Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 19:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
FAT NU pointen.

Ja, de ville helt sikkert æde os, lave os til grillspyd og nyde os på stranden eller i parken en hyggelig søndag eftermiddag, og fred være med det.

MEN...
Denne tråd handler om systematisk tortur, ikke om det er okay at spise dyr.

Sayeh -> det du skriver giver ingen mening overhovedet.
Først siger du at man godt kan se på psykisk syge mennesker at de er SYGE.
Så siger du at du egentlig slet ikke talte om psykisk syge.
Og til sidst siger du at man kan se på mennesker at de TAGER MEDICIN.
Der er imho en rimeligt stor forskel.

Og din kommentar om ikke at kunne være glad på tv hvis man er psykisk syg bevidner om at du tydeligvis ikke har fattet konceptet i psykisk sygdom.
Hvis man er super deprimeret bliver det lidt svært, men det er jo så 1 ud af tusindvis af lidelser.
RTFM <3

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
flex skrev:
FAT NU pointen.

Ja, de ville helt sikkert æde os, lave os til grillspyd og nyde os på stranden eller i parken en hyggelig søndag eftermiddag, og fred være med det.

MEN...
Denne tråd handler om systematisk tortur, ikke om det er okay at spise dyr.

Så må jeg have misforstået noget. Jeg har lige læst en masse om at holde sig fra at spise kød.

Men rigtig ubehagelig film. Det er så klamt, at mennesker kan få sig til det. Det er hele vores race, der ikke er god nok, når sådan noget kan foregå i så stort et omfang. Jeg påtager mig gerne en del af skylden for at være en del af racen. Synes også lidt, at jeg har set mennesker i så mange usle situationer på så lavt et plan, at jeg ser os som dyr på lige fod med andre dyr, og derfor er det lidt det samme som at se mennesker tortureret og slagtet. Det er jo kun et spørgsmål om, hvad der skal til - vi er alle sammen et primitivt væsen for instinkt og overlevelse, når vi presses nok. Vi bilder os måske andet ind, fordi vi kan udtrykke os avanceret og have høje tanker om os selv, men det er ren indbildning.

Senest rettet af Minimal 28 mar 2009 03:28, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Ja, og sorry jeg var lidt skarp.

Der er ikke noget fundamentalt forkert i at spise kød.
Der er derimod noget meget forkert i at torturere levende væsener før at kunne få en steak.
Og de miljømæssige konsekvenser af kvægopdret er uacceptable.

Det er pointen.

Vi er også bare dyr. Men vi ved jo godt at det vi laver er fucked.
Det er jeg temmelig sikker på at de andre dyr ikke gør.
Vi kan endda skrive bøger og lave film om hvor skidt det er.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, det er meget forkert, hvad der vises i den film blandt andet. Når man stiller verden op i godt og ondt, og man er i stand til at vælge, men vælger at være ond, så er det først, at man kan overveje, om der ikke findes ægte ondskab.

Man kan vel også se sådan på det, at de mennesker, der udfører den slags, selv er handicappede dyr, ligesom grise og køer, der ikke besidder den menneskelige empati til at hæve sig over dyrene. Det er bare svært at tro på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
flex skrev:
FAT NU pointen.

Sayeh -> det du skriver giver ingen mening overhovedet.
Først siger du at man godt kan se på psykisk syge mennesker at de er SYGE.
Så siger du at du egentlig slet ikke talte om psykisk syge.
Og til sidst siger du at man kan se på mennesker at de TAGER MEDICIN.
Der er imho en rimeligt stor forskel.

Og din kommentar om ikke at kunne være glad på tv hvis man er psykisk syg bevidner om at du tydeligvis ikke har fattet konceptet i psykisk sygdom.
Hvis man er super deprimeret bliver det lidt svært, men det er jo så 1 ud af tusindvis af lidelser.
RTFM <3

Prøv at læs mit indlæg igen istedet for at citere mig for noget jeg ikke har sagt.
Jeg forveklser denne sag med en lignende sag for et stykke tid tiden, hvor landmanden er på TV. (http://jp.dk/indland/krimi/article1389207.ece)
Det opdager jeg desværre først efter jeg har postet, men retter det.
jeg har aldrig sagt at jeg kan se på "mennesker" om de er psykisk syge, jeg sagde at landmanden på TV bestemt ikke så psykisk syg ud.
Hvor skriver jeg at man ikke kan være glad på TV som psykisk syg? Jeg skriver psykisk-sammenbrud. der er en stor forskel.

Du ligger ord i munden på mig mester.
(og jo jeg har fattet konceptet psykisk sygdom, jeg har haft det tæt på livet i mange år)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]