Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 05:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
BisMann skrev:
Ja for større straffe hjælper jo altid på problemet, vi har alle set hvilke mirakler det har gjort for de vestlige landes narkotika brug.

Løsningen er IKKE kontrol og hårdere straffe, der er mange lande hvor drab bliver hårdere straffet, f.eks. USA's 7 gange livstid og 3*dødstraf, men det jo ikke ligefrem fordi at amerikanerne har løst problemet. Løsningen kan nok dårligt heller være at forhøje informationsniveauet omkring emnet, da de fleste nok ved at man kan dø af at blive dolket nok gange. Tror umiddelbart ikke der er nogen løsning på problemet, i hvert fald ikke nogen quick-fix løsning men jeg er ret så sikker på at det ikke hjælper at forøge mistilliden til ens medmennesker.

More :peace:, less stupidity please

Nu kan vi ikke sammenligne drab med narkotikabrug, og mon ikke der havde været mange flere drab, hvis morderer fik mulighed for at komme ud igen hurtigt? En psykopatisk morder skal ikke have mulighed for at slå flere ihjel. Mange mennesker er så farlige, at de burde spærres inde for evigt, og det er åndssvagt at give dem 2 år i fængsel og så ud igen... Hvorfor skal flere uskyldige mennesker dø pga. én fucking taber? Han kan få lov at rådne op i stedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Efter min mening burde man nærmest nedlægge fængslerne...

At du slår ihjel eller gør ande ulovlige ting i den klasse er ikke et tegn på du er en psykopat der skal låses inde for evigt... nærmere at du har brug for hjælp.

Men sådan som vi har det idag, får du ikke en behandlingsdom.. - nej du får lov til at sidde i et fængsel fyldt med folk der lever på deres kriminalitet... og det er sikkert de påvirker dig.

... der er en grund til at næsten hver anden fange, kommer i fængsel igen...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det slår mig at ingen har nævnt behandlingsdom, men bare ønsker længere straf. Folk der gør sådan noget er syge og bør derfor behandles. Jeg ved ikke om det ville være givtigt at proppe dem i kolbøttefabrikken sammen med alverdens maniske eller psykotiske individer?
Der burde være en volds-psykiatrisk afdeling der tog sig af sådanne forbrydere. Ved ikke om det findes allerede men sådan ser jeg på det.

Iøvrigt megatragisk at hans liv skulle ende i så ung en alder, ligemeget hvor meget han end måtte være ude i noget selvforskyldt lort med narko og kriminalitet, så gør det HELT sikkert ondt på familien. :(

Pas på jer selv!

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Hårdere straffe har aldrig mindsket voldskriminalitet, det er der intet der tyder på. Overvægten af knivoverfaldene er banderelaterede, og banderne er næsten altid centreret omkring handel med primært hash, sekundært kokain og andre hårde stoffer. Derfor mener jeg det er rimeligt at antage, at det var lukningen (læs: neddroslingen) af pusher-street på Christiania, der førte til en spredning af markedet ud over hele københavn med medfølgende bande-territoriekrige, der har ført til stigningen i den type overfald. Bare se det overfald denne tråd handler om, flere artikler peger på at det var relateret til bander der primært beskæftiger sig med hash.

Problemet er således skabt af en fejlslagen hash- og narkopolitik, og kan derfor ikke løses med hårdere straffe, men istedet ved at starte med at fjerne hovedårsagen til problemet, og lægge ud med at legalisere hash. Dette vil fjerne en væsentlig del af bandernes eksistensgrundlag. Alt andet er blot symtombehandling.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Undskyld, men der er altså nogle mennesker, der er så store psykopater, at de aldrig nogensinde kommer til at være andet. Og de skal enten holdes væk fra alle andre eller have en kugle for panden.

:peace:

Moderator
Brugeravatar

Minimal skrev:
BisMann skrev:
Ja for større straffe hjælper jo altid på problemet, vi har alle set hvilke mirakler det har gjort for de vestlige landes narkotika brug.

Løsningen er IKKE kontrol og hårdere straffe, der er mange lande hvor drab bliver hårdere straffet, f.eks. USA's 7 gange livstid og 3*dødstraf, men det jo ikke ligefrem fordi at amerikanerne har løst problemet. Løsningen kan nok dårligt heller være at forhøje informationsniveauet omkring emnet, da de fleste nok ved at man kan dø af at blive dolket nok gange. Tror umiddelbart ikke der er nogen løsning på problemet, i hvert fald ikke nogen quick-fix løsning men jeg er ret så sikker på at det ikke hjælper at forøge mistilliden til ens medmennesker.

More :peace:, less stupidity please

Nu kan vi ikke sammenligne drab med narkotikabrug, og mon ikke der havde været mange flere drab, hvis morderer fik mulighed for at komme ud igen hurtigt? En psykopatisk morder skal ikke have mulighed for at slå flere ihjel. Mange mennesker er så farlige, at de burde spærres inde for evigt, og det er åndssvagt at give dem 2 år i fængsel og så ud igen... Hvorfor skal flere uskyldige mennesker dø pga. én fucking taber? Han kan få lov at rådne op i stedet.

I nogen form synes jeg godt vi kan, der er selvfølgelig forskel på vold og så en 'offerløs' forbrydelse som ved narkotika, men forbyggelsen er den samme, og hjælper lige lidt. Desuden foregår der også mord og andre voldsforbrydelser i fængsler.

Synes du ikke det virker uholdbart at spærre andre mennesker inde hele deres liv?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Minimal skrev:
Undskyld, men der er altså nogle mennesker, der er så store psykopater, at de aldrig nogensinde kommer til at være andet. Og de skal enten holdes væk fra alle andre eller have en kugle for panden.

Det skal du da ikke undskylde, du har jo ret. Alle dem der myrdede folk, eller voldtog whatever i 70erne/80erne feks, kommer jo ud nu i usa. de er farligere end nogensinde !!! Længere straffe vil bare hærde folk mere. Den eneste løsning er at de kommer til at sidde inde på livstid og det er ikke 8, 10 eller 16 år, men for ALTID, så er vi da fri for at møde dem på gaden engang i fremtiden, eller vores børn!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lidt nord for regnbuen og så bare forbi møllen (der hvor det altid sner)
ahh :) De kommer nok ikke ud hvis det er i USA - da USA jo har nogle af de hårdeste straffe.. Så tvivler jeg meget på.. Ihvertfald ikke folk der har slåét nogle ihjel.

Medlem
Brugeravatar

Darkpsyc0 skrev:
ahh :) De kommer nok ikke ud hvis det er i USA - da USA jo har nogle af de hårdeste straffe.. Så tvivler jeg meget på.. Ihvertfald ikke folk der har slåét nogle ihjel.

De skal jo kun sidde 1/5 a tiden så jo ! Selvfølgelig ikke dem der har dræbt over 1.

Medlem
Brugeravatar

Hvis ikke hårde straffe hjælper, hva hjælper så?

En slikkepind i hånden og en psykolog der siger man er et dejligt menneske?

Jeg er ikke i tvivl om at hårde straffe hjælper, men det kræver at fængslet ikke bare er et langt hotelbesøg.

Man skal også kigge meget på unge børn i skolen, det er ret nemt at se hvem der bliver mulige kriminelle efterhånden.

Medlem
Brugeravatar

Waffen skrev:
Hvis ikke hårde straffe hjælper, hva hjælper så?

En slikkepind i hånden og en psykolog der siger man er et dejligt menneske?

Jeg er ikke i tvivl om at hårde straffe hjælper, men det kræver at fængslet ikke bare er et langt hotelbesøg.

Man skal også kigge meget på unge børn i skolen, det er ret nemt at se hvem der bliver mulige kriminelle efterhånden.

Rigtigt. Men er det bedre at en person får 25 år istedet for 10. De 15 år vil jo bare gøre personen mere ligeglad og kold. De skal bare spærres inde for evigt det er den eneste løsning. Men det kommer jo an på mordet, feks hvis en far stikker sin datters voldtægsmand ned, skal han så have den hårdeste straf.

Junior medlem

de mennesker der slår ihjel har et problem psykisk, det ligger jo helt klart..
men kender hans bror og ved at hele familien er langt nede i øjeblikket og bare ønsker ham kagen der stak ham ned død.. men det hjælper jo ikke at dræbe og blive ved på den måde.. eller er det bare mig..??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Puttes skrev:
Nej mere politi gør ingen forskel. Flere sociale aktiviteter der binder os sammen og en helt ny omlægning af landet.

Fx kunne man forhindre at børn vokser op i de omgivelser der gør dem til potentielle voldsmænd. Man kunne evt sørge for at de unge mænd ikke bliver optaget i det kriminelle miljø? Der er så mange faktorer der spiller ind, når sådan en ung mand vælger at stikke en anden. Men det er helt sikkert at det er opvæksten den er gal med. Desværre er det svært at kombinere kontrol og frihed, så at redde de unge mænd før de udvikler deres aggressive adfærd er nok det vi kalder rimelig umuligt, eller også 1 ud af 100.

FULDSTÆNDIG RIGTIGT. flere sociale aktiviteter (thumbs up!).. når de unge skaber deres identitet er det udfra forældre,venner,omgivelser og hvis de kommer ind i det forkerte miljø skal de hjælpes på rette spor... jeg mener ikke der er nogen bedre løsning!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Gal jeg er glad for at Magic Mushroom først bliver holdt i aften i amager bio. Ikke at jeg skal der ind, men...

Medlem

det er ikke mit indtryk at det er blevet farligere for den almindelige borger at færdes, men forrådelsen i de kriminelle miljøer er helt tydelig. Som nævnt har rydningen af pusherstreet skabt præcist det resulatat man må formode var intentionenen, for før rydningen sagde alle med bare lidt i hovedet, "det her ender i ballade". omvendt var pusherstreet heller ikke en god løsning, den var også end galt uværgeligt. En enkelt gruppering kan ikke sætte sig så hårdt på et marked uden at det giver problemer.

Så længe at det er bande medlemmer der dræber hinanden er jeg faktisk græsk katolsk. Den samling psykiske sygdomme (rockere og bander) har godt af at blive gjort lidt mindre, og lad dem endeligt selv stå derfor. Men så længe at staten ikke går ind og stiller spøgsmålstegn ved hvorfor at industrien får lov at sælge "talenter" som 50 cent til de unge, og undrer sig over en forandret attitude, kan jeg slet ikke tage debatten alvorligt.

50 cent, crackpusher, skudt adskillige gange mens han var ved at forgifte sine egne for penge, har intet synligt talent udover at tale grimt engelsk henover samplede beats, der bare looper over og over. Paris Hilton, Britney spears....osv. kender i udtrykket "monkey see monkey do?".
Hvem fanden gav industrien lov at at promovere forbrydere og deres afsindige livsstil som socialt acceptabelt og ligefrem ønskværdigt i valg af karriere og livsstil?

Det er ikke svært at kvæle en musiker uanset deres publikum succes, adskillge metal bands kan tale med om dette. Hører du hård metal eller techno i radioen? når det gør du ikke? sært hva? der er ellers et massivt publikum til begge dele selv her i lille danmark. 50 cent og hans slyngel outift er tydeligvis blevet promoveret til stjerne status, men hvorfor? Hvorfor skal de unge syntes at en voldelig taber livsstil er sej?

læg til det en totalt mangel på opdragelse, og fraværende forældre og der begynder at tagne sig et mønster. Hvor mange børn mon er blevet reelt opdraget af 50 cent og lign tabere? revselsesrette er taget fra forældrene der nu ikke længere har nogen form for autoritet over for børnene....vold er den eneste autoritet, og ligesom vi tager afstand fra samfund der benytter det for meget, gør vi ditto overfor forældre, men at fjerne den. Jeg har set frustrerede forældre forsøge at opdrage deres helvedes yngel hvortil snotnæsen siger "du kan ikke gøre mig noget så ringer jeg efter politiet".

Min 3 årige nevø ved at hvis han får en over nakken skal han kontakte politiet for det lærer de dem kraftedeme i børnehaven!!!! Forældre uden autoritet, medier der forherligere ganstere som opdragere.....behøver jeg virkeligt at fortsætte. Det eneste længere straffe ville gøre var at gøre dem endnu mere forbitrede og hadske, for svigtet der skaber problemerne skete for længe siden, bare vent til de næste par generationer, de bliver fandme festlige!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Enki, så du mener at man skal lave restriktioner på hvilken kunst som når almenheden?
Det kan godt være at 50 cent og lignende kunstere til tider har et hårdt udtryk, men ligefrem at lade staten vælge og vrage i hvad JEG som personmå lytte til/ se på, ja det finder jeg forrykt!

Der er et ordsprog, som hedder: "Det kræver en landsby at opdrage et barn".
Det tror jeg såmænd er helt rigtigt. For din adfærd defineres udfra dine omgivelser.
At skyde skylden for unges adfærd over på en kunstner, ser jeg som en grov forenkling af problematikken.
Jeg vil dog ikke benægte at selve kulturen, som musikken er en del af,kan have indflydelse på "den unges" adfærd.
Men censur er ikke vejen frem- medmindre du ønsker en ensidig, religiøs nultolerance stat. Det gør jeg ikke.

Medlem

Citat:
Enki, så du mener at man skal lave restriktioner på hvilken kunst som når almenheden?
Det kan godt være at 50 cent og lignende kunstere til tider har et hårdt udtryk, men ligefrem at lade staten vælge og vrage i hvad JEG som personmå lytte til/ se på, ja det finder jeg forrykt!

Jeg taler ikke om din ret til at lytte til det, men selskabernes ret til så aggresivt at promovere en livsstil der er så beviseligt skadelig for et samfund. Hele mentaliteten kulturen har med i bagagen er fucked up, og resultatet er sq til at tage at føle på. Forrådelsen i alt hvad den mand står for er til at tage at føle på.

Citat:
At skyde skylden for unges adfærd over på en kunstner, ser jeg som en grov forenkling af problematikken.

det er dig der forenkler den til det, fordi at du er mopset over at jeg dæssejede fitte sent. jeg fremhævede 50 cent som et larmende tågehorn i en mængde af lign "kunstnere" der promoverer en livsstil og attitude overfor ens omgivelser som har smittet af på samfundet på samme uønskede måde som lort gør det hvis toilet papiret brister under brug.

Citat:
Men censur er ikke vejen frem- medmindre du ønsker en ensidig, religiøs nultolerance stat. Det gør jeg ikke.

jeg er enig, censur er ikke vejen frem, men ikke at tage en så væsentlig faktor, blandt mange som igen og igen glemmes når der tales afstraffelse i mente er helt at misforstå problemets art. Problemet startede for alvor da forældre stoppede med at være en autoritet. For...bærn lærer allerede fra barns ben ikke at lytte til autoriteter, forældrene har jo ingen, hvor skulle børn få en fornemmelse for autoritet fra? tilsæt fraværende forældre og opdragere i tv som 50 cent, og pludselig er adfæren slet ikke så mystisk igen. Men her kommer grineren....staten og strisserne kan ikke forstår at respekt for autoriteterne tilsyneladende er i frit fald...nej det er fandme et mysterie du!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Apropos vold på spillesteder: Var selv til Trentemøller på KIB på bryggen i nat, og midt inde på dansegulvet er der en idiot der trækker en taser-gun, han rammer dog ikke nogen, men folk begyndte sku af kigge lidt, da man kunne høre den blev tændt.
Hvem fanden tager våben med til en koncert? Det er sku da det sidste sted de hører hjemme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Phony Orphant skrev:
Hvem fanden tager våben med til en koncert? Det er sku da det sidste sted de hører hjemme.

Præcis. Jeg vil da aldrig gå med en springkniv i lommen, se nu hvis lortet springer op når man prøver at fiske en lighter op af lommen..

Næste gang jeg tager i byen, tager jeg min slæbekasse bil, og tager et sværd med på diskotekus! Så kan folk sku komme an

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enki skrev:
50 cent, crackpusher, skudt adskillige gange mens han var ved at forgifte sine egne for penge, har intet synligt talent udover at tale grimt engelsk henover samplede beats, der bare looper over og over. Paris Hilton, Britney spears....osv. kender i udtrykket "monkey see monkey do?".
Hvem fanden gav industrien lov at at promovere forbrydere og deres afsindige livsstil som socialt acceptabelt og ligefrem ønskværdigt i valg af karriere og livsstil?

Jeg tror du er helt galt på den, mht. hiphop, og den opdragende og formende virkning den skulle ha' på unge lyttere.
Hvis vi ser på 50 Cent som et eksempel på hardcore/gangster/whatever rap, så er jeg ikke i tvivl om, at genren spejler virkeligheden: Gangsterrap skaber ikke kriminaliteten, kriminaliteten skaber gangsterrappen (eller mere præcist ku' man sige, at gangsterrap er den naturlige musisk-kreative udledning af et liv i kriminalitet.
Der kan muligvis i visse tilfælde være tale om, at gangsterrap skaber nogle usunde referencerammer for unge, der af den ene ellere anden grund allerede er på vej ud i kriminalitet, men at fremhæve den som noget specielt "farligt" og formene i den sammenhæng, er for mig at se helt ude af proportioner.

Enki skrev:
Jeg taler ikke om din ret til at lytte til det, men selskabernes ret til så aggresivt at promovere en livsstil der er så beviseligt skadelig for et samfund. Hele mentaliteten kulturen har med i bagagen er fucked up, og resultatet er sq til at tage at føle på. Forrådelsen i alt hvad den mand står for er til at tage at føle på.

Det virker til, at du tilskriver rappen egenhændigt at ha' skabt den forråelse, der er set på det sidste. At tilskrive en genre en så stor og samfundsformene kraft, er igen helt ude af proportioner.
Du reducerer problemet til et spørgsmål om en "ond" og voldsromantiserende popkultur, i stedet for at overveje hvilke bredere og langt mere komplekse strukturer, der medfører forråelsen.
Når Marwan laver et album, der hedder P.E.R.K.E.R., så er jeg faktisk ikke i tvivl om, at man ikke kan tilskrive dette album (noget som helst) ansvar for den forherligelse af kriminalitet, jeg kan forestille mig, der kan være i f.eks. visse kriminelle indvandremiljøer. Igen reflekterer musikken virkeligheden - den skaber den ikke.

Enki skrev:
Min 3 årige nevø ved at hvis han får en over nakken skal han kontakte politiet for det lærer de dem kraftedeme i børnehaven!!!! Forældre uden autoritet,

Jeg synes det er neget mærkværdigt, hvordan du sætter lighedstegn mellem en forfejlet opdragelse, og så forbudet mod at udøve vold mod sine børn. Jeg synes faktisk ikke bare, at der er mærkværdigt, jeg synes det er sygt, ulækkert og et absolut bevis på, at du ikke ved en skid om børneopdragelse, hvis du virkelig opfatter vold som et effektivt middel i forbindelse med opdragelse.
Men du skal da være mere en velkommen til at uddybe lidt omkring, hvorfor forældre fuldstændigt er frataget deres muligheder for at opdrage et velfungerende barn, når de ikke længere må slå.

Hvis jeg har misforstået dig, så beklager jeg, og så er du selvfølgelig hverken syg, ulækker eller noget helt tredje :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]