Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Er der en gud eller et lignende væsen som tager hånd om mennesket og jorden skæbne
Ja 16%  16%  [ 19 ]
Nej 49%  49%  [ 58 ]
måske 16%  16%  [ 19 ]
jeg tror på gud når jeg har indtaget bestemte stimulanser - Hvilke? 4%  4%  [ 5 ]
Der er ingen gud men djævlen eksistere i os alle. 14%  14%  [ 17 ]
Afgivne stemmer : 118
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

2c-Bart skrev:
Jeg stemte nej. Jeg mener at vi er vores egen lykkes smed, og derfor er gud os selv. Intet i verden er vigtigere end dig selv (eller ens børn er imo) derfor er vi alle guder for vores eget liv. Vi bestemmer selv vores skæbne, vi tager selv vores valg :)

Ikke for at støde nogen, men synes at folk der tror så meget på en gud at de sætter deres liv i denne "gud's" hænder er svage mennesker som ikke stoler på sig selv. Men har intet imod folk der går op i sin religion, men alt med måde ikk? :)

Vi skal smede vore egen lykke men ohså hjælpe andre med at smede deres, ligesom vi selv engang imellem skal have hjælp med vores. Alle har brug for hjælp fra andre, det er vigtigt at huske.

Det andet du skriver er jeg grundlæggende enig i selvom jeg måske synes at det er lidt hårdt at kalde gudsfrygtige mennesker for svage. Religion bruges af mange til at kaste ansvar fra sig (eller at få andre til at kaste ansvar fra sig). Det eneste vi reelt kan forholde os til er det her liv. Man må som menneske tage stilling, og gøre det man selv finder rigtigt, istedet for at forlade sig på en overordnet universel retfærdighed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
2c-Bart skrev:
Jeg stemte nej. Jeg mener at vi er vores egen lykkes smed, og derfor er gud os selv. Intet i verden er vigtigere end dig selv (eller ens børn er imo) derfor er vi alle guder for vores eget liv. Vi bestemmer selv vores skæbne, vi tager selv vores valg :)

Ikke for at støde nogen, men synes at folk der tror så meget på en gud at de sætter deres liv i denne "gud's" hænder er svage mennesker som ikke stoler på sig selv. Men har intet imod folk der går op i sin religion, men alt med måde ikk? :)

Vi skal smede vores egen lykke men også hjælpe andre med at smede deres, ligesom vi selv engang imellem skal have hjælp med vores. Alle har brug for hjælp fra andre, det er vigtigt at huske.

Det andet du skriver er jeg grundlæggende enig i selvom jeg måske synes at det er lidt hårdt at kalde gudsfrygtige mennesker for svage. Religion bruges af mange til at kaste ansvar fra sig (eller til at få andre til at kaste ansvar fra sig). Det eneste vi reelt kan forholde os til er det her liv. Man må som menneske tage stilling, og gøre det man selv finder rigtigt, istedet for at forlade sig på en overordnet universel retfærdighed.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I din lokale skov
Det her er godt nok et halv tricky sprøgsmål

Jeg tror ikke direkte på at gud eksisterer, da jeg synes det er en barnlig tanke at tro der sider en mand/dame/whatever oppe i himlen der elsker alle sine skabninger så meget, at han velsigner og straffer dem. I mine øjne er grunden til folk tror på en gud er at de frygter døden.

Men hvis jeg skulle nævne en gud, som jeg tror på skabte universet og livet, så må min gud vel nok være hvad end der stod bag ”The big bang”

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:
Religion bruges af mange til at kaste ansvar fra sig (eller at få andre til at kaste ansvar fra sig). Det eneste vi reelt kan forholde os til er det her liv. Man må som menneske tage stilling, og gøre det man selv finder rigtigt, istedet for at forlade sig på en overordnet universel retfærdighed.

Den gir jeg dig fuldstændig ret i. :) Det var også det jeg prøvede at sige med mit post, men synes din er bedre formuleret :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
For mig er gud mit højere jeg=ren kærlighed og bevidsthed.

Jeg skal ofte bare spørge mit højere jeg hvis der er noget jeg er i tvivl om og jeg får næsten altid det perfekte svar via en følelse, ord/tanke der kommer til mig.

Jeg er gud.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
offer gave til tripe79
Bukker og siger utydelige vers mens disse bliver strukket mod intetheden.
Billede[/url]

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Gud døde ved et forfærdeligt bukkake incident tilbage i 70'erne.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Synes jeg mangler svar på hvilke stimulanser som giver troen på gud :wink: .

Er lige blevet slået med en hammer af min egen egoisme, som uretfærdiggøre min udtalelse om hvorvidt gud eksistere eller ej da der må og skal ligge en subjektiv indgang til emnet og jeg er ikke den som bør sætte dagsorden i en teoloisk dikution - slet ikke fordi jeg synes at livet/døden er uretfærdig - det kunne jo også være at der var en grund som lå langt over menneskelig indsigt - eller måske så simpelt som dem gud har kær kalder han til sig før end andre.

Måske skal/bør mit svar være "Jeg åbner dørene" også se om jeg ikke kan bevæge min indre moralnihilist til en lidt lysere indgang til verden.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Her er min holdning om hvad "Gud" er:
Jeg tror at al adskillelse er en illusion. Hvis man ser på hele universet som helhed bevæger det sig som et´ væsen, og vi alle er en del af dette væsen. Som insekter har tusinder af facet-øjne, har vi levende skabninger hver vores opmærksomhed og opfatter os derfor som selvstændige væsener, -men øjenene/opmærksomhederne udspringer fra den samme kilde. Denne kilde kan man kalde "Gud", " "Altet" "Selvet" eller hvad man finder for godt.
Nogen får en oplevelser af at de møder "Gud" som et væsen uden for sig selv, når de ser indad, men nedbrydes illusionen om adsildelse vil man se, at det dybest set ens eget uudgrundelige væsen man skuer.

Selvfølgelig bliver vi til en hvis grad nød til at opretholde illusionen om adskillelse i dagligdagen, for overhovedet at drage erfaringer med hinanden. Vi er et guddommeligt væsen som erfarer og udvikler sig selv.

Jeg mener også at adskillelsen mellem Gud og Djævelen er en illusion. Derfor har jeg ikke stemt ved nogen af punkterne.

Hilsen Fanny

Senest rettet af Fanny 07 nov 2007 14:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes bare Gud er fantastisk. Det er simpelthen så træls med alle jer der siger han ikke eksisterer!!!! Hvorfor tror i det? hva?.
Hvordan tror i, at i kan leve hvis der ikke er nogetn Gud?????
Gud er jo vores fader, som giver os alle liv i hans skabelse og billede!!!

Jeg synes godtnok i er trælse alle jer ateister!!! Og til jer agnostikere: Fuck jer, holdningsløse svin!

Jeg stemte JA til Gud! (Udtales Guj)

P.S. Jeg stopper med at tro på Gud, den dag negrene bliver intelligente...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Jeg synes bare Gud er fantastisk. Det er simpelthen så træls med alle jer der siger han ikke eksisterer!!!! Hvorfor tror i det? hva?.

Jeg synes godtnok i er trælse alle jer ateister!!! Og til jer agnostikere: Fuck jer, holdningsløse svin!

Jeg mener da også gud eksistere, men i den opfattelse som tråden blev lavet svarede jeg nej. Men gud eksistere, men kun i os selv. Den eneste rigtige gud der findes er den vi alle finder i os selv. Denne gud bestemmer vores skæbne, og alt.

Odden, denne gud er dig selv :) IMO.

P.S.: jeg er ikke ateist, for så ville jeg ikke tro på noget overnaturligt overhovedet. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:

I’ll take some of whatever your on .

Anyhow jeg valgte ikke at stemme da jeg skrev det var et lidt tricky spørgsmål.
jeg tror ikke direkte på gud eksister, men hvis jeg skulle nævne en gud, så ville det nok være hvad end der stod bag ”The big bang”
Jeg tror virkeligt ikke på alt det crap med Jesus og at han skulle være guds søn osv. Synes det minder om latterlige børnehistorier.

Senest rettet af Sahota 07 nov 2007 15:11, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Sahota skrev:
Odden skrev:

I’ll take some of whatever your on .

Det, læs Han, hedder Gud!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

En der vil brænde i helvede skrev:
Odden, denne gud er dig selv Smile IMO.

Dette er simpelthen en farlig opfattelse. Den er sat i dig af djævelen, og er en arrogant hovmodig idé. Den er falsk, og fører til Gudsspottelse. Gud ere ikke os, Gud er mere og vi er Ham underdanige!!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Anyhow Odden jeg valgte ikke at stemme da jeg skrev det var et lidt tricky spørgsmål.
jeg tror ikke direkte på gud eksister, men hvis jeg skulle nævne en gud, så ville det nok være hvad end der stod bag ”The big bang”
Jeg tror virkeligt ikke på alt det crap med Jesus og at han skulle være guds søn osv. Synes det minder om latterlige børnehistorier.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Odden skrev:

Dette er simpelthen en farlig opfattelse. Den er sat i dig af djævelen, og er en arrogant hovmodig idé. Den er falsk, og fører til Gudsspottelse. Gud ere ikke os, Gud er mere og vi er Ham underdanige!!!!

Det lyder som om du kender Ham godt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:

HAHA....

Det jeg mener med det er at vi skaber vores egen skæbne. Vi tager vores egne valg. Det er der ikke en anden der gør. Derfor er vi selv herre over vores liv, ergo må vi alle være vores egen gud!

Men du giver åbenbart dit liv til en højere magt som findes i din forstand? (eller den findes også i andres forstand, bare i anden skikkelse fordi vi alle er individder der har vores egen tankegang). Præcis ligesom jeg giver mit liv til mig selv. :)

P.S.: tak for din tanke om at jeg vil brænde i helvede. Det værdsætter jeg ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Selvfølgelig skal vi tage ansvar overfor vores egne handlinger. Men synder vi, straffes vi derefter, og der findes ingen større synd end at nægte Guds eksistens. Og ovenikøbet at sammenligne dig selv med Gud, og gøre dig til lige med Gud er en slem gudsbespottelse, og du vil ikke frelses medmindre du ændrer din arrogante indstilling!!!!!

Ja, forbered dig på at brænde i helvede, hvis ikke du ser sandheden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Odden skrev:
Selvfølgelig skal vi tage ansvar overfor vores egne handlinger. Men synder vi, straffes vi derefter, og der findes ingen større synd end at nægte Guds eksistens. Og ovenikøbet at sammenligne dig selv med Gud, og gøre dig til lige med Gud er en slem gudsbespottelse, og du vil ikke frelses medmindre du ændrer din arrogante indstilling!!!!!

Ja, forbered dig på at brænde i helvede, hvis ikke du ser sandheden.

Hvis vi synder straffes vi ja, med fængsel eller andre konsekvenser der nu sker i den fysike verden.

Undskyld Odden, men jeg kan simpelthen ikke tage dig seriøst. Det grunder jo selvfølgelig i at vi har vidt forskellige meninger om dette emne og aldrig vil kunne få hinanden til at forstå hinandens meninger. Fint nok at du tror på gud det er helt fint, men at påstå at jeg brænder i helvede fordi jeg har en anden "religiøs" forståelse/holdning er helt hen i vejret. Du tror på himlen og helvede pga din religion, jeg tror på liv efter døden.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
For at finde ud af at nogen vover og tage mit navn i deres mund - ve jer jeg er gud for i dag til weekenden når kulden kommer da vil helvedes ild bekomme mig vel.

Odden folk som med trusler om dette og hid vil omvende verden opnår sjældent andet end at skade deres egen sag - eller udrydde de som skulle frelses.

Tro mig den tid vi alle kommer til at brænde afhænger primært af (hvis det er valget for ens afsjælede legmede) indholdet af tjære i lungerne, krops massen, brændings temperaturen, alkohol promillen og indholdet af nol i kroppens fedt reserver plus mere men er lige vågnet.

Og ja det er ren misundelse som får mig til at skrive sådan, men jeg har mødt en del negere som troede på gud også selvom de ikke havde været heldige mht hans valg af deres vej mod himmeriget så ved gud udtrykte de en meget mere intelligent holdning til livet end dig.

"for guds øjne er vi alle ens"

Måske du har fundet en speciel arisk halvgud i så fald tro mig, han kommer til at brænde, i den tænkte fremtid som aldrig oprinder da der ingen gud er.

Jeg kan være afslutter og begynder.

Det kan vi alle.

Vi er alle guder i hver vores verden.

Djævelen lever i os alle det er stemmen som vil have os til at gribe ind i andres guddommelighed læs deres verden for at udnytte den anden part uden at kontakten mellem to "sjæle""personer" foregår på et ligeværdigt og respektfuld måde. med hensyntagen.

Nå lige et surt opstød ikke din skyld jeg skal ud og fylde en sæk med hoveder idag :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

Senest rettet af hehēlios 28 nov 2007 23:46, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]