Men hvor tit snakker vi her Fjas?
Snakker vi flere gange dagligt man får adminsteret heroin?
Det ved jeg ikke. Der er jo ingen tvivl om at hvis man lammer sig totalt væk dagen lang på heroin, vil det ikke være særligt sundt. Det er sikkert ikke direkte stoffet som er usundt, det er nærmere den uundgåelige 'usle' tilværelse som vil følge med et så heftigt forbrug.
Men snakker vi 2-3 fix om dagen, så ser det helt anderledes ud. Der er lavet undersøgelser omkring dette. Bla. noget med læger som har været lidt for rundhåndede med deres medikamenter, til egen brug.(kan ikke huske om det lige specifikt var heroin, eller om det var morfin(men det spiller heller ikke den store rolle, da heroin fungerer præcist som morfin når det først kommer ind i kroppen.) Nogen af dem med et livslangt forbrug, som efter deres død er blevet obduceret, uden at kroppen havde taget synderligt skade af deres stofbrug.
Der findes svjv kilder på dette. Jeg er dog ikke lige istand til at google mig frem til dem, i min tilstand. At skrive her er svært nok.

Men jeg kigger på det i morgen. Medmindre der lige er nogen her på boardet som ligger inde med undersøgelserne?