Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 20:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
lidt noget møg jeg ikke er indenfor den tilladte aldersgrænse

Junior medlem

Geografisk sted: Kbh Ø
Tak for jeres interesse og skemaer.
Der er enkelte, der har udtrykt forundring over, hvorfor pokker de ikke hører fra os. Det kan jeg godt forstå, men der en forklaring.
Først skal de lige nævnes, at alle gerne skulle få en takke-mail for skemaet med et foreløbigt svar (Vi ved godt, at nogen på et tidspunkt må vente ret længe på dette). Skemaerne bliver sorteret når vi har et vist antal og altså ikke dagligt.
For at projektet skal være meningsfyldt skruet sammen rent videnskabeligt, er det nødvendigt at have nogle grupper af stofbrugere med stofprofiler der ligner hinanden. Det tager tid at få indsamlet og konstrueret grupper af en nogenlunde størrelse, og derfor er det ikke lige til at give folk et svar på om de evt kan deltage eller ej med det samme.
Derfor har vi helt bevidst svaret langt de fleste, at vi vender tilbage til dem senere. Projektet er stadig meget langt fra at slutte og folk vil løbende blive kontaktet. Således har vi ingen mulighed for hurtigt at give jer et definitivt svar på om I kan deltage eller ej. Kun dem vi kan med det samme, som helt sikkert IKKE kan deltage, kan få endeligt svar øjblikkeligt.
I er altså ikke glemt - vi kontakter og inkluderer folk løbende. I må prøve at væbne jer med tålmodighed :) Håber det har lagt låg på nogle frustrationer out there....
Mvh
David, NRU

Titel:
Medlem

Geografisk sted: hasselager
nu har jeg os send mit skema.. er spændt på det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis nogen skulle tvivle på de herrer's intentioner, så kan jeg da lige nævne at jeg tilbød at dele et par flyers ud for dem - og modtog idag en stak i helt officiel kuvert fra Rigshospitalet, med tilhørende brevpapir...

Så der er ikke den store sandsynlighed for det er nogen som prøver at føre os bag lyset (vi bliver jo så paranoide af de stoffer :wink: )

Der står i øvrigt "Er du mellem 18 og 25år" i den flyer :?:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kbh Ø
Tak for hjælpen!

Det er en fejl, at der står 18 til 25 i de flyer, som vi sendte. Det er stadig aldersgruppe 18 til 35, som der står på hjemmesiden.

Jeg har ledt efter vores opslag under generelt, men har ikke kunne finde det. Er der nogen der ved noget om det?
Mit navn er forresten maria og jeg arbejder sammen med David på drugstudy. vi glæder os til at høre fra jer igen og håber, der stadig kommer flere spørgeskemaer til os.

Mvh Maria

Titel:
Dedikeret medlem

Damn, det havde jeg helt glemt. Jeg må hellere lige få smidt det spørgeskema afsted.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Der er stadig gang i projektet; de søger primært forsøgspersoner, der har brugt halucinogener og MDMA. Henvend jer gerne, hvis I ikke allerede har gjort det.

Titel:
MEGATRON

Får man stoffer til selve forsøget? eller skal man selv medbringe? eller vil i bare se om vores hjerne har taget skade?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
dopamin skrev:
Får man stoffer til selve forsøget? eller skal man selv medbringe? eller vil i bare se om vores hjerne har taget skade?

Haha, nej man kan få en hjerne scanning - de ringede til mig i sidste uge for at spørge lidt mere ind til tingene, håber sgu jeg får en scanning, det ku være rigtig spændende!

Titel:
MEGATRON

HopIFjorden skrev:
dopamin skrev:

Haha, nej man kan få en hjerne scanning - de ringede til mig i sidste uge for at spørge lidt mere ind til tingene, håber sgu jeg får en scanning, det ku være rigtig spændende!

Øv, kunne ellers have været sjovt hvis de satte 20 unge fyre/piger ind i et rum og gav dem en masse mdma og lsd :D

Anyways bliver udgifter til togtur erstattet?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dopamin skrev:
HopIFjorden skrev:
dopamin skrev:

Øv, kunne ellers have været sjovt hvis de satte 20 unge fyre/piger ind i et rum og gav dem en masse mdma og lsd :D

Jamen hvis du læser linket så er alle udgifter betalt og der er vist også en symbolsk lønudbetaling som tak for hjælpen mener jeg..

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg vil også anbefale folk at henvende sig. Den videnskabelige vej frem er den eneste brugbare, hvis vi ønsker nogenlunde sikker viden om de forskellige stoffers (skade)virkninger. Den er grundlaget for god Harm Reduction, og den eneste måde hvorpå vi kan afgøre vigtige spørgsmål såsom "ødelægger MDMA virkelig hjernens serotoninreceptorer" eller "bliver man glemsom af stoffer?"

Hvis ikke man har viden om stoffer, hvordan skal man så kunne træffe et rationelt valg?

mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
HopIFjorden skrev:
dopamin skrev:
HopIFjorden skrev:
dopamin skrev:

Jamen hvis du læser linket så er alle udgifter betalt og der er vist også en symbolsk lønudbetaling som tak for hjælpen mener jeg..

Du får 110 kr. i timen for det.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
ja så er der røget et spørgeskema afsted

Fik sku et chok da lommeregneren kom frem og man så fik regnet ud hvor meget hash man har røget igennem tiderne,,, hold da ferie jeg kunne jo have haft købt en lille bondegård for de penge

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der andre der har været turen igennem nu?

Jeg synes det var hårdt, men spændende at prøve og man blev behandlet rigtig professionelt - ikke som en misbruger der blev set skævt til...

De fik endda næsten kureret mig for min fobi mod nåle inden det lykkedes dem at få en blodprøve (jeg er åbenbart svær at tappe blod fra) - det gør jo slet ikke ondt :lol:

Har dog ikke hørt noget fra dem endnu (var der i starten af marts) - men intet nyt er vel godt nyt i dette tilfælde :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kunne forestille mig at de ventede med at samle op, til de har haft en ordentlig flok med ligende vaner igennem - og derefter prøvede at konkludere...

-Eller sagde de at du kunne få dine personlige scanninger at se?

Håber sgu snart at jeg får chancen=)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
jeg blev ringet op idag... glæder mig sq meget, men må vente til juni.
LSDrejø: lød som om der var rimelig meget gang i de nåle og kan godt være det er et underligt spørgsmål, men er det svært at ligge stille mens de scanner? 3 timer er da fucked up lang tid... gør nu gerne... for videnskaben, at prøve en scanner og få et billede af min hjerne... hehe! :)

edit: man kan få et billede på mail når de er færdige med det hele engang til slut i året.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har været igennem det og jeg fandt det ikke specielt svært at ligge stille. PET skanningen er delt i to og når først man ligger der synes jeg tiden går hurtigt. Faktisk var det ret interessant. Man ligger helt ubevægelig, skannerens brummen drukner al lyd, så hvis man lukker øjnene får man næsten ingen sansestimuli. Ret sjov oplevelse.

Og ja, de er rigtig rare og professionelle, så stor thumbs up til dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tog hele forløbet på 2 dage (for at mindske transporten). Det var lidt hårdt... Startede en mandag formiddag med MR-scanning... Tiden kunne godt føles lidt lang og det er jo ikke ligefrem det sjoveste at ligge stille, næsten uden at kunne røre sig og med en masse larm trods dobbelt høreværn.
Som sagt bliver man først skannet i ca. 1½ time - derefter kommer man ud og får gennemgået nogle simple øvelser man skal udføre under næste 1½ time scanning... De er meget simple; men tiden går noget hurtigere der.
Så tog jeg ud på det gamle Kommune hospital til en masse øvelser hos neuropsykologen... det var skam sjovt nok og mit konkurrence-gen fik rigtigt noget at arbejde med :lol: men en lang dag...
Dagen efter skulle jeg være hele dagen på Riget til PET-scanning (og flere spørgeskemaer) - her var de rigtig flinke og grinede ikke engang af jeg som weekendnarkoman var ligbleg ved tanken om at skulle have taget en blodprøve... blev talt rigtig godt ned først og synes faktisk ikke engang det gjorde ondt - det forhinderede mig dog ikke i at besvime på toilettet bagefter (var HELT væk der gik omkring et par minutter fra jeg kom igen til jeg blev klar over hvor jeg var - troede først jeg var faldet i søvn på et toilet til en fest i en kæmpe brandert) og blive halvt båret/halvt kørt på seng tilbage til scanneren... Havde faktisk totalt dårlig samvittighed over at være der lige på det tidspunkt, for man sidder i venterum med folk som tydeligvis ikke har langt igen... og med mit næsten skaldede hoved og den besvimer der, fik jeg mange medlidende blikke hele dagen - det var ikke så rart når man (forhåbentlig) er sund og rask... :oops:
Selve scanningen er super i forhold til MR'en, man har kun hovedet inde og den larmer ikke... mit største problem var ikke at falde i søvn for man skal ligge stille med hovedet og jeg "spjætter" ofte når jeg falder i søvn.
Men personalet var super og man får både mad og drikke (imodsætning til ved MR-scanningen) - det er også tydeligt at de interesserer sig for emnet og er jeg har på fornemmelsen at om nogen af dem godt ved hvad vi snakker om 8)
Jeg synes at det svier når de sprøjter kontrasvæsken ind; men jeg er nok også lidt pivet - og at de skulle stikke mig 4 gange før de kunne tappe blod er jo ikke deres fejl...
Eneste gang jeg kunne føle panikken var da jeg lå i scanneren og ikke kunne se hvad de lavede mens de tappede blod, for pludselig sigen den ene: "Nu kommer det sgu - hent lige spanden"... Det viste sig dog at det var spanden til de brugte kanyler og ikke mit blod :lol:

Alt i alt ville jeg gladeligt gøre det igen - det var spændende og så regner jeg med de ville opdage hvis der virkelig var noget galt med en og give en besked...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tiffany skrev:
LSDrejø: lød som om der var rimelig meget gang i de nåle og kan godt være det er et underligt spørgsmål, men er det svært at ligge stille mens de scanner? 3 timer er da fucked up lang tid... gør nu gerne... for videnskaben, at prøve en scanner og få et billede af min hjerne... hehe! :)

Man skal stikkes min. 2 gange - først lægger de et drop ind til kontrastvæsken (til PET-scanningen) og senere lægger de et i modsatte arm til at trække blodprøver fra... Jeg blev stukket flere gange fordi de ikke kunne finde et sted at trække blod.
Synes tiden går rimelig hurtigt faktisk, så det ville jeg ikke bekymre mig om; men det er dog ikke vildt interessant at ligge der og glo

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]