Ashoka skrev:
Et enkelt spørgsmål.. Er der nogen der har smagt surströmning? Og kan man købe det i dk?
Sad og søgte på San Pedro opskrift og så dukkede dette opskure indlæg op og jeg kom til at huske tilbage på en sommeraften sidste år. En af mine venner som altid er god til at inviterer på gode sammenskuds-picnicer, hvor folk har taget lækkert mad med, havde inviteret til surströmning under Langebro denne dejlige aften. Der er en lille bådebro på den side hvor
stubnitz lå i år. Der satte vi os og begyndte. Min ven havde taget lækkert hjemmebagt brød med og andre godbidder man kunne mikse sin surströmning med. Vi andre medbragte Snaps, Bommelunder og vodka.
Før jeg tog min første bid havde det som om jeg skulle indtage et "farligt" Stof/drug for første gang [man kan skú ikke vide sig sikker på de svenskere]
Må indrømme at jeg kun fik en bid ned, resten svulmede i min mund, tror det har noget med lugten af gøre for har ellers ikke noget mod fisk.
Nå men for at gøre en historie der kunne blive meget lang, lidt kortere, så kan det ikke anbefales synes jeg. Jeg ved fra nærmeste hold at der var én der blev fundet i sin entré sovene i fosterstilling med bræk ud af munden