TheBo skrev:
JEL skrev:
Jeg tror der er noget du misforstår.
Nej, jeg misforstår skam ikke noget i den her henseende
Nå, men så må jeg jo tro om igen

TheBo skrev:
når politiet konfiskerer kun halvdelen af tjalden, overholder de spillereglerne, uanset hvilket signal de så udsender med denne handling.
Vil det sige policen i virkeligheden ikke behøver håndhæve loven, hvis de bare skønner det gi'r bedre resultater at de la'r vær'?
Ku' policen feks direkte nægte at patruljere på CA, hvis de skønner at det så ville gi' mere lov-lydighed og fred derude?
Eller feks nægte at rydde ungdoms-huset, hvis de skønner at de derved skåner københavn for en masse Unødig ballade?
Jeg ka' ikke forestille mig du ka' svare ja til de spørgsmål, men derfor ka' du da sagten's ha' ret i spørgsmålet om den sag denne tråd handler om. Så det er ikke for at 'angribe' dig, men bare fordi jeg er totalt Uforstående overfor at der sku' være en regel i loven der reelt tillader policen at vende det døve øre til Ulovligheder. Det du si'r er jo at der faktisk er en bagatel-grænse for hvornår loven ska' overholdes eller hånd-hæves af loven's hånd-hævere, og det synes jeg bare lyder meget mystisk (men derfor ka' det selvfølgelig godt være sandt altså

Det overrasker mig bare meget hvis det er)
TheBo skrev:
I øvrigt (og det er ikke møntet på Jel) ville det være rart, hvis folk ikke udtalte sig så skråsikkert om diverse juridiske spørgsmål herinde, for de tager for det meste fejl i deres udtalelser, og hvis der er noget, vi ikke har brug for, er det misinformation. Det er selvfølgelig fint at diskutere det, men det skal ikke fremlægges som fakta, medmindre man har belæg for at kunne gøre det (og det har man ikke, medmindre man studerer jura, for normale mennesker fatter sjældent en lovtekst, selv om de forsøger - inklusive mig selv naturligvis

)
Ja, go' pointe

Der er så mange paragraffer at det reelt udhuler loven fordi ingen har styr på den samlet set, men det er en anden snak.