Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Moonage: jeg kan slet ikke se hvor du vil hen med dit argument mht fristed og den anden side af livet.

Jeg har kun været på roskilde 1 gang, det er nogle år siden godt nok, men jeg har stået og røget foran to pansere, de smilte og sagde " ha en god festival". 5 minutter senere rykkede de 2 samme pansere en gut rundt, der stod og sniffede pulver fra en blaster. Det så sygt ud!

Det indtryk jeg fik af roskilde var:

Dårlige sovepladser.
Elendige hygiejne faciliteter.
Kedelig.
Skod stemning alle andre steder end ved tech-teltene.
Fulde mennesker der pisser op af ens telt.
Fulde mennesker generelt.

Så nej, jeg er ikke en festivalstype, jeg hader festivaller, der er ikke noget der er værre end en flok fordrukne mennesker der gakker helt af.
Hvis jeg endelig skulle tage til festival igen, ville det blive Middle-earth eller The Vuuv Experience.

Så lad dem bare lave hårdere regler på roskilde, der er alligevel så mange "børn" derovre at man burde lave "børne-roskilde".
Dette er baseret på TV, har kun været der en gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Damn, det er da vist kun din egen skyld hvis du har fået sådan et negativt indtryk af Roskilde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, Roskilde sucks IMO.

Altså musikken fejlede ikke noget. Metallica, Guano Apes, Hammerfall, R.E.M, Placebo, Marilyn Manson, Glucifer og faithless + selvfølgelig mange flere fede, men huskeren har glemt dem.

Nej det er selv det der med at feste, sove i telt, gå i dårligt bad, feste, feste, feste. Det er bare ikke mig, jeg er nok den lidt mere stille type som hellere vil hygge med en lille flok venner.

Jeg tog hjem dagen før det sluttede med noget fed og nogle svampe. Festen vi afholdte da jeg kom hjem, var federe end hele roskilde combined.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Nej det er selv det der med at feste, sove i telt, gå i dårligt bad, feste, feste, feste. Det er bare ikke mig, jeg er nok den lidt mere stille type som hellere vil hygge med en lille flok venner.

Synes jeg nu godt man kan på festivalen, hvis du ligger i lejr med en masse gode venner. Badet, det der koster penge, er desuden ret lækkert hvis bare man kommer tidligt. Men ja, som du siger måske er du bare ikke festivalmenneske :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Moonage daydreamer skrev:

Jeg tror nu også godt du forstod hvad jeg skrev, du prøver bare at finde grunde til at kritisere mig

Jeg ved ikke hvem du er, hvor du før har postet eller hvad du har postet.
Stop med at være så paranoid, det handler nødvendigs ikke om noget personligt, måske bare dit indhold i dine indlæg?

Hvordan skulle JEG forstå, at når du skriver at det er det sidste fristed, så mener du det IKKE er det sidste fristed?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jugg skrev:

Jeg tror nu også godt du forstod hvad jeg skrev, du prøver bare at finde grunde til at kritisere mig

Jeg ved ikke hvem du er, hvor du før har postet eller hvad du har postet.
Stop med at være så paranoid, det handler nødvendigs ikke om noget personligt, måske bare dit indhold i dine indlæg?

Hvordan skulle JEG forstå, at når du skriver at det er det sidste fristed, så mener du det IKKE er det sidste fristed?

Jeg tror bare at du skal lære at lytte når folk siger at du har en dårlig tone. Men hvis dine ord skal stemme overens med dit billede (jeg går ud fra det ikk er af dig selv), så skal du bare fortsætte.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes nu ikke ligefrem, det lyder som om, at de udlover knippelsuppe, men blot vi hjælpe tilskadekomne stofbrugere (herunder også alkoholforbrugere).

Udover det er deres "Against drug"-film da herre god. "Choose", siger den. Fint, jeg vælger sgu stofferne. ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til Schizophreniak:

Nej du lyder til at være lidt af et luksus-dyr :) , en del af charmen ved at være til festival er jo også at man er "ude i naturen" i højere grad end hvad man ellers er. Desuden synes jeg faktisk at stemningen var rigtig god da jeg var der, fik da gratis joints af teltet ved siden af kan jeg huske 8) .

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kjær skrev:
Jeg synes nu ikke ligefrem, det lyder som om, at de udlover knippelsuppe, men blot vi hjælpe tilskadekomne stofbrugere (herunder også alkoholforbrugere).

Sidste år kom der faktisk en eller anden klam kælling og satte sig i vores lejr. kl 6 om morgenen eller sådan noget. Hun var så stiv, har aldrig set noget lignende. Kunne ikke snakke, satte sig i stolen... prikkede to gange på toppen af sin dåseøl, åbnede den og faldt i søvn. Så var hun sgu ikke til at vække igen. Vi ville ikke rigtig røre ved hende, hun var ret nasty at se på, så vi prøvede at daske lidt til hende med nogle teltstænger(ikke voldsomt og ikke i ansigtet) men hun fattede intet. En af mine venner ramte endda plet med en tom øldåse, lige mellem øjnene, og hun fortrak stadig ikke en mine. Det endte med at vi hentede en vagt og spurgte om hun(kvindelig vagt) ikke kunne fjerne hende for vi havde lidt noia over vedkommende.

Så hjælp til stive kan være tiltrængt! :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg tror bare at du skal lære at lytte når folk siger at du har en dårlig tone.

Og måske du skulle lære at formulere dig ordentligt?

Citat:
betyder det døden for det sidste reelle fristed for folk der gerne vil opleve en anden side af livet.

Hvordan skulle jeg kunne vide at du IKKE mente at det var det sidste fristed, når du nu skriver at det ER det sidste fristed?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Til Schizophreniak:

Nej du lyder til at være lidt af et luksus-dyr :) , en del af charmen ved at være til festival er jo også at man er "ude i naturen" i højere grad end hvad man ellers er. Desuden synes jeg faktisk at stemningen var rigtig god da jeg var der, fik da gratis joints af teltet ved siden af kan jeg huske 8) .

Nej slet ikke, jeg kan sove i en skov i en uge hvis det skal være, intet der. Kan også sove på bænke, gulve og andre nederen ting.

Roskilde er bare lidt for bumset, lidt for fordrukken og alt for gammeldags. Hvad ville problemet være i at bygge en skurby? Sådan at man kunne lege en beboelsesvogn og bo i den? Roskilde ville være så meget federe, man har sit eget bad, sit eget køkken, normal seng, borde og stole + man kan låse sin dør, lukke sine vinduer og sove trygt uden at en eller anden fuld, øretæveindbydende nar pisser på ens telt.
Jeg gider ikke sådanna 3rd world forhold der, vi lever i Danmark, år 2007. Ikke 1967.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror du der kunne være plads til ligeså mange hvis man gjorde det? Desuden benyttes festivalpladsen til andre ting end festival i løbet af året. En del, faktisk :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, og en skurby kan pilles ned på ingen tid, ligesom den kan sættes op på ingen tid. Den kan bygges i mange etager, så det er faktisk muligt, at der kan bo flere pga højden, dermed vil de kunne tjene flere penge samtidig med at de lavede menneskelige forhold.

Så nej, det er ikke nogen dårlig ide med en skurby, man skal bare vide hvad det er inden man argumenterer imod det. Man kan få skurvogne med plads til 6 f.eks. 4 etager, det er 24 mand under ordentlige forhold, på plads der fylder mindre end en lejr.

Det er sådan man gør ved store byggerier når man pludselig skal have en 1000-1200 mand på pladsen konstant.

Nu er min ide ikke at lave skurby til alle 100.000 mennesker. Det er muligt at gøre det, men jeg tror ikke mange er villige til at smide f.eks 16-1700 oveni biletten, hvilket det nok mindst, ville komme til at koste ekstra, for en ordentlig hytte.

[edit]

Eneste problem med en skurby er når idioterne begynder at brænde telte af. Men det hedder bare overvågning i skurbyen, eller vagter der går der. Så slipper man for det. Jeg kan heller ikke se pointen i at brænde telte af. Det er dumt, det forurener og IMO fortjener man en lammer for at gøre sådan noget.

Senest rettet af Freakaling 24 maj 2007 13:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jugg skrev:
Har "den anden side af livet" da kun noget at gøre med stoffer?

Når jeg engang bliver medstifter af et frit område, bliver det ikke helt frit, DU må ikke være med.

Og iøvrigt findes der stadig masser af fri steder og steder som christiania. Det undrer dig måske, men USA har en del lignende steder. Det ikke helt unikt. Det eneste unikke ved staden er at den er placeret inde midt i byen.

[EDIT] jeg er selvfølgelig imod det her, eftersom jeg intet har imod stoffer eller folk på stoffer, men syntes bare ikke om du formulerede det somom "stoffer" er den anden side af livet.

Nu vil jeg ikke tale på Moonage's vegne med derimod på mine egne.
Det var dog en pessimistisk kommentar. Du taler om "den anden side af livet" som én bestemt ting? Stoffer viser dig en anden side af tingene ligesom mange andre ting også gør. Mere ligger der ikke i det.

Er Christiania et fristed? Altså for det første kan man ikke tage stoffer derude hvilket er helt fint, men derudover synes jeg ikke længere, at det minder om et fristed. Slet ikke nu hvor normaliseringen er gået i gang.

Hvis du kan fortælle mig, hvor der ligger steder, hvor det er fuldt tilladt at feste igennem på narko, må du da endelig sige til.

Fred ud

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ok.

Nu skal jeg fortælle dig hvor i Danmark du må feste igennem på stoffer.

Alle steder, det er ikke ulovligt at være på stoffer i Danmark, kun på de fleste diskoteker, når det bliver overholdt.

Så nu er der sagt til, tag ud og fest, bare sørg for du ikke bliver knaldet med noget på dig, ellers sørg for at i er flere vidner end politiet, vi har før svinet to pansersvin til og nægtet dem adgang til huset, uden dommererkendelse ingen leg til små pansersvin.

Jeg har haft 10g hash til at ligge på mit bord, sammen med min bong og mix. Damen var hjemme, landbetjenten kom, vi slammede et hoved, jeg bad ham om at gå, idet han ingen dommererkendelse havde og så begyndte vi at være provo, så provo han gik og lovede os en bøde, som aldrig kom.

Men selvfølgelig, hvis man skal sniffe foran politiet eller på andre åbenlyse ting, ja så er det svært at være på stoffer i Danmark, jeg er aldrig blevet knaldet, ikke engang med 1g hash og jeg bliver aldrig knaldet. 7-9-13

Jeg har væltet forbi pansere i det vildeste trip, med lommerne godt fulde af stoffer. De stopper ikke engang en, så hvor er problemet, lad være med at se nervøse ud og husk at hils på betjentene, det hele handler om at greje de pansersvin, sådan at de lader en være i fred. F.eks har jeg aldrig startet en slåskamp, jeg har aldrig rigtig blevet knaldet i noget vildt, så når de tjekker ens ID, jamen så er det intet galt, slet ikke når man snakker stille og roligt til dem. Selvfølgelig virker dette ikke i en stresset situation hvor de er optaget af andre ting, men så lad dem være i fred, stop kommentarene når de anholder nogen, stop opløbet når de kommer. Alle hader dem, men alle vil gerne se dem arbejde. Lad dem gøre deres arbejde i fred, så stresser de ikke så meget og er en del flinkere at færdes omkring.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Til Schizophreniak:

Nej slet ikke, jeg kan sove i en skov i en uge hvis det skal være, intet der. Kan også sove på bænke, gulve og andre nederen ting.

Roskilde er bare lidt for bumset, lidt for fordrukken og alt for gammeldags. Hvad ville problemet være i at bygge en skurby? Sådan at man kunne lege en beboelsesvogn og bo i den? Roskilde ville være så meget federe, man har sit eget bad, sit eget køkken, normal seng, borde og stole + man kan låse sin dør, lukke sine vinduer og sove trygt uden at en eller anden fuld, øretæveindbydende nar pisser på ens telt.
Jeg gider ikke sådanna 3rd world forhold der, vi lever i Danmark, år 2007. Ikke 1967.

Jamen det er jo netop sådanne forhold der gør roskildefestivalen (og andre festivaler) til noget specielt. Det sociale og lidt hippieagtige miljø, at folk netop ikke låser sig ind bag hver sin dør og at folk drikker, tager stoffer og bumser rundt som de har lyst til (uden at det går ud over andre selvfølgelig). Det er den uge man lægger forfængeligheden på hylden, chiller og bare sørger for at hygge sig. Sådan som du beskriver din ønske festival er al charmen ved en festival forsvundet IMO.

Som jeg ser det er du simpelthen bare ikke festivaltypen, hvilket selvfølgelig er 100% i orden, men så kan du jo blive hjemme, gå i bad ordentligt, spise ordentlig mad og låse din dør hver aften og så se lidt mtv eller gå til alm. koncerter :) På roskildefestivalen går det lidt vildere for sig og det er det, jeg og mange andre elsker den for. Håber du kan se hvor jeg vil hen.

Titel:
Dedikeret medlem

Har I i øvrigt set Roskildes "Fakta om stoffer?"

http://www.roskilde-festival.dk/db/file ... ffer_1.pdf

Den er faktisk ganske udmærket. Den taler ikke specielt pænt om stofferne, men det er der nu heller ikke nødvendigvis grund til. Til gengæld er den baseret på HR, og det er jo lækkert. Så frem for at sige "Hold dig fra stoffer, din skarnsunge!" så forklarer den, hvad man gør ved forgiftning, angst på psykedelika osv. Det er sgu meget fedt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det var ikke for at sige roskilde var noget lort for alle, jeg er bare ikke festivaltypen og jeg var lidt negativ i går, undskyld det kæmpe offtopic der.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
TheBo skrev:
Har I i øvrigt set Roskildes "Fakta om stoffer?"

http://www.roskilde-festival.dk/db/file ... ffer_1.pdf

Den er faktisk ganske udmærket. Den taler ikke specielt pænt om stofferne, men det er der nu heller ikke nødvendigvis grund til. Til gengæld er den baseret på HR, og det er jo lækkert. Så frem for at sige "Hold dig fra stoffer, din skarnsunge!" så forklarer den, hvad man gør ved forgiftning, angst på psykedelika osv. Det er sgu meget fedt.

Har de ikke glemt alkohol?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Schizophreniak skrev:
Nej, Roskilde sucks IMO.

Altså musikken fejlede ikke noget. Metallica, Guano Apes, Hammerfall, R.E.M, Placebo, Marilyn Manson, Glucifer og faithless + selvfølgelig mange flere fede, men huskeren har glemt dem.

Jeg tog hjem dagen før det sluttede med noget fed og nogle svampe. Festen vi afholdte da jeg kom hjem, var federe end hele roskilde combined.

Jeg er satme ked af der er så mange mennesker der direkte afskyr Roskilde som det bla bliver udtrykt i denne tråd(EDIT: ikke i dit indlæg direkte). Roskilde er for mig noget helt specielt man ikke får NOGLE andre steder i verden. Et mangfoldighedens paradis. Men vi er selvfølgelig alle forskellige, og lige så meget som der skal være plads til os Roskilde-bumser skal der også være plads til alle andre :D

MHT panserne på Roskilde tror jeg ikke du skal være nervøs. Som der bliver skrevet kører de disse skræmmekampagner år efter år efter år. Hvis bare du tænker dig om og lader være med at rende rundt med 100 gram cola på dig og en hel cm tyk rand af hvidt støv rundt om hvert næsebor og ligne et frådende narkomonster, BLIVER du IKKE taget med mindre du er ekstremt uheldig. Alle folk ser jo helt væk ud på Roskilde, og ostene vil hellere gå og hygge end at tjekke hver eneste person der ligner han/hun har taget noget. For efter 24 timer ligner måske 90% af alle på Roskilde folk der er blæst :) og det er de højst sandsynligt også 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]