Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Der er ikke noget der hedder eget forbrug.

Junior medlem

JEL skrev:
@PitchBlack; 0.5 gram??

Dvs narko til 25 kroners værdi bruger systemet politi-timer og løninger og data-arkiv udgifter på at notere ned om borgerne i dette land. Det tillader jeg mig at kalde lysende idioti.

Har det haft nogle konsekvenser for dig? Mistet arbejde feks, eller andet? Eventuel positive konsekvenser? (for at se sagen fra begge sider)

- Jeg skulle op på politistationen og indhente min straffeattest, pga et nyt arbejde. Til min store forvirring, ser jeg at der står "0.5 gram hash" under tilførsel. Jeg fik dog jobbet alligevel, da min chef også nyder en joint i ny og næ..

Det er faktisk lidt plat. Jeg har heller ikke hørt om andre tilfælde.

Junior medlem

Steve Peck skrev:
PitchBlack skrev:
Jeg har stående 0.5g hash på min straffeattest. det er bare skiiiie fedt

Er du sikker på at det står på din offentlige straffeattest? Fordi det har jeg godt nok ALDRIG hørt om før og jeg kender en del som er blevet taget med noget større mængder "hårde stoffer" på sig. Fx le Chillum3140 og et par stykker, som er blevet taget med 2-3g coke

Det er jeg meget sikker på. Det står på den, man indhenter nede på den lokale politistation. Det er satme plat.. Under "tilførelse i kriminalregister"

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Next to Charlie
hm det kommer an på hvilket job du søger...

vil mene det ikke er din straffeattest der afgør om du får jobbet. Du behøver fx ikke nævne det som det første til en evt. jobsamtale.

Jeg har lige været til jobsamtale og bliver til sidst i samtalen spurgt om jeg har ren straffeattest, hvortil jeg må svare nej da jeg blev taget med amf og kokain. Det var ikke særligt sjovt at indrømme overfor en kommende arbejdsgiver - men han var overraskende accepterende. hvilket kom bag på mig.

point is hvis du er en god arbejde, har et godt hoved, gode karaktere, fine papirer og anbefalinger der siger du er en god medarbejder, hvilken indflydelse har det så hvad man laver i sine weekender eller hvad man har lavet i før i tiden så længe man gør sit job godt?

/Bella ;)
-btw jeg fik jobbet ;)

Medlem
Brugeravatar

Bella skrev:

vil mene det ikke er din straffeattest der afgør om du får jobbet. Du behøver fx ikke nævne det som det første til en evt. jobsamtale.

Jeg har lige været til jobsamtale og bliver til sidst i samtalen spurgt om jeg har ren straffeattest, hvortil jeg må svare nej da jeg blev taget med amf og kokain. Det var ikke særligt sjovt at indrømme overfor en kommende arbejdsgiver - men han var overraskende accepterende. hvilket kom bag på mig.

point is hvis du er en god arbejde, har et godt hoved, gode karaktere, fine papirer og anbefalinger der siger du er en god medarbejder, hvilken indflydelse har det så hvad man laver i sine weekender eller hvad man har lavet i før i tiden så længe man gør sit job godt?

/Bella ;)
-btw jeg fik jobbet ;)

Hold da op, det lyder da ekstremt positivt. Arbejdsgiveren har sikkert selv taget stoffer en gang , det kan næsten ikke forklares anderledes :b

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det kan det sgu da... En venlig sjæl, der tror på det gode i andre mennesker, på at alt ikke bare er sort og hvidt - og på at folk skal have en chance, selvom de har fucket op tidligere....

Håber da at det er de færreste, der deler din holdning! =)

Insane psychedelia user!

Bella skrev:

/Bella ;)
-btw jeg fik jobbet ;)

Alternativ hypotese: Arbejdsgiveren var en mand og du har store kasser. Case closed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da jeg blev offentligt ansat, skulle jeg også levere en straffeattest og som min kommende arbejdsgiver sagde, så skulle den være "relevant ren" og da jeg arbejder med it, ville det nok betyde noget i stil med at hvis jeg var busted for hæleri med computerudstyr eller noget i den stil, så ville de nok spørge lidt ind til det - men at jeg var blevet taget med 0.5g hash ville nok ses som velvilje til at komme ned i tempo til resten af mine kollegaer :lol:

Junior medlem

Jeg har en sag kørende med politiet vedr. en postforsendelse med diazepam-piller, der er blevet stoppet i tolden. Jeg er sigtet for lov om euforiserende stoffer. Derfor har jeg spurgt en advokat om, hvorvidt det vil figurere på straffeattesten (den private), når der er tale om en mulig bødesag, hvis jeg skulle blive kendt skyldig. Han siger, at selv om der står i bekendtgørelsen, at bødesager medtages i den private straffeattest, så er det ikke praksis. Kriminalregistrret har bekræftet dette, men ikke hvorfor bekendtgørelsen ikke følges. Måske det kan skyldes nul-tolerancen, der vil kriminalisere mange?
Jeg er derfor meget interesseret i at høre, om andre kan bekræfte, at de har en ´ren' straffeattest, selvom de har fået bøde får lov om euf.?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
HopIFjordeN skrev:
Det kan det sgu da... En venlig sjæl, der tror på det gode i andre mennesker, på at alt ikke bare er sort og hvidt - og på at folk skal have en chance, selvom de har fucket op tidligere....

Håber da at det er de færreste, der deler din holdning! =)

Jeg ville ønske at jeg kunne sige at jeg kun havde mødt dem du beskriver, men oftest bliver man stemplet som en ustabil person, der har hang til fest og ballade, og derfor ikke et ønsket element i firmaet.
Jeg kan selvfølgelig kun tale om de brancher jeg har været i, hvilket primært har været salg og service branchen, primært som sælger og personlig passer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

bankokarl skrev:
Jeg har en sag kørende med politiet vedr. en postforsendelse med diazepam-piller, der er blevet stoppet i tolden. Jeg er sigtet for lov om euforiserende stoffer. Derfor har jeg spurgt en advokat om, hvorvidt det vil figurere på straffeattesten (den private), når der er tale om en mulig bødesag, hvis jeg skulle blive kendt skyldig. Han siger, at selv om der står i bekendtgørelsen, at bødesager medtages i den private straffeattest, så er det ikke praksis. Kriminalregistrret har bekræftet dette, men ikke hvorfor bekendtgørelsen ikke følges. Måske det kan skyldes nul-tolerancen, der vil kriminalisere mange?
Jeg er derfor meget interesseret i at høre, om andre kan bekræfte, at de har en ´ren' straffeattest, selvom de har fået bøde får lov om euf.?

Hvor blev pakken sendt fra? Og hvor meget havde du bestilt? Har du før fået stoppet en pakke i tolden?
Jeg troede bare man modtog et "loveletter" fra toldvæsnet...

Dit spørgsmål har jeg ingen erfaring med.

Junior medlem

Geografisk sted: grøfthøj
Man modtager som regel også et LL de første par gange (fra Lægemiddelstyrelsen), men er det gang nr. for mange, eller "meget", så kan de godt sende det videre til po. med det samme.

Junior medlem

Brevet indeholdt 60 tabletter, sendt fra Østeuropa. Bosnien eller Slovenien, mener jeg. Jeg nægter mig skyldig og har ikke fået taget noget i tolden før. Derfor undrer det mig også, at de sigter mig direkte uden tidligere sager eller beviser i øvrigt. Der var ingen faktura med, jeg har ikke haft mulighed for at afvise brevet, der er intet på mine kreditkort at komme efter etc., men de mener sig sikre på sagen. Ved dog ikke, om de spiller med musklerne og vil have mig til at indrømme, men de siger, at alene navnet på kuverten vil få dommeren til at dømme mig. Så nu skal den i retten, og jeg skal finde en forsvarer.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
bankokarl skrev:
Brevet indeholdt 60 tabletter, sendt fra Østeuropa. Bosnien eller Slovenien, mener jeg. Jeg nægter mig skyldig og har ikke fået taget noget i tolden før. Derfor undrer det mig også, at de sigter mig direkte uden tidligere sager eller beviser i øvrigt. Der var ingen faktura med, jeg har ikke haft mulighed for at afvise brevet, der er intet på mine kreditkort at komme efter etc., men de mener sig sikre på sagen. Ved dog ikke, om de spiller med musklerne og vil have mig til at indrømme, men de siger, at alene navnet på kuverten vil få dommeren til at dømme mig. Så nu skal den i retten, og jeg skal finde en forsvarer.

Umiddelbart lyder det godt nok til at de har en tynd sag. Hold os endelig orienteret med hvordan sagen skrider frem, og held og lykke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
bankokarl skrev:

Lad være at udtale dig før du har fået fat i en advokat. Det er mit bedste råd. Brug din ret til at tie, indtil du har snakket med en, der har fuldstændig styr på retssystemet. Hellere sige for lidt end for meget.

Junior medlem

@Tyler. Helt enig. Opridser også blot fakta, og jeg skal ikke mødes med politiet mere, før jeg har fundet en forsvarer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]