jim fear skrev:
Som en eller anden påpeger, så kan du få din bank til at trække overførslen tilbage
Hvis der er lavet en kontooverførsel kan/må banken ikke trække pengene tilbage. Har du betalt med Dankort, kan du lave en indsigelse i banken. De skal så refundere beløbet til dig mens indsigelsen behandles (selv om bankerne har en tendens til at "glemme" de skal refundere pengene med det samme og ikke først efter indsigelsen er godkendt).
Har du betalt via 3. part som fx Paypal og lignede, kan du ligeledes lave en indsigelse - de vil så kontakte modparten og føre pengene tilbage hvis de mener indsigelsen er berettiget = du har de rettigheder
de mener
du skal have...
Så har du betalt 400kr via en kontooverførsel er du i princippet på røven. Banken kan ikke hjælpe og politiet vil ikke på grund af bagatelgrænsen (man bør dog kontakte dem alligevel i tilfælde af der er andre sælger har snydt).
Den fornuftige løsning er at indse man har betalt 400kr for at lære ikke alle mennesker er ærlige - og så glæde sig over det trods alt kun var 400kr det kursus kostede...
Den retfærdige løsning er at opsøge personen og "påminde" ham om dit udestående; men afhængig af "påmindelsen" kan dette være strafbart og så skal beløbet jo lige holdes op imod risikoen ved denne løsning...
Men det er pisse ægerligt, jeg er selv blevet brændt på QXL - og gjorde indsigelser til QXL, som aldrig vendte tilbage; men sælgers konto "forsvandt" fra siden meget kort tid efter (den blev ikke lukket eller noget - den forsvandt, som havde den aldrig eksisteret)... Heller ikke mine 2 rykkere blev der nogensinde reageret på fra QXL's side...
Politiet ønskede jeg ikke at blande ind i det, da det drejede sig om billige digital vægte