Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Fordi jeg er et jazz og rockhoved der aldrig beskæftiger mig med den slags musik, og aldrig har set en sådan lp, muligvis fordi jeg aldrig leder efter dem. Som sagt var det af ren og skær fordom, har ikke den fjerneste viden om det, det lyder bare ikke logisk i mit hoved, da jeg ikke vil kunne forbinde dét medie med dén musik. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes også jeg ser overraskende mange plader med elektronisk musik i diverse pladeforretninger..
Ikke for at highjacke emnet, men blot for at spørge; nogen bonus ved at investere i to helt normale gulvhøjtalere, uden den vilde dybde/bas og en subwoofer? Elsker dubstep, så mest derfor jeg spørger... taaark

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
And skrev:
Og husk så for pokker, at det er et godt anlæg du er ude efter, køb en god CD-afspiller også, og hør CD'er, de har en langt bedre lyd end mp3. Jeg går ud fra, at dette "techno-agtige" ikke er på lp, af ren og skær fordom.

Eller køb en USB DAC eller et godt lydkort og hør din musik fra flac (lossless) filer på computeren. Mere nemt & bekvemt bliver det ikke :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg kan love jer for at B&W kan spille rent, hvis de bliver parret med de rigtige komponenter. hvis du vil have et fantastisk lydende system, som spiller med en dejlig varm lyd, så kan du bare kopiere mit:

CD:
Dynaco CDV-1
Billede
en gammel sag der ligner lort. men hvis man ved noget om Dynaco, så er det at de har lavet ingen-dikkedarer, varme rørforstærkere af kvalitetskomponenter, siden ruder konge han var knægt nærmest. det særlige ved den er at den har rør i udgangen. det betyder at du faktisk ikke behøver gå ud og investere i en sindssygt dyr rørforstærker. dine cd'er vil have alle fordelene af digital renhed, med et touch af rørvarme. den er tilmed blevet tweaket med mosfet-trasistorer, fandt jeg ud af efter jeg havde købt den. jeg fandt den til sølle 1000 kr. juvelen i mit setup, faktisk.

pladespiller:
Rega Planar 2
Billede
ikke noget fancy. bare solidt kram.

surround-reciever:
Yamaha RX-V1300RDS
Billede
6.1 DTS. neutral i lyden, og det er ret vigtigt når man kombinerer med B&W. modsat mange surround-forstærkere kan den her også finde ud af at spille musik. den har en fin 6-kanals stereo-funktion, som jeg bruger det meste af tiden.

højtalere:
4 stk. B&W DM 601 S3
Billede
monteret oppe under loftet på vægbeslag, så de hænger frit i rummet.

center:
B&W CC6 S2
Billede

Sub:
Focal JMLab SW 700
Billede(i sort)
aktiv sub til lige at give det ekstra oooomph! som de eller fine B&W'er ikke helt kan levere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
De Dali Lektor 8 er helt sikkert fede, men vil alt andet lige være overkill, medmindre du har et stort rum, der skal spilles op. Jeg synes, at hifiklubben leverer udmærket service, og de kan helt sikkert guide dig. De stiller også spørgsmål til rummets størrelse og hvilken musik, du regner med at skulle lytte til. Personligt har jeg et par Adam A7 aktive studio monitors, som jeg er rigtig glad for. De skærer ind til benet hvad angår lyd, og den bliver ikke serveret på noget sølvfad, men nærmere afleveret som den er hverken mere eller mindre. De er selvfølgelig også tiltænkt musikproduktion og bliver brugt dertil.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg syntes også BW er guf.Har selv 603 (ældre model) med en BW 600 sub.Den konstellation kan spille psytrance helt rent og med afgrunsdyb bas.Hifi klubben er et godt sted efter min mening.De har næsten altid noget af det bedste i prisklassen. Iøvrigt er jeg en stor fan af subs.:rocking:
SKAL det være gulv højtalere har Dali mange gode til rimelige priser syntes jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]