Så vil jeg også på banen med denne spændende tråd
Først og fremmest vil jeg ikke udtale mig om legalisering af stoffer som jeg ikke har prøvet. Jeg skal vide ud fra en personlig vinkel, hvad de forskellige stoffer gør, så indtil videre holder jeg på at cannabis burde legaliseres. På en måde er jeg ret splittet: En del af mig forstår godt forbudet, og en anden del er rasende over det, og jeg tror den første del er en rest af mine fordomme jeg må have haft før jeg prøvede cannabis. Hele ens barndom er man jo flasket op med, at cannabis er ulovligt og farligt.
Det med at forbudspolitikken kører efter den laveste fællesnævner (var det ikke sådan I kaldte det?), har jeg det ret svært med. I det hele taget irriterer det mig at jeg ikke har den ret til selv at være herre over min krop. Jeg må jo for eksempel ikke selv bestemme hvad jeg vil indtage, og ifølge min overbevisning er det helt klart et brud på en menneskerettighed.
Og desværre lever vi ikke i et demokrati. Vi lever i noget der skal minde om det, men tænk over det! Hvor meget reel magt har folket? Ikke særlig meget. Vi kan vælge en politiker som vi mener taler vores sag, ikke stoffer men bare generelt, men vi ser at mange af dem løber fra deres løfter, eller ja ... går mere op i fede lønchecks. Mit indtryk har også været at hver gang en stor del af befolkningen er utilfredse med noget og demonstrerer, bliver de mødt af en mur af stædighed!

Hvorfor slå ned på hashbrugere, når der er så meget andet lort man kan rydde op i først? Men i bund og grund er jeg ligeglad med om det er lovligt eller ej. Jeg går ligesom Malkavian (fandt det et sted i din lange tekst om cannabis. Ret mig hvis jeg tager fejl

) at pusherne skal væk, og at hvis man vil ryge så må man også dyrke det selv - for at fjerne en stor del af kriminaliteten. Var det ikke sådan cirka det? Kan simpelthen ikke huske det ordret...
puha, jeg lader mig rive med. Kan mærke jeg bliver mere og mere harm, men nogen gange føler man sig bare magtesløs

. Håber ikke jeg lyder alt for kynisk.