Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 05:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 149 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
FED FED festival!! Må give Cubensis ret i at det nok var den fedeste hidtil. Jeg hyggede mig ihvertfald gevaldigt. Hehe, der var også en fra vores lejr (boede ved badesøen) der pludselig proklamerede at han havde 20 års fødselsdag, og det skulle da fejres med masser af alkohol. Det endte så med at han løb nøgen rundt på hele pladsen med klistermærker på klunkerne :D og lige som man troede at det ikke kunne blive sjovere, kom der et australsk TV-hold forbi og interviewede ham... nøgen :)

Og tak for et godt møde Psy!!

Junior medlem

Geografisk sted: 4300 - holbæk
Super fed festival...... Må nok holde lidt igen med ketaminen og whiskyen næste gang.. Det var først da Chemical Brothers sluttede af at det gik op for mig at de spillede på Orange.... Haha :D

Fandt du iøvrigt til Sverige MaroK? hahahaha :P

Sorry med din sko Phony Orphant - men fuck det var grineren.. Skal lige se om jeg kan få oploadet et billede :D

addikta -(david - donrad - brian og svend )

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det var herligt. Nåede aldrig ned til broen, men har nok haft fat i en del af jer alligevel. Og om ikke andet er der jo næste år.

Stod i port 9 med fletninger i skægget.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Stodder
Brugeravatar

Jeg kiggede forbi, men gik igen ret hurtigt, da jeg havde de lede tømmermænd.
Men jeg nåede da lige at føre mig meget gammel :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
bedste koncerter:

My Bloody Valentine (My Bloody Ears! Jeg har hørt fra en pålidelig kilde at lyniveauet sneg sig op over 110 db. under støjinfernoet. I-N-T-E-N-S-I-T-E-T!)

Robyn (Var der andre herinde der så hende? Forrygende. Største bifald jeg har hørt noget publikum give på roskilde.)

Yoke & Yosh (Dansk jazz/syre/stoner duo på trommer og saxofon(!). Say what)

Kirsten Ketsjer

Motorpsycho (Jeg var under indflydelse af 3 g cubensis under denne koncert :shock:. Mindblowing!)

Battles (Pop-avangarde-jazz-dance whatever. Suverent og en af de mest festlige koncerter.)

Gnarls Barkley
Suveræn koncert efter min mening. Han sagde alle de rigtige ting, var sjov og oprigtig veloplagt. Dangermouse og backingen gjorde deres. Jeg må ærligt indrømme at hvis den mand bliver anset for at være gal, så ved jeg godt hvilken side jeg står på.

Slayer
Som forventet

The Campbell Brothers (ærgeligt at publikum var så sløve i begyndelsen. De måtte virkelig kæmpe oppe fra scenen. Musikken fejlede absolut INTET!)

Fuck Buttons (Den halve time jeg så var mega smadret elektronisk støj. Jeg morede mig meget over at der stod et ungt par og kyssede til denne koncert. Virkede så upassende. Samme med ældre herrer på 50-60 som stod og dansede :lol: )

Jay Reatard
Manden gik virkelig amok. Der scenefolk som i starten var der for at beskytte artisterne, fandt efterhånden ud af at de burde bekymre sig mere om Jay Reatard. Under det meste af koncerten nøjedes han med at spytte efter publikum. Til sidst var han nede og komme i klammeri med forreste række, hvorefter sikkerhedsfolkene stod og kiggede bagud. Efter ekstranummeret tager han tilløb og springer fra scenen over sikkerhedsfolkene og ned i hovedet på 2-3 række. Han virkede som altid godt og grundigt arrig og det klædte den ekstremt speede punkrock. fremragende show på 45 minutter(lang tid efter hans standard).

Ting jeg missede:
Ville virkelig gerne have set Liars, for de var vist virkelig gode hvis rygterne taler sandt. Samme med Skinner. Skream & Benga var også vildt har jeg hørt. Efterklang kunne jeg ikke komme ind til. æv. Dillinger Escape Plan. Black Mountain. Band of Horses. Seasick Steve. Vieux Farka Touré osv. Neil Young, men det var jo et helt umuligt valg mellem ham og MBV. Radiohead må jeg beklageligvis erkende at jeg er vokset fra. De sagde mig intet til trods for en velspillet koncert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Dejlig festival igen igen.

Chemical Brothers må nok siges at være den bedste koncert i år - forreste pit med kæmpe boksehandsker 8) Derudover en overdrevet oplevelse til fedde, først kæmpe optur efter et kvarter i slusehelvede med små teenage piger der besvimede under presset og en koncert der alligevel gik igang, derefter kæmpe nedtur over aflysningen, optur over at han genoptog koncerten og igen nedtur over hvor kort han blev på. Men så kunne man jo også lige få afslutningen af The Streets med.
Super fed L.O.C, Jigga og Banel koncerter.

Udover musikken vil jeg helt sikkert aldrig glemme den Roskilde hvor jeg fik sovet absolut mindst, og hvor kun en enkelt nat blev brugt i mit eget telt.

iNfamy - nu med læderhud og græker-tan

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Åååh, gad virkelig godt have set Battles..
Og hele Magnetic Man showet. Hørte starten og omkring 20 min., inden min ven ville hjem.
Det var så vildt.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ingen der nød Jay-Z ligeså meget som mig?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det var egentlig en omgang rigtig gode koncerter og i øvrigt en ret rolig Roskilde i forhold til mange tidligere år... eller også er jeg blevet mere morfaragtig. De bedste for mit vedkommende var:

- Sharon Jones & The Dap Kings (Ingen over, ingen ved siden af... det var intet mindre end fænomenalt!)
- Neil Young (2½ times indføring i rockhistorien af den måske mest kompetente mand pt. Det var super!)
- Grinderman (Indrømmet, jeg elsker albummet og har måske ikke objektive briller på. Men fra første parket var det en superintens oplevelse!)

Andre gode koncerter:

- Los Van Van (En rigtig god koncert, der sparkede Roskilde i gang for mit vedkommende. Lidt rod i lydbilledet skæmmede et ellers veloplagt band, men der blev danset salsa i båsen så det gjorde ikke så meget)
- The Notwist (På trods af anklager om indadvendthed var det både en smuk og stærk koncert. Meget eksperimenterende... en rigtig live-performance.)
- Solomon Burke (Til tider lige lovlig røvballe med medleys over alle de gamle motown soul-klassikere, men for fanden, manden sad jo i en trone og fik sine korpiger til at duppe sveden af hans pande... og så sang han skide godt - synd at han blev afbrudt af en emsig administration.)
- Dengue Fever (Velspillet og hyggelig koncert. Jeg savde dog noget mere etiopisk blues - hvad blev der er af de gamle forbilleder fra Mulatu Ashtatke?!)
- Krusseldorf (På loungen... fed fed fed svensk psydub/chill-out/breakbeat!)
- Ian Ion (Ligeledes på loungen... fed fed fed IDM/ambient - lækkert da der kom beats på og referencerne til Go Fly a Kite og Major Problem In Australia kom frem... Mr. Saiko-Pod er en troldmand foran macbooken!)

Radiohead så godt ud fra distancen, men jeg er ikke en dedikeret lytter og det var lidt svært at finde den helt store begejstring frem når man ikke kender bagkataloget. The Streets fik leveret en flot koncert, og selvom jeg synes han er enerverende og dum på plade, rockede jeg alligevel med på up-tempo versionerne af forskellige numre - respekt! Jay-Z så ligeledes ud til at være en fest, men ham havde jeg bestemt ikke behov for at høre. Gnarls Barkley fandt jeg komplet uinteressant. Jeg synes egentlig det første album er ok og Cee-Lo's soulplader fra før er superfede, men koncerten kom aldrig ud over scenekanten for mit vedkommende. Slayer var underholdende og på trods af at jeg ikke kender dem så godt blev jeg hængende og rockede med lidt bagude. Chemical Brothers var årets skuffelse for mig! Jeg ved ikke hvad jeg forventede, men jeg tror bare jeg indså hvor langt der er imellem deres virkelig gode numre. Digitalism søndag nat var ligeledes lidt et antiklimaks for mit vedkommende.

Ting jeg missede:

- Shantel og Fanfare Tirana (Jeg skammer mig over at have prioriteret Chemical Brothers! :()
- Kings of Leon (Jeg er ikke nogen stor fan og besluttede at skippe det for at have energi til Grindermanden)
- Judas Priest (havde desværre lagt sig oven i Solomon Burke)
- Battles (havde ikke mere energi eller lyst til koncert efter Grinderman)
- Black Mountain (For skæv og fuld :oops: )
- Cat Power (Havde lagt sig oven i Sharon Jones)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Portuz skrev:
Ingen der nød Jay-Z ligeså meget som mig?

Jeg var skeptisk fra starten, kan generelt ikke lide manden.. Men jeg var der, og det var superfedt, folk omkring os var godt oppe i stødet og dansede herrermeget rundt. Vi spillede hiphopsmarte med alle mulige som blev vores bedste venner, til den ene koncert! Så var der panikken ligefør koncerten, da det begyndte at regne, heldigvis var der en gruppering som havde en pavillion med hvor vi fes ind og satte gang i dem med en masse "når jeg siger hey - sir i hooo!" Og "Når jeg siger drik - sir i skåååål!" .... Jo den koncert, den blev sgu nydt, men det var også den sidste for vores vedkommende, så vi gav den hvad vi kunne!

En anden koncert jeg virkelig nød var loungeclash, der var næsten ingen mennesker, så folk satte sig bare randomly i skrædderstilling hist og her, nogen enkelte dansede aparte rundt i front, men det var perfekt for det var kl 12 om morgenen og musikken var drejet til at man skulle lytte med hele kroppen. Så med en let summen af knastør papvin til overpris sad jeg med hele registret åbent og optog hver en tone + de skumle poetiske udtalelser fra forsangeren mellem numrene... Det var en lækker oplevelse!

Bagefter hoppede jeg med stort smil i fjæsingen hen og så DSL - Noget fransk house/daft punk agtigt halløj med en lille tæt rappende spaniolotype i front, som hele tidden crackede dybt åndsvage jokes om at han kendte jay z eller at han var michael jackson.. og whatnot - Havde jeg ikke været så lystig efter loungeclash havde jeg syntes han var en selvhøjtidelig nar, men endte med at kunne lide ham, så det var perfekt.

God start på søndagen :mrgreen:

----

Min allerstørste ærgelse var at jeg missede Valravn, havde glædet mig meget men efter en ordentlig omgang total brutal smadren rundt oppe foran til Pilgrimz, var min ryg kaput og jeg måtte evakuere tilbage i lejren efter smertestillende... Det syntes jeg var lidt gay, satser på at fange dem en anden god gang da de heldigvis er fra DK..

Medlem
Brugeravatar

Den største skuffelse for mig i år, var desværre LOC. Han leverede et fantastisk show, men jeg savnede de gamle numre, de nye fik ikke publikum halvt så meget med. Hans koncert i 2006 var langt mere medrivende.

Slagsmålsklubben var henrivende! - de gav den virkelig gas, og deres rating på 2 var latterlig.

Chemical Brothers' show var vildt at overvære, især da de animerede dyr og klovnen kom på skærmen blev jeg revet med :)

Det jeg så absolut bedst husker for det gode var Girl Talk. Jeg var blandt publikum det første kvarter, hvilket var overdrevet fedt - så blev jeg hevet op på scenen sammen med nogle andre random people, og det er det fedeste jeg kan komme i tanke om at jeg har oplevet. At være på scenen i ca. 30 min. og give den gas foran så mange mennesker er virkelig priceless :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg bliver lige nødt til at give jer muligheden for at høre disse lækkerier som 99% af jer gik glip af:

Kirsten Ketsjer i NY:
http://www.youtube.com/watch?v=P7lLgKGLIsA&feature=related

Yoke & Yohs:
http://www.yoyooyoy.dk/yokeogyohs.htm
Det anbefales at man tager en lytter til 'The Wizard of the Dungeon'. Det kommer dog ikke i nærheden af den onde, onde lyd der kom ud af saxofonen på roskilde.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Halugenlampe skrev:
Jeg bliver lige nødt til at give jer muligheden for at høre disse lækkerier som 99% af jer gik glip af:

Kirsten Ketsjer i NY:
http://www.youtube.com/watch?v=P7lLgKGLIsA&feature=related

Yoke & Yohs:
http://www.yoyooyoy.dk/yokeogyohs.htm
Det anbefales at man tager en lytter til 'The Wizard of the Dungeon'. Det kommer dog ikke i nærheden af den onde, onde lyd der kom ud af saxofonen på roskilde.

:D Jeg var der! Det var fedt, og pænt mærkeligt. Kirsten Ketsjer fyrede den af - sjældent man ser kvindelige forsangerinder som samtidig står for trommerne. En evil saxofon på den sidste act.
Yoyooyoy spiller på MS Stubnitz i aften som en del af Copenhagen Jazz Festival: Stubnitz.dk
Edit: ...Og Kirsten Ketsjer spiller samme sted imorgen: Kirsten Ketsjer på Stubnitz

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark - Uk - Norway - France
var de rik selv men ville da godt ha haft hørt

Gossip @ roskilde 08
http://youtube.com/watch?v=2JfnBN1nrOw
http://youtube.com/watch?v=95j53A-lQpI

Robyn @ roskilde 08
http://youtube.com/watch?v=_6OTEE0CxNE
http://youtube.com/watch?v=QFPtrTZWf0g

Lykke Li
The Ting Tings
Mgmt
Goldfrapp
The Raveonettes

Medlem

Der er to slags koncerter jeg gider fyrer den aust til: Tjækno og heavy metal! så den stod på mosh pit smadder til slayer og judas priest, og rave til fedde, chemical brothers og albertslund terrorkorps.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Veto og Lupé Fiasco var fucking medrivende.. Veto var dog hæmmet af det var lyst da koncerten blev spillet. Pisse ærgerligt.

Orishas og majors, der ligesom lupe, også spillede i cosmopol var også rigtig fede koncerter. Dog skuffende der ikke var flere til majors..

Nogen der oplevede lortet til Le grand?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
Nogen der oplevede lortet til Le grand?

Ja og det var virkelig ærgeligt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Ja det var det uden tvivl.. men altså. Den opførsel folk diskede op med skal i mit hoved fanme ikke finde sted på Roskilde. Det er for fucked up..

jeg synes, og ikke kun på baggrund af den koncert, at der har været flere 'stoddere' i år.. ignorante fjolser der synes Roskilde er fedt for der-kan-man-gøre-hvad-man-vil agtigt..

Håber ikke den stil fortsætter for Roskilde er den største uge på Året og vil (forhåbentlig) altid være det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var også pisse noieren at folk skubbede så meget(altså til Fedde). Var på vej ind for at se den med min kæreste, som var godt "selskabeligt overrislet", og hun er sjovt nok ikke særlig stor. På et tidspunkt var hun lige ved at blive hevet ned på jorden fordi folk maste så meget, nærmest som understrøm. Der var bægeret godt nok tæt på at flyve over for mit vedkommende, og dem der stod indenfor rækkevidde.

Medlem

fedde problemet var festivalens skyld og ingen andre! Jeg var lamslået da konferencieen sagde "we still need a little more room up front.." :shock: Hvordan skulle vi på magisk hvis lave mere plads? Ville de ha alle de fans der havde glædet sig helt vildt (mig selv inklusiv) til at trække strå om hvem der skulle trisse ud så de andre kunne have en fed koncert? til grin siger jeg bare, han skulle have spillet på arena :!:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 149 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]