Puttes skrev:
Men jeg må give dig ret i, at det er direkte synd for ham at han bliver udstillet på den måde. Men det er jo også hans eget valg, når han vælger at fremstå på tv. Syntes det var en skam at se hvor "langt bagud" han var, på trods af at han er 22 år gammel, og jeg kom til at tænke på at mine børn blive smidt på gaden tidligst mulig, for de skal ikke ende i den sammen hjælpeløse tilstand.
Altså gutten kan jo ikke finde ud af at fylde pulver på opvaskemaskinen, og når han gør det forkert må mor komme og rede trådene ud for ham.
Han har ligeså få selvstændige meninger og holdninger, som han har rygrad.
Men... Han ER jo handicappet!? Altså født med langsommere indlæringsevne og socialt er han som udgangpunkt hæmmet (Eller er det os?). MEN jeg syntes da at han klarer det godt, taget så mange andre udviklingshæmmede i betragtning, så er det da fedt at se hvordan han evner, på sin egen facon, at interagere med omverdenen og få positiv respons.
Det kan ikke forventes af en udviklingshæmmet at personen skal kunne fylde vaskepulver på en vaskemaskine (En ting som nogle normale folk i min alder stadig ikke evner!) Og det kan heller ikke forventes at de skal kunne danne selvstændige eller nuancerede holdninger på lige fod med os andre, det er jo netop ét af de punkter, hvor de fra fødslen er hæmmede!
Med det i mente.. Så klarer han det sgu over al forventning!!