Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
opis, jeg tror ikke på at du har læst den! baseret på mange ellers så fornuftige indlæg fra dig...det kan BARE ikke passe!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
cloud9 skrev:
ja på dansk. livsfilosofi at halshugge 700 jøder på én dag? og tage deres 700 koner og lave børn med dem ( ved voldtægt ) være landevejsrøver og lystmorder? forbyde alkohol kun fordi hans soldater tabte et slag i en brandert( ikke forsvar men angrebskrig ).at være pædofil? opis du chokerer mig...jeg er grundet i min rystevold.... ok islam-kritikken må jeg vidst hellere vente et par år mere med! jeg syntes bare at det var på sin plads når tråden jo handlede om religiøs pædofili, men det ser kvinder jo mildere på end mænd ifølge undersøgelserne på området, men det må du jo selv om

Pædofeli har ikke noget med religion at gøre, desværre findes der itioter alle vegne.

men de ting du opremser der, kan jeg lige få nogle kilder på hvor det står i koranen?
Kunne godt tænke mig at vide havd du får de tydninger ud af.
Nu har jeg jo set hvordan du læser mine indlæg og får ud af dem :lol:

Dedikeret medlem

cloud9 skrev:
opis, jeg tror ikke på at du har læst den! baseret på mange ellers så fornuftige indlæg fra dig...det kan BARE ikke passe!

ja, så er det heldig at det ingen betydning har hvad du tror på.
Du har jo ret til at tro hvad du vil, men det ændrer ikke kensgerningerne, så tro du bare videre.
Mig selv, jeg foretrækker at vide...

Medlem

Slap nu lidt af..

Prøv at læs den her artikel:

http://blog.blazingangles.net/soapbox/2 ... r-pae.html

Desuden kan en racist have en kone af en hvilken som helst anden "race" end den han selv tilhører. At påstå andet svarer til at sige at en mandschauvinist ikke kan være gift med en kvinde :wink:

Lad være med at tage den kommentar som et personligt angreb dog :D

Medlem

det er jo historiske facts! med feks erobringen af medina med de 700 halshugninger og ligeledes muhammeds barnebrud! desuden bad han om at få bragt et uskyldigt barn som endnu ikke havde lært at gå endnu ( altså under 3 år gammel ) som han kunne have sex med på sit dødsleje! han var en satan uden lige...eller ikke helt, der har jo været en del der var værre efter ham, feks djenghis khan,napoleon,stalin, pol pot, mao, ivan den grusomme, henry d 8. , kennedy, osv osv men problemet er jo at muslimer dyrker ham! og ikke kan se at det er noget lort...halvdelen af koranen kender de fleste mennesker- det gamle testamente , og så lige jesus bliver jo også bragt frem, men hvor de kristne tror at jesus er guds søn, tror muslimerne at han var profet i en række af profeter som gud sendte til jorden, hvor muhammed var den sidste i rækken. og hvis man feks dyrker hitler synes folk straks at man er galning, men hvad er forskellen? og det med at jeg ønsker en debat er netop fordi jeg gerne vil høre hvordan folk forsvarer de forskellige trosretninger, hvorfor er muslimer tavse som graven når man nævner de forskellige ting som jeg her er kommet lidt ind på? fordi det er meget svært at forsvarre...og islam lærer ikke just folk at tænke selv, sharia som blev skrevet i de følgende 200 år efter muhammeds død, dikterer hvordan man skal skære en fisk over, hvordan man skal vaske sig, hvlilken fod man først skal træde ind i et rum med, hvilken hånd man skal åbne en dør med, hvordan man skal skære halsen over på både mennesker og dyr osv, kort sagt en manual til folk der ikke kan tænke selv!

Medlem

Urt skrev:
Slap nu lidt af..

Prøv at læs den her artikel:

http://blog.blazingangles.net/soapbox/2 ... r-pae.html

Desuden kan en racist have en kone af en hvilken som helst anden "race" end den han selv tilhører. At påstå andet svarer til at sige at en mandschauvinist ikke kan være gift med en kvinde :wink:

Lad være med at tage den kommentar som et personligt angreb dog :D

ja ok! det er heller ikke min stil jeg syntes bare at opis selv begyndte, men jeg håber folk forstår hvad jeg mener og kan høre at jeg da ihvertfald ved LIDT om den dumme profet....tegning :D

Medlem

Opis skrev:
cloud9 skrev:

ja, så er det heldig at det ingen betydning har hvad du tror på.
Du har jo ret til at tro hvad du vil, men det ændrer ikke kensgerningerne, så tro du bare videre.
Mig selv, jeg foretrækker at vide...

hvad for noget? indtil videre er det mig der har stået for kendsgerningerne og dig der har stået for postulaterne
og "ja, så er det heldig at det ingen betydning har hvad du tror på" haha hvorfor bliver du så ved med at skrive? :D
"Mig selv, jeg foretrækker at vide." jamen så del da endelig din viden! jeg har jo ikke læst hele koranen endnu, da blod gør mig dårlig! men det har du jo! eller?

Dedikeret medlem

cloud9 skrev:
sharia som blev skrevet i de følgende 200 år efter muhammeds død, dikterer hvordan man skal skære en fisk over, hvordan man skal vaske sig, hvlilken fod man først skal træde ind i et rum med, hvilken hånd man skal åbne en dør med, hvordan man skal skære halsen over på både mennesker og dyr osv, kort sagt en manual til folk der ikke kan tænke selv!

Se der er først der du kommer ind på hvad koranen rent faktis indeholder.
Det er lige det der er så genialt med koranen. Den overlader intet til fantasien. Den diketerer helt fuldstændig hvordan man skal leve for at leve i fred og godt. (efter den tids standard, den er desværre ikke blevet opdateret ;) )
Hvilket er lige hvad folk der ikke kan tænke selv har brug for.
Desværre har der så været folk indenbords der kunne tænke selv og derved udnytte koranen efter eget forgodtbefindende.
Religion er generelt til folk der ikke selv gider at tænke over tingene og bare vil have en færdi manual til at leve efter.
Koranen er den der giver det mest klare svar og udførelig manual.
Problemet er bare at det er mennesker der læser den og tyder den.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
cloud9 skrev:
det er jo historiske facts! med feks erobringen af medina med de 700 halshugninger og ligeledes muhammeds barnebrud! desuden bad han om at få bragt et uskyldigt barn som endnu ikke havde lært at gå endnu ( altså under 3 år gammel ) som han kunne have sex med på sit dødsleje! han var en satan uden lige...eller ikke helt, der har jo været en del der var værre efter ham, feks djenghis khan,napoleon,stalin, pol pot, mao, ivan den grusomme, henry d 8. , kennedy, osv osv men problemet er jo at muslimer dyrker ham! og ikke kan se at det er noget lort...halvdelen af koranen kender de fleste mennesker- det gamle testamente , og så lige jesus bliver jo også bragt frem, men hvor de kristne tror at jesus er guds søn, tror muslimerne at han var profet i en række af profeter som gud sendte til jorden, hvor muhammed var den sidste i rækken. og hvis man feks dyrker hitler synes folk straks at man er galning, men hvad er forskellen? og det med at jeg ønsker en debat er netop fordi jeg gerne vil høre hvordan folk forsvarer de forskellige trosretninger, hvorfor er muslimer tavse som graven når man nævner de forskellige ting som jeg her er kommet lidt ind på? fordi det er meget svært at forsvarre...og islam lærer ikke just folk at tænke selv, sharia som blev skrevet i de følgende 200 år efter muhammeds død, dikterer hvordan man skal skære en fisk over, hvordan man skal vaske sig, hvlilken fod man først skal træde ind i et rum med, hvilken hånd man skal åbne en dør med, hvordan man skal skære halsen over på både mennesker og dyr osv, kort sagt en manual til folk der ikke kan tænke selv!

På muhammeds tid gik forsørger pligten fra far til ægtemand derfor var alder og antal koner ligegyldigt det handlede om at overtag ansvaret for forsørgelsen af kvindfolk ikke sex. nødvendigvis, fordi at han fik forsørger pligten tidligt betyder det da ikke at han havde sex med hende? Det strider i mod muhammeds budskab og datidens kultur. Så hvor ved du fra at han havde sex med hende og hvor fanden kommer det med at han knalede en baby på hans dødsleje? Det virker en anelse urealistisk. Du kigger på datidens kultur med nutidens kulturs briller og drager nogle forhastede konklusioner i mine øjne.

Det med landevejsrøverierne var datidens måde at føre krig på, de vigtige handelsruter der forbandt de arabiske byer var styret af forskellige grupperinger derfor hvis man ville overtag magten blev man nød til at angribe deres handelskaravaner. Desuden var det ikke blot overfald på civile karavanerne var bevogtede af massevis af soldater og det var regulere slag.

At sammenligne muhammed med hitler er ude proportioner og en kende unfair, de kan jo slet ikke sammenlignes.

Men ja Islam har vist sig at være den mest skadelige relgion for menneskesindet i det at den skriver op og ned om himmel og helvede og stort set nævner de evige flammer i hvert sura og konstant køre på at koranen er 100% guds ord fra start til slut punktum.
Men synes bare stadig du er unfair overfor muhammed, jeg hader ham også en smule for at have ødelagt hele den arabiske hedenske tradtion men har var satme ikke så ond som du gør ham.

Medlem

men krig og drab burde ikke være nødvendigt!, jeg er også mest "sur" på nutidens muslimer! ville du ikke være mere sur på kirken hvis jesus havde været en morder?

Medlem

cloud9 skrev:
men krig og drab burde ikke være nødvendigt!

Lyder utopisk og umuligt

cloud9 skrev:
jeg er også mest "sur" på nutidens muslimer!

Hvorfor er du "sur" på "dem". Du ved jo udemærket godt at der ikke er tale om en homogen befolkningsgruppe og at flertallet ikke er islamister, fanatikere og fundamentalister og nærmere er som mennesker er flest, ikke?

cloud9 skrev:
ville du ikke være mere
sur på kirken hvis jesus havde været en morder?

Nej, det har ikke ret meget at skulle have sagt. Religionen handler om langt mere end bare "profeten" som person og skabelsesmyter. Det at være kristen i dag handler for det meste om helt andre moralske aspekter, identitet, "spiritualitet" og sociale grupper, eller hvad?

Det skal siges at jeg ikke er hverken kristen eller medlem af folkekirken.

Medlem

jeg er heller ikke medlem af kirken! det sparer man gennemsnitligt 200000 kr på, ( på et helt liv )
Islam handler i høj grad om dyrkelse af profeten! som man ikke må modsige eller stille ? ved, og en modernisering af koranen kan ALDRIG lade sig gøre, da det jo er ALLAH himself der har skrevet den og den kan IKKE ændres, muhammed kunne hverken læse eller skrive selv! når man prøver at analysere ham syntes jeg han minder meget om et lille barn som ikke får sin vilje! de 700 halshugninger i medina var en direkte parallel til muhammed-tegninge episoden, da det jo handlede om at gøre grin med ham...og så skal man jo DØ...det er jo KLART

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lige gyldigt hvor mange jøder muhammed har dræbt har det ingen ting at gøre med hvad islam er i dag. Alle de muslismke familier og personer som har været en del af mit liv har været langt mere gæstfri og hyggelige end mange danske familier på ingen måde nogen mennesker jeg ville begynde at være negative over for.
Du kan ikke stemple den enkelte muslim som en idiot pga. DIN opfattelse af profeten, de har en meget anden opfattelse. De ser ham som på samme måde som mange kristne nu til dags ser jesus. Det er er derimod de relgiøse authoriteter der netop prøver at styre de normale muslimer man skal gå efter, ikke de almindelige muslimer, lad dem da leve i deres forstilling hvis det gør dem glade, de gør jo ikke dig noget.

Medlem

men feks at kvinder skal være tildækket, er jo noget de burde tage fat på, fordi de ikke får sol nok og får blandt andet knogleskørhed pga d-vitaminmangel, og det skal VI jo betale for...at de ikke drikker alc. kan jeg godt lide + en masse andre ting, bla at ægteskab virkelig er " til døden dem skiller " og gæstfrihed ja, jeg er vokset op i bispehaven i århus v, så det er altså ikke fordi jeg ingen kender!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ahhhh nu må du sq lige slappe af, som om om at D-vitaminmangel er problem blandt muslimske kvinder i danmark? De kommer og nasser vores system i stykker med deres blege hud!? LOL. Du demonisere igen her du fremstiller muslimske kvinder som nogen der aldrig ser solens lys, forkrøblede undertrykte kvinder med knogleskørhed come on! Fordi man har slør og ikke viser sine fede lår som os danskere betyder det ikke at man mangler D-vitamin. Desuden er Burka ekstremt sjællendt herhjemme.

Du generalisere jo igen og igen, muslimer er ikke en homogen flok som du ellers prøver at gøre dem til. Du prøver at gøre dem onde ved at fortælle hvordan du opfatter profeten som ikke er den samme måde som de ser på ham. Tror det eller lad være der findes faktisk muslimer der er pragmatiske og godt kan læse deres koran udfra en historisk sammenhæng.

Medlem

hvor er de så henne i den offentlige debat? d-vitaminmangel er et stort problem ifølge "ugeskrift for læger"...som vidst nok hedder "dagens medicin" nu. hvor er de " fornuftige muslimer? dem har jeg ledt efter længe!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Naser Khader er en meget fornuftig muslim, han er da i hvertfald i den offentlige debat, han går ind for at stat og relgion skal adskilles foreksempel og fordømmer fundementalisme osv. (de har en organisation jeg ikke lige kan huske hvad hedder) Desuden er det et lorte argument om de er i den offentlige debat eller ej? Ser du nogle stof-brugere i den offentlige debat? næsten ikke, derfor kan det jo heller ikke konkluderes at alle stofbrugere er for blæste til at have noget meningsfyldt at sige.

Kan du forklare mig impliklationerne for det danske samfund og kvinderne? Det virker på dig som om hver anden muslimske pige lider af knogleskørhed.

Medlem

?

Senest rettet af cloud9 28 maj 2009 03:00, rettet i alt 1 gang.

Medlem

jeg har læst meget på nasser khaders hjemmeside...han går dog ind for halal-slagtning! han er desuden gift med danske bente. du ser vidst ikke ret tit tv avisen? det er jo heller ikke kun muslimer der får for lidt sol! jeg mener bare- hvis der var en gud, ville han så påbyde mennesket at gøre ting om man bliver syg af? er det ikke på tide at man begynder at gå den bog på klingen? og sorterer skidt fra kanel? den siger jo også at jorden er FLAD og at solen drejer rundt om jorden! syntes du det er iorden at de lærer børnene på friskolerne det?

Dedikeret medlem

cloud9 skrev:
den siger jo også at jorden er FLAD og at solen drejer rundt om jorden! syntes du det er iorden at de lærer børnene på friskolerne det?

Øhh ikke for noget, men i amerika vil de kristne have indført biblens version af verdens skabelsen indført i skolebøgerne så ungerne kan læge at gud skabte jorden på 7 dage og så videre. Så der er de så ikke meget bedre end de kristne.

Anyway, jeg er jo på fjæsebogen og der fandt jeg lige en quiz, hvor meget ved du om religionen islam :lol: Så den tog jeg lige... resultatet:
Your Result: ekspert

du ved alt, hvad der er værd at vide om islam.

Ta da da... :life:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 66 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]