Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 22:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Min tolorance er mega høj, plejer at spise 10 af gangen og det er selvom jeg kun gør det en gang hver eller hveranden månede....synes også selv det er vildt mange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
En så høj tolerance er IMO en ledetråd om det måske var på tide at tage en lang pause fra det..

Titel:
Medlem

hjernen har ingen smerte receptorer. Man kunne åbne kraniet og skære frontlappen ud uden bedøvelse. kun selve "åbningen" ville være ubehagelig. Det kunne godt lyde som voldsomme muskelspasmer. Men prøv at spørge en uddannet læge. Lad være med at sige noget om knark, for så går de i selvsving. Men fortæl hvad symptomerne er og lad ham gætte problemet, eller forklare hvad det kan skyldes rent biomekanisk.,

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Enki skrev:
hjernen har ingen smerte receptorer. Man kunne åbne kraniet og skære frontlappen ud uden bedøvelse. kun selve "åbningen" ville være ubehagelig. Det kunne godt lyde som voldsomme muskelspasmer. Men prøv at spørge en uddannet læge. Lad være med at sige noget om knark, for så går de i selvsving. Men fortæl hvad symptomerne er og lad ham gætte problemet, eller forklare hvad det kan skyldes rent biomekanisk.,

Jeg synes nok det ville være en temmelig god idé at fortælle lægen alt om sit forbrug, hvor stort eller småt det end må være, for ellers har det stakkels væsen jo en stærkt forringet mulighed for at stille en korrekt diagnose, hvilket ikke ligefrem kan være til patientens gavn i det lange løb. Det må jeg sige jeg synes er et rigtigt dårligt råd!
@ J. Mann: Hvis du går til lægen med det, hvad jeg mener du bør, så vær ærlig omkring dit stofforbrug. Din læge har tavshedspligt, så du kommer ikke i klemme på nogen måde, og han vil have en bedre chance for at hjælpe dig...

Titel:
Medlem

DeHades skrev:
Enki skrev:

Jeg synes nok det ville være en temmelig god idé at fortælle lægen alt om sit forbrug, hvor stort eller småt det end må være, for ellers har det stakkels væsen jo en stærkt forringet mulighed for at stille en korrekt diagnose, hvilket ikke ligefrem kan være til patientens gavn i det lange løb. Det må jeg sige jeg synes er et rigtigt dårligt råd!
@ J. Mann: Hvis du går til lægen med det, hvad jeg mener du bør, så vær ærlig omkring dit stofforbrug. Din læge har tavshedspligt, så du kommer ikke i klemme på nogen måde, og han vil have en bedre chance for at hjælpe dig...

Jeg har oplevet selv at gå til lægen med noget jeg opfattede som et knark relateret problem. Han gik fuldkomment i selvsving, og jeg endte med overhovedet ikke at få de svar jeg kom efter, men alverdens tilbud om behandling. Jeg ville bare have at vide om jeg var i fare for at stritte af.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@ Enki: Så synes jeg ærlig talt du bør skifte læge, for det er en meget uproffesionel opførsel han så udviser.
Jeg vidste ikke hvad du havde oplevet, og det var ud fra det jeg skrev sidste indlæg. Det er jeg ked af, det var et angreb mod din ytring som viste sig at være uberettiget, men jeg må dog holde fast på at jeg synes J. Mann bør besøge sin egen...
No hard feelings? :)

Titel:
Medlem

DeHades skrev:
@ Enki: Så synes jeg ærlig talt du bør skifte læge, for det er en meget uproffesionel opførsel han så udviser.
Jeg vidste ikke hvad du havde oplevet, og det var ud fra det jeg skrev sidste indlæg. Det er jeg ked af, det var et angreb mod din ytring som viste sig at være uberettiget, men jeg må dog holde fast på at jeg synes J. Mann bør besøge sin egen...
No hard feelings? :)

nej nej slet ikke. jeg kunne jo se at du ikke vidste hvorfor jeg udtalte mig som jeg gjorde, derfor fortalte jeg mit grundlag :)
Men naturligvis er det somregel "god forretning" at være ærlig overfor sin læge.

Titel: Re:
Junior medlem

Nomad skrev:
Enki skrev:

Jeg synes helt sikkert også det ville være bedst at fortælle lægen hvorfor man har de symptomer man har. Men Jeg har selv haft de stød i hovedet og kroppen, og gik derfor til læge med det, men da jeg fortalte jeg havde taget Ecstasy begyndte han bar på sin prædiken og sagde at det var derfor og at jeg bar skulle stoppe med det samme og så ville det gå over, selvom jeg kunne høre han ikke anede hvad han snakkede om og bar ville tale mig til fornuft. Så det blev jeg ikke meget klogere af, udover jeg nu vidste at Ecstacy var farligt :P

Det er nu et par år siden jeg har haft det, men har lige haft en tur på 5 dage på mdma og har derfor fået det igen, og har nu haft stød i hovedet en 4 dages tid, så vil egentlig gerne høre om der er nogen der har haft held med deres læge og fået et svar man kan bruge til noget?

Dedikeret medlem

Jeg har ikke læst hele tråden, men det du beskriver lyder som brain zaps (som også kendes fra SSRI withdrawals). Læs evt. lidt om det her: SSRI discontinuation syndrome (Wikipedia).
Som der står på wikipedia, så er etiologien bag brain zaps ukendt - man ved altså ikke hvorfor de opstår. Men det lader da til, at der er en forbindelse mellem serotoninsystemet og brain zaps, da folk oftest rapporterer dem i forbindelse med brug af SSRI'er, MDMA, psykedelika etc.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er faktisk lidt skørt nu når jeg læser tråden igennem. Jeg tog mange af de samme kiks som Der Mann tilbage i 2005, omtalt i starten af tråden. Og jeg oplevede de sammen zap/lyn/stød. Jeg har ikke oplevet det før eller siden, selvom jeg har taget mdma. Det kunne tænkes at der var en sammen hæng mellem de kiks og de stød.

Titel: Re:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Infected Cope aka. Lila skrev:
Avanti skrev:
Hmm... Jeg oplevede det i går. Jeg havde spist en meget mild dosis svampe, og røget noget skunk - en kombi som giver mig en ganske stor effekt - og da jeg så ville lægge mig til at sove, og jeg nåede til det punkt, hvor man nogle gange giver et spjæt, fik jeg ligesom et stød i hjernen. Som et (ikke så kraftigt) elektrisk stød. Det var ret ubehageligt, men jeg kunne ikke helt finde ud af, om det var indbildning, indtil jeg prøvede at sove igen, og det skete igen. Sært... Og altså kun svampe og skunk.

Jeg får det hver gang jeg tripper på svampe, men det irriterer mig så lidt at jeg glemmer det 1 min. efter..

Men Psilocybin ~ Serotenin?? Giver ikke helt mening synes jeg ikke.....

/Cope

Jeg sidder her, bagstiv, og da jeg læste den kommentar kunne jeg ikke lade være med at grine. Hvordan fanden ved du du får de stød når du glemmer det bagefter?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jack - prøv at tjekke datoen for copes indlæg, den er langt over sidste salgsdato, og det er over to år siden Cope sidst har været her på boardet ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet det i perioder hvor jeg har taget meget methylon eller mephedron (faktisk også Ethcath). De kom et par gange om dagen, og varede i 2-3 sekunder som stød der går ned gennem rygsøjlen, fra hjernen af.
Det føltes lidt som et "sæt" - i ved, når man vågner med et "sæt" - blot kraftigere.

Det påvirker mig som regel på 2-3 måder:

1. Lydmæssige 'hallucinationer': Hørte ofte et "ZAP" eller en hvinende cirkulerende lyd - lidt som en sirene - der hurtigt fløj ind og ud af mine ører.
2. Balancemæssige: Jeg følte mig altid kortvarigt svimmel under zappet, og nogle gange et par sekunder efter.
3. Fysisk: Det føles, som om jeg gør et spjæt, men disse zaps har iflg. venner ikke kunnet ses på mig. Heller ikke i større forsamlinger af mennesker, som f.eks. i skole.

ZAP's kommer og går ret hurtigt, og det skyldes AFAIK, at hjernen forsøger at genskabe balancen af neurotransmittere. Altså sker det, hvis man har givet den gas med (serotonerge) stoffer. Derfor forbinder mange dem også med MDMA.

Ved mig går de hurtigt over - et par dage efter et intensivt binge, kan jeg intet mærke til forskel. Det er ikke noget, jeg har haft større problemer eller depressioner med. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Citat:
Hypnogogia, also spelled Hypnagogia; and Hypnopompia, are the names of experiences a person can go through when falling asleep in the case of hypnogogia, or waking up, in the case of hypnopompia. When in a hypnogogic or hypnopompic state a person can have lifelike auditory, visual, or tactile hallucinations (known as hypnogogic hallucinations), perhaps even accompanied by full body paralysis. The individual is aware that these are hallucinations; the frightening part, in many cases, is the inability to react to them, even being unable to make a sound. In other cases one may enjoy truly vivid imaginations. The term was coined by the 19th century French psychologist Alfred Maury.

It is not an uncommon occurrence with 30 to 40 percent of people experiencing it at least once in their lives. However, it can be a sign of other problems such as narcolepsy or temporal lobe epilepsy.

It is thought to happen when a person enters or leaves REM (rapid eye movement) sleep too quickly. During REM sleep the brain blocks the signals that allow the limbs to move to ensure that we do not act out our dreams. However, when experiencing hypnogogia or hypnopompia, the individual is still conscious of their surroundings, effectively dreaming while still awake. This fact enables lucid dreamers to enter the dream consciously directly from waking state (a Wake Induced Lucid Dream technique).

One method of getting out of this state is to stimulate a sensory nerve. Depending on the level of paralysis this can prove to be difficult. However, the eyes are still able to move and simply rolling them around can help. One suggestion is to blink rapidly and then attempt to move the facial muscles or wiggle the toes and then the feet. Targeted motion can help alleviate the state of full body paralysis.

The cause of hypnogogia and hypnopompia is usually associated with the varied sleep disorders, primarily insomnia.

-------------------------------------------------------------------------------
Jeg har oplevet for cirka 10 år siden at blive fuldstændig paralyseret i kroppen, som der står i teksten, og for 1 måned siden.

Har faktisk tænkt meget over de her stød i kroppen. Lyn der går gennem kroppen.. Fik mange små stød i hverdagen, dengang for 10 år siden da jeg ikke lavede andet end og æde cirka 20 eller til tider flere om ugen i nogle år. Det var lige da bølgen kom med xstacy i 2000.

En dag da jeg lå på værelset og var ved og falde i søvn, har aldrig haft det bedre faktisk inde i hovedet. En bølge af velvære strømmede ind over mig, kroppen blev døsig og i mit hoved begyndte der en flerfarvet tornado agtig ting og suge mig længere og længere ind. Den spinnede rundt som en tornado, og alt i mens jeg blev suget længere og længere ind i paradis, følte jeg... Så lige pludselig sagde det bare ZAAPPPPP !!!

Jeg lå på maven i sengen med hænderne udstrakt over mit hoved som en bøjet banan. Fuldstændig paralyseret, ku ikke sige et ord eller kæmpe imod, ku ik få vejret heller. Min krop føltes som en stor krampe, alt i mens mine øjne kørte rundt som den eneste funktion jeg kunne styre. Prøvede og sige noget, men kunne bare ikke..

Vil tro jeg lå sadan der cirka 10-15 sek vel før det slap mig og lod mig være.. Var dybt rystet og faktisk meget bange, for det var og er det mest ulækre jeg nogensinde har prøvet til dags dato.

Jeg blev lokket ind i det her herlige eftertrip, men fuck me sideways, det fik ram på mig !! Efter det og før det, havde jeg også alle de her lyn gennem kroppen. Kom mest når jeg skulle prøve og falde i søvn.. Mega nederen, lige blive zappet igennem kroppen når man skulle sove ovenpå en hård uge, og bare ville sove, men de lyn ville det anderledes... Sagde du man man blev psyko af det.

Her for en måned siden på mephedrone kom der det samme igen, bar ik så heftigt, men dog meget ubehageligt. Jeg blev lammet, ku godt mærke det komme, men ku ik gøre noget. Vidste var det var, da det kom. Det eneste jeg prøvede på var og sige noget til min dame som sov ved siden af, men kunne ikke. Ku kun lige bevæge min pegefinger lidt, som lå på min dames arm. Lige meget hvor meget jeg ville prikke hårdt til hende, så kunne jeg kun lige kærtegne hende, og var ude af stand til og sige noget. Hun sagde imens jeg ku røre med pegefingeren, sådan lidt halvsov agtigt "hva er der skat..." og sov videre.. Der blev jeg ked og følte en magtesløs ik siden som for 10 år siden.

Det får mig til og tænke alt det her, glad for jeg endelig faktisk har fået nogle svar på dette "fænomen".

Pas på jer selv dudes. :!:

Medlem

Er urolig glad for jeg har fundet denne tråd... Jeg har selv oplevet dette fænomen - aldrig stød igennem hjernen om dagen osv., men som bl.a. Drugger beskriver lige over mig, når jeg skal til at sove. Det er utroooligt ubehageligt at blive lammet, og ikke kunne sige noget eller bevæge sig. Man kan kæmpe og kæmpe og til sidst kommer man ud af tilstanden, der måske står på i 5 - 10 sekunder.

De få gange det er sket for mig, er det startet med en varme der har bevæget sig rundt i min krop (og hvis jeg når at reagere ved at hurtigt sætte mig op i min seng eller gå rundt, så kan jeg undvige tilstanden... lige indtil jeg prøver at lægge mig til at sove igen). Dernæst bliver jeg lammet og så har jeg fået MEGET livlige hallucinationer/drømme, hvor jeg har set mig selv "udefra", liggende i min seng, uden at kunne gøre noget. Så begynder jeg at føle at jeg bliver suget længere og længere 'ind' i tilstanden og at min krop begynder at ryste (nærmest epileptisk). Det er sket imens jeg var sammen med min ekskæreste, som har fortalt mig at jeg egentligt IKKE begyndte at ryste - det er åbenbart noget jeg selv bare har følt.

Det er "sjovt", for jeg har aldrig selv forbundet det med indtagelse af stoffer, for de få gange det er sket, er det først kommet en eller to dage efter jeg har taget MDMA el. Mephedrone, så har aldrig tænkt over sammenhængen.

Den første gang det skete blev jeg så bange, at jeg tog på Frederiksberg Hospital midt om natten. Jeg mødte en meget arrogant læge, som afviste at det kunne være 'noget særligt' efter hun havde tjekket mine reflekser, og sagde jeg bare skulle gå til min egen læge hvis det fortsatte. Jeg insisterede dog på at hun rådførte sig med en kollega som var neurolog, men dét kom der heller ikke noget ud af.

Ingen af dem har anet noget som helst om hypnogogia - hvilket jeg så gør nu!

Endnu engang, TAK psychedelia! :-*

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
hvis det er de samme brain zaps man føler når man holder op med ssri? ved en der har prøvet begge dele måske og det kunne jeg forestille mig det da det det jo roder i de samme systemer.. så ved man faktisk ikke hvorfor de opstår

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg har ikke læst hele tråden igennem ( mit er ikke i forbindelse med stoffer )
men lige siden jeg var 14 -15 år ( måske tidligere ) har jeg i perioder ( sker sjællendt ) fået voldsomme stød
i min hjerne ... mest når jeg skulle til at ligge mig til at sove, og er ( halvt i drømmeland og halvt vågen )
Det er som om jeg selv aktivere det uden at ville det....det er vildt mærkeligt

men det er virkelig sådan et ZAP der går igennem hjernen - et stød der både føles
og lyder ret voldsomt ( inde i hovedet ) WRUUUUM siger det i et split sekundt.
jeg har før fået det da jeg var helt lille - men inde i drømme, stadig ret ubehageligt
og meget meget virkeligt, men.. det er som om man selv ... i en vis sindstilstand kan aktivere det (uden at ville )
det er fandens svært at forklare... tror det er et år siden jeg sidst oplevede det.
Ved godt det måske ikke lige har noget med topic at gøre... og dog... jeg ved det ikke.

Faktisk husker jeg at det skete tit i drømme da jeg var lille, lige inden et
mareridt skulle til at opstå... husker faktisk den første drøm hvor det skete,
jeg har været meget meget lille, og der så jeg min søster ligge livsløs i vores
badekar der hvor jeg boede ( I drømmen ) og så kom der sådan nogen
WRRRR WRRRRR WRRRRRR lyde ... med følelse inde i hovedet ... der zappede

Normalt føler jeg mig kun " lammet " i 30 sekunder deromkring -
det ved jeg ikke da jeg netop er i " drømmeland " sådan halvt,
men det føltes ikke som noget direkte helvede... bare ubehageligt og underligt.

Måske skulle man gå til lægen og snakke med ham om det.

om morgenen har jeg af og til kramper i mit ansigt lige inden jeg vågner,
spjæt i øje og kinder, og det er som om jeg heller ikke kan vågne helt når det sker,
men det gør man jo altid .. efter lidt...

det er sku mærkeligt at tale om ...
Det føltes netop som at tale om en drøm...
som noget der ikke er virkeligt men det er det.

Fuck der dukker meget frem nu når jeg tænker på alt det...
Jeg er faktisk ikke helt normal når jeg sover....

men hvad kan en læge gøre - ud over at give mig en diagnose... ?
faktisk sjovt jeg aldrig har talt med nogen om det før...

... det er sådan et ... wrrrr...zummmm... der kommer... ( og giver stød vær gang )
af og til går det fra hjernen - og føltes som om det går ned
igennem ryggen, og det er jo ikke STØD som du får strøm nu...
Det er bare " ryk " i hjernen der føles ... små elektrisk...

Det er fandeme svært at forklare.

Senest rettet af Mr.Pink 12 jan 2011 04:08, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg har også haft dem og jeg syntes sgu det var behageligt for at være helt ærlig, kender det alt for godt de gange man var så dum at indtage ecstasy piller 8) :oops:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

edeeo skrev:
Det er faktisk lidt skørt nu når jeg læser tråden igennem. Jeg tog mange af de samme kiks som Der Mann tilbage i 2005, omtalt i starten af tråden. Og jeg oplevede de sammen zap/lyn/stød. Jeg har ikke oplevet det før eller siden, selvom jeg har taget mdma. Det kunne tænkes at der var en sammen hæng mellem de kiks og de stød.

Siden jeg skrev den meddeles for et halvt år siden, har jeg taget en del narko. (mere end plejer) Og jeg har ikke en eneste gang oplevet de der stoed. Jeg har eller fyrer den nogen lunde lige saa meget af som tilbage i 2005 8)

Det er selvfølgelig en hypotese, men tror naesten helt hundrede at der er en forbindelse mellem de ecstasy piller vi tog tilbage i 2005, og de stoed. Har ogsaa talt med DerMann irl, og han har heller ikke haft det siden.

Men vi tog ogsaa meget mere coke dengang, maaske kan det ogsaa vaere det. Men og dog.. Har ikke hoert om det her fra folk der har taget meget coke. Meget mere end vi tog

Senest rettet af snufkin 12 jan 2011 23:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Jeg har oplevet det både efter Mephedrone og MDMA husker, men kun 2 - 3 gange i alt... Jeg har aldrig oplevet det efter kokain.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]