hvem kan bruge den smøre til noget?[/quote

Hvor brugbart er dit eget i forhold til topic?
Eller er det kun mig du vil debattere, så opret en tråd omkring mig og lad trådene være som de er og hold dig til topic. Du kunne da i det mindste bare komme med en eller lille ting angående topic, når du nu skriver i tråden.

EDIT; jeg skulle lige citere den korrekte ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad er det lige der foregår mellem Doctor og dig Opis?
I er da konstant på nakken af hinanden ..

Go' idé med at oprette et topic, hvor i 2 bare sviner hinanden til på det groveste, så er vi andre fri for at høre på det 10-hihihihihi

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
hehe ja måske skulle vi oprette en tråd kun om opis :- )
Jeg plejer ivertfald at oprette en tråd når jeg har et problem... hahaha.. :D ååh... det morede mig..

Nå tilbage til topic :
Jeg ville forslå du får noget hjælp via din læge.
Og så vil jeg forslå du begynder at arbejde med noget du føler dig tryg ved..

hvis jeg ku komme til det arbejde jeg kun med dyr, da jeg føler mig tryg ved det.. og ved jeg kan finde ud af det..
Så snart jeg arbejder sammen med andre mennesker ( især fremmede ) får jeg også lidt angst-
Men den dulmer jeg ved at vise jeg er god nok på arbejdspladsen-
jeg håber virkelig du får det bedre , for det er et værre helved at rende rundt i.
Har du prøvet at tage nogle baldrian ?
de beroligere lidt, dog er det dumt hvis du skal arbejde med maskiner, men baldrian har før fået mig lidt ned på jorden..
Du kunne jo teste det ?
jeg er sikker på det ikke kun er på arbjedet du har det sådan ( ret mig hvis jeg siger noget forkert ) det nok også når du er ude i byen, eller bare står i kø i netto og der er mange mennesker ik ?
For hvis du nu har andre siturationer du får det på samme måde i , kunne du jo teste det ved at tage en baldrian-tabelet og tage på inkøb.. bare for et eksempel..

Det gjorde jeg da jeg havde advorlig socialforbi.. jeg turde ikke engang køre i tog.. og kan stadig have svært ved det den dag idag, men jeg gør det da :)
gør dig selv stolt, og vis dig selv du er mindst ligesågod som alle de andre derude..

håber du ku bruge min post til noget, ellers al held og lykke til dig i fremtiden.
krydser fingre ;)

Dedikeret medlem

Bl0dpump skrev:
Jeg har været på lykkepiller før, og det synes ikke rigtigt at hjælpe mig på angsten overhovedet .. Så dem er jeg stoppet med igen!

Jeg har intet problem med at snakke med min læge, det er den samme læge jeg har haft i 14år, og jeg kender hende rigtig godt. Så der er slet ikke noget der. Og jeg kan sagtens få sagt alt det jeg vil.
Det lyder da ikke særlig godt med ham Psykiater Arne Mejlhede i Hobro, men nu bor jeg på Midtfyn, så ham kommer jeg ikke i nærheden af :)

Hva dælen ... Så er der 2 Kvinder på psychedelia indtil videre, hva jeg ved af hehe

Øv det var træls de ikke kunne hjælpe dig, det er jo den nemme vej, en pille om dagen og problem løst.
Men så har du mere belæg til at komme på venteliste til en psykiater, da du allerede har afprøvet det lægen er mest kompitent til at udskrive medmindre det er en læge med spæciale i psykriatri.

Fint at du ikke bor i nærheden af Hobre, farlig mand ham Arne Mejlhede.

Og ja jeg har set at de er langt mellem kvinderne herinde, men forstår godt de holder sig i bagrunden da det jo er et meget mansdomineret verden det her forum.

Men godt at høre at du har en læge du er glad for og kan snakke med. Så helt klart den vej du skal gå som det allerførste. Held og lykke med det. Husk at bestille dobbelt/lang tid så I har tid at snakke om det der skal snakkes om uden at have travlt.

Dedikeret medlem

Bl0dpump skrev:

Go' idé med at oprette et topic, hvor i 2 bare sviner hinanden til på det groveste, så er vi andre fri for at høre på det 10-hihihihihi

Ja, jeg ved det ikke, da jeg aldrig har kunne bruge hans posts til noget...

men i min fantasi er han en eller anden jeg har dumpet, knaldet eller noget og nu sidder staklen tilbage ret forsmået... men hej det er jo min verden hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

IAMTHELIZZARDMAN skrev:
hehe ja måske skulle vi oprette en tråd kun om opis :- )
Jeg plejer ivertfald at oprette en tråd når jeg har et problem... hahaha.. :D ååh... det morede mig..

de beroligere lidt, dog er det dumt hvis du skal arbejde med maskiner, men baldrian har før fået mig lidt ned på jorden..
Du kunne jo teste det ?
jeg er sikker på det ikke kun er på arbjedet du har det sådan ( ret mig hvis jeg siger noget forkert ) det nok også når du er ude i byen, eller bare står i kø i netto og der er mange mennesker ik ?
For hvis du nu har andre siturationer du får det på samme måde i , kunne du jo teste det ved at tage en baldrian-tabelet og tage på inkøb.. bare for et eksempel..

Det kunne godt være at jeg skulle prøve baldrian ja, det har jeg faktisk ikke tænkt over. Men det tror jeg da, at jeg vil kigge på Lizzard :)
Altså når jeg er i byen og gir gaz, med vennerne og er påvirket af amf, coke alkohol osv, så har jeg selvfølgelig ikke angst. da disse stoffer jo får en frem i lyset og forsigtighden og angst tilbage. Men lige efter weekenden kommer det så tilbage med dobbel styrke!!

Men jo, jeg har det også når jeg bare står i kø i netto. Det er mega træls! For ville jo gerne kunne være glad når jeg handler, og møde folk og snakke lidt. Men det er som om på det sidste, at angsten har taget over .. :/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Opis skrev:
Bl0dpump skrev:

Ja, jeg ved det ikke, da jeg aldrig har kunne bruge hans posts til noget...

men i min fantasi er han en eller anden jeg har dumpet, knaldet eller noget og nu sidder staklen tilbage ret forsmået... men hej det er jo min verden hehe

Hahaha, du har en livlig fantasi så. Jeg syntes nu ellers du virker cool nok 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har fundet denne side http://www.arbejde-hjemmefra.dk/
Men ser den ikke lidt uproffesionel ud?

Tror i det er noget seriøst, eller just noget snyd?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:

Check deres kontaktinfo. Og læs om Herbalife her: http://www.dr.dk/DR1/kontant/Slanketema ... 155357.htm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Lad vær med at tage et hjemmearbejdsjob.

Find dig en stilling som passer til den mængde socialitet du har behov for. - Gerne hos et firma der vil støtte op omkring dine problemer, fortæl dem det og vær ærlig.

Eventuelt noget skifteholdsarbejde, da du i så fald vil komme ind på dine kollegaer på en helt anden måde.

... Desuden, et ærgeligt arbejdsråd - Dem der er gode venner med alle, behøves ikke arbejde lige så meget. Vil du være asocial eller uvenner med kollegaerne, skal du have styr på dit shit og lave noget godt arbejde hele tiden! (Hvis du blot er lidt asocial, kan det godt betale sig at være arbejdsom.. det giver trods alt et bedre omdømme)

opis: i stedet for at du konstant bruger "nyt indlæg" knappen, så brug knappen "Ret" - så behøves vi andre ikke rulle lige så meget lort igennem, fordi du har tilføjelser eller svinere til folk du har glemt i dit foregående post.

Psychedelia er ikke ikke mandedomineret. Den er domineret af folk der kan stave og formår at udtrykke sig om relavante ting. Det her er trods alt en narkoside, ikke en emo side.

Senest rettet af spiffeh 02 jul 2009 16:21, rettet i alt 1 gang.

Site Webmaster
Brugeravatar

yeti skrev:
Bl0dpump skrev:

Check deres kontaktinfo. Og læs om Herbalife her: http://www.dr.dk/DR1/kontant/Slanketema ... 155357.htm

HerbaLife er det værste fupnummer. Jeg har en failure af en fætter der begyndte på det for et par år siden. Det eneste han fik ud af det, var at miste et par tusind, samt at blive til grin over for venner og familie (Han skulle jo prøve at sælge det til alle familie sammenkomster osv. Han afbrød middagen kun for at snakke om sine lorteprodukter).

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan også byde lidt ind... Et lidt doven af natur og har altid hørt om de der "pak i kuverter" job, som tilsyneladende er ret godt betalt; men af en eller anden underlig årsag er der ingen man kender som kender nogen som ret faktisk gør det...

Det fik mig som teenager til at kigge i bl.a. Den blå avis efter den type jobs og sjovt nok skulle man altid lige sende 2-300kr til at dække omkostninger til kopier og opstartsmaterialer osv. (det var før inderne lavede indernettet). Hoppede efter mange chancer i og betalte 200kr for noget - udelukkende fordi der var et nummer man kunne ringe til og snakkede med en fin fin fyr...
Jeg fik aldrig noget materiale tilsendt og nummeret virkede ikke mere da jeg besluttede mig for at rykke for mit materiale - et par dage efter hørte jeg så radioen at personen var efterlyst for at have svindlet en masse mennesker og man mente han havde forladt landet...

Men min søgning gik videre og kort tid efter begyndte jeg at stifte bekendtskab med MLM (multi level marketing - eller pyramidesalg på godt dansk) - det lød som sød musik i mine ører, for med en beskeden investering og en kort indsats kunne man i teorien læne sig tilbage og leve af andres indsats resten af livet... Og det var jo præcis det jeg søgte :-)

Så kort tid efter var teenager værelset fyldt op med shampoo, sæbe osv. for nu skulle jeg være med til at introduceres verdens bedste produkter i DK - og Tupperware var jo en succes, så det kunne jo kun blive en forretning af episke proportioner... Heldigvis brugte jeg ikke pengene før jeg havde tjent dem, for deres produkter var alt alt for dyre og det er bare ikke den måde folk gider handle på i DK - så jeg endte med at måtte bruge mit varelager selv...

Men for at gøre en lang historie kort, så kom internettet og med det eksploderede markedet den slags "forretningsmuligheder" - jeg prøvede flere af dem og selvom det fejlede hver gang, så forsatte jeg fordi succesen lå jo lige om hjørnet... Mine medlemsnumre blev stadig mindre (så jeg kom tættere på toppen af pyramiden) og nu måtte det da være lige før man blev rig - man fik en masse nye bekendte og lærte en masse salgsgas og vi hoppede fra koncept til koncept og trak hinanden med ind i dem alle - for nu skulle der da tjenes penge...

Men efterhånden mistede jeg begejstringen og stille og roligt begyndte den sunde fornuft at tage over... Jeg (personligt) tror ikke længere på MLM som en givtig forretningsmodel og det baserer jeg ikke på min egen manglede succes; men på det gamle mundheld med ikke at blande forretning og fornøjelser (man starter jo med at hyre hele omgangskredsen som sælgere) - og desuden er nogen folk bare ikke egnede til opsøgende salg - herunder mig selv og det er måske årsagen til min manglende succes vil nogen mene... Fair nok, måske har de ret; men om ikke andet så viser det jo at ikke alle er egnede til den slags forretninger... endelig så er der lige det der dilemma med at pengene ligger i at skaffe nye forhandlere og ikke i at sælge produkter - men hvis alle er forhandlere, hvem skal man så sælge produkterne til?
Jeg siger ikke at alt MLM er fup, der er da visse firmaer som har et reelt produktsalg (ingen nævnt - ingen glemt) - men jeg personligt tror ikke på den... og vil gerne advare andre håbefulde i at tro på alt hvad ivrige sælgere siger og tænke sig godt om (jeg har helt ærligt selv stået og fyret små nødløgne af for at sælge varen bedre - noget jeg ikke opdagede før bagefter, for det kom gradvist og alle gjorde det jo - til dato er de eneste jeg kender, som har lavet lidt mønt på det her, nogen af dem som var med til at stifte et "dansk" MLM firma... og jeg har ikke indtryk af de ligefrem blev millionærer)...

Jeg har heldigvis tabt mere tid end penge på alt dette; men selvom jeg er sparsommelig af natur skal jeg da nok have lagt en månedsløn i "lærepenge" igennem de år jeg forsøgte mig i den branche...

Min konklusion er det er meget svært at finde et let "arbejde hjemmefra" arbejde, som kan opretholde en normal månedsløn - men fordi mennesker som jeg lever i håbet om maximal profit for minimal indsats, så vil det marked altid være der...

Jeg fandt i øvrigt aldrig nogen pak i kuverter jobs og mødte heller aldrig nogen som kendte nogen der havde sådan et job... og idag med email, internet osv så tvivler jeg på de overhovedet eksisterer (mere)...

Håber det kan hjælpe dig lidt i din søgen :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]