Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 20:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg må tilslutte mig alle de, som fraråder at blande stimulanser og psykedelika.
Havde for mange år siden det mest væmmelige indadvendte-psykedeliske-stressende-paranoia-trip, hvor jeg var så forfærdeligt bange for alt
-(alt gik aaaalt for hurtigt) - på en mere væmmelig og "skarp" måde end f.eks (selv meget heftige!) bad trip på svampe eller ayahuasca.
Ja - drik kaffe, hvis du skal have extra energi under svampetrippet...
Eller se på, hvordan indfødte (indianere) før en ceremoni, faktisk udnytter, at der er bedre kontakt til den anden verden,
når kroppen er udmattet, sulten o.lign. (sleep/food deprivation)
Vigtigt at understrege at det under ingen omstændigheder gælder vædske - drik altid nok vædske før under og efter et trip.
...enjoy....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Pralhals :roll:

Fordi du lige har været heldig eller er en enorm standhaftig fætter er det stadig ikke en anbefalelsesværdig blanding. At man efter en heftig 'amf-koger' tager svampe og stadig får et sjovt trip er imø, et utryk for at trippet har været præget af en lettere overfladisk social omgangstone og det lidt dybere spind af tanker der vil opstå med en sådan kombi er således holdt i ave til en anden gang..

Måske dets udtryk i den lange ende vil være en del mere dramatisk og uhåndterligt fordi at det hober sig op.. (Pure spekulationer)

Min pointe er bare at man som ny og lettere modtagelig bruger ikke skal lytte til minimal, minimal har taget rigtig mange stoffer og ved hvor grænsen går. Det gør i andre ikke!!

Pralhals? Må jeg da være fri. Fatter du ikke at folk har forskellige psyker? Kender man sin krop, sin psyke samt rusmidler(ne) - hvordan de vil påvirke dig på alle fronter og breder, skal du ikke komme og fortælle mig at man ikke kan blande diverse ting som JA f.eks amfetamin+svampe, og så fortælle herinde at man kun har haft gode oplevelser med dem.

Manden fortæller bare hvad HAN her erfaret.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Cubensis skrev:

Fordi du lige har været heldig eller er en enorm standhaftig fætter er det stadig ikke en anbefalelsesværdig blanding. At man efter en heftig 'amf-koger' tager svampe og stadig får et sjovt trip er imø, et utryk for at trippet har været præget af en lettere overfladisk social omgangstone og det lidt dybere spind af tanker der vil opstå med en sådan kombi er således holdt i ave til en anden gang..

Måske dets udtryk i den lange ende vil være en del mere dramatisk og uhåndterligt fordi at det hober sig op.. (Pure spekulationer)

Min pointe er bare at man som ny og lettere modtagelig bruger ikke skal lytte til minimal, minimal har taget rigtig mange stoffer og ved hvor grænsen går. Det gør i andre ikke!!

Lol! At tage svampe skaber netop dybde, hvis man er kørende på stimulanser. Men som jeg skriver, skal man passe på, og man må gøre op med sig selv, om man tror, at man kan håndtere det - og lægge stille ud, hvis man vil eksperimentere, som man skal have ret til. Dit indlæg er faktisk pure lort, som tydeligvis bunder i indebrændte følelser fra sidste gang, vi diskuterede.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Minimal skrev:
Cubensis skrev:

Lol! At tage svampe skaber netop dybde, hvis man er kørende på stimulanser. Men som jeg skriver, skal man passe på, og man må gøre op med sig selv, om man tror, at man kan håndtere det - og lægge stille ud, hvis man vil eksperimentere, som man skal have ret til. Dit indlæg er faktisk pure lort, som tydeligvis bunder i indebrændte følelser fra sidste gang, vi diskuterede.

HAHA, og så i min tråd cubensis...kan du huske hva du sendte pm til mig omkring?

styr dig lige før det begynder at flå andre...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Citat:
Jeg er enig i at det ikke er en god idé at blande svampe og amfetamin. Men er det ikke en overdrivelse at skrive det kan medføre voldsom paranoia og badtrip?

nej det syntes jeg faktisk ikke det er. Amfetamin kan i sig selv gøre en voldsomt paranoid, og blandet med psykadeliske stoffer kan det gå helt galt. kender båede erfarne og mindre erfarne det er gået helt galt for. og det er ikke kun efter lang tid på amf, har selv oplevet det bare på første dagen. problemet er ikke kun at det kan give paranoia i sig selv, men også at vis man går hen og får det, så er man så stimuleret det kan være svært ikke at køre sig selv op. bare mine 5 cent. har haft en enkelt god oplevelse hvor jeg blandede 2c-b og en mikro dosis meth thats it med de posetive

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det kommer vist meget på hvilken person man er og hvilke doser man indtager stimulanserne i. Jeg har haft rigtigt mange ture på amfetamin og har aldrig oplevet nogle paranoia tilstande.
Jeg hævder hermed ikke de ikke kan forekomme, men som sagt tror jeg det kommer an på ens person og doserne.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
waggafnipsen skrev:
HAHA, og så i min tråd cubensis...kan du huske hva du sendte pm til mig omkring?

styr dig lige før det begynder at flå andre...

Ja tydeligt, det var om at holde sig til topic, det skulle jeg mene jeg stadig gør.. Ikke sandt? At vi er dybt uenige og fører en hård tone umuliggør ikke at diskutionen fortsætter på rette spor.

Cubensis skrev:
At man efter en heftig 'amf-koger' tager svampe og stadig får et sjovt trip er imø, et utryk for at trippet har været præget af en lettere overfladisk social omgangstone og det lidt dybere spind af tanker der vil opstå med en sådan kombi er således holdt i ave til en anden gang..

Læg mærke til minimal at jeg skriver MAN og slutter af med at pointere at det er spekulationer, altså ikke en analyse af dig. Rigtig nok tog jeg udgangspunkt i dine udtalelser da de satte nogle tanker igang. Og det med at du er en pralhals.. Tjah, det lyder bare lidt sådan. Beklager hvis jeg tager fejl.

Jeg vil mene at det som UDGANGSPUNKT er en skod ide at blande amf og svampe så længe man ikke er 100% fortrolig med stofferne hver for sig, hvilket jeg bestemt tror er de færreste mennesker. Måske tror man, men man VED ikke, derfor stritter jeg imod din udtalelse.

Når nu flere folk beretter om at det er en risikabel kombination for både erfarne og uerfarne, hvorfor så overhovedet prøve? Waggafnipsen vil gerne have mere love/happiness og der bliver pointeret at det ikke vil manifestere sig således. Hvis udgangspunktet for at prøve kombien er at man bare vil prøve noget vildere fordi man ikke er tilfreds med svampene i sig selv og forventer en bestemt følelse så har man autoprojekteret et scenarie i hovedet som ikke vil ske, dvs. at man vil opleve det meget fjernt fra det man havde forestillet sig og det kan godt blive ubehageligt. Her burde man holde sig til ét stof ad gangen.

Og så til offtopic:

Minimal skrev:
Dit indlæg er faktisk pure lort, som tydeligvis bunder i indebrændte følelser fra sidste gang, vi diskuterede.

På ingen måde, mit indlæg bunder i en bekymring om nogle menneskers lemfældige omgang med stoffer. Du utrykker at du sagtens kan blande whatever og at generelle anbefalinger er en ret stor gråzone som man sagtens kan overskride hvis man ellers mener man besidder psyken til det, det syns jeg er en uheldig vinkel da det er et harm redution board. Dertil prøver jeg naturligvis at udtrykke en opponerende holdning så tråden ikke bliver så enstemmig at random brugere af boardet skulle få den ide at der ingen fare var ved at tage en heftig amftur og derefter indtage klodens stærkeste psilocybinsvampe. At det er lykkedes for dig er jo glimrende og glad på dine vegne, det er jeg. Men jeg forbeholder mig retten til at kritisere.

Du udviser desuden en stor vilje til at få ret og lille vilje til at være åben for andre perspektiver af en sag end dit egen, det gør det utrolig svært at føre en debat med dig og da jeg selv er yderst stædig afføder det nogle i visse tilfælde nogle grimme vendinger som jeg naturligvis beklager og prøver at begrænse.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jamen jeg fortalte kun om mine egne oplevelser. Har aldrig anbefalet noget og mener da, at jeg har gjort klart, at det ikke er det første, man skal kaste sig ud i. Nogle gange synes jeg altså, at vi bliver en tand for hellige herinde. Hvis folk vil eksperimentere, skal de da have lov. Så længe de forskellige risici bliver beskrevet, er det ens eget valg, hvad man vil gøre.

Jeg synes også, at du virker fordømmende over for mig... det holder altså ikke... og jeg praler ikke. Jeg er bare reel. Og jeg har altså haft nogle sjove oplevelser på psykedeliske stoffer og amf... men jeg er da også mentalt hærdet til en vis grad. Så derfor skal man da tage det roligt og lære sig selv og sine stoffer at kende.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Nu må i to altså lige tage jer sammen! Hele idéen med et board er jo netop at der kommer flere meninger og psyker til!! Ellers kunne man bare lave en side hvor EN skrev hvordan alting var!

Folk reagere forskelligt på stoffer, og nogle kan sagtens klare at blande forskellige ting og også i store doser mens andre ikke engang kan i treshold doser, og sådan er det bare!

Som Minimal så rigtigt siger så er der altså nogen der kan få et rigitgt fedt og lærerigt trip ud af det, man skal bare ikke gøre det med mindre man virkelig kender sig selv.

Synes du virker meget fordømmende cubensis, og det er synd, der skal være plads til alles meninger og holdninger. Jeg synes dog det er godt at du advare og gør klart at det kan være en "farlig" combo, men bare fordi nogen sagtens kan klare det er der ingen grund til at sige at de er nogle pralehalse og den slags. Vi har alle forskellige pysker, og jeg ved at minimal har en af de mere stanhaftige.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hvis du gradbøjer ordet fordømme til halv værdi af dets generelle betydning så har du mit umiddelbare indtryk af minimals standpunkt, men ikke hans person vel og mærke. Jeg fordømmer ikke minimal som sådan men hans holdning og det skal jeg da have lov til, ligesom den ene fløj af politikere fordømmer den anden fløj i skarpe vendinger.

Desuden tager man i alm. rådgivning stilling til det rådsøgende individ (læg mærke til at waggafnipsen er råd-søgende, i den her tråd) og i dette tilfælde har vi at gøre med en relativ ung person med 'begrænset' erfaring indenfor psykadeliske stoffer. Skulle jeg være helt og aldeles total frelst ville jeg sige at han slet ikke burde tage svampe fordi han ikke er gammel nok, men det får man jo ikke noget ud af andet end sure miner.

Minmal kan sikkert godt holde til alle de stoffer i længden, hva ved jeg? Men sagen er at han fortæller en ret farvet beretning om at han absolut ingen problemer har med hans store indtag, det er da om noget ret dårlig HR når man tager waggafnipsen som bruger i betragtning. Dertil opstiller jeg et andet meget universelt sandsynligt scenarie, nemlig det at folk netop har forskellige psyker med vægt på at nogen er SVAGERE end andres og ikke som minimals at nogens er STÆRKERE.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg forstår dig, men jeg forstår ikke der ikke også må komme eksempler på at det godt kan gå godt, jeg har haft et nogle meget lærerige trips på methylon og svampe som jeg da på ingen måde ville være for uden. Og alle siger man skal passe på, tror han har fattet budskabet, jeg synes stadig det bør nævnes at det godt kan være godt ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Hvis du gradbøjer ordet fordømme til halv værdi af dets generelle betydning så har du mit umiddelbare indtryk af minimals standpunkt, men ikke hans person vel og mærke. Jeg fordømmer ikke minimal som sådan men hans holdning og det skal jeg da have lov til, ligesom den ene fløj af politikere fordømmer den anden fløj i skarpe vendinger.

Desuden tager man i alm. rådgivning stilling til det rådsøgende individ (læg mærke til at waggafnipsen er råd-søgende, i den her tråd) og i dette tilfælde har vi at gøre med en relativ ung person med 'begrænset' erfaring indenfor psykadeliske stoffer. Skulle jeg være helt og aldeles total frelst ville jeg sige at han slet ikke burde tage svampe fordi han ikke er gammel nok, men det får man jo ikke noget ud af andet end sure miner.

Minmal kan sikkert godt holde til alle de stoffer i længden, hva ved jeg? Men sagen er at han fortæller en ret farvet beretning om at han absolut ingen problemer har med hans store indtag, det er da om noget ret dårlig HR når man tager waggafnipsen som bruger i betragtning. Dertil opstiller jeg et andet meget universelt sandsynligt scenarie, nemlig det at folk netop har forskellige psyker med vægt på at nogen er SVAGERE end andres og ikke som minimals at nogens er STÆRKERE.

Jeg mener nok bare i højere grad, at det må være op til den enkelte selv at bedømme, hvad han eller hun vil prøve af, så længe det ikke er en direkte åndssvag og helt utilrådelig blanding. Han må da kende sin psyke bedre end nogen anden. Giv ham noget ansvar. Man har brug for at kende sin psyke, hvis man vil tage stoffer. Han skal have at vide (hvis han nu skulle være i tvivl), at det kan blive et mere heftigt trip end ellers, og at der kan følge visse ubehageligheder med. Men han har også ret til at vide, at det kan være en positiv oplevelse. Jeg synes ikke, at jeg er meget farvet i mine udtalelser. Har jo erklæret mig enig i, at der er øgede risici for negative oplevelser, når man blander amf og svampe.

Jeg kender ikke til hans alder og erfaring, men jeg går ud fra, at han er ældre, end jeg var, da jeg tog føromtalte trip. Er der noget bestemt at tage i betragtning ved waggafnipsen her?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]