Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Hvor tit betaler du for din musik ?
En gang om måneden 18%  18%  [ 11 ]
Et par cdére om året bliver det vel 33%  33%  [ 20 ]
Altid 15%  15%  [ 9 ]
Aldrig 34%  34%  [ 21 ]
Afgivne stemmer : 61
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Det er sjældent jeg køber cder. Ved ikke lige hvor tit jeg gør det men det er rimelig sjældent.

Psyko skrev:
Jeg mener principielt, at man skal støtte kunstnerne, også selvom pladeselskaberne tager den største bid af kagen. Jeg køber dog ikke ret mange cd'er, og en af grundene hertil er faktisk, at en del cd'er idag bliver beskyttet imod afspilning på computeren. Hvis jeg skal smide 150 kr. til en cd, så vil jeg fandeme også have rettighederne til at høre den på min computer eller lægge musikken ned på min MD'er!
Jeg er godt klar over, at de gør det for at undgå at folk ripper cd'erne, men de må sgu' finde på noget andet!
Ellers dl'er jeg kun numre, der er svære at opstøve andre steder, eller tracks der stammer fra albums, hvor jeg kun kan lide det ene nummer.

Mvh. Psyko

Jeg troede ikke de fik lov til at gøre det. Syntes jeg har læst det et sted for langtid siden. Men prøver lige at forhøre mig om det ved http://www.piratgruppen.org

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg lytter musikken grundigt igennem i mp3-format først - og kan jeg lide det jeg hører - ja, så køber jeg det. Jeg køber aldrig/uhyre sjældent musik, som jeg ikke først har hørt.

Generelt er mine indkøb på omkring 2-5 cd'er om måneden.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
køber vel 1-5 cd'er pr måned ud af min SU :)

nye "størrere" udgivelser køber jeg over nettet gennem cd-wow.... ca, 94 kr for en cd.. og gratis forsendelse.

Eneste tidspunkt hvor jeg giver fuld pris for en cd, er når det er fra mindre labels, eller lokale labels.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Tidligere, dengang hvor jeg var rig og havde penge til både overflod af stoffer og af musik, købte jeg 20-50 plader om måneden. Nu tilsiger min økonomi (og min lyst) mig et moderat forbrug af stoffer og et kun lille udgiftsniveau til musik. Jeg downloader en hel del, men smider det meste ud, hvis jeg ikke kan lide det eller ikke har råd til at købe det. Til gengæld udveksler jeg en masse med venner.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeg tilhører også den gruppe som downloader en masse.

Og det har jeg absolut ingen dårlig samvittighed over, eftersom det har åbnet adskillige døre til et afsindigt bredt spektrum af artister fra alverdens genrer, som jeg ellers aldrig ville have hørt om.

For man bliver jo ikke ligefrem inspireret af det de spiller på de forskellige radiostationer, og hvis man endelig gør, får man aldrig fat i navnet på kunstneren.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
For man bliver jo ikke ligefrem inspireret af det de spiller på de forskellige radiostationer, og hvis man endelig gør, får man aldrig fat i navnet på kunstneren.

Hehe... nej, radiostationerne er da ikke ligefrem her man finder det fedeste musik. Jeg er i den uheldige situation at vi på mit arbejde ALTID skal høre 100fm. Hvis der er andre der lytter til denne station, vil i sikkert give mig ret i at man bliver træt af deres lort efter en formiddag. Det er jo de samme sange de spiller konstant...

Synes at betaling pr nummer, på nettet er vejen frem. Så kan man sgu helt selv bestemme hvad man vil høre, og at betale 5-10 kr per nummer er fanme noget alle kan klare...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Hvad er det for en lam holdning mange af jer har, i vil ikke købe CD'er for så støtter i de grådige pladeselskaberne
hvis alle sagde det hvor skulle kunstnerne så få nogen som helst penge fra?

Lyder mere som en dårlig undskyldning for at at downloade jeres musik!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Jeg downloader alt min musik, har ikke købt en cd i mange år.

Suspekt, de har sku massere af penge :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
stjæler det fra nettet, det musik jeg alligevel ikke ville købe, mange år siden jeg har købt en cd, tror faktisk aldrig jeg har købt en cd, har kun fået dem i gave.

Men kunne godt finde på at købe en hvis jeg vidste det var noget fedt musik og jeg vidste at kunstneren ikke havde så mange penge at han ikke kan bruge dem til noget, for så får jeg lidt mere gavn af de 130 kr end han får af de 3 øre der går til ham.

Men musikken smager også lidt bedre hvis man har købt den.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Cocaine is Gods way of saying you have too much money.
- - Robbie Williams
Hvis Suspekt 'støttede' Robbie med 13kr ved at købe hans plade til 130, :D ville det lyde på mig mere som en dårlig undskyldning for ikke at turde downloade, samt donere til de små.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]