Mini-krøl skrev:
Hvordan kan du med din akAdemiske uddannelse affeje hele problemstillingen.. Selvfølgelig er dokumentaren manipulerende. Ligesom alle andre medier er.. Giv mig et objektivt medie og jeg vil tilbede dig. Og hvis nogen linker til wiki æder jeg min egen nylagte alkolort.
Men hvis du har svarene dankdawg.. Then share with us. Meningen med tråden, tror jeg, var at diskutere emnet og med saglig, og respekteret tone, udvide sin horisont.
indtil videre fortæller du os jo bare at vi er snotdumme. I øvrigt, hvis nogen af jer går på gym i 3.g så kan man jo skænke den netop overståede skriftlig dansk eksamen en tanke da essayemnet omhandlede hvorvidt dokumentar er fakta eller fiktion. Selvfølgelig er det fiktion, da producerne selv vælger hvilke optagelser de vil skyde osv. Samt locations og hvem der skal medvirke. SÅ fordi det ikke har været igennem photoshop eller lign er det stadig fiktion. Efter min overbevisning.
Men siden du affejer filmen og linksne, tror du så på en rosenrød verden? Uden en verdensleder som bush værende fucking psykopat og krigsliderlig f.eks... ?
Jeg kan ikke se at det er at udvide sin horisont at forholde sig ukritisk til den film, der er fyldt med løgn og manipulation, og betjener sig af de ringeste kilder man kan forestille sig.
Som jeg allerede har sagt, så kan der sagtens være relevante spørgsmål der stilles i sådan en film. Det vil jeg slet ikke udelukke. Men det er næppe i sådan noget useriøst pjat at du finder svarene. Der er masser af seriøs litteratur om kristendommens oprindelse f.eks. Læs dog noget om det, læs de diskussioner der foregår imellem de bedste forskere, og tag stilling ud fra det, i stedet for en gang manipulerende møg.
Du opstiller stråmænd. Jeg har ikke sagt at nogle medier er objektive. Jeg siger at nogle kilder er bedre end andre. Det er hvad jeg siger. Der har man en række spørgsmål man altid stiller sig selv, når nogen kommer med en påstand. Kildekritik, det ved du sikkert alt om.
Jeg ved ikke hvilken problemstilling jeg affejer. Med mindre du mener at jeg ikke vil forholde mig til det de siger i filmen. Det gør jeg jo netop, ved at sige at de lyver i den, fordi de har en dagsorden de vil have igennem til folk. Man kan altså ikke tage sådan noget seriøst.
Nej, min holdning er ikke som du fremstiller den. Det er ikke sådan at enten så tror man på Alex Jones, eller også er man totalt ukritisk og hylder George Bush. Jeg har mine egne meninger, som jeg forsøger at danne på et ordentligt og veloplyst grundlag. Det skaber jeg ved at tjekke hvordan mine kilder argumenterer, hvad der ligger bagved, hvilken dagsorden de har, osv. En stærk bevidsthed om den slags er med til at gøre det nemmere i at sortere i informationen. Man behøver ikke at acceptere idiotiske film og bøger for at være kritisk. Tværtimod er man ukritisk hvis man gør. Det er jo så gennemskueligt at den film er ekstremt manipulerende og ikke er værd at bruge tid på.
Jeg synes bestemt jeg har brugt tid på at forklare jer HVORFOR jeg synes I er snotdumme, hvis I tror på den slags. Jeg kunne sagtens gå hele lortet igennem for løgne, men hvis ikke I er villige til at ændre opfattelse af filmen med det der er påvist indtil videre, så tror jeg næppe at det er min tid værd at forsøge at påpege flere fejl.