Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Hvor gammel skal man være før indtagelse?
13 3%  3%  [ 2 ]
15 17%  17%  [ 13 ]
18 59%  59%  [ 46 ]
20 14%  14%  [ 11 ]
25 1%  1%  [ 1 ]
Aldrig 6%  6%  [ 5 ]
Afgivne stemmer : 78
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
jeg er selv blevet smidt ud af 3 skoler pga hash i en for tidlig alder og sikkert også pga et rimelig stort for dxm droppe ud af en efterskole, jeg mener også alkohol bliver brugt for tit af mig selv og andre. Man skal nok være 18-20 år gammel før man eksperimenter med stoffer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Det optimale var hvis man kunne holde sig fra at lamme sig på noget som helst, også alkohol, til en lidt senere alder end i dag..

Der render jo 12 årige knægte rundt og drikker sig stive hver weekend..
Og så ligepludselig skal de prøve at ryge hash...
Og så tænker de, fuuck man, skal vi ik prøve noget vildere...

Så i mine øjne burde al lamning, i hvert fald for flertallet, udsættes et par år...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Jeg røg min første joint som 18-årig og for ca. et år siden (jeg er nu 22) begyndte jeg at interessere mig for/ekserimentere med andre stoffer. Det har været passende for mig.
Jeg mener, at man bør være afklaret med nogle ting omkring en selv, før man begynder at bruge stoffer. Især kræver indtagelse af psykedelika en vis grad at mental afbalanceret, hvis det skal give positive/konstruktive oplevelser.
Jeg tror, de fleste i teenage-årene har meget at tænke på ift identitet, samhørighed m.m.. Det havde jeg i hvert fald selv.
Som der er blevet sagt, er der jo stor forskel på, hvornår man er moden. Skulle jeg sætte en grænse, tror jeg, det må være (min.) 18 år.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Kan de, der har stemt 'Aldrig', iøvrigt ikke komme med årsagerne til deres valg?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
ManFromAnotherPlace skrev:
Kan de, der har stemt 'Aldrig', iøvrigt ikke komme med årsagerne til deres valg?

Hvis det var guds ønske vi skulle være skæve, så var vi født sådan!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Utroligt så "provokerende" du ønsker at være, Psyko!

Iøvrigt holder dit argument ikke, eftersom at være skæv er en tilstand vi har defineret - ergo kan det ligeså godt være omvendt: At vi ER skæve, og kommer tættere på en normal tilstand.

Ydermere er det mit indtryk du ikke er troende? :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Det med at sige "Når man er moden nok" er noget pis!

Dengang jeg var de 12-13 år og startede med at drikke følte jeg mig moden nok til det, når jeg ser en flok drenge på den alder nu, med en øl i hånden tænker jeg jeg at jeg kan da umuligt have været så lille og umoden dengang jeg rendte rundt og drak som lille!

Da jeg tog røg min første joint og tog min første streg følte jeg mig sikkert også moden nok!

men hver gang man bliver ældre og tænker tilbage vil man altid føle man ikke var moden nok!

Sikkert derfor så mange af jeg skriver feks. "startede da jeg var 15 men kan da godt se nu det var for tidligt" :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg tror at hvis man stemmer aldrig, har man vel indset at det at indtage stoffer er en dårlig ting, som ingen bør gøre. Om man så selv gør det, er vel bare en selv der har fejlet.

Min personlige mening er at denne verden er så fuld af muligheder, og vi kun er i starten af at opdage, hvad vores kroppe er i stand til. Det at tage stoffer er som at eksperimentere med vore kroppe, hjerner og generelle funktioner. Jeg tror at vi kun lige har opdaget toppen af isbjerget, at der ligger meget mere neden under. Bevidsthedsudvidende stoffer er giver jo en helt ny måde at tænke på. Tag f.eks. manden der opfandt den første computer. Han var stabil bruger af lsd. Måske får vi åbnet for en masse ting, som ligger gemt i vores bevidsthed, som vi ikke var klar over var muligt at hente.

Men at bruge stofferne, som de fleste gør, idag er ikke noget man skal råde nogle mennesker til at gøre, men SKAL man grave i sig selv og finde sin krops grænser mener jeg bestemt at den laveste alder bør være 18.

Titel:
Tidligere holdmedlem

Øhhhh, hvem præcist refererer du til når du siger manden der opfandt den første computer? for det første er der ikke nogen der har opfundet den første computer, emn det har været en gradvis udvikling, og imo er den der skal crediteres mest John Von Neumann, og jeg er ikke bekendt med at han har taget lsd, det vil jeg gerne se en kilde på.

Det skulle vel aldrigt være Steve Jobs du tænker på?(som der på ingen måde kan kaldes opfinderen af computeren)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg læste en artikel om det i Illustreret videnskab for nogle år tilbage, jeg skal se om jeg kan støve artiklen op igen.

Jeg snakker ikke om manden der byggede jordens største regnemaskine... Ham der opfandt den første kompakte komputer der var proggramerbar... Men jeg kigger på sagen...

Titel:
Tidligere holdmedlem

har læst artiklen, det er Steve Jobs du tænker på ;)

Ejeren af Apple, han tilbragte en del af hans ungdom i tibet, hvor han bla. eksperimenterede med lsd, men så vidt jeg ved er han ikke "stabil bruger" af lsd, og hvis han er så holder han ihvertfald hans kæft med det!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du har højest sanssyneligt ret. Men nu er mine begreb af stabil bruger nok også lidt forkvaklede, da jeg selv mener at have et stort forbrug... ;)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Det er jo hamrende individuelt, som der er blevet sagt tidligere... Jeg er glad for jeg var omkring 18 år inden jeg begyndte at lamme mig.

Jeg tror jo længere man kan vænte jo mere erfaring har man og jo bedre kan man takle evt. uforudsete situationer.

Jeg kan ikke stemme :D

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Noget jeg synes der er sjovt, er at i løbet af de sidste 4 år, er folk der eksperimenterer med stoffer blevet yngre og yngre... det synes jeg sgu er en sørgelig tendens...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Kan anbefale at se "pirates of the silicon vally" der handler om opfindelsen af den første rigtige computer og begyndelsen på microsoft og deres kamp mod den store IBM, og billgates kamp mod Apple ocmputer...og ja, en af hovedpersonerne tager store mængder LSD

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
Første gang jeg røg var jeg 16. Den ene grund til at jeg ikke synes det var for tidligt er, at jeg ikke fik noget ud af det. Havde aldrig røget noget som helst før og havde derfor heller ikke lært at indhalere. Var egentlig ved at hoste en lunge op fordi det var så krads. Og hashkagen syntes jeg smagte mærkeligt... (hvilket min søster syntes var meget sjovt) :lol: Den anden grund er, at det var med min søster, der er 9 år ældre end mig. Hun ville gerne at jeg røg det med hende først for lige at få en føling med det før jeg tog på festival og sådan. Det ville jo ikke være fedt hvis jeg fik det vildt dårligt af det. At det var med min søster gjorde jo også at jeg ikke behøvede at bevise noget, så at sige at jeg ikke brød mig om det var ikke pinligt. Det var kun ca. et år før at jeg fandt ud af, at det ikke kun er junkier m.v. der ryger hash. Jeg havde slet ikke noget forhold til det eller lyst til at prøve det, og ingen i min omgangskreds røg.

Men som alle andre har skrevet, så er det meget individuelt. Vil også lige tilføje, at stemningen og grunden også spiller en rolle. At ryge for at være sej overfor vennerne er ikke en særlig god grund, for så er man ikke nødvendigvis klar...

Min første psykedeliske oplevelse var her i efteråret, og synes ikke det har ændret mig på nogen måde, så jeg vil ikke sige at det var for tidligt.

Håber der er noget brugbart mellem al min rambling :)

Adjö

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg synes, det er fuldstændig umuligt at fastsætte hvornår man er "gammel nok," men jeg stemte 18, fordi man så er myndig, og virkelig står til ansvar for sine handlinger.

Jeg prøvede selv svampe første gang som 14 årig, hvilket var alt for tidligt, og det havde da også en negativ indflydelse på min tankegang. Hvor voldsom den indflydelse var, er dog svært at sige noget om.

Hash faldt aldrig i min smag (begyndte også så småt at ryge i 14 års alderen), hvorimod nogle af mine venner/bekendte blev "afhængige."

Ergo bliver min konklusion, at det er fuldstændig individuelt, selvom det er en god ide at vente længst muligt.

Mvh. Psyko

Titel:
Startede med den fede da jeg var 14 - rykkede amfeta som 16 årige - coke som 18 årige - svampe+xtc som 19 årige og syre som 20 årige - prøvede så at ryge noget salvia sammen med LSA og Damiana da jeg var 21 eller sådan noget - men jeg mener at man skal lade være indtil at man er 18.....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Computers are designed by people on drugs

It all makes sense now

By Nick Farrell: tirsdag 26 april 2005, 07:01

THE DRUGS culture of the late 60s inspired the modern computer industry, according to a book with a very long name.
New York Times technology writer, John Markoff’s latest penning, What the Dormouse Said: How the 60s Counterculture Shaped the Personal Computer Industry, reckons that most of Silicon Valley in the 1960s were on something, and those that weren't, were not there.

He says in the tome that it was the uniquely Californian scene of back-to-nature independence, personal freedom and psychedelic drugs that gave birth to the PC.

Markoff traces the modern PC to the clubs built around the Altair 8800 and particularly to one at Menlo Park's Homebrew Computer Club.

This was founded in 1975 by peace activist Fred Moore. Homebrewers swapped software and components and advised each other on how to build computers from the ground up. It is not quite clear where the beer came in.

Emerging from the foam of Homebrew, was a shop called People's Computer which flogged hands-on computing time and training to anyone who walked in off the street.

The outfit was rebelling against corporate power and anything else that was going. It particularly did not like the "glass house" computer room in which the mainframes were kept and were dead keen on personalising computer power.

Other things that are hallmarks of modern computing came from attempts by Douglas Engelbart at artificial-intelligence research which were designed to augment a person's existing powers of reasoning, rather than to replace or supersede them. We don’t know how Engelbart’s research ended up that way but from it came text editors, cursors and the mouse.

And the drugs? Well everyone was taking something, according to Markoff. Engelbart’s labs were connected to engineer Myron Stolaroff's attempt to do the whole improvement of the brain thing with LSD.

And most of the engineers were smoking wacky tobbaci or dropping acid. Engelbart’s engineers had the reputation of being stoned out of their trees most of the time. Another "brilliant" designer from that period was one Steve Jobs who told Markoff that "taking LSD was one of the two or three most important things he had done in his life." We are curious to know what the other two or three where.

The drugs didn’t always create innovation though. According to Markoff, Engelbart took LSD as part of Stolaroff's program and found its results disappointing. All that came out of it was a floating waterwheel for toilet training that spins when urinated on. Steve Jobs, of course invented the Apple Mac.

http://www.theinquirer.net/?article=22799

Jeg synes nu det lyder som om de går til den.... :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
det er lidt svært, for der er forskel på de forskellige stoffer...

Hvis der var mulighed for det havde jeg stemt 16, da jeg mener det er en tilpas alder for at begynde at fyre fede.

Men det er jo ikke bare om man er 16, så må man ryge hash, det afhænger 100 procent af situationen, ens personlighed, om man er skrøbelig, om man har det godt osv. Hvis man ikke har det særlig godt skal man ikke eksperimentere med stoffer, men desværre er dette ofte årsagen.

Nogle er stabile nok når de er 16 til at ryge, nogle er det aldrig, nogle er det allerede som 14 årig, og nogle bliver det aldrig.

Så er der nogle stoffer som man aldrig skal prøve, så er der nogle stoffer som nogle få skal prøve, og så er der nogle stoffer som alle må prøve

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]