Jeg kan også byde lidt ind... Et lidt doven af natur og har altid hørt om de der "pak i kuverter" job, som tilsyneladende er ret godt betalt; men af en eller anden underlig årsag er der ingen man kender som kender nogen som ret faktisk gør det...
Det fik mig som teenager til at kigge i bl.a. Den blå avis efter den type jobs og sjovt nok skulle man altid lige sende 2-300kr til at dække omkostninger til kopier og opstartsmaterialer osv. (det var før inderne lavede indernettet). Hoppede efter mange chancer i og betalte 200kr for noget - udelukkende fordi der var et nummer man kunne ringe til og snakkede med en fin fin fyr...
Jeg fik aldrig noget materiale tilsendt og nummeret virkede ikke mere da jeg besluttede mig for at rykke for mit materiale - et par dage efter hørte jeg så radioen at personen var efterlyst for at have svindlet en masse mennesker og man mente han havde forladt landet...
Men min søgning gik videre og kort tid efter begyndte jeg at stifte bekendtskab med MLM (multi level marketing - eller pyramidesalg på godt dansk) - det lød som sød musik i mine ører, for med en beskeden investering og en kort indsats kunne man i teorien læne sig tilbage og leve af andres indsats resten af livet... Og det var jo præcis det jeg søgte

Så kort tid efter var teenager værelset fyldt op med shampoo, sæbe osv. for nu skulle jeg være med til at introduceres verdens bedste produkter i DK - og Tupperware var jo en succes, så det kunne jo kun blive en forretning af episke proportioner... Heldigvis brugte jeg ikke pengene før jeg havde tjent dem, for deres produkter var alt alt for dyre og det er bare ikke den måde folk gider handle på i DK - så jeg endte med at måtte bruge mit varelager selv...
Men for at gøre en lang historie kort, så kom internettet og med det eksploderede markedet den slags "forretningsmuligheder" - jeg prøvede flere af dem og selvom det fejlede hver gang, så forsatte jeg fordi succesen lå jo lige om hjørnet... Mine medlemsnumre blev stadig mindre (så jeg kom tættere på toppen af pyramiden) og nu måtte det da være lige før man blev rig - man fik en masse nye bekendte og lærte en masse salgsgas og vi hoppede fra koncept til koncept og trak hinanden med ind i dem alle - for nu skulle der da tjenes penge...
Men efterhånden mistede jeg begejstringen og stille og roligt begyndte den sunde fornuft at tage over... Jeg (personligt) tror ikke længere på MLM som en givtig forretningsmodel og det baserer jeg ikke på min egen manglede succes; men på det gamle mundheld med ikke at blande forretning og fornøjelser (man starter jo med at hyre hele omgangskredsen som sælgere) - og desuden er nogen folk bare ikke egnede til opsøgende salg - herunder mig selv og det er måske årsagen til min manglende succes vil nogen mene... Fair nok, måske har de ret; men om ikke andet så viser det jo at ikke alle er egnede til den slags forretninger... endelig så er der lige det der dilemma med at pengene ligger i at skaffe nye forhandlere og ikke i at sælge produkter - men hvis alle er forhandlere, hvem skal man så sælge produkterne til?
Jeg siger ikke at alt MLM er fup, der er da visse firmaer som har et reelt produktsalg (ingen nævnt - ingen glemt) - men jeg personligt tror ikke på den... og vil gerne advare andre håbefulde i at tro på alt hvad ivrige sælgere siger og tænke sig godt om (jeg har helt ærligt selv stået og fyret små nødløgne af for at sælge varen bedre - noget jeg ikke opdagede før bagefter, for det kom gradvist og alle gjorde det jo - til dato er de eneste jeg kender, som har lavet lidt mønt på det her, nogen af dem som var med til at stifte et "dansk" MLM firma... og jeg har ikke indtryk af de ligefrem blev millionærer)...
Jeg har heldigvis tabt mere tid end penge på alt dette; men selvom jeg er sparsommelig af natur skal jeg da nok have lagt en månedsløn i "lærepenge" igennem de år jeg forsøgte mig i den branche...
Min konklusion er det er meget svært at finde et let "arbejde hjemmefra" arbejde, som kan opretholde en normal månedsløn - men fordi mennesker som jeg lever i håbet om maximal profit for minimal indsats, så vil det marked altid være der...
Jeg fandt i øvrigt aldrig nogen pak i kuverter jobs og mødte heller aldrig nogen som kendte nogen der havde sådan et job... og idag med email, internet osv så tvivler jeg på de overhovedet eksisterer (mere)...
Håber det kan hjælpe dig lidt i din søgen