Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Det eneste jeg mener er et problem, er hvis man ryger hver eneste dag. Det er ikke sundt eller for hyggens skyld. Hash skal være til engang imellem, når man har brug for at slappe helt af, og stresse ned oven på en alt for lang dag.

Titel:
Medlem

Jeg er overbesvist om, at hash har haft den positive indflydelse på mig, at jeg ikke har begået selvmord af kedsomhed. Det job, jeg har haft gennem det sidste år, har til tider været så hjernedødt og ensformigt, men alligevel stressende, at man tror, det er løgn. I de værste perioder har jeg røget hash dagligt, hvilket har gjort mig mere eller mindre konstant bagskæv. Så ruller jeg bare afsted i en tilfreds tilstand, hvor jeg ikke stresser over åndssvage småting, og jeg har nemmere ved at slå hjernen fra, når jeg laver idiotarbejde, så tiden går hurtigere. Sjovt nok, har jeg ikke af den grund begået nogle brølere eller andre dumheder (af jeg ved af). Den eneste uønskede bivirkning har været, at jeg somme tider har glemt, hvad der kommer i fjerneren om aftenen.

Nu, hvor jeg ikke engang ryger en gang om ugen, snegler tiden sig afsted, og jeg får nedtur over idiotarbejdet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Anjin-San >> Hmmm.. prøv ghb!! :D I know, jeg er meget glad for skidtet, men den situation du beskriver, kender jeg alt for godt. Jeg bruger ghb til at stresse af, og falde ned. Samtidig er det ikke noget der går så meget ud over min hukommelse eller sløver mig, når jeg ikke er påvirket. Det efterlader mig bare med en tilfreds følelse dagen efter... :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Til gengæld kan man så lige så nemt blive forfalden til GHB.
Jeg taler af erfaring - GHB-withdrawals er IKKE sjove! :x

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dex >> I know... Men så længe man kan holde det på et plan der ikke er hver dag, og holde dosen til et behageligt "buzz", og man ikke har hang til afhængighed, så mener jeg at ghb er helt i orden... :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Fanny skrev:
Hash skader ikke hjernen. Man bliver blot langsommere i den periode man har et stort forbrug. Så snart THCén er ude af kroppen (det tager vist 14-en måned) virker hjernen optimalt igen.

Hilsen Fanny

yeah, det var også det jeg sådan set vidste, men når det ikke kan give fysiske skader i hjernen, kan det så give psykiske?
Har hørt folk udtale sig om skavanker ved 30 års hverdagsrygning.

Titel:
Insane psychedelia user!

Psykiske skader kan også relatere til noget fysisk. Psykiske mekanismer er jo netop betinget af fysiske faktorer, da det er hjernens opbygning og funktion, der bestemmer adfærd, følelser mm.

Men ja, vedvarende hashrygning kan medføre psykiske skader, heriblandt depressioner og psykoser, der som bekendt afspejler sig i en neurofysisk ændring i hjernen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
fuck hvor er jeg god til at spørge om ting jeg allerede ved :p

well, jeg tænkte mere på andre ting end depressioner og psykoser, men ting som der er vedvarende, såsom tics, tourettes, o.lign. Fx at man efter ophørt rygning vil være lidt mere paranoid for altid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]