Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

normann skrev:
Ved der er blevet snakket om det tidligere, men har alligevel et spørgsmål om det.

Det er ikke fordi jeg har noget at skjule på min telefon, men bliver alligevel nysgerrig når jeg hører dette. Får af vide at politiet kan aflytte din telefon, uden du egentlig bruger den. Altså det er ikke kun sms beskeder og telefonsamtaler, men også når den bare ligger på dit bord for eksempel, eller i din lomme, kan det virkelig passe de kan gå ind og tænde højtalerne eller hvad det nu er, også lytte med på hvad der bliver snakket om i rummet, i bilen eller whatever?

Det lyder sku lidt creepy synes jeg nok, så blev som sagt lidt nysgerrig hehe.

Jeg ved ikke hvad policen bruger af metoder, men her er lidt wiki der måske ka' interessere:

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_field
http://en.wikipedia.org/wiki/Microphone

Glem alt det der med batterier, de er ikke nødvendige for at skabe em-felter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
JEL skrev:
Jeg ved ikke hvad policen bruger af metoder, men her er lidt wiki der måske ka' interessere:

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_field
http://en.wikipedia.org/wiki/Microphone

Glem alt det der med batterier, de er ikke nødvendige for at skabe em-felter.

Hvad er det du vil sige?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har nogen set filmen Deja Vu med Denzel Washington? Giver et utrolig rammende billede af, hvad det danske politi er i stand til.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene, at det ikke kan lade sig gøre, eller i hvert fald ikke bliver brugt. Min telefon har det fint med at holde strøm ;)

Medlem
Brugeravatar

@Minimal: er det dit alvor? :P

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Birkes skrev:
@Minimal: er det dit alvor? :P

:mrgreen:

Relativistisk båthorn

jim fear skrev:
Hvad er det du vil sige?

at du ska' hviske de vigtige ting ind i øret på den person der ska' vide dem, lavt og stille, i omgivelser med så meget baggrunds-støj som muligt, hvis du vil sikre dig selv bedst muligt mod potentiel overvågning.

Og at du ska' holde dig så langt fra enhver højttaler eller mikrofon (og alle andre em-skabende ting) som muligt når du si'r private ting til andre.

Det er den absolut bedste måde at undgå lyd-spredning på, OG at forsvare sit eget privat-liv.

Em-felter er ekstremt fleksible.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror du har misforstået konceptet lidt. For at du skal kunne aflyttes skal politiet have både en mikrofon og så en komponent der kan optage eller sende signalet til dem. Du kan altså ikke blive aflyttet gennem dit stereoanlæg medmindre de har installeret en "bug" i det med en mikrofon og en sender. Jeg kan ikke se hvad elektromagnetiske felter har med sagen at gøre?

Relativistisk båthorn

Jim fear, det ka' man altså, men du er velkommen til at la' være med at tro mig. Jeg er sådan set ligeglad.

Tidligere holdmedlem

ja.....indenfor en radius af 8 meter.........du må lige komme med nogle seriøse kilder for din vanvittige påstand- et "det ka´ man altså men du er velkommen til at la' være med at tro mig. Jeg er sådan set ligeglad." for dig bare til at virke utroligt påståelig, arrogant og ignorant.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ville også godt lige se en kilde på hvordan det er at EM felter kan bruges af politiet til at opsnappe snak?
Hvis det virkelig var så nemt så forstår jeg da godt nok ikke hvorfor det er at der stadig sælges drugs i USA, de har jo lovgivningen der giver mulighed for det her, og de er da nok også de første som har teknologien til det(hvis den findes?)

Relativistisk båthorn

@rex; Jeg har set et system der kunne dette uden problemer mellem 2 rum. Hvor langt det ka' strækkes ved jeg ikke. Og jeg kender heller ikke til alle detaljer om præcis hvordan det fungerer, andet end at det fungerer via en eller anden slags interferens af em-felter.
Hvis du synes jeg er påståelig og arrogant osv så er det ærgerligt for det er ikke mit mål, jeg si'r bare at man ska' ta' sig i agt. Jeg vil helst ikke ha' at narko-markedet bli'r lukket fordi folk tror policen alle er analfabeter og folk derfor ikke passer på sig selv (for så har jeg ingen at handle af, så det er altså ren egen-interesse at jeg fortæller om dette)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

Du er skør. Hvis du ikke tror på mig er jeg ligeglad, for jeg ved jeg har ret.

Relativistisk båthorn

Well, at blive sammenlignet med fox mulder ka' jeg godt leve med, han er ret sexet 8)

Lev så afslappet som du lyster, det er dit liv :) , men la' nu alligevel vær' med at blive så overbevist om policen's dumhed og jyske dialekt at du sætter en annonce om dit narko-salg i ekstra-bladet ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Svjv er det muligt at gøre det, men kun, hvis de først har haft fysisk adgang til din telefon, og den er moderne nok til, at man kan installere programmer på den. Der var en debat for et lille års tid siden, hvor en norsk IT-sikkerhedsdude viste et af disse programmer, der var ved at blive udbredt blandt industrispioner.
For at undgå dette afholdes mange businessmøder uden mobiltelefoner.

Læs mere om det her: http://blog.politiken.dk/laesernesredak ... telefoner/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Billede

Det her kan ikke passe, der må være en naturlig forklaring.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Well played, sir!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså hvis vi ser bort fra det scenarie hvor policen fysisk har haft fat i telefonen og ændret på den (enten i software eller hardware) - så står vi tilbage med en hyldevare hardware, som indeholder mikrofon og muligheden for transmission af signalet.

Dermed kan man godt med lidt tilnærmelse antage at de rent faktisk har muligheden for at udnytte den funktion uden brugere opdager dette; MEN som andre er inde på, konstant transmission ville dræne dit batteri så hurtigt at det ville blive mistænkeligt.

Mobilproducenterne opgiver standby- og taletider for deres batterier - og disse er nærmest en konkurrenceparameter, så det lyder usandsynligt at batterierne i virkeligheden kan holde væsentligt længere end producenterne opgiver (for at gøre plads til autoriteter potentielt kan aflytte telefonerne ubemærket - især ikke når dette måske drejer som om maximalt nogle få promille af det samlede antal mobiltelefontalende forbrugere).

Det næste er så at alle som har prøvet at føre en samtale i en mobiltelefon ved at man skal holde næbbet forholdsvis tæt på mikrofonen og tale tydeligt før den i den anden ende kan følge med... Jeg er sikker på "samtalekvalitet" også ligger pænt højt på mobilproducenternes prioritetsliste, så heller ikke her er det sandsynligt at producenterne med vilje sælger varen dårligere end den reelt er (af hensyn til eventuelle aflytninger på nogle få promille af kunderne).

Så sagt på en anden måde, så tror jeg det er en and; men generelt så bør man holde sig fra at benytte elektroniske medier til kommunikation hvis man vil være sikker på ikke at kunne blive konfronteret med det senere i livet - dette gælder også MSN, Facebook, fora som dette, emails osv.

Det vi skal frygte fra mobiltelefonerne er at de leverer en hel lille dagbog over brugerens liv, for dem der har adgang til disse data... Teleselskaberne logger din trafik (mener det er et år de har pligt til at gemme den information), så de kan fortælle præcis hvilket nummer du har ringet og skrevet til, hvornår og hvor længe samtalen varede (jeg kan ikke huske om ikke de rent faktisk også skal gemme selve indholdet af både sms'er og samtaler i et år?).
Telefonen forbinder sig til en central jævnligt og den handling giver mulighed for at se hvor du (telefonen) befinder sig inden for en radius af få meter (vist under 10 svjh) og jeg har lagt mærke til i nyere telefoner med indbygget GPS, der lagres den information på billeder du tager med telefonen - altså du kan i selve billedets data se hvor det er taget.
Så hvis i har noget at skjule, så tænk jer godt om :peace:

Relativistisk båthorn

lyd-kvaliteten på en normal mobil-samtale er mere afhængig af ad-converteren og den gsm-codec der bruges. Det trick jeg snakker om bruger slet ikke mobilen's software eller den's ad-hardware (eller batteri). Kun mikrofonen og den's direkte elektro-magnetiske effekt (som man ka' læse om på den wiki-side jeg linkede til først, og som ikke er scifi på nogen måde)

Scully, you're beautiful, but you're too rational sometimes.
I'm telling you, it's true :)
Just take care. Talk in code, then it doesn't matter if they pick it up.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

Kan du ikke forklare os hvordan dit "trick" fungerer så? Eller i det mindste linke til en artikel der forklarer det, jeg kan ikke finde noget i dine wikipedia links...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]