Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Dextrose skrev:
Sørgelig fest at have sin debut til! :?

sørgelig?? jeg ville blive overlykkelig bare af at være i lokale med så flotte og veltrænede unge mænd!

The man's gotta point.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja ok...

Jeg er stadig i tvivl om ham til højre står med en stor klat sæd i hånden eller hvad fanden det er.
Hans makker ved siden af, ser i hvertfald salig og veltilfreds ud, omtrent som når man lige har ejakuleret.

Nå, håber ikke jeg støder nogen... (Udover dig, daffy! Tag på Culture Box eller lyt til Dank!)

Trance er pænt meget mere end Psy.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Dextrose skrev:
Ja ok...

Jeg er stadig i tvivl om ham til højre står med en stor klat sæd i hånden eller hvad fanden det er.
Hans makker ved siden af, ser i hvertfald salig og veltilfreds ud, omtrent som når man lige har ejakuleret.

Nå, håber ikke jeg støder nogen... (Udover dig, daffy! Tag på Culture Box eller lyt til Dank!)

og psy er pænt meget bedre end FullOn

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Dextrose skrev:

Jeg tror faktisk det er hans Mini-top som han spiller smart i.. :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halvandet lørdag d.5 var min debut som trance gænger, og jeg følte ihvertfald glæde hvert eneste minut og det gik over mine forventninger..

Folk var flinke og hjælpsomme, musikken kunne godt have haft lidt mere variation efter min mening, men jeg opholdte mig stortset også kun ved fullon!

Jeg syntes stemningen før de åbnede var spookie sådan "Stilhed før storm" agtig, rigtig lækkert!

Men næste gang vil jeg godt se lidt mere plads og lidt mindre vagter/civil betjente..

Mine øjne er åbne for andre trance arrangementer i FREEEMTIDEN!

kukkuk

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror bare det er dex og de andre hippier der er misundelige på de store fyre :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, jeg ville være en lykkelig mand, hvis min krop var 28% dækket af sorte tribals... :oops:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:
Ja, jeg ville være en lykkelig mand, hvis min krop var 28% dækket af sorte tribals... :oops:

ja også mig :(

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Er det kun mig eller er techno festerne efterhånden blevet en undskyldning for at te sig åndssvagt, og se "noller" ud fordi man ikke kan få lov at gøre det andre steder?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Møder lige så åndsvage personligheder til andre typer arrangementer lige så tit..

Tror bare folk er blevet dummere og grimmere.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Det muligt, men tror folk ville kigge (endnu) mere skævt til en pumpet fyr der smider trøjen inde på et almindeligt pop diskotek og står og sveder?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg syndes det var rigtig fedt i lørdags til Halvandet.
Infected Mushroom var godt nok en stor skuffelse, Utroligt at de ikke bare kan spille EN klassiker!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Individuel skrev:
Jeg syndes det var rigtig fedt i lørdags til Halvandet.
Infected Mushroom var godt nok en stor skuffelse, Utroligt at de ikke bare kan spille EN klassiker!

Infected vil jo prøve at lave noget mere ud af deres musik end bare FullOn og prøve at få det mere mainstream så det kan ende som et band der er på hitlisterne.

Jeg fatter overhovedet ikke hvorfor de stadig spiller til psytrance fester og til festivallerm, da de overhovedet inted har med Trance at gøre mere, ligesom Skazi

Titel:
Medlem

Piv skrev:
Dextrose skrev:
Ja ok...

Og Full On er en psy genre så det du skrev giver ingen mening.

- Bart

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Bart skrev:
Piv skrev:
Dextrose skrev:
Ja ok...

- Bart

ja det vil nogle mene, så er der andre der mener at FullOn overhovedet inted har at gøre med Trance, og så kan vi diskuterer det her fra og til vi dør

Titel:
Medlem

Piv skrev:
Bart skrev:
Piv skrev:
Dextrose skrev:
Ja ok...

- Bart

ja det vil nogle mene, så er der andre der mener at FullOn overhovedet inted har at gøre med Trance, og så kan vi diskuterer det her fra og til vi dør

Jamen så lad os diskuttere det til vi dør.

Hvis vi er heldige får vi en seng side om side på plejehjemmet, så kan vi mundhugges der samtidig med vi river i hinandens kateter slanger ;-)

Full On Psychedelic Trance er ligeså meget "psychedelic trance" som Dark Psychedelic Trance, Progressive Psychedelic Trance eller Goa Psychedelic Trance.

"Full On" er ikke andet end et tillægsord sat på genren, ligesom Tech House, Deep House & Tribal House. "Full On" beskriver attituden i musikken, og blev etableret som genre navn samtidig med "Progressive/Minimal" idet der var et behov for at skelne imellem det tilbagelændede og tech/tribal inspirerede Minimal/Progressive Psy, og det hyperaktive, hurtigere og mere in your face melodiske Full On.

Skazi, Infected, Dali, Hypersonic og alt det crap - Hvis det bliver ved, vil det ikke komme til at hedde "Full On Psychedelic Trance" - men noget HELT andet. Min vote går til "Karaoke Psychedelic Trance" ;-) Men vi får se :-P

Men bliv du (og i andre true psychedelic warriors) bare ved med Jeres genreforvirring. Det er ligeså tosset som hvis en house mand holder hårdt på at det eneste rigtige house inkluderer en diva der synger som bliver hun penetreret hårdt i anus af en 20cm lang issyl.

- Bart

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jamen kan man overhovedet kalde det full-on psychedelic trance når det egentlig ikke er psykedelisk?

Citat:
Er det kun mig eller er techno festerne efterhånden blevet en undskyldning for at te sig åndssvagt, og se "noller" ud fordi man ikke kan få lov at gøre det andre steder?

Jeg har det på præcis samme måde. Hvor fanden kan man ellers gå rundt og ligne et UV-juletræ med benvarmere, eller som du siger smide trøjen og svede. Hvis man altså ikke er en tøs vel at mærke :P

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Om noget er psykedelisk er jo i den grad en subjektiv vurdering.

Titel:
Medlem

Imp skrev:
Jamen kan man overhovedet kalde det full-on psychedelic trance når det egentlig ikke er psykedelisk?

Ja sagtens, fordi hvad der er psykedelisk er op til den enkelte. I bund og grund vil jeg tro at det meste "psychedelic trance" ikke virker psykedelisk på folk overhovedet.

Man bliver jo også nødt til at evaluere den mulighed at "Dark Psy", som Piv hentyder til som "Psy" ikke virker psykedelisk på alle heller. Mange vil bare kalde det støj der intet mentalt gør for dem, imens andet musik virkelig får dem ind i nye områder i deres sind (det essentielle i den psykedeliske oplevelse).

Vi er dog, selvfølgelig, nødt til at evaluere musik på et personligt plan - men når vi snakker bredt, og kollektivt, mener jeg at vi bør holde os til et sprog ALLE forstår, uden at forsøge på at marginalisere musik ved at tage patent på generelle begreber såsom hvad der er "psychedelic trance". Når den genre, vel og mærke, har været fast etableret længe inden begrebet "Full On" kom til, og iøvrigt heller ikke ubetinget er en genre der deler fællestræk med alle aspekter i "Dark Psy" eller "Full On".

Altså, når alt kommer til alt, så er det jo ikke fordi det er et stort problem at sige "Dark Psy", når det nu engang er det man snakker om. Ens personlige meninger og holdninger til trods, så er der nu engang en historie der ligger til bunds for de genrenavne, og det kan man ikke bare lige lave om på bare fordi man har nogle anderledes opfattelser af hvad der for en selv er "psykedelisk" samt fordomme imod alt "Full On" der er blevet voldpulet af specielt københavnske arrangører.

Det er ren og skær populisme i mine øjne. Nu skal vi ud og proklamere hvad der er den ægte PSY, fordi vores er bedre end de andres, og vi er den ÆGTE psy kult. Det sgu noget pjat, og en ret billig måde at promovere det ene over det andet på.

Musikken taler for sig selv, og har ikke brug for at vi taler dens sag. Der er dog, som sagt, en tilbundsliggende historie for hvordan musikken har udviklet sig, og den er der ingen grund til at sløre bare for at promovere en subgenre over en anden.

- Bart

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg ved godt det, til dels, er op til den enkelte hvad der er psykedelisk. Jeg kan jo ikke vide hvad andre folk oplever i deres sind :) Men hvorfor laver man så en genre der hedder psychedelic hvis man ikke kan definere det alligevel? Der må jo være en slags enighed til grund for at man definerer en genre.

Citat:
Ens personlige meninger og holdninger til trods, så er der nu engang en historie der ligger til bunds for de genrenavne, og det kan man ikke bare lige lave om på bare fordi man har nogle anderledes opfattelser af hvad der for en selv er "psykedelisk" samt fordomme imod alt "Full On" der er blevet voldpulet af specielt københavnske arrangører.

Jeg ved godt man måske ikke burde have disse fordomme. Men taget i betragtning de sidste par ugers fester har jeg bare fået slået fast med syvtommersøm at jeg mildt sagt ikke bryder mig om full-on.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]