Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Darkpsyc0 skrev:
Syntes nu dankdawq rammer det helt rigtig. Børn skal sq ikke rende og prøve stoffer. De er på ingen måde modne nok til det og psykologisk heller ikke udrustet til det. Så kan man jo diskutere, hvornår man er "voksen". For de flestes vedkommende er det vel 18 år.

Det er da krystalklart at det i de fleste børns tilfælde ikke vil føre meget godt med sig, at de indtog stoffer... Ihvertfald ikke under de gængse kår, som størstedelen af poderne vokser op under. Men jeg tror personligt ikke på at man i f.eks. visiases tilfælde, får ham til at stoppe ved kun at fortælle den halve sandhed, bevidst eller ubevidst.
Der er rigtig mange der har en dyb trang til at udfordre sindets grænser, man kan så diskuttere hvorfor? Og hvis stoffer gør netop dette, så er det en sandhed som er meget svær at skjule, da der altid vil være folk der udtrykker denne sandhed og dette vil poderne opfange i kraft af deres ivrige søgen efter nye indsigter, f.eks. via musik. Nejsigere og deres desperate pegefingre, med tilhørende svedige håndflader, har altid og vil altid være gennemskuelige fordi de symptombehandler i mangel på forståelse, af skavankens dybere natur. Denne metode vil, som visias giver et glimrende eksempel på, ofte have den modsatte effekt.

Medlem
Brugeravatar

Creator skrev:
.......Der er rigtig mange der har en dyb trang til at udfordre sindets grænser........

Udforskning af sindets grænser kan ske på mange måder. Vi ville gøre vore børn en tjeneste ved at lære dem at meditere, så de på en sikker måde kan udforske sindet. Og så de får nogle redskaber, som de kan bruge, hvis de evt en dag begynder med stoffer. Så er der imo en større chance for at stofbruget ikke vil blive rekreationelt, men derimod som en del af en udvikling af det enkelte menneske.
Jeg troede aldrig det skulle ske ;) men jeg er enig med Dankdawg i at mange herinde ville have godt af at vente nogle år endnu med stofferne. Hvad er det I har så travlt med? Det er da bedre at bruge stofferne på en fornuftig måde, så I også, når I er gamle, har lyst til at tage et trip en gang imellem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Personligt ville jeg ALDRIG opfordre mine børn til at prøve stoffer. Jeg ville dog istedet forklare mine egne erfaringer når de er gamle nok. Fortælle både opture men såsandelig også nedturene. Og opvokse dem til at de ikke skal røre stoffer. Selvfølgelig vil de sikkert esperimentere på et tidspunkt, men så vil jeg håbe det kun er en bønne og lidt alkohol i ny og næ..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
He he he - fedt topic.

Kommer nok med en halvekstrem mening - bwtf.

1: Mine børn (når jeg får dem engang) skal lære at dyrke hamp fra de små.
2: De skal lære at have et afslappet forhold til økodope og LSD
3: Jeg vil altid fraråde dem at bruge kemikalier som rusmidler, altså syntetiske kemikaler inklusiv alkohol (som vist bare er destileret og ikke syntetisk i dunno)
4: Jeg vil opdrage dem langt fra det her lands normer - ligesom jeg selv er blevet - stadigvæk vil jeg give alt det information om samfundet de har brug for, set fra hvor jeg står - om det er så korrekt eller forkert . er heldigvis ikke mit problem. Bliver det heller ikke.

Havde i starten en drøm om at hjemmeundervise de børn jeg nu måtte få - men synes det er at stjæle deres sociale egenskaber - men på efterskole ryger de - ikke for at jeg skal holde fri, men for deres hjerne kan blive fri - intet menneske har godt af at blive fastholdt i andres rammer for lang tid af gangen - dette gælder alle - fordi hvem siger at de børn jeg engang får - bliver de mennesker jeg opdrager dem til.

Man kan ligeså godt indse det - mennesket er et frit dyr og børn har man kun til låns - tænk over det inden i får dem folkens - børnene er ikke jeres - de er deres egne og hvis i tager det fra dem - tager de sig selv fra jer - når de bliver ældre....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]