Troll skrev:
Med min erfaring som tidligere KBH'ner med et meget aktivt! og stort K. Vil jeg kraftig anmode ALLE huske på en simpel hovedregel når man møder politiet.
HOLD DIN MUND LUKKET!!! og tal KUN! med din advokat.
Denne regel gælder 24 timer i døgnet året rundt. Erfaringer og statistikken viser, at dommen hos folk der overholder denne regel, er de mildeste domme inden for hver art af kriminalitet.
Tjaee... Eller fortæl sandheden (eller så meget af den som de kender til), samarbejd med politiet og få dem til, at køre en meget mildere sigtelse imod dig.
Således at hvis du bliver sigtet og ryger for en dommer som der dømmer dig, så får du en meget mildere straf!
Desuden skal man ikke undervurdere de danske domsmænds fornuft og retfærdighed!
Jeg har været sigtet i en sag hvor jeg rent faktisk havde aflagt tilståelse til politiet, den blev afvist af 2 dommere både i byretten og landsretten pga. manglende beviser!
Om det var en retfærdig afgørelse vil jeg ikke ytre mig om her. Jeg var personligt glad for den. Men den har helt klart givet mig mere tillid til det danske retssystem, da politiet ikke bare kan få smidt enhver idiot i fængsel. "3 systemet" eller hvad det nu hedder med den lovgivende, udøvende og dømmende magt virker rent faktisk!