Prometheus skrev:
Jeg er at finde på festivallen igen i år. Hvor Helvede er godd gamle Halugenlampe når der skal gives gode hints til musikprogrammet for festivallen?

Mit hidtidige, noget overfladisk sammensatte program ser ud som nedenfor, men jeg skal have hørt mange af de navne jeg ikke kender endnu i den næste uges tid....
Der er lidt overlap nogen steder, men det er vist i forvejen en anelse optimistisk lagt...
Torsdag18:00: Social Distortion (Ol' skool cow punk! Åndsvagt der er overlap med:)
18:30: Katzenjammer (Sjovt og energisk! minder mig om en pudsig blanding af Dixie Chicks og Kaizer's Orchestra.)
20:00: Rumpistol
23:00: Mew
00:30: Trentemøller (lyder umiddelbart som noget af et show han har tænkt sig at stille op med)
Fredag (Pyha, det bliver en travl dag...)
12:00: Gojira
13:00: Satyricon
17:00: Faith No More
19:00: Down - (men det bliver desværre kun lige starten FOR:)
19:30: Nick Cave & The Bad Seeds (Nicks koncert i Grinderman-inkarnationen sidste år var fed, men sammen med TBS falder det endnu mere i min smag)
21:00: The Mars Volta
22:00: Skambankt (Håber sgu jeg kan nå at se en god del af koncerten, selv om der sikkert er overlap med TMV)
01:00: Nine Inch Nails (Specielt denne koncert var årsagen til at jeg var nødt til at droppe det ellers meget fede arbejde jeg havde på festivallen i år, og punge ud for en billet istedet... Jeg ville have grædt mine røde øjne ud hvis jeg var nødt til at misse den på grund af en vagt. Det kan meget vel tænkes at være afskedsturneén for et af mine absolutte favoritbands.
02:00: Röyksopp
03:00: Analogik
Lørdag12:30: Balstyrko
14:30: ...And You Will Know Us by the Trail of Dead (pompøs post-rock - ret catchy, synes jeg)
17:00: Elbow (...Kommer lidt an på om jeg er i humør til det. Lidt en omgang tuderock, men veludført.)
18:00: Den Sorte Skole
19:00: The Dodos
22:00: Slipknot
00:00: Fever Ray (synes faktisk Karin Dreijer Andersson's karakteristiske vokal gør sig endnu bedre i dette projekt end i The Knife)
02:00: Malk de Koijn
03:00: Dragontears (Fuldpsykedelisk dansk rock)
Søndag13:00: Darkane (Hvis jeg nu lige skulle vågne i et halvondt humør)
14:00: Pete Doherty (Nåja, det er vel nok mest for lige at se narko-giraffen)
17:00: Eagles of Death Metal (Drengerøvsrock)
19:15: Madness (YAY, det tror jeg bliver skægt!)
20:45: Yeah Yeah Yeahs
22:00: Coldplay (Mest fordi der ikke lige ligger så meget andet på programmet der...)
00:00: Pharphar / Rub a Dub-crew
Mit program er måske lidt mainstream endnu, men jeg skal lige nå at dykke dybere i nogen af de navne jeg ikke kender så godt endnu. Så jeg får nogenlunde travlt. Jeg vil gerne se hvad nogen af jer andre har tænkt mht musikken so far?
Fedt med sådan nogen lister, med kommentarer. Jeg erindrer halugenlampe (Hvor er han?!) lavede en sådan sidste år der fik mig til at undersøge en masse fed musik, med dertilhørende fede koncertoplevelser.
Min liste ser foreløblig således ud:
Før festival: druk, druk, druk... Jeg tror ikke umiddelbart der er noget ved pavillion junior der vækker min interesse, men man ved aldrig....
Torsdag:
Katzenjammer (synes det lyder skægt, måske dette års analogik..)
Rumpistol (hvis jeg er rigtig skæv, dog kunne det have lidt federe i lounge tror jeg..)
Trentemøller (Er egentlig ret pjattet med det, og jeg tror det bliver ret vildt, plus at der kommer kanon mange til den koncert...)
Fredag
Negash Ali (Synes han laver smuk rap musik, jeg tvivler dog på jeg egentlig får det set grundet tidspunktet kl 13...)
Nick Cave and the bad seeds (Med grindermann var det stadiet over, så mon ikke det bliver vildt her...)
Röyksopp (satser på en lidt uptempo koncert, da det nu engang er det sjoveste, men bliver det ikke det er det jo også bare smuk musik.)
Analogik (analogik kl 03. JA TAK)
Lørdag
Balstyrko (jeg er normal ikke den store hephopper, men synes dette er ret fedt.. men lad os nu se. (12.30))
Den sorte skole (Jeg har efterhånden set dem en del gange, men på roskilde plejer jeg at gå kold under koncerten grundet skunk+plenty of beers.. så mon ikke jeg gentager det..)
Slipknot (når jeg er vågnet igen) (det bliver for awesome... hader musik med dobbelt pedal og sådan noget pjat, men slipknot for pokker.. Vi snakker masser af mennesker med masker på, og 30.000 heavy hoveder i lædertøj..)
Fever ray (har altid været glad for kniven, og er efterhånden også blevet glad for karins solo nu her...)
Pet shop boys (vil gerne opleve go west, west end girls mfl. på orange, det kan da kun blive episk.
Og nu til årets dillemma. Deadmau5 vs MDK. Jeg ved endnu ikke hvem det bliver, jeg tror jeg tager den på dagen.. men hold kæft hvor er det surt...
Søndag
Pete doherty (har hørt ret meget babyshambles og libertines, men har dog ikke rigtig fået hørt hans eget endnu, så hvorfor ikke gøre det her...)
2562 (lidt elektronisk musik, synes ikke det lyder så fedt de par numre der er på myspace'en men man kan håbe på det er federe live..)
The whitest boy alive (har hørt dem et par gange, og synes det er pisse fedt, så dem bliver jeg nød til at se)
Major Lazer (med lidt græs bag øret, tror jeg det kunne blive en helt ustyrlig koncert)
Rub a dub (ja det plejer at fungere, så hvorfor ikke her)
Selvom jeg selv synes jeg havde en rimelig uambitiøs plan, blev den alligevel rimelig omfangsrig. Om jeg når og se det hele, det tvivler jeg på. Men jeg kan ivhertfald gå efter den, men man skal jo også huske at nyde en lunken øl i teltet...