Pharm skrev:
Jeg vil mene alkohol er en del nemmere at styre og selve rusen belaster ikke psyken voldsomt meget - jeg har aldrig hørt om folk der har reageret dårligt på alkohol sammenlignet med folk der er blevet paranoide, dårlige og/eller angst på enten MDMA eller hash.
Det kommer nok an på, hvad man kigger efter hos den alkoholberusede. Jeg har dog aldrig hørt eller set folk, der har fået ekstreme angstanfald som på andre stoffer, så der er vi helt enige.
Jeg har til gengæld set folk blive så fulde, at hele deres tænkning bliver komplet forskruet - så meget at jeg vil tale om alvorlige vrangforestillinger. Der er helt klart folk der bliver paranoide og aggressive på alkohol, og som har rodet sig ud i farlige slagsmål af samme grund. Andre bliver flæbende kællinger, der instere på at hælde vand ud af ørene. Igen andre bliver så dejligt kærlige. Det er heller ikke helt ukendt med de såkaldte "moralske tømmermænd", som jo er en nedtrykt sindstilstand som følge af rusen (ikke bare fysisk, men også psykisk).
Alkohol er dog overvejende forudsigelig i det at skadevirkningerne af stoffet korrellerer utroligt godt med mængden af indtaget alkohol. Dog vil jeg sige, at "Set" faktisk også betyder ret meget for en alkohol. Jeg har ofte sagt til mig selv, "at i dag burde jeg sgu ikke tage i byen, for jeg er ond i sulet over alt det pis, der har plaget mig i løbet af dagen."
Alkohol åbner for nogle ting. Nogle mennesker ville kalde det "hjerte chakraen". Når folk har drukket begynder deres sande jeg at træde frem, da deres impulskontrol svigter og ikke kan holde deres inderste jeg i skak. Ved stigende beruselse begynder GABA effekten at øge forvrængningen, så ved høje doser alkohol er det endelige udtryk en blanding: ja, personen træder ærligt frem, men en procentdel af udtrykket er REN forvrængning. Altså: en tilpas fuld person vil have en tendens til at tale fra hjertet og tale sandt, men en meget fuld person kan konstruere en idiotisk tanke i hovedet og i samme åndedrag være villig til at delagtiggøre alle andre i idiotien.