Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Dørmandskompendiet:

"Kun politiet må foretage visitationer (...) Dørmand og alle andre må kun undersøge lommer og tasker m.m., hvis personen, de visiterer, har givet tilladelse (samtykke) til det"

Dog er det lovligt at afvise gæster som ikke giver lov - "Tilgængelig er det lovligt at afvise gæster, hvis de ikke ønsker at give lov."

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Søren Putte skrev:
Jeg gætter på at det 34 i dit navn står for Hillerød? I såfald lyder det som på piccadilly. Og der har jeg også kun dårlige erfaring med dørmændne, som også efter min mening er meget aggressive, truende (med politi, karantæne, tilhold osv.) og så er de helt vilde med at snakke i køkkenet. :roll: desværre kan man ikke gøre noget ved det, har ingivet en klage som forblev ubesvaret. Man må bare bide tænderne sammen, smile lidt til dem og snakke dem efter munden, det plejer at virke for mig, pånær hvis de har stemplet mig på forhånd.

Har også et spørgsmål andgående club-nattelivet. Her i fredags gik jeg et smut på toilettet for at tage en bane. Lige da jeg havde lagt den op, blev døren revet op af en meget sur stor dørmand, som godt vidste hvad jeg lavede :shock: jeg gik pænt med ned og tog min jakke, undskyldte ulejligheden. Da jeg så kom ud spurgte jeg så en dørmand hvordan de enlig kunne se hvad jeg foretog mig på toilettet. Han svarede at "man kunne se igennem de små revner, og folk snakkede". Men da jeg hverken havde fortalt noget til nogen, og der ingen små revner var mistænker jeg dem for at lurer på toilettet med kamera. Er det lovligt?

Har jeg også været ude for... Stod bare som den næste i køen. En grande dørmand kom farerende og flåede døren op på toilettet hvor der var 2 igang med at sniffe coke. De blev flået ud af toilettet og slæbt med, hvorefter jeg luskede stille og roligt derud og nuppede begge streger ;) :lol:

Hvordan de havde set det vidste jeg ikke, var ingen synlige kameraer, og de var ikke særlig lang tid derinde...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Så vidt jeg ved, har dørmænd ingen specialle rettigheder, Det samme gælder vagter i fx superbrugsen eller hvor de nu er.

De må tilbageholde folk, indtil politiet dukker op. And thats It. Det samme må du og jeg, hvis vi fanger i tyv.

De har det kort at holde folk ude. Som de så kan spille med.

Titel:
Junior medlem

Hvis en dørmand siger til mig at han vil tjekke mig for stoffer fordi jeg ser påvirket ud.

Og jeg så forklare ham at det vil jeg egentlig ikke (på en pæn måde) og at jeg nu har tænkt mig at forlade stedet...

må han så tilbageholde mig fysisk??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Duckhunter skrev:
Hvis en dørmand siger til mig at han vil tjekke mig for stoffer fordi jeg ser påvirket ud.

Og jeg så forklare ham at det vil jeg egentlig ikke (på en pæn måde) og at jeg nu har tænkt mig at forlade stedet...

må han så tilbageholde mig fysisk??

Nu har jeg ikke læst på reglerne, og eftersom dørmænd og politiet nu får ret til at lave deres egne regler, kan man nemt komme i tvivl, men umiddelbart vil jeg sige, at det faktisk ville være ulovligt at tilbageholde dig.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Kun politiet må foretage visitationer - og kun hvis du er sigtet for noget ulovligt (dvs. du er anholdt), eller hvis du er i en såkaldt visitationszone. Hvis et par dørmænd truer dig med det ene og det andet og forlanger at du smider bukserne ( :shock: ), så kan du bede dem ringe efter politiet.

Deres bemyndigelse rækker ikke meget længere end til at smide dig ud og bede dig om aldrig at komme tilbage, med mindre du har begået vold eller lignende, i hvilket tilfælde de kan foretage en civil anholdelse under samme strafferetslige ansvar som du og jeg.

Den dér med at politiet skulle komme og ransage hele din bolig lørdag nat er langt ude. Det får et par provinsdørmænd næppe politiet til, bare fordi de har fundet et par gram knark på nogle unge diskoteksgæster. Så tag den bare med ro. :D

Titel:
skambidt skrev:
Kun politiet må foretage visitationer - og kun hvis du er sigtet for noget ulovligt (dvs. du er anholdt), eller hvis du er i en såkaldt visitationszone. Hvis et par dørmænd truer dig med det ene og det andet og forlanger at du smider bukserne ( :shock: ), så kan du bede dem ringe efter politiet.

Deres bemyndigelse rækker ikke meget længere end til at smide dig ud og bede dig om aldrig at komme tilbage, med mindre du har begået vold eller lignende, i hvilket tilfælde de kan foretage en civil anholdelse under samme strafferetslige ansvar som du og jeg.

Den dér med at politiet skulle komme og ransage hele din bolig lørdag nat er langt ude. Det får et par provinsdørmænd næppe politiet til, bare fordi de har fundet et par gram knark på nogle unge diskoteksgæster. Så tag den bare med ro. :D

Og dog! Det har jeg sq set ske før, men tror også Skive har den mest fucked up forsamling snævertsynede idioter til at "holde styr" på os i nattelivet. i hele verden!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
CamelJJ skrev:
Så vidt jeg ved, har dørmænd ingen specialle rettigheder, Det samme gælder vagter i fx superbrugsen eller hvor de nu er.

De må tilbageholde folk, indtil politiet dukker op. And thats It. Det samme må du og jeg, hvis vi fanger i tyv.

De har det kort at holde folk ude. Som de så kan spille med.

Hvis de vælger at tilbageholde dig, så må du selvfølgelig gerne forsvare dig imod frihedsberøvelse hvis du er uskyldig. Det er jo et overfald.

Jeg blev engang anklaget for butikstyveri i en GAD inde på Strøget, hvor personalet forsøgte både at visitere mig og tilbageholde mig. Den slags finder jeg mig ikke i, så det gjorde jeg klart for dem, og det endte med at de gav op overfor mig. (det hjalp selvfølgelig at jeg også gjorde det klart for dem at hvis de rørte mig en gang til, så ville jeg bruge vold overfor dem)

Man skal ikke tolerere overgreb fra personer med mindre det er bydende nødvendigt. Til gengæld kan man sige at man jo bryder reglerne på et diskotek hvis man tager stoffer dér, så der bør man i det mindste være lidt diskret omkring det. Dørmanden er i sin gode ret til at smide dig ud hvis ikke du vil visiteres, men han har ikke ret til at visitere dig imod din vilje.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]