Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Stimulanser og psychedelia kan jo på ingen måde sammenlignes? Det at kaste sig ud i psychedeliske stoffer er og bliver vildt lige meget hvad og det skal det også være. Vil da sige at et trip på 1 gram cubensis eller i den dur vil være langt bedre forberedelse til et rigtig trip end en tur på stimulanser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Chick skrev:
Hun, tak! :p
Jamen, jeg er nok lidt mere til det 2C-B, eftersom jeg har læst om det hele dagen.
Og især efter at ha læst triprapporterne, ved jeg lidt mere, at det nok er det farverige jeg er ude i.
Kender faktisk ik rigtig til noget udover hash, så man kan sige jeg er ret grøn..
Og når alt kommer til alt, vil jeg selvfølgelig gøre det med et par gode venner.

Start lavt, evt 5-10mg insuffleret eller 10-15mg oralt. (Få dig en god vægt :D )
Du skal muligvis justere doserne efter hvor meget du vejer, gør sig gældene ved nogle stoffer som fx MDMA, kan ikke huske hvad der ligger til grund for det. Med det mener jeg at hvis du er en lille pige så tag lidt af dosen, hvis du er en normal/stor pige så hold den bare omkring det jeg har anslået. Start lavt, du kan altid redosere. Og husk, det gør naller at sniffe :)

Fornuftigt det med vennerne, og du ved forhåbentligt alt om Set & Setting, ellers så få det læst :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000
Læser endnu Xtreme, hehe. :)
Ja, det med at sniffe, det er jo også det jeg er mere "nervøs" for..
Er det nemt til næseblod? Og gør det virkelig virkelig så ondt?
Ja, jeg blir sgu nødt til at spørge, for det eneste jeg kender til, er og ryge en go joint! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Godt ^^
Personligt synes jeg ikke det er så galt, ikke så galt som jeg havde fygtet ihvertfald. Men tror det er ret individuelt, for mange mener snart ikke der er noget værre. Men tror ikke det er noget du skal være så nervøs for :) Jeg får meget meget sjældent næseblod, og fik det heller ikke af 2C-B'en, ved ikke hvorvidt andre får næseblod af det, men ikke noget jeg lige kan erindre noget om.
Jeg skal til gengæld altid knække mig når jeg har sniffet 2C-B, det er heller ikke alle der gør det. Der går ca 15min efter jeg har sniffet, så skal jeg lige ørle i 2min, sidde stille og komme til migselv en 5-10min's tid og så jeg sådanset frisk igen. Og normalt når jeg har knækket mig af alkohol, så er festen slut for mit vedkomne.

Det også bedre at spørge en gang for meget end en gang for lidt :wink:

Junior medlem
Brugeravatar

Haha! Ork ørl, er bare det værste.
Men, som du selv siger, er meget individuelt. Vi reagere jo alle forskelligt.
Så det er sgu bare om at prøve.. jeg læser lige videre om Set & Settings. :)
Var vist godt jeg faldt over denne side! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Chick skrev:
Haha! Ork ørl, er bare det værste.
Men, som du selv siger, er meget individuelt. Vi reagere jo alle forskelligt.
Så det er sgu bare om at prøve.. jeg læser lige videre om Set & Settings. :)
Var vist godt jeg faldt over denne side! :)

Ørl sux 2 deh max. Ingen tvivl der ^^

Yes, også derfor man skal være varsom med den slags. Man ved kun til en hvis grad hvad der vil ske. Better safe than sorry, der vil somsagt altid være en risici, men den kan minimeres kraftigt.
Fornuftigt, det er en god ting at have styr på når man skal trippe :)

Jeg fandt også siden dengang jeg var fuld af fordomme, men var alligevel for nysgerrig til at holde mig på stien. Og så i takt med mit syn på rusmidler blev blødt lidt op har jeg stille og roligt fået smidt flere ting på "listen". Ved ikke om jeg ville have været samme sted i dag mht. rusmidler hvis ikke jeg havde fundet psychedelia.dk, men har det fint med mit forbrug, har aldrig haft problemer med afhængighed eller brændt nallerne særlig meget :)

Junior medlem
Brugeravatar

Det er sikkert også igen, MEGET forskelligt hvor "svag" man er.. hvis man er nysgerrig, kræver det nok også sin mand at kunne takke nej.
Et stort skridt for mig er fx. hashen.. jeg røg måske en gang hver 2. måned for noget tid siden. Nu er det blevet til 1 gang om ugen. Og det er jo "store" sager for mig.
Vil ik sige jeg er afhængig, men den joint sidst på ugen, får satme en til at falde til ro, hehe.
Og det er jo nok også derfor jeg bliver mere og mere nysgerrig.
Nu kender jeg ikke nogen der tager nogen form for rusmidler. Udover en lille joint once in a while..
Så er da også lidt spændt på hvad de vil sige til det, hehe.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt sikkert, men hvis man bare takker nej, så får man jo heller aldrig stillet sin nysgerrighed. Og hvordan skal man så lære?
Jeg vil også helst ryge en gang i ugen, mest fordi jeg kobler og slapper af, og kommer væk fra en hverdag jeg er pænt træt af for tiden. Though ryger/tager jeg ikke noget lige pt pga eksamen.
Tja, man starter jo et sted, som fx hashen, det føles godt og man får blod på tanden :)

Jamen hvis du er godt forberedt på dit stuff inden du konfronterer dem med det, så vil du jo også kunne forsvare dig.
Hvis du skal prøve at trippe synes jeg helt bestemt du skal gøre det med en god ven du stoler på, som også vil trippe og dele oplevelsen med dig. Det er så træls hvis der ikke er nogle der er "på bølgelængde" med en :D

Junior medlem
Brugeravatar

Ja der er godt nok ik noget bedre end lige at koble af.
Gjorde det igår aftesn, puha jeg fedede den på sofaen! :D
Kan dog godt forstå du har en "pause" mellem eksamener, man skal jo helst være klar i hovedet. :)
De par venner der ryger, ved jeg faktisk ik om de også vil prøve at trippe. Og er da os lidt nervøs over hvordan de vil reagere når jeg siger jeg gerne vil prøve..
Men gør det helt sikkert ik alene, har jo slet ikke erfaringen..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Hvis du skal prøve at trippe synes jeg helt bestemt du skal gøre det med en god ven du stoler på, som også vil trippe og dele oplevelsen med dig. Det er så træls hvis der ikke er nogle der er "på bølgelængde" med en :D

Ovenstående er jeg helt enig i. Der er ikke noget værre end at sidde i sofaen i en god blæser og der pludselig er som siger: "Skal vi ik snart i byen?" - så ender det som regel med folk skal i byen og så sidder man der og ville aller helst bare sidde og nyde turen i fred og ro (dette er nok meget individuelt; men jeg bryder mig ikke specielt om at tage i byen for den væste rus er ovre da man tydeligt kan se når jeg er påvirket og jeg ikke gider have rygter, dørmænd og lignede på nakken - desuden er sofaen mit magiske tæppe ha ha)...
Og så er der ikke noget der kan ødelægge ens trip som en pissefuld person, som fatter hat selvom man prøver at forklare vedkommende at han/hun er generede eller lign.

Junior medlem
Brugeravatar

Det bliver også helt sikkert bare en aften hjemme hos mig selv, med få venner, hvis de da er med på den.
Skal slet ik ind mod byen af, vil sgu nyde rusen hjemme i vante omgivelser! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Du kunne evt. prøve at lave noget guldkakao eller en hashkage istedet. Det virker helt anderledes end når man ryger en pind. Jeg får visuals og især min høresans bliver meget forstærket. Det kan varmt anbefales! Vær dog opmærksom på at virkningen først indtræffer 30-45 min efter indtagelse, alt efter hvor meget mad du har i maven i forvejen. Rusen vare også meget længere - gerne op til flere timer.

Her et link til madopskrifter med cannabis i:

http://forum.rygegrej.dk/index.php?topic=37.0

Og her til guldkakaoen:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... a&start=20 (opskrift nederst på siden)

Mvh
ShpongleMan

Junior medlem
Brugeravatar

Tak Shpongleman. Har nemlig tit tænk på hashkager, fordi som du netop siger, har en længere varighed.
Så det vil jeg da helt sikkert lige få prøvet først! :D

Junior medlem
Brugeravatar

God idé, men husk nu at passe på - giv virkningen god tid til at indtræffe før du redosere. Du kan nemt blive taget i røven og du skulle jo nødig ende i et bad trip :)

Mvh
ShpongleMan

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har hørt nogle historier fra min søster. De sad 2 sammen, og åd sådan et stykke kage hver. Og det var første gang. Og de ku selvfølgelig ik mærke noget indenfor et par minutter, som man måske kan ved en joint. Så de åd et par kager mere, haha.. det gik heller ik helt efter planen! :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Findes der en standard dosis per person for hash i guldkakao - har prøvet det for nogle år siden og synes det var skide sjovt... Jeg ryger aldrig hash normalt, så det er nok mindst 3 år siden jeg har været skæv på guldkakao og lavede det ikke selv - og ønsker jo en sjov aften, ikke en røvfuld :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Hmm, det kommer jo helt an på hvilken kvalitet hashen har. Da jeg lavede det første gang brugte vi ca 1,5 gram slasker til min ven og jeg, og det viste sig faktisk at være lidt for meget, da trippet endte med at blive ubehageligt. Jeg ville nok bruge 0,5 gram pr. person hvis jeg skulle gøre det igen.

Hvis vi snakker standard hash ville jeg nok starte ud med 1 gram pr. person og så redosere hvis det ikke slår ordenligt igennem.

Mvh
ShpongleMan

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg lavede engang en drømmekage med 4g 70-80kr hash til 5 mennesker - det var alt for meget for mig. jeg blev helt opslugt i en mærkelig paranoid verden, og alle mine tanker var koncentreret om en gammel flamme. ubehageligt, og meget visuelt og virkeligt.

Umiddelbart vil jeg også sige at 0,5g er nok, hvis man ikke har en tollerance. Men det vigtigeste er at have ryddet sit hoved for problemer, inden man indtager noget som helst, hvilket jeg ikke havde i nævnte tilfælde

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hmm lyder som om jeg skulle tænke på noget i retning af 0.5 - 1.0g standard (mener det kaldes 60krs det der er i omløb her)

Mht. redosering, skal man så drikke en kop og vente lidt tid (hvor lang tid) og så drikke lidt mere hvis det ikke rigtig slår igennem?

Junior medlem
Brugeravatar

LSDrejø skrev:
Hmm lyder som om jeg skulle tænke på noget i retning af 0.5 - 1.0g standard (mener det kaldes 60krs det der er i omløb her)

Mht. redosering, skal man så drikke en kop og vente lidt tid (hvor lang tid) og så drikke lidt mere hvis det ikke rigtig slår igennem?

Det kan du sagtens - du kan også ryge en pind istedet.

Mvh
ShpongleMan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]