Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej piger.. her er mere læsestof.. Håber vi kan hjælpe jer..

1.Cannabis? ja
2.Svampe? (hvilke?) ja (Psilocybe tampanensis sclerotia, Psilocybe cubensis og Psilocybe semilanceata)
3.Cacti? ja
4.Natskygger? nej
5.LSD? ja
6.Kokain? ja
7.Heroin? morfin.. ved ikke om det hører med?
8.Amfetamin? jep
9.Andet? (hvad?) uha :shock: øh... 2C-B, LSA, GHB, Nikotin, Poppers, Harmin, Harmalin, Thujone, Deo (gas), Lighter (gas), Salvia 5x, Guarana, Lattergas og stærkest af alt DMT... Kan ikke huske flere nu...

Hvor gammel var du første gang? med hvad? Alkohol? 13.. Alkohol er jo bare et lovligt narkotika.. Men af de ulovlige var en uge før jeg blev 15 eller noget i den stil. Øh btw. det var Hash..

Hvordan kom du i kontakt med stoffer? Min egen nyskærighed.
rækkefølgen:
Lattergas (gasart)
Koffein (Kola)
Alkohol (øl og sprut)
Nikotin (cigaretter)
THC (pibe-Hash)
Amfetamin ("Speed", pulver)
Kokain ("Coke/Cola", pulver)
LSA (frø)
Harmin og Harmalin (frø og lian)
DMT (rodbark og blade (troldmandsbryg :twisted: ))
Psilocybin (Svampe)
Meskalin (kaktus)
Thujone (drink)
GHB (klam drink)
5-MeO-DMT (snus, pulver)
LSD ("Syre", blotter ark)
Salvia (blade styrket 5x)
2C-B (blandet i en drink)

Hvad har du fået ud af at tage stoffer? Mere end jeg søgte :lol:

Ej.. Jeg har fået bedre karakterer siden jeg begyndte med de psykedeliske substanser -og det går bedre og bedre..

Svampe har hjulpet mig med at vælge hvilket job jeg skal stræbe efter. Dvs. min fremtids planer er lagte pga. svampene :wink:

GHB hjalp mig med at tappesere mit toilet ind i min tidligere konsumerede pizza.. Tak GHB :wink:

Salvia... intet.. bare skide sjovt!

Meskalin gav mig en dyb religiøs oplevelse.

DMT'en har hjulpet mig med at opdage hvor meget min familie egentligt betyder for mig. Jeg er blevet mere glad for min familie end jeg var før, da jeg så dem som et problem.
DMT har også givet mig et andet overblik end jeg havde før. Dette stof er det stof der har betydet mest for mig!

Mvh. Cope

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
offtopic og uberettiget surt opstød:

maryjaneowatson skrev:
...
Hvad har du fået ud af at tage stoffer?

Det er lovgivningens og den ekstrabladsmentalitetshavende/massehysteriske del af befolkningens skyld, at begrebet stoffer/narkotika stadig dækker over alle ulovlige, psykoaktive substanser og det irriterer mig grusomt. Når I spørger her vil I nok primært få positive svar, og mange af de svar vil givetvis handle om oplevelser på psykedelika.

Psykedelika (LSD, kakti, psilocybin-holdige svampe osv) skiller sig ud fra downers (opiater/opioider, benzodiazepiner, alkohol og flere) og stimulanter (amfetaminer, kokain osv), ved at have en evne til åbne ens sind og få én til at se ting fra en helt anden vinkel. Endnu en forskel er, at de almindelige psykedelika ikke har nogen kendte bivirkninger, andet end at kunne udløse latente, psykiske sygdomme som skizofreni og er næsten umulige at overdosere i dødelige mængder.
Det var også derfor LSD blev brugt indenfor psykoterapi indtil det blev forbudt.

Forbudene mod (næsten) uskadelige, psykoaktive stoffer startede med cannabis (se bla: http://blogs.salon.com/0002762/stories/ ... legal.html), og efter befolkningen i den vestlige verden var blevet tilstrækkeligt indoktrineret, er alle nyopfundne, psykoaktive stoffer, med større rekreativt end behandlingsmæssigt potentiale, røget i samme kasse.
Kassen er blevet døbt narkotika, for opiater/opiodernes narkotiske (bedøvende) egenskaber, og ordet bliver forbundet med narkomaner og psykopater (jvf. Reefer Madness o.a.), uanset hvilken substans der er tale om.

Min pointe er faktisk bare, at hver gang psykedelika bliver sammenlignet med narkotika (i ordets egentlige forstand: bedøvende stoffer), bliver jeg irriteret. Det er med til at opretholde alle de myter der findes om emnet.
Jamen hvad så med stimulanterne? Efter min mening har de det til fælles med downers, at de blot er noget man bliver lam af. Begge dele giver ingen dybere insigt i noget som helst men har masser af bivirkninger.

Ja, jeg er nok mere begejstret for psykedelika end andre stofgrupper og derfor er mit indlæg lidt farvet. Men i stedet for at opdele udfra et lovgivningsmæssigt synspunkt, var det (efter min mening) mere interessant at skelne i forhold til virkning/stofklassifikation.

Just my 2 malplacerede cent...

EDIT: Jeg er ked af ikke at svare på spørgsmålene, men jeg har desværre valgt et brugernavn som mange kender mig som privat og andre steder på nettet, og ønsker ikke at udbasunere hvad jeg putter i hovedet for alle og enhver :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Har du prøvet: (Ja/Nej)

1.Cannabis? - Ja
2.Svampe? (hvilke?) - Ja, psilosybin
3.Cacti? - Nej
4.Natskygger? - Nej, ikke udover kartofler, tomater og diverse andre forholdsvis harmløse grøntsager.
5.LSD? - Ja
6.Kokain? - Ja
7.Heroin? - Nej
8.Amfetamin? - Ja
9.Andet? (hvad?) - Ja, Lattergas, Salvia Devinorum, Kratom, LSA (Div. frø), Ecstasy (piller), Kanna, Ephedra (ephedrin)

Hvor gammel var du første gang? - 17 med hash (Alkohol med beruselse til følge og seriøst brug af nikotin begyndte ca. samtidigt hhv. 16 og 18 ). Mine oplevelser med lattergas stammer dog tilbage fra 6 års alderen, i forbindelse med at jeg fik punkteret øre

Hvordan kom du i kontakt med stoffer? - Min ørelæge lammede mig med lattergas, da jeg var 6 :P..... En af mine daværende venners kammerater havde noget hash med, der blev rullet en joint. Og da jeg inden havde tænkt lidt på hash, røg jeg med.

Hvad har du fået ud af at tage stoffer? - Hmm, det er jo lidt svært at vide efter som jeg ikke ved, hvad jeg havde fået ud af ikke at tage stoffer....

Men udover at jeg har fået grundlagt et hash og nikotin misbrug (selvom det tog 10 år før det for alvor bed, med begge stoffer), så tror jeg da at det har åbnet nogle ting rent mentalt.
Jeg tror jeg har lært nogle ting, som jeg sikkert ikke ville have kunnet uden. Hovedsageligt om psyken og kroppen, men også kunst og verden gennerelt.
Mest af alt tror jeg at det har været en gevinst kreativt. Man lærer lettere at åbne op for den frit flydende kreativitet og blive i processen.
Tilgengæld tror jeg også at det har forværet min socialangst og været en medvirkende årsag til at jeg til tider er lettere parnoid (men hvis jeg kommer over det, er det vel i virkeligheden også en gevinst).

Og så har jeg self. fået nogle oplevelser gode som dårlige, som jeg ikke kunne have fået på anden måde.

Senest rettet af Åndsamøbe 12 jan 2006 22:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
I'm joining the club, helping out..

1.Cannabis? Ja
2.Svampe? Ja, mexikanske og hawaii
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Ja
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? 2C-B, 2C-E, 2C-I, Ayahuasca, DXM, Ephedra, GHB, Kanna, Ketamin, LSA, MDMA/Ecstasy, Methylone.

Hvor gammel var du første gang?
Prøvede at ryge hash første gang om 17-årig tror jeg, begyndte først med de lidt kraftigere ting som 19-årig. Er 23 idag.

Hvordan kom du i kontakt med stoffer?
Kendte et par som røg hash, og blev introduceret til det af dem efter egen opfordring. Senere hen kom jeg i kontakt med nogle i sammenhæng med elektronisk musik, opsøge selv stofferne da jeg var nysgerrig og gerne ville prøve det.

Jeg har fået en utrolig masse facinerende, givende og imponerende oplevelser. Jeg har haft det pissesjovt sammen med mange forskellige mennesker, og vil påstå jeg selv er blevet et bedre menneske.

Håber I kan bruge det til noget.

Titel: Mange tak!
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
I skal alle sammen have tusind tak for jeres svar. Det kan vi helt sikkert bruge til noget. Det er rart at se, at I gider tage tid til at svare seriøst, og vi er meget glade for det! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

maryjaneowatson skrev:
Har du prøvet: (Ja/Nej)

1.Cannabis? JA
2.Svampe? (hvilke?) NEJ
3.Cacti? NEJ
4.Natskygger? NEJ
5.LSD? NEJ
6.Kokain? NEJ
7.Heroin? NEJ
8.Amfetamin? NEJ
9.Andet? (hvad?) Ingen ud over de lovlige alkohol og nikotin. Men planlægger helt sikkert at prøve Salvia Divonorum. Det skulle også undre meget om der ikke blev plads til at prøve psylocybin svampe, peyote og evt. opiumvalmue-te (og tygge kokablade). (Kan I sige hippie - bare man selv kan dyrke det :) )

maryjaneowatson skrev:

Røg hash først som 16 årig. Holdt en pause fra 20-32, da jeg ikke rigtig gad ryge hashen, men er nu begyndt at ryge hash igen.

maryjaneowatson skrev:

Det var mest venner det havde det, men der var forhandlere ikke så langt ude i venskabskredsen. Vi røg bare en gang i mellem.

maryjaneowatson skrev:

I starten fik jeg ikke rigtig det helt store ud af at ryge hash. Tror det var for dårlig en kvalitet og ingen havde meget begreb om den fornuftige måde at begynde at ryge hashen på. Der var nok typisk røget lidt for mange bajere ind til at det blev til det helt store.

Efterfølgende har jeg oplevet mange goder stunder med en joint. En joint kan både være afslappende og fin bare at falde lidt ned på. Den kan supplere øllene på en god måde, hvis man ikke drikker sig hammerlam først. Og sidst men ikke mindst kan hashen åbne nogen døre til drømme og inspiration, som under rusen bare flyder ud i bevidstheden hvis man lukker øjnene.

Jeg har efterhånden erkendt at jeg er "hårdt nok spændt op" som det er, og hashen er med til at give min rus og byture et mere blidt og tilpasset skær. Desuden hjælper en kombi af hashrygning og alkhol til festerne til at jeg er meget mere frisk næste dag og slet ikke lider af forfærdelige tømmermænd. Det er rigtig smart når man har fået kone og børn, der skal passes (man tjener ikke mange point for at være totalt tømret dagen efter umådeholdent druk).

Cannabis har givet mig et fint alternativ til alkohol og har fået mig til at tænke meget mere over, hvad det egentlig er at jeg vil opnå med min rus. Før drak jeg sgu bare igennem indtil jeg faldt om.

Stoffer skal for mig skabe en kontrast til den "baseline", som jeg til dagligt ellers er ovenud lykkelig for at befinde mig i. Kontrasten mellem beruselsen og normaltilstanden giver indsigt - eller i hvert fald perspektiv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Nej ikk endnu
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Nej
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) XCT, DXM, Methamphetamin.

Hvor gammel var du første gang? 14 da jeg første gang røg hash. 17 da jeg første gang prøvede Amf og Cola
Hvordan kom du i kontakt med stoffer? gennem vennerne.
Hvad har du fået ud af at tage stoffer? Sjove tider.?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
1.Cannabis: Ja
2.Svampe: Ja
3.Cacti: Nej
4.Natskygger: Nej
5.LSD: Ja
6.Kokain: Ja
7.Heroin: Ja
8.Amfetamin: Ja
9.Andet: MDMA ("Ecstasy" - både piller og ren form), GHB ("Fantasy"), BZP (lidt à la amf), 5-MeO-DMT (psykedelisk), benzodiazepiner (sove/nerve-piller),

Hvor gammel første gang?
16 da jeg røg hash første gang. 17 da jeg prøvede svampe. 18 da jeg prøvede kix og amf. 19 da jeg prøvede coke og LSD. 20 da jeg prøvede heroin.
Er 22 år gammel nu.

Nogle af mine venner røg hash.
Jeg læste om svampe og andre stoffer på nettet og syntes det lød spændende. En af mine venner havde trippet nogle gange, så jeg blev trippede for første gang med ham.

Hash har uden tvivl forstærket min indadvendthed, sociale paranoia og følsomhed i gymnasie-tiden, det har helt sikkert været negativt. På den anden side har det givet mig en lidt anden måde at se på virkeligheden på. Jeg ryger kun hash ca. 1-2 gange pr. måned i studie-tid og ca. hver 3./4. dag i sommerferien.
De psykedeliske stoffer har ændret mit verdensbillede og givet mig nogle store, vigtige "åbenbaringer". På den anden side har jeg haft dårlige oplevelser, der har skræmt mig og hæmmet mig. Jeg har ikke taget psykedeliske stoffer i lang tid.
"Fest-stofferne" (kix, amf, coke, BZP osv.) har givet mig energi, åbenhed, selvtillid og nogle sjove fester. De har på den anden side smadret min krop og mit humør (forhåbentlig midlertidigt og ikke nogen langtids-skader). Og jeg har været mere eller mindre afhængig af coke de sidste 1½-2 år. Hvilket hverken har været godt for min personlighed, mit forhold til venner, familie og kæreste eller min økonomi.

Titel:
Medlem

1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) Nej
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Nej
6.Kokain? Nej
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Nej
9.Andet? (hvad?) XCT, DXM, Methamphetamin. Nej

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Forkortelsen for Ecstasy er altså XTC, ikke XCT !!!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
1.Cannabis? - Ja
2.Svampe? (hvilke?) Ja, hawaii for meget længe siden. Var ikke "god" til at styre mit trip dengang, og har ikke prøvet siden.
3.Cacti? Nej
4.Natskygger? Nej
5.LSD? Ja
6.Kokain? Ja
7.Heroin? Nej
8.Amfetamin? Ja
9.Andet? (hvad?) Ketamin, MDMA/Ecstasy, 2C-I, 2C-B, Alkohol, Nikotin, GHB, lightergas, rensebenzin,

Jeg var 13-14 da jeg røg hash for første gang, da jeg næsten var 15 prøvede jeg amfetamin og holdte derefter en længere pause.

Jeg har aldrig tænkt at "jeg skal aldrig have noget med stoffer at gøre", så det var vel nysgerrighed pga, en masse projekter i folkeskolen.

Psykedeliske stoffer: Jeg trippede svampe med en gammel kammerat som jeg havde det godt med, så set and setting var fin, lige indtil han begyndte at prøve at fucke mig op for sjov. Det var mit første svampetrip så jeg tænkte mig langt ud i noget lort.. Siden da har jeg kun haft et dårligt trip.

Den psykedeliske oplevelse har givet mig en masse forskellig indsigt i forskellige ting som fx religion osv. Jeg er blevet mere interesseret i en masse ting og meget kritisk overfor en masse. Og som Jespar:
Citat:
Man kan vel sige at jeg fik nyt perspektiv på min verden

Citat:
At bruge stoffer handler helt elementært om at have en balance i sit forbrugsregnskab og om at respektere de substanser man indtager. Det har jeg ikke altid gjort, og derfor har jeg også haft nogle forfærdelige oplevelser med stoffer, bl.a. svampe.

Jeg har ikke problemer med at styre mit forbrug, men havde ca ½ år hvor jeg røg hash rimelig fast næsten lige efter jeg startede. Men en eller anden dag sagde jeg på en måde bare stop, måske fordi min kammerat, som jeg røg med, skulle flytte.
Der er tit jeg har lyst til at indtage et eller andet, tænker jeg.. "Ej så hellere lige vente til vi skal give gas"

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
1.Cannabis? Ja
2.Svampe? (hvilke?) ja, spids nøgenhat, mexikanske, og rød fluesvamp
3.Cacti? ja
4.Natskygger? Nej
5.LSD? ja
6.Kokain? ja
7.Heroin? ja
8.Amfetamin? ja
9.Andet? (hvad?) 5-meo-dmt, salvia, ecstacy, 2c-b/i, amt.

jeg røg mit første hash som 16-årig, og så varede det 1½ år før jeg prøvede mit første speed, og røg hash igen, i hvilken rækkefølge det andet er kommet er svært at huske - dog kan jeg huske at mit første psychedeliske trip var som 18-årig, på svampe, og at sidste afprøvede substans er heroin...

vejen til stofferne er nem, man møder nogle gutter der ser uid til at hygge sig gevaldigt, og når man spørger dem hvorfor, bliver man impliceret:)

Det er svært at sige hvad jeg har fået ud af stofferne, for jeg har jo ikke prøvet at være foruden - Hashen, samt speed og ecstacy er det der har sløvet min hjerne mest at alt, især har jeg haft 1 års tif med hverdagsrygning, hvor jeg nærmest var et spøgelse.
De psychedeliske substanser er det der har givet mig noget at tænke over, og arbejde med, især svampene og lsd´en - jeg er blevet mere rolig og kompatibel til at sætte mig i andres sted (jeg var en ballademager som yngre)... jeg føler mig bedre til at gennemskue politikeres og forretningsmænds tanker bag handlinger, end jeg kan læse på mine omgivelser af samme alder (dette kan selvfølgelig være ønsketænkning).
hmm så har jeg lært at stoffer skal behandler med den såkaldte respekt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Piger, husk at "Ecstasy" er den korrekte stavemåde, ikke Ecstacy eller XTC.

Vær venlige at fortælle jeres karakter, og læg venligst projektopgaven online, så vi kan læse den! :)

Senest rettet af Dextrose 20 jan 2006 20:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Men kære Dexy, nu er du selv så meget ude med riven omkring hvordan man staver trivialnavn og slang for MDMA. Hvorfor skal du konsekvent skrive det med stort? Det er jo ikke ligefrem noget salgsnavn....

Det hedder forresten den korrekte stavemåde, og man laver ikke mellemrum mellem et afsluttende ord og et udråbstegn :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Men kære Dexy, nu er du selv så meget ude med riven omkring hvordan man staver trivialnavn og slang for MDMA. Hvorfor skal du konsekvent skrive det med stort? Det er jo ikke ligefrem noget salgsnavn....

Det hedder forresten den korrekte stavemåde, og man laver ikke mellemrum mellem et afsluttende ord og et udråbstegn :wink:

Ja, okay, det blev vist skrevet lidt hurtigt det post...

Jeg vil mene at Ecstasy er et egenavn, ligesom jeg skriver 2C-B med stort (da det er en forkortelse).

Der er en lignende diskussion på den danske wikipedia vedr. om hvorvidt Internet skal skrives med stort eller ej... Jeg vil tillade mig at bruge de samme argumenter som dem, for hvorfor Ecstasy skal skrives med stort! :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er da et navneord, ellers vil jeg fra nu af skrive Hash med stort H.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvis du bemærker det, så skriver jeg ofte f.eks. Kokain og Amfetamin med stort.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Dextrose skrev:
Hvis du bemærker det, så skriver jeg ofte f.eks. Kokain og Amfetamin med stort.

Og det er forkert. Kort og godt. Man skriver heller ikke Øl eller Alkohol. Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, Dex, men jeg har dig lidt mistænkt for at være fra en tid, da navneord skulle skrives med stort begyndelsesbogstav. Og gamle vaner kan være svære at lægge fra sig, hedder det sig. ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er også pisserelevant for min information, om jeg staver narkoen med stort eller småt.

Få dig en hobby, Gaychine! :roll:

Fucking sproglige...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Hør nu lige her, mester. Når du selv insisterer på og ligefrem forsvarer at skrive noget med stort (og endda påstår, at det er egenavne), så må du altså forvente lige at blive irettesat. Der er ikke mere at tærske langhalm på. Du ta'r fejl, og jeg har ret. Længere er den ikke. Og så vil jeg ellers bruge mine kræfter på at finde en hobby.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]