Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 08:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
And: de gange jeg har gjort det har det været i nogle vilde LSD stød og har nærmest været for the kicks of it.... Har stået nede på permanenten i århus til et progressive beach hygge tramp med 48 frimærker som jeg ved et "uheld" kom til at sætte fast i min buksekant- opdagede det efter en times tid, farven havde smittet af, var helt blå på maven og havde lige spist et par rolling stones der..... Blev godt nok MEEEEGAblæst noget tid senere, mere end jeg normalt ville have blevet af 2 stones mærker men har ikke optaget alt LSD'en på de mærker, fordi selv med mit sved på virkede de da fremragende når man spiste dem.

Så onset kan jeg ikke lige sige noget om desværre - men det virker ret godt.

De andre gange har det været i jokes med at blive sendt ud og trampe... Altså et frimærke på gutten og så med rumpost rundt i universet ikke:)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det har vel også noget med intensiteten af administrationsvejen at gøre?
Altså rækkefølgen af administrationsveje gående fra mindst til mest effektiv/intens er (såvidt jeg ved):

spisning - snifning - rygning - intravenøs injektion

Da der er større "sus" og større afhængighedspotentiale forbundet med at sniffe stoffer end at spise dem, er det mere tabubelagt at sniffe end at spise stoffer/medicin.
Og da der er større risiko for at blive afhængig og/eller OD'e af de mere intense administrations-veje, så er disse mere tabu-belagte end de mere "milde". Det er f.ex. også mere tabu-agtigt at ryge kokain eller meth-amfetamin end det er at sniffe stofferne.

Jeg har f.ex. også selv som princip at jeg ikke vil tage stoffer med nål, da det er farligere og mere afhængigheds-skabende end f.ex. at ryge eller sniffe dem. Og mht. stoffer som kokain, heroin, amfetamin, MDMA osv. så har jeg kun røget dem MEGET få gange, og indtager dem stortset udelukkende ved at sniffe eller spise dem.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
spiffeh skrev:
Hvad tror du selv? :P

Det er ubehageligt at sniffe ting - hvis du vælger at gøre noget ubehageligt for en rus, er du knarkoman.

okay ?
nogen syndtes det er ubehageligt at ryge en joint fordi den kradser..
andre hader smagen af øl eller vodka.. men de gør det aligevelle..
er man så narkoman ?

Jeg vil sige man er vel narkoman når man er fysisk og psykisk afhængelig af et narkotika af en art :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
hvis jointen kradser - så den sgu da rullet forkert.... Det har ikke noget med at være narkoman at gøre - det bare fordi man er en fucking dårlig J-master.
alkohol kan smage slemt, men for satan da, der er så meget at vælge imellem, ting at blande det op med, at man ikke kan smage det slemme - dårligt postulat der makker.

Man er narkoman når man ikke fungerer uden at være påvirket - om man så er hooket på skidtet eller ej. IMO

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg har fordomme over for at gøre noget ubehageligt og fysisk ødelæggende(på et sted man kan se) for at opnå sin rus.

Senest rettet af spiffeh 12 jul 2009 19:10, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Narkoman(1) subst: en person som lider af narkomani = stofmisbruger, junkie, eufoman.

Narkoman (2) adj. : Som lider af narkomani eller har med narkomani at gøre.

Narkomani subst.: En tvangsmæssig trang til og afhængighed af stimulerende midler = stofmisbrug, eufomani, narkomisbrug.

Fra Politikkens nudanske ordbog.

Selv mener jeg ikke at man kan kalde folk der ikke fungerer uden at være påvirkede for narkomaner, der findes vel dårligt fungerende mennesker der ikke bruger rusmidler (selvom næsten alle mennesker er på stoffer..).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]