Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 13:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 132 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Hvor tit beruser i jer?
Hver dag 26%  26%  [ 52 ]
2-3 gange om ugen 28%  28%  [ 56 ]
1 gang om ugen 15%  15%  [ 30 ]
2-3 gange om måneden 14%  14%  [ 28 ]
1 gang om måneden 10%  10%  [ 20 ]
Et par gange om året 5%  5%  [ 11 ]
Mindre end et par gange om året 2%  2%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 201
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Rent nikotin kan jo slet ikke sammenlignes med smøger. Det nikotin, der er i smøger, er pakket ind i tusindvis af andre stoffer, som blir indtaget på en meget skadelig måde.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men hvor tit snakker vi her Fjas?

Snakker vi flere gange dagligt man får adminsteret heroin?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det der er farligt ved heroin er cuttemidler, brug af beskidt "værktøj", dårlig kost, dårlige levevilkår osv osv. Ren heroin, administreret korrekt og med et sundt miljø/liv er vist ikke særlig skadeligt.

Insane psychedelia user!

Men hvor tit snakker vi her Fjas?

Snakker vi flere gange dagligt man får adminsteret heroin?

Det ved jeg ikke. Der er jo ingen tvivl om at hvis man lammer sig totalt væk dagen lang på heroin, vil det ikke være særligt sundt. Det er sikkert ikke direkte stoffet som er usundt, det er nærmere den uundgåelige 'usle' tilværelse som vil følge med et så heftigt forbrug.
Men snakker vi 2-3 fix om dagen, så ser det helt anderledes ud. Der er lavet undersøgelser omkring dette. Bla. noget med læger som har været lidt for rundhåndede med deres medikamenter, til egen brug.(kan ikke huske om det lige specifikt var heroin, eller om det var morfin(men det spiller heller ikke den store rolle, da heroin fungerer præcist som morfin når det først kommer ind i kroppen.) Nogen af dem med et livslangt forbrug, som efter deres død er blevet obduceret, uden at kroppen havde taget synderligt skade af deres stofbrug.

Der findes svjv kilder på dette. Jeg er dog ikke lige istand til at google mig frem til dem, i min tilstand. At skrive her er svært nok. :mrgreen: Men jeg kigger på det i morgen. Medmindre der lige er nogen her på boardet som ligger inde med undersøgelserne? :razz:

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes nu på ingen mulig måde at nikotin og kaffe er på lige fod med alle andre, du bliver jo ikke direkte BERUSET af det

Jo du gør. Det er bare ikke en så stærk berusning som andre mere potente stoffer, og derfor svære at præcisere.

kal vi så også gå hen og sige onani, sex og mad er dråågz? Jeg nægter også at tro på at 10 smøger dagligt er mere skadeligt end et par skud heroin dagligt.

Onani er ikke et stof. Mange former for mad kan siges at være det. At du nægter at tro på at smøger er mere skadelige end heroin gør ingen forskel. Universets love ændres ikke ved at du benægter dem.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg nægter også at tro på at 10 smøger dagligt er mere skadeligt end et par skud heroin dagligt.

det der er en temmelig idiotisk sammenligning.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Konsekvenserne af sex kan være dybt skadelige. Fx. uønskede børn, splittede familier, kønssygdomme, vold og drab.

Mennesker falder om hver dag og dør, fordi de sidder stille og spiser for meget. At sidde stille og æde er invaliderende og livsfarligt og det bliver selvfølgelig værre, hvis man samtidig inhalerer røg.

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!

Men hvad er din pointe Agathos Daemon? Vi snakker stoffer her.

Alt er farligt her i livet. Men det gør hverken sex eller onani til et stof.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes nu på ingen mulig måde at nikotin og kaffe er på lige fod med alle andre, du bliver jo ikke direkte BERUSET af det

Jo du gør.

IllegalStateOfMind skrev:
Universets love ændres ikke ved at du benægter dem.

Jeg synes vi allesammen lige skal rejse os engang, og klappe højt i vores små hænder af IllegalStateOfMind her.

Ladies and gentlemen, we have a genius at our hands!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
:D

Medlem
Brugeravatar

Jo du gør.

IllegalStateOfMind skrev:
Universets love ændres ikke ved at du benægter dem.

Jeg synes vi allesammen lige skal rejse os engang, og klappe højt i vores små hænder af IllegalStateOfMind her.

Ladies and gentlemen, we have a genius at our hands!

Hvad er dit problem? Hvis du ikke bryder dig om det jeg argumenterer for, så angrib venligst argumenterne og riv mine udtalelser fra hinanden. Jeg er meget interesseret i at lære nye ting, så hvis der er en eller anden åbenlys modsigelse eller en anden fejl i det jeg siger, så vil jeg gerne vide det. Hvis du derimod ikke kan spotte en fejl i min argumentation, men alligevel føler dig stødt af de ting jeg siger, og derfor giver igen med retarderede sarkastiske bemærkninger med det formål at skabe en stemning der tillader dig at pure afvise mine holdninger uden at tage stilling til dem og forholde dig til de faktiske, objektive sandheder som jeg belyser, så luk venligst røven.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Men hvad er din pointe Agathos Daemon? Vi snakker stoffer her.

Alt er farligt her i livet. Men det gør hverken sex eller onani til et stof.

Det var ment som en perspektivering af stoffers farlighed, set i lyset af andre former for afhængighed. Onani og mad blev nævnt og så ville jeg fremhæve, at det generelt er farligt, når man ikke kan styre sine behov.

Most of the physical world is unseen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 132 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]