cloud9 skrev:
det er jo historiske facts! med feks erobringen af medina med de 700 halshugninger og ligeledes muhammeds barnebrud! desuden bad han om at få bragt et uskyldigt barn som endnu ikke havde lært at gå endnu ( altså under 3 år gammel ) som han kunne have sex med på sit dødsleje! han var en satan uden lige...eller ikke helt, der har jo været en del der var værre efter ham, feks djenghis khan,napoleon,stalin, pol pot, mao, ivan den grusomme, henry d 8. , kennedy, osv osv men problemet er jo at muslimer dyrker ham! og ikke kan se at det er noget lort...halvdelen af koranen kender de fleste mennesker- det gamle testamente , og så lige jesus bliver jo også bragt frem, men hvor de kristne tror at jesus er guds søn, tror muslimerne at han var profet i en række af profeter som gud sendte til jorden, hvor muhammed var den sidste i rækken. og hvis man feks dyrker hitler synes folk straks at man er galning, men hvad er forskellen? og det med at jeg ønsker en debat er netop fordi jeg gerne vil høre hvordan folk forsvarer de forskellige trosretninger, hvorfor er muslimer tavse som graven når man nævner de forskellige ting som jeg her er kommet lidt ind på? fordi det er meget svært at forsvarre...og islam lærer ikke just folk at tænke selv, sharia som blev skrevet i de følgende 200 år efter muhammeds død, dikterer hvordan man skal skære en fisk over, hvordan man skal vaske sig, hvlilken fod man først skal træde ind i et rum med, hvilken hånd man skal åbne en dør med, hvordan man skal skære halsen over på både mennesker og dyr osv, kort sagt en manual til folk der ikke kan tænke selv!
På muhammeds tid gik forsørger pligten fra far til ægtemand derfor var alder og antal koner ligegyldigt det handlede om at overtag ansvaret for forsørgelsen af kvindfolk ikke sex. nødvendigvis, fordi at han fik forsørger pligten tidligt betyder det da ikke at han havde sex med hende? Det strider i mod muhammeds budskab og datidens kultur. Så hvor ved du fra at han havde sex med hende og hvor fanden kommer det med at han knalede en baby på hans dødsleje? Det virker en anelse urealistisk. Du kigger på datidens kultur med nutidens kulturs briller og drager nogle forhastede konklusioner i mine øjne.
Det med landevejsrøverierne var datidens måde at føre krig på, de vigtige handelsruter der forbandt de arabiske byer var styret af forskellige grupperinger derfor hvis man ville overtag magten blev man nød til at angribe deres handelskaravaner. Desuden var det ikke blot overfald på civile karavanerne var bevogtede af massevis af soldater og det var regulere slag.
At sammenligne muhammed med hitler er ude proportioner og en kende unfair, de kan jo slet ikke sammenlignes.
Men ja Islam har vist sig at være den mest skadelige relgion for menneskesindet i det at den skriver op og ned om himmel og helvede og stort set nævner de evige flammer i hvert sura og konstant køre på at koranen er 100% guds ord fra start til slut punktum.
Men synes bare stadig du er unfair overfor muhammed, jeg hader ham også en smule for at have ødelagt hele den arabiske hedenske tradtion men har var satme ikke så ond som du gør ham.